ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سکینه پروانه، زندانی سیاسی کُرد با لب‌های دوخته شده به انفرادی منتقل شد

سکینه پروانه، زندانی سیاسی کُرد که در اعتصاب غذا به سر می‌برد و اقدام به دوختن لب‌های خود کرده است، به دستور مسئولان زندان قوچان به سلول انفرادی منتقل شد.

سکینه پروانه، زندانی سیاسی کُرد که در اعتصاب غذا به سر می‌برد و اقدام به دوختن لب‌های خود کرده است، به دستور مسئولان زندان قوچان به سلول انفرادی منتقل شد.

زندان مرکزی شهرستان قوچان

 به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، سیکنه پروانه که به دلیل احتمال انتقال مجدد به زندان اصفهان دست به اعتصاب غذا زده، در هشتمین روز از اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل شد. او همچنین با دوختن لب‌هایش خواستار پیگیری قضایی به شکایت‌های معتددش در رابطه با شکنجه‌هایی است که اواخر فرودین‌ماه سال جاری در بیمارستان روان‌پزشکی امین آباد شهر ری متحمل شده بود.

سکینه پروانه به دلیل شعارنویسی و سردادن شعار در زندان اوین فرودین‌ماه سال جاری از اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد و پس از ۴ روز نگهداری در سلول انفرادی، اواخر همین ماه از انفرادی زندان قرچک به بیمارستان روانپزشکی امین آباد شهر ری فرستاده شد. او به مدت یک ماه علی‌رغم توصیه پزشکان به بازگردانندن به زندان، در شرایط نامناسب و سخت این بیمارستان نگهداری شد.

سکینه پروانه در تاریخ ۵ تیر با نوشتن نامه‌ای ماجرای بازداشت و اذیت و آزارهایی که در دوران زندان بر او گذشته است را شرح داده بود. بر اساس گفته‌های این زندانی سیاسی، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی اوایل پاییز ۱۳۹۸ او را به بهانه ملاقات با خانواده‌اش در شهر سلیمانیه کردستان عراق بازداشت و پس از انتقال به مرز ایران و عراق ۱۰ روز در بازداشتگاه‌های مریوان و سنندج نگهداری و در نهایت به زندان اوین منتقل کردند.

او دوران بازداشت خود را تحت سخت‌ترین شرایط بازجویی همراه با شکنجه‌های جسمی در بندهای دو الف، ۲۰۹ و زندان زنان اوین گذرانده است.

پیام درفشان، وکیل سکینه پروانه پنجم خرداد ماه امسال از صدور حکم ۵ سال حبس تعزیری و ۳ سال ممنوعیت از عضویت در گروه‌های سیاسی به اتهام «عضویت در گروه یا دستجات معاند نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور» برای موکل خود خبر داده بود. این حکم بنا به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده است.

سکینه پروانه در تاریخ ۱۴ تیر در حالی که آثار کبودی و ضرب و شتم روی بدنش وجود داشت مجددا به زندان اوین منتقل شد و دادگاه در مرداد ماه امسال او را به اتهام «اغتشاش در زندان» به ۲ سال حبس محکوم کرد. این زندانی سیاسی ششم آبان از زندان اوین به زندان مرکزی شهرستان قوچان منتقل شد.

اردیبهشت سال جاری گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین با انتشار نامه‌ سرگشاده‌ای از درون زندان، با اشاره به افزایش آزار و اذیت زینب جلالیان و سکینه پروانه، دو زندانی سیاسی محبوس در این زندان توسط نهادهای امنیتی، خواستار توجه افکار عمومی به وضعیت آنها شده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرتضی

    دیو زمان از گور 1400 ساله از بانوان کشور در رنج و ناراحتی است، و نعره می‌کشد: "بگیرید و ببندید و بکشید این پروانه‌های نور و روشنایی را". نور این پروانه‌ها بر دیو زمان جراحات و سوختگی ایجاد می‌کند، بهمین دلیل پروانه‌های کشورمان را در سیاه‌چاله‌های دیو زمان محبوس می‌کنند. صبا کرد افشار، نسرین ستوده، سکینه پروانه، زینب جلالیان، فرنگیس مظلوم، آتنا دائمی و هزاران بانوی دیگر در دخمه‌های دجال پیر، خامنه‌ای، و گماشته اجنبی در حصر رنج بسر می‌برند. اما روز دفن کردن ولایت فقیه و تحجر کثیف دینی، آخر زمانی، نزدیک است. و آزادی پروانه‎‌های کشورمان نوید طلوعی دوباره را بر کشور عزیزمان بشارت می‌دهد.

  • حقیقتگو

    خانم سکینه پروانه بسیار برایتان متاسف هستم که باید بهتان بگویم که بازکردن درب زندان و رهائی تان توسط مردم دلاورو مبارز برعلیه حکومت ستم شاهی مدتی صبر حوصله کنید زیراکه مردم فعلا" درصدد استخاره کردن هستند که آیا با باییدن دلار و سکه ارزان ترخواهد شد ؟ قیمت پراید پائین خواهد امد؟ قیمت نان و تخم مرغ و حبوبات چطور؟ ویروس کروا داروئی برایش پیداشده و یا خیر؟ خامنه ای حالا دروصف امریکا چه می گوید؟