ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قیمت خودرو در ایران به طور میانگین ۲۵ درصد کاهش یافت اما فقط روی کاغذ

با کاهش قیمت دلار، قیمت خودرو هم کاهش پیدا کرد اما روی کاعذ. خرید و فروشی انجام نمی شود.

با افزایش نرخ دلار در بازارهای غیررسمی از ۲۲ هزار تومان به ۳۲ هزار تومان در شهریور سال جاری قیمت خودرو نیز جهش داشت. در روز دوشنبه ۱۹ آبان دلار در بازارهای داخلی به قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۶ تومان به فروش رسید. قیمت خودرو هم در توقف خرید و فروش روی کاغذ کاهش پیدا کرد.

مرحله جدیدی از افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو آغاز شد
قیمت خودرو در ایران به طور میانگین ۲۵ درصد کاهش یافت اما فقط روی کاغذ. خرید و فروش متوقف شده است. (عکس: آرشیو)

همزمان با این تحولات سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مصاحبه با همشهری گفت:

«خریداری در بازار وجود ندارد و مصرف‌کننده واقعی منتظر است تا قیمت‌ها کاهش بیشتری یابد و بعد اقدام به خرید خودرو کند.»

بر همین اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو، برای مثال در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که تا ۲۶۰ میلیون تومان هم ارائه می‌شد هم اکنون با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان هم خریدار ندارد یا سمند LX که هفته گذشته بیش از ۱۹۵ میلیون تومان تعیین قیمت شده بود، حال با کاهش ۷ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۷ میلیون عرضه می‌شود.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک که تا ۶۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شد به ۵۳۰ میلیون تومان کاهش یافته و پژو ۴۰۵ نیز که قیمت آن تا ۲۰۵ میلیون تومان افزایش یافته بود با قیمت ۱۹۵ میلیون تومان هم مشتری ندارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در محدوده ۲۸۰ میلیون تومان و ۲۰۷ اتوماتیک‌ صندوقدار نیز در محدوده ۴۹۰ میلیون تومان قرار گرفته‌اند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو  در گروه سایپا نیز هر دستگاه سایپا ۱۳۱ که تا ۱۲۰ میلیون تومان افزایش  قیمت یافته بود، اکنون در بازار به ۹۵ میلیون تومان رسیده است. کوییک هم در محدوده ۱۶۰ میلیون تومان قرار گرفته است.

کاهش قیمت را در مورد خودروهای مونتاژی هم می‌توان مشاهده کرد: قیمت مزدا ۳ که تا یک میلیارد و ۳۰۰ تومان هم رسیده بود هم اکنون به یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، سراتوی سایپا از یک میلیارد و ۷۰  به ۹۵۰ میلیون تومان و جک اس ۵ اتوماتیک از ۹۰۰ میلیون به ۷۹۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.