ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۰ درصد پرسنل بیمارستان‌های ایران بیمار شده‌اند

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اعلام این خبر یادآوری کرد که آمار وزارت بهداشت از تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ دقیق نیست.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران تأیید کرد که آمار وزارت بهداشت از تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ دقیق نیست. نادر توکلی همچنین با اشاره به خستگی و فرسودگی کادر درمان گفت ۲۰ درصد پرسنل بیمارستان‌ها در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند.

کرونا در ایران - عکس محمد نصاعی/خبرگزاری مهر

نادر توکلی،  معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران سه‌شنبه ۱۳ آبان در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به خستگی و فرسودگی کادر درمان به دلیل ۹ ماه ارایه خدمات بی وقفه و مزمن شدن بحران کرونا در ایران گفت:

«فرسودگی و درگیری بالای کادر درمان، بیمارستان‌ها را با کمبود جدی نیرو مواجه کرده، به گونه‌ای که همواره بین ۱۷ تا ۲۰ درصد پرسنل بیمارستان‌ها در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند. بنابراین یکی از مشکلات اساسی برای ادامه این روند بحث فرسودگی پرسنل و تأمین نیرو در بخش‌های بستری است.»

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت تاکنون نیمی از پرستاران ایرانی به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. ۶۵ درصد از پرستاران ایرانی هم در بیمارستان‌های سراسر کشور از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مراقبت می‌کنند. معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران در ادامه مصاحبه با ایسنا یادآوری کرد که تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و استخدام رسمی افراد از جمله اقداماتی است که به بهبود شرایط بیمارستان‌ها و کاهش بار تحمیلی بر کادر درمان کمک می‌کند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت در تا ظهر دوشنبه ۱۲ آبان رکورد تازه‌ای شکسته شد و ۴۴۰  بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. بدین ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید. همچنین ۸ هزار و ۲۸۹ مورد جدید کووید-۱۹ شناسایی شد و مجموع بیماران به  ۶۲۸ هزار و ۷۸۰ نفر رسید.

توکلی اما در مصاحبه با ایسنا رسماً اعلام کرد که آمار وزارت بهداشت درباره تعداد مبتلایان و جانباختگان کووید-۱۹ فقط بخشی از واقعیت را بیان می‌کند:

«در حال حاضر دو نوع فوتی داریم، یکی بر اساس آزمایش پی‌سی‌آر مثبت و دیگری به صورت پی‌سی‌آر منفی و سی‌تی‌اسکن مثبت. آنچه به عنوان آمار رسمی جان‌باختگان کرونا اعلام می‌شود فقط آمار فوت بیماران با پی‌سی‌آر مثبت است.»

 بر همین اساس دست‌کم ۳۰ درصد از مبتلایان در ایران علامت‌دار نمی‌شوند و یا بیماری در آن‌ها به شکل خستگی، کوفتگی و علائم غیراختصاصی بروز می‌کند. لاجرم تعداد مبتلایان بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

از ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۲ آبان تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ آبان ورود خودروهای شخصی غیر بومی به ۲۵ مرکز استان و خروج خودروهای بومی از این مناطق ممنوع شد. هفته گذشته در ۴۳ شهر محدودیت‌های شغلی گروه دو (مشاغلی که فعالیتشان ضروری نیست مثل آرایشگاه‌های مردانه و …) اعمال شد و از چهارشنبه آینده محدودیت‌های گروه شغلی دو در ۴۶ شهر دیگر هم اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.