ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش روحانی به انتخابات آمریکا: شیوه‌ای که آمریکا در پیش می‌گیرد مهم است

رئیس جمهوری اسلامی آنچه را که خامنه‌ای بیان کرده بود تکرار کرد: نتیجه انتخابات آمریکا در سیاست‌های جمهوری اسلامی تأثیری نخواهد گذاشت.

نخستین واکنش روحانی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آنچه را که رهبر جمهوری اسلامی بیان کرده بود تکرار کرد: نتیجه انتخابات آمریکا در سیاست‌های جمهوری اسلامی تأثیری نخواهد گذاشت.

حسن روحانی: رئیس جمهوری اسلامی

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی صبح چهارشنبه ۱۴ آبان در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت:

«برای ما مهم نیست چه کسی در آمریکا انتخاب می‌شود ولی شیوه‌ای که آمریکا در پیش می‌گیرد مهم است.»

روحانی در ادامه سخنانش افزود:

«برای ما این مهم است که آمریکا به قانون، معاهدات بین‌المللی و چندجانبه برگردد و به مردم ایران احترام بگذارد، حالا هر کسی که می‌خواهد باشد. ما از آمریکا بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی رییس‌جمهوری است به جای تحریم، احترام و به جای تهدید، تکریم و به جای عهدشکنی و بی‌قانونی، اجرای قانون و تعهدات را می‌خواهیم؛ در این صورت است که شرایط فرق می‌کند.»

 رئیس جمهوری اسلامی یادآوری کرد:

 «برای ما شیوه و سیاست آمریکا مهم است و حزب و فرد اهمیتی ندارد البته ما بر فرض اینکه شیوه آمریکا تصحیح نخواهد شد برای کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه دوشنبه ۱۲ آبان با ۱۹۶ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس طرح اقدام فوری برای لغو تحریم‌ها یک فوریت این طرح را تصویب کردند. در این طرح آمده است: سازمان انرژی اتمی موظف است ظرف مدت دو ماه پس از تصویب این قانون، سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در تاسیسات فردو تولید و در داخل کشور ذخیره کند.

پس از سه ماه از تصویب این قانون، اگر روابط بانکی ایران در اروپا و میزان خرید نفت توسط آنها از ایران به شرایط عادی و رضایت بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز اعلام کرد صرف نظر از این‌که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده شود، ایران «تحت هیچ شرایطی درباره برجام مذاکره نخواهد کرد».

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز روز گذشته در یک نطق تلویزیونی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری امریکا یک بار دیگر به تأکید ادعا کرد که نتیجه این انتخابات در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا تأثیری نخواهد گذاشت. رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت:

«دشمنی آنها با ما سر این است که سیاست‌های آنها را قبول نکردیم و زیر بار نرفتیم و این دشمنی ادامه دارد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.