ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با مرخصی درمانی نسرین ستوده موافقت شد

رضا خندان، همسر نسرین ستوده به زمانه می‌گوید این زندانی سیاسی همچنان در زندان قرچک به‌ سر می‌برد اما ممکن است تا ساعاتی دیگر آزاد شود.

خبرگزاری میزان روز شنبه ۱۷ آبان‌ ماه از اعزام به مرخصی نسرین ستوده، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک با موافقت دادیار ناظر بر این زندان خبر داده است. رضا خندان، همسر این زندانی سیاسی به زمانه می‌گوید که ستوده همچنان در زندان قرچک به‌ سر می‌برد اما ممکن است تا ساعاتی دیگر آزاد شود.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

رضا خندان همچنین گفته در پیگیری‌های انجام شده برای اعزام به مرخصی درمانی همسرش از زندان، مسئولان دادسرای ناحیه هفت تهران حتی از اعلام مدت زمان مرخصی همسرش به او امتناع کرده‌اند.

نسرین ستوده اما روز ۲۹ مهرماه، با حال وخیم و علی‌رغم ابتلا به بیماری قلبی و نیاز فوری به رسیدگی تخصصی پزشکی، بدون رعایت قرنطینه به بند عمومی زندان قرچک منتقل شد.

رضا خندان همچنین روز جمعه ۱۶ آبان‌ماه از تلاش خود برای اعزام همسرش به مرخصی درمانی خبر داده بود.

ستوده به‌ دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای طولانی به چند بیماری از جمله ناراحتی قلبی دچار شده، روز سوم مهر ماه و پس از اینکه پنج روز در بیمارستان طالقانی تهران بستری بود، بدون انجام مراحل تخصصی درمانی، به زندان اوین بازگردانده شد.

نسرین ستوده آخرین بار در ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ بازداشت و به زندان منتقل شد.

او در اسفند ماه سال ۹۷ با مجموعا هفت عنوان اتهامی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد. از جمله اتهامات او در دادگاه «تشویق به فساد و فحشا» از طریق بر عهده گرفتن وکالت پرونده «دختران خیابان انقلاب»، «عضویت مؤثر در گروهگ غیرقانونی و ضدامنیتی کانون مدافعان حقوق بشر لگام و شورای ملی صلح»، «ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شد.

این زندانی سیاسی اما در طی دو سال گذشته با کارشکنی مقام‌های قضایی و مسئولان زندان‌های اوین و قرچک، از استفاده از حق مرخصی خود محروم مانده بود.

 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهدی

    حالا که اون مردک صادق لاریجانی نیست فکر می کنم بشه برای آزادی یا تخفیف مجازات خانم ستوده کاری کرد.