ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: در صورت پیروزی بایدن، دوباره درباره برجام مذاکره نمی‌کنیم

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت صرف نظر از این‌که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده شود، ایران «تحت هیچ شرایطی درباره برجام مذاکره نخواهد کرد».

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت صرف نظر از این‌که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده شود، ایران «تحت هیچ شرایطی درباره برجام مذاکره نخواهد کرد».

پایین و بالا بگیرید و بکشید

در این مصاحبه که شامگاه دوشنبه ۲ نوامبر / ۱۲ آبان پخش شد، ظریف تلویحاً به احتمال پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و رقیب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت ایران اگر مایل به مذاکره مجدد بر سر برجام بود، این کار را چهار سال پیش در زمان ترامپ انجام می‌داد.

ظریف اما در ادامه سخنانش گفت:‌

«بدیهی است كه ما می‌توانیم راهی برای حضور مجدد در برجام پیدا كنیم اما این یعنی ایالات متحده به میز مذاکره برگردد. می‌دانم بایدن متوجه این است که مذاکره مجدد درباره مفاد برجام رخ نخواهد داد و او ممکن است که عملکرد متفاوتی داشته باشد. اما ترامپ هم قادر به این است که متفاوت عمل کند.»

وزیر خارجه ایران درباره نتیجه مطلوب ایران از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرد حکومت ایران از میان جو بایدن و دونالد ترامپ «هیچ‌کدام را ترجیح نمی‌دهد». ظریف در پاسخ به اصرار خبرنگار این شبکه گفت اظهارات کمپین بایدن برای ایران «امیدوارکننده» است اما:

«آنچه برای ما مهم است نحوه رفتاری است که کاخ سفید بعد از انتخابات دارد، نه وعده‌ها و شعارهایی که داده می‌شود.»

کمپین انتخاباتی جو بایدن پیشتر در تشریح سیاست خارجی مدنظر او، درباره توافق هسته‌ای برجام گفته بود احتمال این وجود دارد که در صورت پیروزی بایدن، ایالات متحده به برجام برگردد.

محمدجواد ظریف درباره سیاست «فشار حداکثری» واشنگتن علیه تهران، به آسیب‌های وارده از تحریم‌ها اذعان کرد اما گفت:

«این مسأله به ایران آسیب زده است اما آن نوع تغییر سیاسی را که آمریکا می‌خواست، ایجاد نکرد، خواه تغییر رژیم که خواست بخش خاصی از دولت فعلی آمریکا بود، خواه آنچه که ترامپ می‌خواست که همانا به زانو در آوردن ایران و تحمیل شرایط مذاکره بود.»

ظریف اخبار مبنی بر دخالت ایران در انتخابات آمریکا را رد کرد و گفت دولت ایران نامه‌ای از دولت ترامپ دریافت کرده که کاخ سفید هنوز آن را تأیید نکرده است. به گفته او آمریکا به ایران درباره دخالت در انتخابات هشدار داده و گفته ایالات متحده هیچ دخالتی را تحمل نخواهد کرد.

در آستانه اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، وزیر خارجه جمهوری اسلامی عازم آمریکای لاتین است. به گفته سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، ظریف امروز سه‌شنبه ۳ نوامبر / ۱۳ آبان «برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید بولیوی» به این کشور می‌رود و در ادامه به کوبا و ونزوئلا سفر می‌کند.

علاوه بر ظریف علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز سه‌شنبه در سخنرانی خود ادعا کرد نتیجه انتخابات ایالات متحده برای حکومت ایران اهمیت ندارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طاهر

    با سلام،من هم يك مسئله ديگر را اضافه كنم كه آقاي ظريف فراموش كرده اند و اينكه : همان زمان در دوره اوباما هم قرار بود برجامهاي ديگري در راه باشد و ايشان آن را فراموش كرده اند، ما اين را از زبان خود رئيس جمهور كه مقام مافوق ايشان باشند شنيديم وكسي از ياد نبرده است،بنابراين باز هم فراموش نكنيد كه بايدن فقط گفته ما به برجام برميگرديم ولي نگفته با چه شروطي،بايدن هر چه باشد نماينده مردم،نفوذ واقتصاد آمريكاست آيا ظريف دروغگو وهزار نگ فكر ميكند بايدن اجازه پيدا ميكند تا اين حجم تحريمهايي كه آمريكا با ميلياردها دلار خسارت برقرار كرده براحتي كنار بگذارد بدون اينكه نتيجه اي در خور داشته باشد؟و يا خودش بعنوان يك آمريكايي اينكار را ميكند؟ شايد هم بكند ولي فراموش نكنيم كه در دوره اوباما هم مجلسين آمريكا و بسياري نمايندگان حزب دمكرات در همان زمان موافقتنامه برجام را زير سوال برده بودند مضاف بر اينكه ايران قرار بود بسياري از برجامهاي ديگر را ادامه دهد(روح برجام). بنابراين خبر خوش ايشان(ظريف) خيالي كاذب بيش نيست.

  • مجید

    آقای جواد ظریف ظاهراً فراموش کرده‌اند که آنها هرگز با میل خود پای هیچ مذاکره‌ای نرفته‌اند، بلکه تحت چماق زور سر خم کرده‌اند. از خمینی ملعون گرفته که با فشار بین‌المللی قطع نامه را امضا کرد تا خامنه‌ای دجال که دچار نرمش شد! هر زمان که لازم باشد، دوباره خم شدن قهرمانانه را تجربه خواهند کرد و به اراده بین‌المللی سر تعظیم فرود خواهند آورد (اراده مردم ایران در این میان برای کسی مهم نیست!). البته اگر تا آن زمان این منافقان روزگار در قدرت باشند!!!!