ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آذربایجان مدعی تصرف دومین شهر بزرگ قره‌باغ شد

آذربایجان می‌گوید دومین شهر بزرگ قره‌باغ را تصرف کرده است. مقام‌های ارمنستان بلافاصله این ادعا را رد کرده و از ادامه درگیری‌های سنگین در این منطقه خبر دادند.

آذربایجان می‌گوید دومین شهر بزرگ قره‌باغ را تصرف کرده است. مقام‌های ارمنستان بلافاصله این ادعا را رد کردند و از ادامه درگیری‌های سنگین در این منطقه خبر دادند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان یکشنبه ۸ نوامبر/۱۸ آبان اعلام کرد نیروهای این کشور شهر شوشا، دومین شهر بزرگ منطقه قره‌باغ را تصرف کرده‌اند. او در یک نطق تلویزیونی خطاب به مردم آذربایجان گفت که شهر شوشا «آزاد» شده است و روز ۸ نوامبر به‌عنوان روز «بازگشت به شوشا» در تاریخ مردم آذربایجان ثبت خواهد شد. این سخنرانی به رقص و پایکوبی در خیابان‌های باکو منجر شد.  

مقام‌های ارمنستان اما بلافاصله این ادعا را رد کرده و از ادامه «درگیری‌های سنگین» بر سر این شهر خبر دادند. دولت ارمنستان که از سوی روسیه پشتیبانی می‌شود، ضمن اعلام تداوم درگیری‌ها، تصرف «شوشی» را برای آذربایجان «توهمی دست‌نیافتنی» خواند.

سخنگوی وزارت دفاع این کشور هم در توییتر خبر از تخریب گسترده این شهر داد که به گفته او «هنوز در مقابل آتش متخاصم دوام آورده است».

با گذشت شش هفته از شروع مناقشه نظامی در قره‌باغ، آتش جنگ در روزهای گذشته به شهر شوشا و مناطق اطراف آن رسیده و نیروهای آذربایجان با حمایت ترکیه به پیشروی برای تصرف مناطق بیشتر ادامه می‌دهند.  شهر شوشا که توسط ارمنی‌ها شوشی خوانده می‌شود از لحاظ راهبردی و فرهنگی برای هر دو طرف اهمیت زیادی دارد. این شهر در ۱۵ کیلومتری استپاناکرت یا خان‌کندی، مرکز قره‌باغ واقع شده است.

در این شش هفته، خودداری طرفین از پذیرفتن و عمل به آتش‌بس جان دست کم هزار نفر از جمله غیرنظامیان بسیاری را گرفته است. آذربایجان و ارمنستان هر دو، یکدیگر را به هدف قراردادن غیرنظامیان متهم می‌کند. سازمان ملل می‌گوید طرفین جنگ قره‌باغ احتمالاً مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.