ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نرخ دلار مجدداً افزایش یافت

نرخ دلار در بازارهای غیررسمی ایران که تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رو به کاهش گذاشته بود، از کانال ۲۲ هزار تومان وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد.

نرخ دلار در بازارهای غیررسمی ایران که تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رو به کاهش گذاشته بود، بعد از کاهش هیجانات مجدداً افزایش یافت و از کانال ۲۲ هزار تومان وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد.

قیمت دلار به دو عامل بستگی پیدا کرده است: بازگشت ارز صادراتی و بازگشت منابع مسدود شده ارزی ایران
نرخ دلار مجدداً افزایش یافت

بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز صبح چهارشنبه ۲۱ آبان دلار در صرافی‌های تهران به قیمت ۲۷ هزار و ۹۶۰ تومان به فروش رسید. افزایش قیمت در کانال ۲۷ هزار تومان همچنان ادامه دارد.

بر همین اساس هر یورو به قیمت ۳۲ هزار و ۴۶۰ تومان به فروش رسید. قیمت هر سکه طرح جدید هم وارد کانال ۱۳میلیون تومان شد.

قیمت دلار در روزهای گذشته تحت تأثیر انتخابات آمریکا حدود هفت هزار تومان کاهش یافته بود و در پایان معاملات شنبه ۱۷ آبان به ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان و یک روز بعد از آن هم در صرافی ملی به نرخ ۲۲ هزار و ۸۹۰ تومان رسید. قیمت سکه نیز در روزهای گذشته نزول کرد و در پایان معاملات ۱۸ آبان به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده بود.

حسین زاغفر که خبرگزاری فارس از او به عنوان «کارشناس اقتصادی نزدیک به اصلاح‌‌‌طلبان» یاد کرده، درباره نوسانات قیمت دلار زیر تأثیر انتخابات آمریکا گفت:

 «نرخ دلار می‌تواند بسیار کاهشی‌تر شود اما سه هفته آینده در حد ۲۲ هزار تومان می‌ماند و بعد دوباره دولت آن را افزایش می‌دهد؛ این کاهش و افزایش نرخ دلار هم نود درصد مربوط به دولت می‌شود که می‌خواهد نشان دهد عوامل خارجی تاثیر زیادی بر اقتصاد ایران دارند و بعد از یک نطق بایدن و موضع‌گیری او علیه ایران دوباره دلار را به نرخ ۲۵ الی ۲۸ تومان می‌رسانند؛ همه این نوسانات را به وجود می‌آورند تا اثبات کنند اقتصاد دست آنها نیست و خودشان را توجیه کنند.»

مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی اما در سرمقاله روز چهارشنبه خود مخالفت اصول‌گرایان با مذاکره با دولت بعدی آمریکا را مسبب گرانی دلار دانست:

«خبر سقوط ترامپ، باعث ریزش شدید قیمت ارز و سکه و خودرو شد ولی دلالان اقتصادی و بازیگران سیاسی دست به دست همدیگر دادند و دسته اول با به صدا درآوردن زنگ خطر برای جیب‌های گشاد و دسته دوم با اظهارنظر‌های سیاسی درباره آینده رابطه با آمریکا، موفق شدند جلوی ریزش قیمت‌ها را بگیرند و همه چیز را به سیر صعودی برگردانند. باید خیلی ساده‌لوح باشیم که بپذیریم این واقعه، یک اتفاق است و نتیجه همدستی دلالان اقتصادی با بازیگران سیاسی نیست.»

پیروزی بایدن بر ترامپ، آزاد شدن منابع ارزی ایران در برخی از کشورهای جهان از جمله در کره جنوبی و همچنین احتمال از سرگیری صدور نفت را در چشم‌انداز قرار داده بود.

سید حمید پورمحمدی، معاون امور اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه صبح چهارشنبه ۲۱ آبان در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرد ایران در سال ۹۹ به طور میانگین روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه نفت صادر کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بنگرید

    در نظامی که نقش حقوق بشر در قانون اساسی اش نهادینه و حتی معدود اصولی که منفعتی همگانی-بشردوستانه دارد مانند اصل 23 (اندک الزام نظام به آزادی بیان و منع تفتیش عقاید) را سالهاست نقش میکند، ودر حالیکه هم حاکمیت و هم جو جامعه در انحطاط اخلاقی و مذهبی دیگرستیز هستند و مردمان غیر شیعه و اتئیست در خطرند، اما وقیحانه و جنایتکارنه در تمام فرمهای استخدامی، آموزشگاهی، دانشگاهی، پاسپورت و غیره از مردم در مرود دیانتشان میپرسد و گاه فرمها اصلا گزینه بدون جواب ندارد، فرمهای الکترونیکی-اینترنتی در مورد نقض اصل 23 امکان ثبت نمیدهند تا شخص به یکی از ادیان چهارگانه معترف نشود، البته آنکه مسلمان زاده است اگر گزینه غیر مسلمانی انتخاب کند، قطعا در مرعض اعدام بخاطر ارتداد قرار میگرد! دیگر غارت امول عمومی، فقرزایی عامدی، عامدا ایران در تحریم و نسل سوزی نگه داشتن کار همیشگی شان است. بنگرید بازنشر کامنت زیر لینک کوتاه شده این نوشته: *** یک دیدگاه طاعونزده حجم غارتی که از اول برآمدن نظام ضد بشری ولایی شده احتمالا حدود نیمی از مبلغ بیش از دو تریلیون دلار فقط درامد ارزی است- حالا بماند معادل چندین تریلوون دلار به صورت ریالی غارت کردند- اما چه کنیم حرص و آز این جماعت که مثل موش طاعونزده تولید مثل میکنند این حجم عظیم غارت جوابگویشان نبوده است! با وجودیکه سیگنال خبر پیروزی بایدن میرفت کمی فشار تورمی بر مردم کم کند، همزمان جماعت مافیایی نظام و انگلهای جسبیده به نظام سه کار کردند: ۱- در بخش سیاسی، پیش شرط های تقریبا غیر ممکن گذاشتند برای بازگشت امریکا به برجام! حتی بر خصومت با اسرائیل افزودند!، در حالیکه همه میدانند از دلایل اصلی تحریمها همین دیگرستیزی و مشخصا اسرائیل ستیزی نظام است ۲- در بخش میلیتاری (نظامیگری)، باز موشک بازی و غنی سازی و اتم بزای و دخالتهای امپرالیستی به ظاهر حمایت از مظلومان خارجی! ۳- عامدا ترمز زدند بر کاهش ارزش دلار، مسلما با توجه موارد شماره ۱ و ۲ امیدی نیست تخریم براحتی کاهش یابد، چون مافیایی ضد بشری نظام منافعش در تحریم و فقرزایی و نابودی ایران میبیند