ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران بازداشتی نیشکر هفت‌تپه اعتصاب غذا کردند

کارگران بازداشتی از شوش به زندان دزفول منتقل شده‌اند که گفته می‌شود تعداد زیادی از زندانیان آن به کرونا مبتلا هستند. تلاش وکیل کارگران برای آزادی (موقت) کارگران به نتیجه‌ای نرسیده است.

چهار کارگر زندانی نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به ادامه‌ بازداشت غیرقانونی و عدم رسیدگی به پرونده آن‌ها دست به اعتصاب غذا زده‌اند. در حالی که خبرهایی از ابتلای بسیاری از زندانیان زندان دزفول به بیماری کرونا منتشر شده، کارگران بازداشتی به زندان دزفول منتقل شده‌اند. تلاش وکیل کارگران برای آزادی (موقت) کارگران به نتیجه‌ای نرسیده است. روز دوشنبه ۱۲ آبان مأموران نیروی انتظامی برای مقابله با کارگرانی که خواست آزادی نمایندگان زندانی خود اعتصاب و تجمع کرده بودند، در محوطه کارخانه حضور یافتند.

تیر ۹۹- کارگران نیشکر هفت تپه در اعتصاب

یوسف بهمنی، مسعود حیوری، حمید ممبینی و ابراهیم عباسی منجزی از فعالان اعتراضات کارگری نیشکر هفت‌تپه روز پنجشنبه ۸ آبان پس از آن که کارگران نماینده تام‌الاختیار کارفرما که به فساد ارزی متهم است را از کارخانه بیرون کردند، به اتهام «اخلال در نظم عمومی» دستگیر شدند و اکنون در زندان دزفول به سر می‌برند.

پس از دستگیری این چهار کارگر، همکاران آن‌ها در کارخانه دست به اعتصاب زده‌اند. آن‌ها برای جلوگیری از توقف تولید، صبح‌ها ساعتی را اعتصاب می‌کنند و سپس به سر کار می‌روند. دوشنبه نیروهای انتظامی وارد شرکت شدند.

مدیر عامل کارخانه، معاون او و چند تن از سهامداران کارخانه متهم به اختلاس یک و نیم میلیارد دلار ارز هستند. امید اسدبیگی مدیرعامل شرکت متهم ردیف اول پرونده بزرگترین اختلاس ارزی کشور است.

کارگران در جریان اعتراضات ۷۲ روزه امسال که از ۲۶ خرداد آغاز شد، خواستار خلع ید از امید اسدبیگی، بازگشت مالکیت شرکت به دولت و اداره آن زیر نظر کارگران، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پرداخت مطالبات مزدی معوق و بازداشت و محاکمه مالکان کنونی شدند.

اسدبیگی بازداشت نشده و به رغم این که مرکز محاسبات مجلس او را فاقد «اهلیت» اعلام کرده، مسأله خلع ید از او نیز عملی نشده است.

اما تعدادی از کارگران در پی اعتصاب تهدید، احضار، و بازداشت شده‌اند. دادگستری شوش تعیین تکلیف چهار کارگری که هفته گذشته حکم دستگیری آن‌ها را صادر کرده، سر باز می‌زند. فرزانه زیلایی وکیل کارگران هفت‌تپه گفته است تفهیم اتهام و بازجویی‌های کارگران، بدون دسترسی به وکیل انجام شده است.

گفته‌می شود برای کارگران وثیقه ۵۰ میلیون تومانی تعیین شده اما این مسأله به آن‌ها ابلاغ نشده است. زیلایی گفته است روز یکشنبه ۱۱ آبان ساعت‌ها در دادگستری شوش در انتظار کسب اطلاع از پرونده کارگران زندانی در انتظار بوده اما پی‌گیری او بی‌نتیجه مانده و مسئولان پس از ساعت‌ها انتظار گفته‌اند: پرونده کارگران پیدا نشد!
اسماعیل بخشی نماینده اخراج شده‌ نیشکر هفت‌تپه با اعلام خبر اعتصاب غذای کارگران زندانی نوشت:

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه ضمن محکوم کردن ادامه بازداشت کارگران حمایت کامل خود را از آنان اعلام کرده و خواستار آزادی فوری یوسف بهمنی، مسعود حیوری، حمید ممبینی و ابراهیم عباسی منجزی شده است.

کانال مستقل کارگران هفت‌تپه نیز انتقال کارگران به زندان دزفول را انتقام‌کشی از کارگران خوانده و نوشته است:

«اعلام می‌کنیم که ادامه بازداشت این عزیزان از طرف کارگران هفت‌تپه بدون جواب نخواهد ماند. ادامه بازداشت آنها در زندان دزفول در شرایطی که تعداد زیادی از زندانیان مبتلا به کرونا می‌شوند تنها و تنها انتقام کشی سیستم سرمایه‌داری علیه حق‌خواهی کارگران است».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.