ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قیمت‌گذاری شکر، یکی از مهم‌ترین اقلام غذایی در ایران آزاد شد

اولویت تخصیص ارز به شکر از گروه یک به گروه دو تغییر کرده. مصوبه ستاد تنظیم بازار به معنای گران‌تر شدن یکی از یکی از مهم‌ترین کالاهای استراتژیک در ایران است.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، با توجه به اینکه اولویت تخصیص ارز به شکر از گروه یک به گروه دو تغییر کرده، از این پس قیمت‌گذاری شکر آزاد می‌شود. این امر به معنای گران‌تر شدن یکی از مهم‌ترین اقلام غذایی در ایران است.

قیمت‌گذاری شکر، یکی از مهم‌ترین اقلام غذایی در ایران آزاد شد

قند و شکر سال‌هاست از اصلی‌ترین اقلام مورد استفاده مردم ایران است و حتی از شکر به عنوان کالایی استراتژیک نام برده می‌شود. بهمن ۱۳۹۸ دولت روحانی ارز ۴۲۰۰ تومانی به شکر را حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار بابت هر کیلوگرم شکر صنف و صنعت، مبلغ ۵۰۰ تومان از مطالبات کارخانه‌ها از دولت، بر اساس کنترل و محاسبات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تسویه خواهد شد.

واحدهای تولیدی و عوامل توزیع شکر مکلف شدند اطلاعات مربوط به فروش خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ثبت کنند.

تا پیش از این قیمت شکر در بازار مصرف ایران به صورت دستوری تعیین می‌شد.

بر اساس گزارش ماهنامه شکر (انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران)، ظرفیت سالانه تولیدی در کشور درمجموع حدود دو میلیون و ۵۰۰ تن است که تاکنون بیشترین تولید کل حدود یک میلیون و ۵۰۰ تن در کشور بوده که متأثر از میزان از تولید چغندر و نیشکر تولیدی است. در همان حال مصرف سالانه قند کشور در ایران حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن است. به‌عبارت‌دیگر مصرف سرانه هر ایرانی حدود ۳۰ کیلوگرم است.

در کشورهای در حال توسعه مصرف سرانه قند و شکر یکی از شاخص‌های رفاه اقتصادی به شمار می‌آید.

در سال‌های گذشته با واردات شکر الگوی کشت نیشکر در استان خوزستان هم تغییر کرد و ظرفیت تولید شکر در کشور به یک میلیون و ۳۰۰ تن کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.