ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بورس تهران در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا

با خروج پول هوشمند از بازار سرمایه، شاخص کل بورس تهران در سه ماه گذشته ۸۰۰ هزار واحد سقوط کرده است. اکنون همه به تأثیر انتخابات آمریکا بر دلار چشم دوخته‌اند.

با خروج پول هوشمند از بازار سرمایه، شاخص کل بورس تهران در سه ماه گذشته ۸۰۰ هزار واحد سقوط کرده است. اکنون همه به تأثیر انتخابات آمریکا بر دلار چشم دوخته‌اند.

صف فروش سهام بورس در تهران

بهزاد صمدی، کارشناس بازار سرمایه دوشنبه ۱۲ آبان در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد سرنوشت بورس تهران به انتخابات آمریکا گره خورده است. صمدی گفت:

«همه بازار به یک شخص خاص نظر ندارد. شاید کلیت بازار سرمایه علاقه داشته باشد که ترامپ انتخاب شود و دلار در همین قیمت بماند اما به نظر می‌رسد عده‌ای نیز اعتقاد دارند اگر بایدن انتخاب شود، قیمت دلار کاهش می‌یابد و گره شرکت‌ها باز می‌شود و در تولید و فروش شرکت‌ها تاثیر خوبی خواهد داشت.»

شاخص کل بورس تهران در مرداد سال جاری از دو میلیون واحد عبور کرد اما از آن زمان تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار واحد ریزش کرده است.

بهزاد صمدی،کارشناس بازار سرمایه در مصاحبه با ایسنا از «خروج پول هوشمند» از بازار در مرداد سال جاری خبر داد:

«باید دید پول هوشمندی که بازار را هدایت می‌کند علاقه دارد چه کسی برنده انتخابات شود. همچنین باید منتظر ماند و دید سیاست شرکت‌ها با مشخص شدن رئیس جمهور بعدی آمریکا چگونه شکل می‌گیرد. ممکن است انتخاب ترامپ باعث شود دلار در محدوده ۳۰ هزار تومان بماند، در حالی که انتخاب بایدن باعث کاهش نرخ دلار تا ۱۷ هزار تومان خواهد شد.»

به گفته این کارشناس تا برگزاری انتخابات آمریکا بازار سرمایه در ایران تحلیل درباره کلیت بازار با توجه به وضع شرکت‌ها، قیمت بورس کالا و رشد محصولات پایه پتروشیمی را کنار گذاشته و یکسر به نتیجه انتخابات آمریکا چشم دوخته است.

پس از خروج پول هوشمند از بازار، شورای عالی بورس، هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی برای «حمایت از بازار سرمایه»، چند مرتبه مقررات خرید و فروش را تغییر دادند، بنگاه‌های دولتی را به خرید و بازارسازی مکلف کردند و وعده دادند مانع ریزش بیشتر بورس می‌شوند اما در این زمینه توفیقی به دست نیاوردند.

بورس تهران یکشنبه ۱۱ آبان را با افت آغاز کرد و به پایان رساند و شاخص کل با کاهش ۲۶ هزار و ۱۶ واحد ارتفاع کم شد و به کانال یک میلیون و ۲۰۰ واحد بازگشت و در پایان معاملات بر سکوی یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.