ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری با عبور از مرز ۲۷۰ رأی الکترال و کسب بیش از ۷۳ میلیون رأی عمومی شهروندان آمریکا دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان را شکست داد.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  با کسب ۲۷۳ رأی الکترال و بیش از ۷۳ میلیون رأی عمومی شهروندان آمریکا دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان را شکست داد و در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد.

جو بایدن در کنار کمالا هریس-عکس از شاتراستاک

روز هفت نوامبر و پنج روز پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا، چندین رسانه، از جمله سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز با مشخص شدن وضعیت آرای ایالت پنسیلوانیا، جو بایدن را برنده این انتخابات معرفی کردند.

نیویورک تایمز نوشت: «بایدن ترامپ را شکست داد».

سی ان ان نوشت: «بایدن برنده شد».

کاملا هریس که در این رقابت‌ها به عنوان یار انتخاباتی جو بایدن حضور داشت، اولین زنی است که به مقام معاونت ریاست جمهوری آمریکا می‌رسد. تا امروز هر ۴۸ معاون رییس جمهوری آمریکا همگی مردانی سفید پوست بوده‌اند.

 جو بایدن کیست؟

جوزف رابینت بایدن، معروف به جو بایدن سال  ۱۹۴۲ در پنسیلوانیا بدنیا آمد. بایدن به مدت هشت سال و در دولت باراک اوباما به عنوان چهل و هفتمین معاون رییس جمهوری آمریکا خدمت کرد و پس از سوگند در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا خواهد شد.

بایدن در اسکرانتون پنسیلوانیا و منطقه نیوکاسل در دلاور بزرگ شد. جو بایدن مدرک لیسانس خود را سال ۱۹۶۵ از دانشگاه دلاور گرفت و سال ۱۹۶۸ از دانشکده حقوق دانشگاه سیراکیوز ایالت نیویورک فارغ التحصیل شد. 

جو بایدن زمان دانشجویی- ۱۹۶۵

بایدن بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۲ به کار وکالت پرداخت ، تا سال ۱۹۷۲ که در سن ۲۹ سالگی به عنوان پنجمین سناتور جوان‌ تاریخ آمریکا به سنای آمریکا راه یافت. او شش بار در انتخابات سنا پیروز شد و به رکورد طولانی‌ترین سناتوری از ایالت دلاور را دارد. در کنار خدمت در سنای آمریکا، جو بایدن  بین سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ به تدریس در دانشکده حقوق وایدنر در ولمینگتون نیز اشتغال داشت.

جو بایدن در دوران خدمت در سنا بیشتر بر روی روابط خارجی، حقوق جزایی و سیاست‌گذاری در مورد مواد مخدر تمرکز داشت.

جو بایدن ۷۷ ساله  مسن‌ترین رییس جمهوری خواهد بود که وارد کاخ سفید می‌شود.  بایدن یک بار هم در سال۱۹۸۷تلاش کرد تا از سوی  حزب دموکرات برای انتخابات سال ۱۹۸۸ نامزد شود. در آن سال اما جورج بوش پدر از حزب جمهوری خواه مایکل دوکاکیس نامزد دموکرات‌ها را با اختلاف نسبتا زیادی شکست داد ورییس جمهوری شد.

بایدن بار دیگر ۲۰۰۸ در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات حاضر شد اما نهایتاً کنار کشید و به عنوان معاون رئیس‌جمهوری به رقابت‌ها رفت.

جو بایدن در زمان معاونت ریاست جمهوری- کاخ سفید - ژانویه ۲۰۱۳

جو بایدن پس از آنکه در ماه دسامبر توسط الکتورها رسما انتخاب شد، در روز بیستم ژانویه بر روی پله‌های ساختمان کاپیتول (کنگره) در پایتخت به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا سوگند یاد می کند و سپس راهی کاخ سفید به آدرس شماره ۱۶۰۰ خیابان پنسیلوانیا در شهر واشنگتن دی‌سی می‌شود تا برای ۴ سال رییس جمهور آمریکا باشد.

مراسم سوگند ریاست جمهوری پرزیدنت ترامپ، جو بایدن و چاک شومر در حال تماشای دست دادن ترامپ و اوباما - ژانویه ۲۰۱۷ - عکس از کریستین ریکاردو

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • لسان الغیب

    آقای "رسول" شاید شما خاکید و بر خاک باقی خواهید ماند. اما تعمیم ذهنیت شکست پذیرنده, بدبین و مایوس خویش به دیگران نادرست و زشت است. چرخ برهم زنم ار غیر مرادم گردد من نه آنم که زبونی کشم از چرخ فلک در خلوص منت ار هست شکی تجربه کن کس عیار زر خالص نشناسد چو محک

  • رسول

    خاکیم و برخاک !

  • هوشنگ

    تمامی ارگانهای اساسی تبلیغاتی جمهوری خواهان در آمریکا: شبکهء فاکس نیوز, روزنامهء "وال ستریت جورنال", نیویورک پست,...لحن خود نسبت به ترامپ را تغییر داده اند و در حال آماده کردن او برای رودررویی با واقعیت باختن انتخابات می باشند. اما سلطنت باختگان مجنون وطنی نه چندان عزیز ما (مانند همیشه) کاسهء داغتر از آش شده و کماکان مشغول دروغ بافی های گوبلزی و بی سر و ته هستند. در آمریکا تنها کسانی که هنوز نتیجهء انتخابات را قبول نمیکنند ترامپ و رودی جولیانی (رفیق شفیق فرقهء مجاهدین) هستند, که به احتمال قوی هر دوی آنها در سال آتی کارشان به دادگاه خواهد کشید و هیچ بعید نیست که زندانی نیز بشوند. البته زندان مخصوص از ما بهتران!

  • هوشنگ

    جناب "حقیقتگو" مردم آمریکا انقدر تحمل ترامپ را دارند که حتی پس از چهار سال افتضاح و خرابکاری از سوی او, حتی با بیش از ۲۰۰,۰۰۰ مرده بابت کرونا, حتی با نابودی اقتصاد آمریکا و بالا گرفتن تنش های نژادی,... کماکان ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ هفتاد میلیون نفرشان باز هم به ترامپ رای بدهند! بر خلاف تصورات ساده اندیشانه و نامطلع شما بسیاری از فقرا و اقشار کم درآمد (و فقط نه سفیدها) کماکان حامی ترامپ هستند. پیروزی بایدن تازه اول داستان است. جامعهء آمریکا تا به حال هیچگاه (شاید به استثنائی دوران جنگ داخلی) اینچنین دارای اختلاف, ناهماندیشی و پر از تنش نبوده است. اینکه "در آمریکا قانون قانون است" نیز چیزی نیست جز حرف مفت. خود ترامپ در عرض چهار سال گذشته بیش از چند صد بار انواع و اقسام اعمال غیر قانونی انجام داده است, که حتی اگر در بهترین حالت حالا پس از باختن در انتخابات ریاست جمهوری دادگاهی بشود و کارش به زندان بکشد, زندانش نیز چیزی خواهد بود جز یک تفریحگاه لوکس و مجهز, همراه با زمین بازی گلف! در آمریکا اگر پول داشته باشید و متصل به شبکه های قدرتمندان باشید تقریبا هر غلطی که دوست داشته باشید می توانید انجام بدهید. همانگونه که ثروتمندان و قدرتمندان آمریکایی تقریبا هر غلطی که دوست داشته باشند انجام می دهند. در مورد انتخابات ۸۸ در وطن نیز مثل اینکه از یاد برده اید که چگونه از خرداد تا بهمن و اسفند آن سال در چهار گوشهء کشور انواع و اقسام اعتراضات, تظاهرات, درگیری ها و کشت و کشتار در جریان بود. حالا که شما از ملت انتقاد میکنید که در ۸۸ هیچ کاری انجام نداده اند (که خیلی کارها نیز انجام گرفت اما شوربختانه حافظه شما مقداری نم گرفته است) لطفآ برای ما توضیح دهید که خود شما چه گلی بر سر ملت زده اید؟ بحرطویل نبشتن های (با خطاهای املایی دبستانی) مملو از تحریفات مختلف کار شاقی نیست. پرسشی که همواره بدون پاسخ می ماند این است که نویسندهء "حقیقتگو"ی ما چگونه خود را متمایز و برتر از مردم ایران می پندارد؟

  • هوشنگ

    تنها کسانی که برایشان امثال بایدن و رهبری حزب دموکرات "چپ" حساب میشود, فقط سلطنت باختگانِ * می باشد. بایدن از حامیان اولیه ای پیمان NAFTA بود و از مشوقین هر دو جنگ افغانستان و عراق, و حتی هنوز هم در این در انتخابات از استخراج هیدرولیک نفت Fracking حمایت میکند و مخالف "معاملهء نوین سبز" Green New Deal هست. نئولیبرالیزم حزب دموکرات با نئولیبرالیزم حزب جمهوریخواه چندان فرق اساسی با یکدیگر ندارند, و در اساس یکی هستند.

  • هوشنگ

    به هیچ وجه و هیچگونه نتیجهء نهایی این انتخابات از اول معلوم نبود. بردن بایدن در بسیاری از مناطق با فقط یکی دو درصد آرا (که در روزهای آتی منتهی به باز شماری آرا خواهد شد) بهترین نشانگر است که این رقابتی شدید و سهمگین تا لحظهء آخر بود.

  • Nader

    - در پنسیلوانیا ؛ با نرم افزار دموکراتها ؛ در همه کانتی ها ؛ شش هزار رای ترامپ به اسم بایدن آپ لود شده !! - این نرم‌افزار در شرکتی طراحی شده که متعلق به ریچارد بلام شوهر دیان فاینشتاین است. همان سناتور دموکرات کالیفرنیا و شهردار سابق سان فرانسیسکو که ملاقات مخفیانه‌اش سال گذشته با محمدجواد ظریف جنجالی ش -جمهوریخواهان مدعی هستند که تقلب گسترده‌است و آرای برخی ایالت‌ها باید دوباره شمرده شود. -سیدنی پاول دادستان سابق و نویسنده آمریکایی در یک مصاحبه تلویزیونی گفته «مدارکی داریم که از نرم‌افزارهای جاسوسی که در گذشته علیه نهادها و کشورهای دیگر استفاده شده در این انتخابات علیه مردم آمریکا استفاده کرده‌اند». -دادستان سابق نوادا نیز در یک سخنرانی در جمع خبرنگاران گفت «با اطمینان اعلام می‌کنیم که در انتخابات به روش‌های مختلف، از جمله شمارش آرای افراد غیرمقیم و مُردگان تقلب شده است»

  • Faryad

    در پنسیلوانیا ؛ با نرم افزار دموکراتها ؛ در همه کانتی ها ؛ شش هزار رای ترامپ به اسم بایدن آپ لود شده !!

  • Hasanni

    نماینده مجلس اسلامی :علت ناکار آمدی انتخابات آمریکا عدم وجود شورای نگهبان است !! منظورش این است که جنتی از قبل برنده را تععین میکرد و بازنده ها هم رییس قضایی و مجلس میشوند و همه راضی از حکومت ولایت !!

  • حقیقتگو

    مردمان امریکا که بسیاری ازمحاجران بوده وهستند تحمل اینکه ترامپ فاشیست ها و افراطیون نتنها درامریکا وبلکه دراروپا هم محترم بداند به انها خش و خاشاک بگوید و توهین ها و تهمت های انچنانی روانه شان کند نداشتند ..ترامپ تصورش را هم نمی توانست بکند که چگونه چهارسال حکومتی اش چه سریع گذشته است و تصور میکرد با حمایت های آنچنانی می تواند چهار سال دیگر حکومت کند...ولی آنچه بسیار حائز اهمیت است که درامریکا قانون قانون است ...رای مردم رای مردم است و خواسته مردم همان میشود که رئیس جهموری انتخاب و عذل شود ومردم امریکا تحت هیچ شرایطی دراجرای چنین قوانینی کوتاهی نکرده اند..ولی با آنچه که دراین چهل ساله گذشته است اززمین تا به اسمان تفاوت دارد که اقشاری بدرستی فهم وشعور داشتن کشور و دفاع ازآن و دفاع ازحق وحقوق شان را برحسب زنده ماندن صرف نظر کرده اند ..رای مردم درانتخاباتی که باطل شد و خامنه ای انتخابش را کرد که احمدی نزاد بود فقط به تظاهراتی سطح کشوری منجرنشد و جمعی کشته شده ودستگیر وزندانی شدند ومابقی مردم هم پذیرفتند که بله زورمان نمی رسد پس تقلب انتخاباتی را پذیرفتند واین هم موردی برای انتخابات بعدی شد که تنها خامنه ای تصمیم می گیرد وبرای مردم ساز تحریم ها و اقتصاد مقاومتی و دشمن ودشمن زد ...مردم ایران اکثریت تمامی توهین ها و تهمت ها و خش وخاشاک گفتن ها را همچون باد هوائی ازروی خودشان عبور دادند و میدهند ...تقلب درآنخابات به هم چنین که بله خودشان انتخاب می کنند وچاره ای نیست ...ترامپ درحقیقت محض توهین ها و خش وخاشاک گفتن هایش و اقدام خصمانه برعلیه فقرا و کم درآمدها همچون طنابی شد که بگردنش افتاد و ازریاست کردن به زیر کشید !!حالا جشن وشادی های اقشارآخوندها و آقازاده ها وسپاه ومجلس نشینان وشیخ نصرالله ها وبشاراسدها برپاست که بله این موجود ی که چنین شکل و شمایل ساده لوحانه دارد و برای منافع ما همچون اوباما است دوباره انتخاب شده است

  • پورشاسب

    اگر یک نفر کر و لال هم میزاشتن جلو ترامپ برنده میشد اما دموکراسی را میبینید زمانی که خواستن تغییر بدن دادن یه چپ را اوردن سرکار مردم جاهایی مردم قدرت دارن و میتوانند اعمال قدرت کنن با رای با نظرشان نه اینکه هم رای و هم کامنتشون سانسور بشه حالا چاپ نمی کنید میگید جانوران ج.ا میرن سراغش مهم نیست مگر خون مک از خون معترضین آبان رنگین تر هست سانسور هم باشه خیلی بد هست

  • پورشاسب

    از چند سال پیش مشخص بود