ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس:‌ «بسیاری از مردم جز نان و پنیر چیزی برای خوردن ندارند»

نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد شدید از طرح‌های دولت حسن روحانی، شرایط معیشتی مردم را بحرانی را توصیف کرد و گفت «بسیاری از مردم جز نان و پنیر چیزی برای خوردن ندارند.»

نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد شدید از طرح‌های دولت حسن روحانی، شرایط معیشتی مردم را بحرانی توصیف کرد و گفت «بسیاری از مردم جز نان و پنیر چیزی برای خوردن ندارند».

سیدکاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

سیدکاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس چهارشنبه ۱۴ آبان در گفت‌وگو با خبرگزای تسنیم (نزدیک به سپاه پاسداران) با اشاره به افزایش افسارگسیخته گرانی در کشور و شرایط نابسامان وضعیت معیشتی مردم، دولت را تنها مسبب شرایط فعلی دانست.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌

«متأسفانه در طول چندین سال گذشته برنامه‌های دولت دارای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نبوده با توجه به وضعیت کنونی خروجی مناسب و مورد انتظار در این زمینه به دست نیامده که نتیجه آن ناامیدی در بین مردم است.»

سیدکاظم موسوی عدم برنامه و تدابیر اساسی برای حل مشکلات اقتصادی موجود در کشور برای کوتاه کردن دست «سوداگران و دلالان» را «خودتحریمی» داخلی در کنار تحریم‌های بین‌المللی خواند.

به گفته نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، دولت در مقابل گرانی پاسخگو نیست:

«انتظار می‌رود دولت در ارتباط با وضعیت گرانی و کمرشکن مردم پاسخگو باشد چرا که بسیاری از مردم جز نان و پنیر چیزی برای صرف غذا ندارند و این یک معضل جدی است.»

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در حالی دولت را تنها عامل گرانی و مشکلات اقتصادی می‌داند که مجلس یازدهم با شعار «حل مشکلات اقتصادی» آغاز به کار کرد. درحالی که نزدیک به شش ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم می‌گذرد، مجلس تنها یک طرح اقتصادی به نام «یارانه تأمین کالاهای اساسی» را به تصویب رساند که بودجه آن بر اساس منابع دولت تعریف شده است.

براساس طرح مجلس دولت موظف است ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح را «از محل فروش اموال حق‌الامتیاز و واگذاری سهام دولت و حقوق مالکان ناشی از آن» تأمین کند. اما علی ربیعی سخنگوی دولت پیش‌تر صراحتاً با طرح مجلس مخالفت کرده و گفته بود «دولت برای پرداخت یارانه بودجه ندارد».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قدر شناس

    انتهای حکومت فاسق سید محمد رضا پهلوی (سوادکوهی) همراه بود با کنترل قیمتها توسط بازرسی شاهنشاهی و دولت شریف امامی. و اکنون نیز به انتهای حکومت فاسق سید علی خامنه ای رسیده ایم که دوباره همرمان گشته است با کنترل قیمتها توسط بازرسی سپاهی و دولت ناشریف امامی (روحانی!). که حکایت یک چوب است با دوسر آلوده به فساد و تباهی.

  • "اعتصاب سراسری"

    اعتصاب سراسری علیه گرانی و تورم اعتصاب سراسری علیه کرونا اعتصاب سراسری علیه بیکاری اعتصاب سراسری علیه گرسنگی

  • ****

    حرفهای قشنگی میزنه در ظاهر اما عکس کشیدن مار به دیوار هست ج.ا با این سیستم اقتصادی نان پنیر که هیچ بزودی نان خشک هم نخواهد بود در ظاهر حرف میزنه اونهم برای تبلیغات اما باطن چیز دیگیری هست مشکل سیستم هست باری در کامنت قبلی گفتم هنوز دیر نیست دیدید حکومت و استبداد در سه مرحله چقدر از ما وحشت کرد کارش به جایی رسید که یک هفته نت را مجبور شد قطع کنه از وحشت خیزش حتی مجبور به موازی سازی شده و حتی بعضی تجمعات و اعتراضهای تقلبی محصول وزارت اطلاعات بدنام ج.ا خوب اگر خواهان خوردن نون پنیر نیستید راستی امروز من یک نوع پنیر گرفتم فکر نکنم مردم از پس خریدش بربیان البته من یک نفرم ۱۰۰ گرم میخرم من هم اگه خانواده داشتم مطمعنن از پس نون و پنیر هم بر نمیومدم برای خانوادم باری اگر خواستید راحت بشید نقل از اهنگ یوتیوب من همین گوشه کنارهام اب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم ما اینجاییم بله یک صدا شنیده نمیشود لکن وقتی شد چند صدا و چند دست بعد شنیده خواهد شد اتحاد

  • حقیقتگو

    تمامی منابع نفتی وگازی ومعادن و فرودگاه ها و گمرگ و واردات و صادرات وحتی صادرات برق نیروگاه بوشهرتوسط خامنه ای و شرکاء و سپاه تصاحب شده است ...درحقیقت محض دولت و آخوند بنفشش هم که همانند کوددکان پای منبر خامنه ای چنباتمه می زنند ومنظر دستورات وی کمین کرده اند و جرات هیچ انتقادی هم نداشته وندارند و چندغازی که خامنه ای همانند پول جیبی دراختیارشان گذاشته و می گذارد سکوت مطلق می کنند...دردوره قبلی رئیس جمهوری آخوند بنفش بدستور خامنه ای بیش از35میلیارددلار را به عراق و سوریه اختصاص داد که همانند پیک موتوری حکومتی این مقادیر راهی دیار عجم ها کردند ...اگر اتوبوسی که هشتاد میلیون سرنشین دارد وراننده قادر به روشن کردن موتور نیست دلیلش ناتوان بودن راننده نیست زیراکه باک گازوئیل اتوبوس خالی است و گازوئیلش را سپاه و خامنه ای بطور عمدی که این اوتوبوس هرگز به حرکت نیفتد و راننده را مجرم اعلام کنند برای خودشان برداشته اند ...ای راننده بی عرضه ...چرا مردم را گول زدی که راننده هستی ...چرا مردم را معطل می کنی و حرکت نمی کنی ...راننده ترسو عبابردوش چه دارد بگوید که باک اتوبوس خالی است و مجرم چه کسانی دیگر هستند ...دانسته باشیم که شمش مس و آلومینوم و دیگر فلزات و سنگ اهن و ذغال سنگ ایران همانند گذشته توسط سپاه به چین صادر میشود ولی پولش را سپاه برمی دارد...پول های فروش برق به عراق به همچنین ...پول کشتی کشتی بنزین وکالاهای اساسی مردم به ونزوئلا به هم چنین ..کشورداری مخارج نجومی دارد و انهم کشوریکه وابسته تمام و کمال به تمامی اقلام وارداتی چه کلاهای صنعتی و چه مواد اولیه وچه کالاهای اساسی مردم است و چرخش اقتصاد کذائی و سرگرم کننده مردم ایران هم به این پولها نیاز دارد...به عمد نتنها خواهان برداشتن تحریم ها نبوده ونیستند بلکه به عمد درصدد سخت تر تحریم ها هستند ...

  • ****

    خوب اگر پنیر هم گیر بیاید همونم قیمتش بالاست عمامهاتونا میتوانید بالا تر بگذارید داشتم عصر تصاویر تظاهرات عاشورای ۸۸ را نگاه میکردم و تیر ۷۸ را و همین ابان ۹۸ خوب اگر اون روز اومدیه بودید در خیابان به ما پیوست شده بودید الان وضعیت گونه ای دیگر بود مثل دولتهای متمدن کمکهای اجتماعی داشتن مردم و... الان هم دیر نشده برای ساقط کردن ظلم و ظا لمین باری هنوز وقت هست خوب امروز خبری بود که سپاه امده برای نظارت برقیمتها شبیه اواخر دوران شاه که ریخته بودن برای کنترل قیمت پس خامنه ای سلامی دیوانه را اورده برای حفظ نظام اخرین نفرش هست