ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله تروریستی در وین کار اسلام‌گرایان افراطی بود

وزیر کشور اتریش اعلام کرد یکی از تروریست‌ها که کشته شد از هواداران داعش بود. در مجموع به شش مکان حمله شد. چهار عابر کشته و دست‌کم ۱۷ نفر زخمی شدند.

وزیر کشور اتریش اعلام کرد که در اقدام تروریستی دوشنبه شب در وین یک تروریست مسلح اسلام‌گرا وابسته به داعش و چهار عابر پیاده کشته و دست‌کم ۱۷ نفر زخمی شدند. یک تروریست دیگر متواری است.

در حمله تروریستی به وین چهار عابر پیاده کشته شدند ـ عکس از فیلم‌های منتشرشده در توئیتر

شامگاه دوشنبه ۲ نوامبر / ۱۲ آبان افراد مسلح در شش نقطه از شهر وین در نزدیکی یک کنیسه مردم را به گلوله بستند. یک تروریست در مرکز وین چهار نفر را کشته و دست‌کم ۱۷ نفر را زخمی کرد.

کارل نهامر، وزیر کشور اتریش صبح سه‌شنبه ۳ نوامبر / ۱۲ آبان در یک نشست خبری این حمله را کار تروریست‌های اسلام‌گرای تندرو خواند و گفت قاتل هوادار گروه «دولت اسلامی» (داعش) بود. او پس از حمله به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

نهامر به خبرگزاری اتریش گفت کشته‌شدگان غیرنظامی دو نفر زن و دو نفر مرد بودند. نیروهای امدادگر گفته‌اند حال برخی از زخمی‌شدگان وخیم است. یکی از آن‌ها یک مأمور پلیس بود که خطر مرگ را پشت سر گذاشت.

مهاجم مسلح به سلاح گرم و کمربند انفجاری بود. به‌گفته وزیر کشور اتریش او می‌خواست وحشت ایجاد کند.

در وین یک‌هزار مأمور امنیتی مستقر شده‌اند. نهامر گفت: «در حال حاضر نمی‌توانیم وجود عاملان دیگر در این حمله را منتفی بدانیم.» تحقیقات در این زمینه در جریان است. دست‌کم یک نفر دیگر تحت تعقیب است.

پلیس اعلام کرد که در جست‌وجوی مواد مورد استفاده متهم، خانه او مورد بازرسی قرار گرفت. وزیر کشور اتریش کمی بعد در یک برنامه صبحگاهی گفت در جست‌وجوهای متعدد دیگر چندین خانه مورد بازرسی قرار گرفتند و از اطرافیان مجرم چندین نفر بازداشت شدند.

پلیس اتریش از حمله به شش مکان وین خبر داده است: موتسین‌پلاتز، سالزگریز، بن‌بست زایتن‌اشتتن، گرابن، بازار کشاورزان و بازار گوشت.

میخائیل لودویگ، شهردار وین شب گذشته اعلام کرد قاتل احتمالاً کمربند انفجاری نداشت ، بلکه مسلح به مواد منفجره دست‌ساز، یک سلاح بلند، یک تپانچه و یک قمه بود. لودویگ گفت: «او بسیار خوب آماده شده بود.» در حال حاضر پلیس در حال بررسی هویت قاتل است.

تحقیقات پلیس هنوز ادامه دارد و از شهروندان خواسته شده تا در خانه‌های خود بمانند و از حضور در میدان‌های بزرگ در مرکز شهر خودداری کنند.

کارل نهامر گفت: «هرکس به یکی از ما حمله کند به همه ما حمله کرده است.»  سباستیان کورتس، صدراعظم اتریش این حمله را محکوم کرد و آن را «یک حمله تروریستی منزجرکننده» دانست.

خبرگزاری اتریش گزارش داد که صبح سه‌شنبه سباستیان کورتس درخواست نشست فوق‌العاده کابینه از طریق ویدئو را کرده است. او قرار است ظهر سه شنبه به‌وقت محلی با مردم اتریش نیز سخن بگوید.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و جوزپ بورل، مسئولسیاست خارجی اتحادیه اروپا از نخستین مقام‌هایی بودند که ترور وین را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.