ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اگر سندیکای کارگری بود، آیا آزمایش دچار این فاجعه می شد؟

در مجموعه‌ای درندشت که روزی کارخانجات آزمایش واقع شده بود، امروز چند نگهبان هست، دیگر هیچ خبری از تولید و فعالیت کارگران نیست. از کمپ ترک اعتیاد تا باشگاه عروسی، زمین‌ها و سوله‌ها به شرکت‌های مختلف اجاره داده می‌شود. زمین شعبه مرودشت طویله شده و در آن پیاز احتکار می‌شود.

این اواخر تنها بر روی کاغذ اسمی از آزمایش باقی مانده بود که خود زیرمجموعه یک شرکت صوری‌ست که چند کارمند دارد.

در مجموعه ای درندشت که روزی کارخانجات آزمایش واقع شده بود، امروز چند نگهبان هست، دیگر هیچ خبری از تولید و فعالیت کارگران نیست. از کمپ ترک اعتیاد تا باشگاه عروسی، زمین ها و سوله ها به شرکت های مختلف اجاره داده می شود زمین شعبه مرودشت طویله شده و در آن پیاز احتکار می‌شود.

به گزارش تارنمای داوطلب روند کاهش و تعدیل نیروی پرسنل شرکت آزمایش، قبل از خصوصی‌سازی اوایل ۱۳۸۰ شروع شده بود ولی تا آخر دوران خاتمی هنوز اخراج‌ها زیاد نبود.

تا قبل از واگذاری‌ شرکتهای دولتی به بخش خصوصی هنوز شوراهای اسلامی کارگری که متشکل از ۵ نماینده کارگری بود، تا حدی قدرت داشتند. اگر کارگری با تایید شورای اسلامی کارگری، ناسازگار یا مخل آسایش دیگر کارگران تشخیص داده می‌شد و اخراجش می‌کردند، به طور قانونی سالی چهار ماه از شرکت آزمایش حقوق و سنوات دریافت می‌کرد. برای رفع فضای منفی، به کارگرها در قالب کارانه و پاداش، کمک می‌شد و کلا مدیریت و شورای اسلامی تلاش می‌کردند که اخراج یک کارگر توجیه‌پذیر باشد.

اعضای شورای اسلامی کارگری آزمایش، حتی تا یک دهه پس از انقلاب افراد متعهدی بودند. کسانی بودند که از قبل از انقلاب از سوی سندیکاهای کارگری آموزش دیده‌بودند، از میان کارگران باسابقه انتخاب می‌شدند و از حق و حقوق کارگر اطلاع داشتند، مصونیت داشتند و کارفرما حق نداشت اخراج‌شان کند و در جهت رفاه کارگران تلاش می‌کردند. قدرت داشتند، خط تولید را می‌توانستند تعطیل کنند و کارگران به حرف‌شان گوش می‌کردند.

در برهه‌ی پیش از خصوصی‌سازی، با زیاد شدن نیروی جوان جویای کار در جامعه، وزارت کار امتیازاتی برای شرکت‌هایی قائل شده بود که جوان‌ها را به کار جذب می‌کردند، هدف دولت این بود که موج بیکاری در جامعه کنترل شود. مثلا هر کارخانه‌ای اگر ۱۰۰-۱۵۰ کارگر یا کارمند به نیروی کار جذب می‌کرد تا سه ماه از پرداخت بیمه معاف می‌شد، شرکت‌ها می‌توانستند به صورت اقساطی بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کنند و بیمه تامین اجتماعی تا ۲۳% بخشش قائل می‌شد.

از سویی دیگر، نیروهای قدیمی باید میدان را به جوان‌ترها می‌سپردند.

نیروهای قدیمی تر به خاطر سنواتشان حقوق بالاتر می‌گرفتند و کارخانجات انگیزه داشتند که با دادن امتیاز به نیروهای قدیمی‌تر، آن را تشویق به بازخرید کنند و تا آن موقع برای بازخرید و بازنشستگی پیش از موعد، شرایط خوبی هم فراهم بود.

کارگرهای ما به خاطر این که شغل‌شان در شمار مشاغل سخت و زیان‌آور به شمار می‌رفت، با ۲۰ سال سابقه با حقوق سی‌روز بازنشست می‌شدند؛ از ده سال باقیمانده، پنج سال را کارفرما و پنج سال دیگر را شرکت تامین اجتماعی پرداخت می‌کرد. کارگران حق‌شان بود آن‌ها به خاطر تماس طولانی مدت با مواد شیمیایی شست‌وشو و رنگ اکثرا به بیماری‌های تنفسی و ریوی مبتلا می‌شدند. شاید حدود ۷۰% از کارگران بخش پرس سنگین، دست‌شان در طول کار آسیب‌ می‌دید و معمولا یک یا چند انگشت خود را از دست می‌دادند و دلخوشی‌شان این بود که زودتر بازنشست می‌شوند و با سنواتی که دریافت می‌کردند می‌توانستند دردی از مشکلات معیشت خود دوا کنند.

از سال ۸۲ دوره دوم خاتمیِ خصوصی سازی صنایع بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی شروع شد و از جمله صنایع کوچکتر مثل ارج و آزمایش از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار شدند؛ روندی که طی آن  افرادی نزدیک به قدرت معمولا کارخانجات را صاحب شدند. روی کاغذ، همه چیز به نظر قانونی بود.

بوی خصوصی‌سازی می‌آمد و از کارگران پنهان می‌کردند.

مجموعه ما حدود ۱۴۰۰ نفر پرسنل داشت و بخش خصوصی نمی‌خواست چنین حجمی از کارمند را تحویل بگیرد.

دو راه پیش روی مدیران قدیمی بود: شرکت را «کلیدی» تحویل بخش خصوصی بدهند، یعنی بدون کارکنان- که به سهامداران جدید امکان انتخاب پرسنل می‌داد و یا این که کارگران تعدیل نیرو شوند تا به سایز مناسب خصوصی‌سازی برسد. حدود سال ۸۲ مدیران دولتی کارخانه آزمایش، کارگران را در نمازخانه جمع و با آنان صحبت کردند، که برای خودتان بهتر است بروید؛ اواخر دوره مدیریت دولتی آزمایش بود.

در اواخر مدیریت دولتی، برای آماده شدن خصوصی سازی، پاداش، مزایا و کارانه‌ها کم شد. مدیران می‌دانستند که واگذاری در جریان است ولی پرسنل نمی‌دانستند. پرسنل، وقتی مدیر بخش خصوصی بر صندلی نشست  فهمیدند. شورای اسلامی کارگری متاسفانه قضایا را برای کارگرها باز نکرد. تنها گروه کوچکی از کارکنان فهمیدند که شرکت قرار است به بخش خصوصی سپرده شود. شاید اگر همه می‌دانستند همه از این شرایط استفاده می‌کردند.

در اولین موج، کارکنان مشاغل سخت و زیان‌آور به ازای سالی دو ماه بازنشست شدند. همین طور، خانم‌های بالای ۴۲ سال با ۲۰ روز حقوق پیش از موعد بازنشست شدند. کارکنان زیر ده سال سابقه تا ۴ ماه به ازای هر سال خدمت سنوات می‌‌گرفتند که رقم بالایی می‌شد. بین ده سال ۱۵ سال، سه ماه سنوات دریافت می‌کردند و همین‌گونه خیلی‌ها رفتند. کارکنان مالی و اداری و بازرگانی توانستند شغل دوم خوبی در بخش خصوصی پیدا کنند. اما کارگران بخش تولید که مونتاژکار بودند حرفه تخصصی نداشتند معمولا جای دیگری نبود که بتوانند استخدام شوند.

شاخه بازنشستگی پیش از موعد هم تشکیل شد؛ همه پرسنل شامل سختی کار نمی‌شدند- مثلا پرسنل اداری و تدارکات و مالی و دیگر کارکنان که سابقه بیشتری – معمولا بالای ۲۵ سال داشتند.

برای این که کارکنان اداری بتوانند واجد شرایط بازنشستگی  پیش از موعد شوند هم بتوانند از شرایط خوبی استفاده کنند، با تغییر احکام پرسنلی، افرادی را در اسناد از بخش اداری به بخش تولید منتقل کردند؛ پیش می‌آمد کارمند حسابداری در قسمت رنگ و کوره پست گرفته بود یا اسمش در دو فهرست قید شده بود که گاهی شرایط خنده‌داری  ایجاد می‌کرد. اما تا چند وقت پس از آن، هنوز فهرست تامین اجتماعی دستی بود و مکانیزه نشده بود.

هنگام خصوصی سازی، کارگران کارفرما شرایط خودش را داشت؛ کارفرماها جدید اصلا به دنبال افزایش تولید نبودند، شرکت‌هایی مثل ارج و آزمایش که دیگر زمین‌شان ارزشمند شده بود برای کارفرماهای خصوصی  می‌توانستند جای کارخانه را اگر می‌خواستند به جای ارزان‌تری منتقل کنند و زمین‌های درندشت مجموعه‌های تولیدی را برج‌ سازی و انبوه‌سازی کنند.

استفاده از «ستاد بحران» در وزارت صنایع، به مقامات این امکان را می‌داد که صنایع را در اختیار بگیرند، و کارخانه‌ها را در اوج سود دهی به اسم زیان‌دهی تعطیل کنند و مواد اولیه و زمین کارخانجات را صاحب شوند. این طور شد که کارخانه آزمایش که با سرمایه ۲۱ میلیارد تومان قبل از انقلاب ثبت شده بود، با خصوصی‌ساز، به افرادی وابسته به قدرت واگذار شد.

کافی بود تراز مالی یک کارخانه در چهار سال آخر فعالیت‌اش، زیان نشان دهد تا بتواند با تصویب «ستاد بحران» وزارت صنایع، به بخش خصوصی واگذار شود. روی کاغذ، دستورالعمل‌هایی به بخش‌های مختلف می‌رسید که شمار کارگرها را کاهش بدهند. مثلا یک بخش ناگهان از حدود ۱۵۰۰ کارگر، ۳۰۰ کارگر  را ناگهان اخراج با به اصطلاح تعدیل نیرو کرد. فضای روانی بدی در کارخانه آزمایش بود، کارگرها امنیت شغلی خود را از دست داده بودند، دلشان می‌سوخت که به جای فعالیت روزمره، عملا به‌شان دستور داده شده بود که تولید را با کمترین ظرفیت ادامه بدهند.

کارگرانی که تا چند ماه قبل دو سه شیفت کار می‌کردند حتی دیگر برای یک شیفت هم کار نداشتند، حتی ۲ ساعت هم کار نداشتند. مدیران جدید اولین کاری که کردند این بود که انبارها را خالی کردند و مواد اولیه و دستگاه‌ها را فروختند تا بخشی از بدهی خود را پرداخت کنند که برای خرید شرکت زیر بارش رفته بودند.

در دوران تغییر مدیریت به سمت خصوصی‌سازی، کارگران ممکن بود تا دو-سه ماه حقوق نگیرند؛ به خاطر تاخیر در حقوق و مزایا مدام اعتصاب می‌کردند. حقوق با تاخیر پرداخت می‌شد ولی نباید پرداخت به بانک تاخیر می افتاد- چرا که شامل مجازات می‌شد. زندگی کارگران شکننده است،؛ وقتی یک ماه حقوقشان به تاخیر بیفتد،  نگیرند،مدیران اداری و میانی سابق بسته به جاه‌طلبی‌شان، با کارفرما همکاری کردند  حتی شرایطی را به کارگران تحمیل کردند.

مدیر اداری درخواست کرد که دستش را باز بگذارند و چهارچوب جدیدی تعیین کرد که به نفع کارمای جدید و به ضرر کارگران بود:

مسئول جدید پرسنل اداری با کارگران صحبت می‌کرد و مبلغ سنوات ۵ساله‌ای که تا پیش از ان کارفرما به تامین اجتماعی پرداخت می‌کرد حالا از سنوات کارگران کسر شود و معمولا هم آن را نقدی به صورت جدا از کارگران واجد شرایط بازنشستگی دریافت می‌کردند.  یعنی برای مشاغل سخت و زیان‌آور، مبلغی که کارما باید پرداخت می‌کرد از حساب کارگرها کسر می‌شد و کارگرها چاره‌ای جز پذیرش نداشتند. شرایط اقتصادی برای پرسنل سخت‌تر می‌شد و بابت بازنشسته شدن به شرایط کمتری رضایت می‌دادند.

مدیر اداری جدید برای شرایط بازنشستگی سی‌سال خدمت، سالی دو ماه سنوات تعیین کرد، ۲۵ سال خدمت سالی یک ماه و برای مشاغل سخت زیان آور، سالی یک ماه و نیم و برای بازنشسته های پیش از موعد سالی یک ماه تعیین کرد. بعد شرایط به جایی رسید که سی‌سال سابقه‌ها به جای دو ماه، ۴۵ روز سنوات دریافت کردند. حتی پیش می‌آمد که مدیران جدید سندسازی کنند مثلا به تاریخ یک سال قبل، مصوبه‌ای امضا کردند؛ سندسازی، و جعل اسناد، مهرسازی از امضای مدیران گذشته به اسم اصلاح احکام به یک رویه تبدیل شده بود.

گفته می‌شود که با خرید شرکت آزمایش، سهامداران جدید قرار شده‌بود ۱۲.۵ میلیارد به سرمایه شرکت تزریق کنند ولی فقط ۳.۵ میلیارد تومان به صورت نمادین و بر روی کاغذ به شرکت تزریق کردند. قرار شد ۹ میلیارد باقی مانده هم در عرض چند سال آینده از محل تولید به شرکت تزریق شود- به اصطلاح، بدهی باقیمانده مستهلک شود که این بدهی هرگز پرداخت نشد پرونده فساد مالی و بدهکاریِ کسی که این مجموعه عظیم را به خاطر سود شخصی با خاک یکسان کرد، هرگز به جایی نرسید. بحران بزرگ شرکت آزمایش از سال ۸۷ با سوء مدیریت و بی‌کفایتی سهامداران عمده شروع شد. شرکتی که روزی صادرات داشت و حقوق کارگرانش زبانزد بودند به مخروبه‌‌ی آزمایش معروف شد. ما شاهد بودیم که کل شرکت با مجموعه‌ی کارمندها و کارگرهایش به خاک سیاه نشست و امروز شرکت آزمایش، یک شرکت تولیدی نیست. در گذشته، سیاست مدیران آزمایش بر مبنای انتقال خط تولید بود و تلاش می کرد که به استانداردهای جهانی برسد.

امروز بیشتر محصولات از ترکیه به صورت قطعه وارد می شود و فقط برند می خورد؛ حتی به گواهی همکاران، برخی از محصولاتی که در بازار با برند آزمایش می‌بینید، در کارگاه‌های زیر زمینی تولید شده که با پرداخت حق برند به شرکت آزمایش، نام آن را بر روی محصولات خود حک کنند.

چگونه ممکن بود آزمایش به چنین سرنوشتی مبتلا نشود؟

باید تعهدات مالیش را اجرا می‌کرد، که نکرد.

سهامدار عمده باید برای بهبود کیفیت و کمیت تولید برنامه ریزی می‌کرد که اساسا تفکر تولید نداشت

می بایست تعهدات مالی اش را اجرا می کرد که هیچ گاه این تعهدات را اجرا نکرد.

باید تکمیل ساختار پرسنلی در جهت تولید انجام می‌داد که همه کارگران را با شیوه های مختلف تعدیل نیرو کرد.

این اواخر تنها بر روی کاغذ اسمی از آزمایش باقی مانده بود که خود زیرمجموعه یک شرکت صوری‌ست که چند کارمند دارد. در این مجموعه امروز ۱۰-۱۲ تا نگهبان هست، سوله‌ها را اجاره داده‌اند و شرکت های دیگر به عنوان انبار از آن استفاده می‌کنند. بخشی از زمین آزمایش کمپ ترک اعتیاد شده. بخشی از آن باشگاه عروسی شده، زمین شعبه مرودشت طویله شده و سالهای گذشته در بخشی آن پیاز احتکار می‌شد.

اگر شورا همچنان به کار خود ادامه می‌دادند، آزمایش به مخروبه تبدیل نمی‌شد.

اعضای شوراهای اولیه آدمهای دلسوز مجموعه و از قدیمی‌ها بودند، از قبل از انقلاب با کارگری به رییس بخش تبدیل شده بودند و دلسوز بودند. از گذشته چیزی به نام سندیکای کارگران شرق تهران وجود داشت که اصول تشکیل اتحادیه کارگری را به آن‌ها آموزش داده بود و در دوره مدیریت دولتی به این نتیجه رسیده بودند که باید در قالب و اسم شورای اسلامی کارگری تشکل و انسجام پیدا کنند و ناخشنودی کارگران از سیستم مدیریت دولتی را بیان کنند و به نفع کارگر چانه‌زنی کنند. مهر شورای اسلامی کارگران به ویژه در تعدیل کارگران ضرورت داشت، بدون این مهر، کارگر تعدیل شده (اگر نخواهیم بگوییم اخراجی) می‌توانست از کارفرما شکایت کند.

یادم هست که یکی دو بار با هیات مدیره به مشکل برخورده بودند. اعضای شورای اسلامی کارگری آزمایش بلافاصله کارگران را سازماندهی کردند و تولید را توقف دادند. البته دامنه فعالیت آن‌ها محدود شده بود و مثلا اعتصابات اگر به بیرون از محیط کارخانه راه پیدا می‌کرد، به دلایل امنیتی متوقف می‌شد ولی  به هر حال افراد شورا قدرتی در خود حس می‌کردند و با انسجام جلوی مدیریت می‌ایستادند. می‌دانستند که در مناظره قانون و مدیران دولتی قانون طرف شورا را می‌گیرد که نماینده ۱۴۰۰-۵۰۰ نفر کارگر بودند. قانون مجموعه های تولیدی بالای پنجاه نفر را ملزم کرده که کارگران نمایندگانی در قالب شورای اسلامی داشته باشند. بعد، در ساختار جدید شورا اسلامی کارگری آزمایش، جوان‌ترها جای قبلی‌ها را گرفتند.

شورای اسلامی ساختارش تغییر، شیوه و رویکردش هم تغییر کرد. اعضای جدید آموزش ندیده بودند، جوان بودند و منافع شخصی خودشان را می دیدند؛ بر این باور بودند که دستمان را با عسل توی دهن کارگرها بکنیم آخرش کارگرها گاز می‌گیرند- پس بهتر است منافع خودمان را بچسبیم. بیشتر، عضو بسیج بودند. حتی منافع جمع را قربانی منافع خودشان می‌کردند.

کارفرمای جدید دوست نداشت نماینده شورای اسلامی در جلسات هیات مدیره حضور داشته باشد. به اعضای شورا، حق ماموریت، اضافه کار یا پاداش پرداخت می‌شد که در جلسه حضور نداشته باشند. در ساختار جدید شورای اسلامی کارگران، هر کسی قیمتی داشت، بیشتر نماینده‌ها تطمیع می‌شدند و با دریافت اضافه حقوق یا پاداش، مصوبات جلسات هیات مدیره را بدون کوچکترین مخالفتی تایید می‌کردند. بخش کارگری ما اصولا به انسجام فکر نمی‌کند، تفکری وجود ندارد که همه برای منافع جمع تلاش کنند.

شاید اگر آموزش سندیکاها ادامه پیدا می‌کرد، کارگران می‌توانستند جلوی خروج مواد اولیه و یکه تازی سهامداران جدید را بگیرند و یک مجموعه تولیدی را نجات بدهند.

منبع: داوطلب

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اجرای حکم قرون وسطایی شلاق در مورد داود رفیعی کارگر اخراجی پارس‌خودرو را محکوم می‌کنیم

    اجرای حکم قرون وسطایی شلاق در مورد داود رفیعی کارگر اخراجی پارس‌خودرو را محکوم می‌کنیم داود رفیعی کارگر اخراجی پارس خودرو در سال ۹۱ به دلیل فعالیت صنفی از کار اخراج شده است و سال‌هاست که با شکایت در مراجع ذی‌صلاح برای بازگشت بکار پیگیری می‌کند، اما فریادش به جایی نرسیده است. ایشان بارها در مقابل وزارت‌کار با پلاکارد ایستاده بود اما هیچ مقام مسئولی به خواسته بحق‌اش رسیدگی نکرد و با توصیه نهادهای امنیتی بازداشت و به اتهام توهین به وزیر کار به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و متاسفانه این حکم قرون وسطایی اجراء و به ایشان شلاق زده شد. رفیعی از بازداشت شدگان روز کارگر در سال ۹۸ می‌باشد وی همچنین چند بار در اعتراضاتی که نسبت به اخراج از کار داشته، بازداشت شده است. متاسفانه این اولین باری نیست که پاسخ حق خواهی و مطالبه گری کارگران را با شلاق و زندان و تهدید و اذیت و آزار پاسخ می‌دهند. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه احکام قرون وسطی شلاق برای کارگران زحمت کش و حق‌خواه را شدیدا محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد با شلاق و زندان و اخراج و دیگر انواع فشار علیه فعالین کارگری و کارگران آگاه و پیشرو، هرگز نمی‌توانید صدای اعتراضات کارگران را خاموش کنید. لینک کانال *** سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

  • بی آبی و آلوده بودن آب شرب شهر سنندج همچنان ادامه دارد

    بی آبی و آلوده بودن آب شرب شهر سنندج همچنان ادامه دارد ◾️جمعه 7 آذرماه، ساعت 1 بعدازظهر یکی از چشمه های کوه آبیدر مردم در زیر باران شدید برای آب شرب صف کشیده اند. #کولبر_نیوز

  • خط فقر در تهران به 10 میلیون تومان رسیده

    خط فقر در تهران به 10 میلیون تومان رسیده ▪️زهرا کریمی، مدرس دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: «در سال ۹۹ بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده که خط فقر در تهران به ۱۰ میلیون تومان رسیده است.» به‌گفته کریمی، براساس تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس، در سال ۹۸ خط فقر در تهران چهار میلیون ‌و ۵۰۰ هزار تومان و در سایر نقاط کشور دو میلیون تومان بود. این در حالی است که حداقل حقوق کارگری حتی در سال ۹۹ هم زیر دو میلیون تومان است و بسیاری از افراد شاغل در شهرستان‌ها عملاً با دریافت حداقل حقوق کارگری در زیر خط فقر زندگی می‌کنند. زهرا کریمی گفت: «هزینه اجاره مسکن، خوراک و… شرایط را به سمتی برد که شاهد مهاجرت افراد به حومه شهر هستیم.»

  • تجمع اعتراضی کارگران شهرداری فردیس

    تجمع اعتراضی کارگران شهرداری فردیس ▪️جمعی از کارگران شهرداری فردیس در استان البرز روز پنجشنبه ششم آذر ۹۹ در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت خود به پیمانی و با خواست حذف شرکت #پیمانکاری مقابل ساختمان شهرداری و دفتر پیمانکار اقدام به برگزاری #تجمع کردند.

  • تجمع کارگران مجتمع تجاری اروند

    تجمع کارگران مجتمع تجاری اروند در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی تعدادی از کارگران این مجتمع روز گذشته (پنجشنبه ۶ آذر) تجمع کردند. ▪️یکی از کارگران این مجتمع تجاری گفته: حقوق سه ماه شامل ماههای شهریور، مهر و آبان حدود ۴۰ کارگر بخش نگهبانی، تاسیسات، خدمات و فضای سبز مجتمع تجاری کنزال المال (اروند مال خرمشهر) با سوابق ۶ تا ۸ سال پرداخت نشده و به همین دلیل روز گذشته ما کارگران این مجتمع بزرگ و بین‌المللی در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان منطقه آزاد تجاری به پرداخت مطالباتمان دست به تجمع زدیم.

  • داوود رفیعی

    داوود رفیعی، #کارگر اخراجی پارس خودرو بعد از تحت فشار قرار گرفتن وثیقه‌گذارش توسط دستگاه قضایی، هنگام مراجعه به دادسرای مقدس برای پیگیری مسئله بدون حکم قطعی و اطلاع قبلی، توسط مأموارن اجرای احکام هفتاد و چهار ضربه #شلاق خورد. وی سال ۹۱ اخراج و به اتهام توهین به وزیر کار محکوم به شلاق خورد.

  • تجمع اعتراضی کارگران تخلیه و بارگیری بندر خمینی ادامه دارد

    تجمع اعتراضی کارگران تخلیه و بارگیری بندر خمینی ادامه دارد ▪️روز پنجشنبه ۶ آذر ماه۹۹، شماری از کارگران تخلیه و بارگیری بندر خمینی در اعتراض به سطح نازل #دستمزدها و همچنین عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت نشدن کامل #مطالبات، شرایط سخت کاری و رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی دست به #تجمع زدند.

  • تن شلاق خورده ی تمام کارگران ایران

    اسماعیل بخشی : این تن شلاق خورده که می بینید، فقط تن داود رفیعی نیست. این تن شلاق خورده ی تمام کارگران ایران است. بله! کارگر با رنج و مشقت تولید میکند، زالو سودش را می برد، زالو اختلاس می کند ، کارگر شلاقش را می خورد. طعم شیرین عدالت ، شلاق بر تن کارگران است.

  • "رئیسی همدست اسدبیگی هاست"

    فوری: سعید عمرانی، معاون منتظری: رئیسی همدست اسدبیگی هاست سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور یک مصاحبه کرده و در اون اعتراف کرده که شخص رئیسی یعنی ریاست قوه قضاییه با اختلاسگران همدست است. نمیدونیم چرا این رو علنی تو صدا و سیما اعتراف کرده. خودشون باید جوابی براش داشته باشن. عمرانی در مصاحبه ش یک سری فرمایشات بیخودی هم تلاوت کرده که معلومه به اختلاسگران وصل شده و لابد جیبش پر شده. رئیسش که منتظری باشه به طور خانوادگی، دخترش و پسرش و دسته جمعی و جمیعا مشغول بهره برداری هستند! منتظری مدافع اسدبیگی ها و از طریق پسرش همدست و شریک مالی هستند! معاونش میشه سعید عمرانی! دروغ های سعید عمرانی: - عمرانی خالی نبند و دروغ نگو درسته میگن دروغ کنتور نداره اما ممکنه حناق بشه! ▪️ -حقوق ها کماکان با تاخیر پرداخت میشود ▪️-پول های خیلی خوبی که گفتی آزاد شده رو خودتون کمک کردید از حساب پرداخت دستمزد خارج بشه و به مخارج شخصی اختلاسگران برسه! ▪️-میگی تا سال فلان حقوق هست پس چرا چند ماه حقوق معوقه هست؟ و چرا نمیگی تا سه نسل بعد از ما به اندازه همه حقوق ما اختلاس شده و دادگاهش رو هم شماها متوقف کردید؟ ▪️-میگی کارخانجات جنبی درست شده! جناب عمرانی تلاوت زیادی میکنی! چی مصرف میکنی اینهمه اشتباهی تلاوت میکنی؟ یک سوله به ارزش هیچ که ملیون ها برابرش دلار گرفته شده و قاچاق شده میشه صنایع جانبی؟ یک سوله ابلهانه عین فرمایشات شخص خود حضرتعالی که در برابر ارزش شرکت مثل اندازه اون نطفه ای است که تو رو ایجاد کرد در برابر اقیانوس آرام که نمیشه صنایع جانبی! حاجی! تلاوت زیادی نکن! واقعا تو مشکل الفهم هستی یا خودت رو با اون موجود بیگناه که به نفهمیدن اشتهار داره یکی میدونی؟ ای خرگوش باهوش! ( این طعنه بود منظور اون یکی دیگه جنبده است که برعکس خرگوش باهوش است): ▪️ همین سوله قلابی ام.دی.اف که به شماها به عنوان صنایع فرو کردن هم کارگرایی هم که میخوان راهش بندازن اعتصاب کردن چون حقوق ندارن! همین سوله احمقانه که اسمش رو میذاری صنایع جانبی حتی براش خرج نمیکن و برای مواد اولیه این کارگاهک مسخره دارن جنایت میکنن و درختای فضای سبز داخل شرکت رو قلع و قمع میکنن که یه چهار تا تخته ورق برای نمایش تو آماده کنن تو هم به خورد صدا و سیما بدی! میگی آرامش رو حفظ کنن تا قانون تصمیم بگیره؟ کدام قانون ؟ ▪️ همان قانونی که به اسدبیگی ها یک و نیم میلیارد با اعتبار شرکت ما ارز داد و همان قانون که دستشون رو باز گذاشت که قاچاق کنن ؟ ▪️ همون قانون که دویصت تا پرونده برای کارگران درست کرد و کسایی که خانه کارگر آتش زدن و به خانه کارگران شلیک کردن و برای کارگران شمشیر کشیدند و برای کارگران میله آهنی بلند کردند رو آزاد میذاره؟ ▪️ کدام قانون همان قانونی که وقتی نوشته شده باید خلع ید بشه همه شما میریزد وسط از محصول خودتان و فرزندتان یعنی اسدبیگی حمایت میکنید؟ راستی این اسدبیگی چند تا پدر داره؟ منتظری؟ عمرانی؟ الفت؟ حسینی پویا ؟ شریعتی ؟ روحانی؟ جهانگیری؟ ... داستان چیه ؟ ▪️از قانون میگی آقای همدست اسدبیگی! ای گوش به فرمان حرف های منتظری و ای نوکر خانه زاد اختلاسگران! کدام قانون کدام مسخره بازی؟ و اما اعتراف عمرانی برای اینکه رئیسی همدست اسدبیگی هاست! میگی آیت اله رئیسی بر هفت تپه نظارت و تسلط داره و مشکلات حل شده ؟ پس ای ننگ بر کل دستگاه قضاییه و رئیسش اگر وضعیت موجود محصول نظارت اونه! تنش و تشنج و میدان جنگ و حقوق معوقه و اخراج و بدبختی و اختلاس و ننگ و کثافت و فقر و مصیبت و نابودی و بیچارگی برای چندین هزار کارگر هفت تپه محصول نظارت قوه قضاییه است ؟ میگی بذارید قانون درباره خلع ید کارش رو بکنه ؟ خوب بکنید؟ چرا دولت و وزیر اقتصاد و سازمان خصوصی سازی دستور خلع ید رو اجرا نمیکنن؟ مگر دیوان محاسبات اعلام نکرد که باید واگذاری لغو بشه؟ پس تو چکاره ای؟ عمرانی دروغگو ! همین تو و امثال تو بهترین دلیل هستید که کل این نظام پر از فساد و طرفداری از مفت خوران و فاسدان و اختلاسگران است! عمرانی! خوب شد که حرف زدی. میدونی چرا؟ میدونی چرا؟ چون معلوم شد رئیست منتظری چه نظری داره و چون گفتی رئیسی هم درجریانه و اصلا رئیسی نظارت داره بر مساله هفت تپه معلوم شد رئیسی هم مثل شما ها همدست مستقیم اسدبیگی هاست. چون اوضاع هفت تپه در حد جنگ سوریه وحشتناکه و اختلاسگران هم آزادند! یعنی عمرانی با حرفاش اعلام کرد شخص رئیسی نظارت داره بر همه این بدبختی ها و مسئول همه این وضعیته! احسنت به این اعتراف! میدونی جواب همه شما چیه ؟ همون که تو مصاحبه ت یواشکی گفتی و ازش گذشتی و همون که ازش میترسی !!! آرامش تمام فاسدا و اختلاسگران و همدستانشون در هر مقام و مرتبه ای رو باید بر هم زد! همگی و دسته جمعی یک ... هستید! پیام همکار

  • اخباروگزارشات کارگری 6 آذرماه 1399

    خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری اخباروگزارشات کارگری 6 آذرماه 1399 - کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعتراض نسبت به نداشتن امنیت جانی،معیشتی وشغلی خواهان ایجاد تشکل برای دفاع از حقوقشان شدند - ادامه اعتراضات هزاران کارگر نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نسبت به واگذاری شرکت تراورس ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی - اعتصاب 2 روزه رانندگان آژانس‌های تاکسیرانی شهر زرند در اعتراض به نرخ غیر کارشناسی کرایه *کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعتراض نسبت به نداشتن امنیت جانی،معیشتی وشغلی خواهان ایجاد تشکل برای دفاع از حقوقشان شدند کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نسبت به نداشتن امنیت جانی،معیشتی وشغلی معترضند وخواهان ایجاد تشکل برای دفاع از حقوقشان هستند. *ادامه اعتراضات هزاران کارگر نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نسبت به واگذاری شرکت تراورس ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی اعتراضات هزاران کارگر نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نسبت به واگذاری شرکت تراورس ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی ادامه دارد. کارگران تراورس می‌گویند: گناه ما کارگران چیست که باید چوب تصمیمات اشتباه را بخوریم؛ چرا تصمیم گرفته‌اند واگذاری به دولت را ملغی کنند؛ چرا با سرنوشت هفت هزار کارگر فرودست بازی می‌کنند؟ اعتصاب 2 روزه رانندگان آژانس‌های تاکسیرانی شهر زرند در اعتراض به نرخ غیر کارشناسی کرایه روز های سه شنبه وچهارشنبه(4 و 5 آذر)،رانندگان آژانس‌های تاکسیرانی شهر زرند در اعتراض به نرخ غیر کارشناسی کرایه اعتصاب واز سرویس دهی خودداری کردند. روز پنج شنبه 6 آذر،رانندگان معترض به خبرنگار یک رسانه محلی گفتند: با توجه به افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف زندگی و افزایش هزینه‌های استهلاک خودرو، نرخ کرایه تاکسی در زرند کارشناسی نمی‌باشد و لازم است این نرخ با درنظر گرفتن تورم و با بررسی‌های دقیق و بر اساس کیلومتر و مسافت طی شده محاسبه شود. بر گرفته از سایت اتحاد اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

  • ارژنگ داودی نماد شرافت و انسان

    #ارژنگ_داوودی یک #معلم با ۶۷ سال سن بیش از ۱۷ سال حکم زندان که سالهاست بدون حتی یک روز مرخصی در سیاه چالهای قرون وسطایی خامنه ای ملعون زندانی است ارژنگ داوودی در سلولی که حتی یک منفذ ندارد. بر اساس جدیدترین خبرها، ارژنگ داوودی در تبعید در زندان زابل و در سلولی که حتی یک منفذ ندارد تحت ماکزیمم فشار نگهداری میشود. یک منبع که نخواست نامش فاش شود روز پنجشنبه ۱۳شهریور ۹۹ به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: «زندانی سیاسی ارژنگ داوودی با وجود کهولت سن و وضعیت وخیم جسمی در بدترین شرایط در زندان زابل نگهداشته شده است». این منبع افزود: «ارژنگ خیلی مقاوم است و اصلا حاضر به سکوت کردن نیست، زندانبانان برای اینکه صدای داد و بیداد و فریادها و اعتراضاتش به گوش بقیه زندانیان نرسد و فضای شورش ایجاد نشود، تمامی منافذ سلول او را بستند و حتی دریچه سلول را هم مسدود کردند که دیگر صدایش به بیرون درز نکند». این منبع گفت:« حال آقای داوودی خیلی وخیم است، روده هایش عفونت کرده، وضعیت جسمی اش اصلا خوب نیست اما مسئولان زندان او را از هرگونه رسیدگی پزشکی بکلی محروم کرده اند #از_بازداشتی_ها_بگو #ارژنگ_داودی_نماد_شرافت_و_انسان

  • دولت روحانی، طی یک مصوبه در پایان دولتش، سقف حقوق بازنشستگی خود را برداشت!!!!!!!!

    دولت روحانی، طی یک مصوبه در پایان دولتش، سقف حقوق بازنشستگی خود را برداشت!!!!!!!! ۱ آذر ۹۹ | هیات وزیران در نامه‌ای به امضای جهانگیری، معاون اول روحانی تصویب کرده است که سقف حقوق بازنشستگان که در حال حاضر ۷ برابر حداقل حقوق بازنشستگی است، برداشته شود ... این به آن معناست که از این پس حقوق یک فرد بازنشسته می‌تواند به میزان نامحدود و بیش از ۷ برابر کف حقوق باشد! گفتنی است، با این مصوبه، بسیاری از اعضای هیات دولت فعلی که در آستانه بازنشستگی هستند، می‌توانند با رقمی نامحدود، بازنشسته شوند!!!!!!!حقوق نجومی دولتیان و مجلسیان به کجا چنین شتابان !!!!!!!! *** کانال انجمن صنفی بازنشستگان کشوری این تبعیض آشکار براحتی قانومند!!میشود بازنشستگان این شرایط را برنمیتابند.

  • داوود رفیعی، کارگر اخراجی پارس خودرو

    داوود رفیعی، کارگر اخراجی پارس خودرو بعد از تحت فشار قرار گرفتن وثیقه‌گذارش توسط دستگاه قضایی، هنگام مراجعه به دادسرای مقدس برای پیگیری مسئله بدون حکم قطعی و اطلاع قبلی، توسط مأموارن اجرای احکام هفتاد و چهار ضربه شلاق خورد. این فعال کارگری سال ۹۱ اخراج و به اتهام توهین به وزیر کار محکوم به شلاق شد.

  • دستورالعمل جدید سازمان بین‌المللی کار برای جلوگیری از مرگ و میر کارگران

    دستورالعمل جدید سازمان بین‌المللی کار برای جلوگیری از مرگ و میر کارگران دولت‌ها ما را یاری دهند! ⭕️ سازمان بین‌المللی کار در دستورالعملی اعلام کرد، تمامی کارگران باید از حق سلامت و ایمنی در محیط کار برخوردار باشند. درخواست این نهاد بین‌المللی درباره ایمنی کارگران، با مخالفت اتحادیه‌های صنفی کارفرمایی روبرو و در ماه نوامبر مسدود شد. ⭕️ دستورالعمل جدید سازمان بین‌المللی کار به حق ایمن بودن کارگران در برابر سوانح مرگبار کار، ایمنی آنها در برابر مواد شیمیایی و مصون ماندن از خطرات توجه کرده است و تمامی این موارد را از حقوق اساسی کارگران می‌داند. ⭕️ این نهاد بین‌المللی در اساسنامه جدید خود به آزادی کارگران در محل کار، آزادی انجمن‌های کارگری، مطالبه‌گری جمعی، جلوگیری از تبعیض و حمایت از کودکان کار توجه کرده است. تمامی موارد فوق‌الذکر، بندهای دستورالعمل اجتماعی جدید سازمان بین‌المللی کار هستند؛ اجرای این قرارداد در دوران کرونا لازم و ضروری است. ⭕️ دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری می‌گوید: سلامت و ایمنی محل کار بسیار مهم و ضروری است. سلامت کارگران و نمایندگان اتحادیه آن‌ها باید در تصمیمات کنترل و پیشگیری کرونا مورد توجه نهادهای بین‌المللی قرار گیرد. برخی از کارفرمایان و دولت‌ها با هدف منافع اقتصادی بیشتر، دستورالعمل جدید سازمان بین‌المللی کار را متوقف می‌کنند ولی نباید تصور کنند می‌توانند این دستورالعمل را از بین ببرند.

  • ممنوعیت فعالیت مشاغل و تهدید دستفروشان اکباتانی

    ممنوعیت فعالیت مشاغل و تهدید دستفروشان اکباتانی #ارسالی_دستفروشان هفته پیش به دستفروشان #شهرک_اکباتان هشدار دادن که به خاطر ممنوعیت فعالیت مشاغل، حق ندارن بساط کنن وگرنه بساط‌شون رو جمع می‌کنن. این دستفروش برای کانال ما نوشته: کی هزینه زندگی من رو برای این دو هفته می‌ده؟؟ من اگر مجبور نبودم، قطعا تو این سرما بساط نمی‌کردم. قبلا هم گفتن تو خونه بمونید، دولت کمک می‌کنه... کدوم کمک!؟ من هیچ کارت هدیه و کمکی نگرفتم! @Dastforoushaan

  • اول خونه خودت رو آب جارو کن!

    ⭕️ دادستان کل کشور ⭕️ "قهرمان" مبارزه با فساد از قدیم گفتن اگر راست میگی اول خونه خودت رو آب جارو کن! این شده داستان ما که کشور در فساد مسئولین غرق شده و دادستان کل کشور، منتظری منصوب رئیسی، شده "قهرمان مبارزه با فساد"! گل پسر دادستان منتظری پسر دادستان که رفیق امید اسدبیگی فاسد است و سفارشات اسدبیگی را به بابائی منتقل می کنه. "اموال دکتر افشین که ارزش‌اش حدود دو هزار میلیارد است و اموراتش از طرف ‎دادستان کل به پسرش واگذار شده بود. هیچ گزارشی از این املاک وجود ندارد و سرنوشت‌ اموال فروخته شده معلوم نیست. حدود ۴۰ سال پیش یک خیر به نام دکتر افشین، دادستان کل و رئیس دیوانعالی را متولی وقف زمین‌هایش در گرانترین نقاط از لواسان تا عباس آباد کرده تا بعد از مرگش برایش بیمارستان بسازند. آیا ساخت یک بیمارستان واقعا ۴۰ سال زمان نیاز دارد؟ چرا کسی جرات ندارد بپرسد تکلیف این زمین‌ها چه شد و این بیمارستان در چه مرحله‌ای است؟ گل پسر آقای دادستان کل نماینده پدر در واگذاری و مدیریت این املاک است. چرا کسی از شازده سوالی نمی‌پرسد"؟ گل دختر دادستان "هزینه بیمه پرسنل قوه قضائیه ماهانه چند صد میلیارد است. همگی زیر نظر یک شرکت واسط است که دفترش در خود کاخ دادگستری است و احتمالا سود چند ده میلیاردی ازین واسطه گری می‌برد. اسم شرکت "خدمات بیمه پشتیبان عدالت" است. صاحبان چنین شرکت با چنین رانت عظیم را جستجو کردم. عجیب اینکه خانم ‎زهره منتظری دختر دادستان نائب رئیس هیات مدیره‌اش است. اینقدر راحت در روز روشن، رانت میلیاردی خانوادگی توزیع کردن خنده دار است". داماد دادستان حامد واعظ، داماد دادستان کل است. او "با مدرک بی ربط به حوزه نفت (مطالعات دفاعی دانشگاه امام حسین) معلوم نیست چجوری عضو هیات مدیره شرکت نفت پاسارگاد (بزرگترین صادرکننده قیر خاورمیانه) شده است. ایشان هم‌اکنون جزو متهمان ارزی است". آن یکی پسر دادستان ‏ "در پیگیری ماجرای سینا کمالخانی، منتخب مردم تفرش که بخاطر جعل مدرک از ورود به مجلس بازماند هم از شراکت نامبرده با آن یکی پسر آقای دادستان نوشته بودم و پروژه‌هایی که از قوه قضائیه گرفته‌اند و مصداق تعارض منافع است که منجر به شکایت و ۴ سال حبس شد". این داستان قهرمانان پوشالی "مبارزه با فساد" است. خانوادگی روی اموال مردم سوار شدند. همه جا نفس اینکار حتی بدون فساد جرم است. چون تعارض منافع است. چطور توئی که قراره "دادستان" باشی و "عدالت" را اجرا کنی، بچه هایت و خودت از رانتهای بی حد و حساب بهره می برید؟ هرچه بگندد نمکش می زنن، وای به روزی که بگندد نمک! در این نوشته از افشاگری های آقای حمید اشتری استفاده شده که بدلیل همین توسط دستگاه قضائی به دو سال زندان محکوم شده است. پیام همکار

  • شبیخون شبانه ماموران شهرداری برای تخریب خانه های مردم در اصفهان

    شبیخون شبانه ماموران شهرداری برای تخریب خانه های مردم در اصفهان ◾️ پنجشنبه 6 آذرماه، ساعت 4 سحرگاه روز گذشته ماموران شهرداری و نیروی انتظامی با ماشین آلات سنگین به خانه های مردم « یحیی آباده» در اصفهان حمله کرده و زندگی آنها را نابود کردند. #کولبر_نیوز

  • اسکلت‌خوری ملت حاصل گرانی، بی‌تدبیری و فقر

    اسکلت‌خوری ملت حاصل گرانی، بی‌تدبیری و فقر ▪️‏پارسال اسکلت مرغ خریدار نداشت و کیلویی ۴۵۰۰ می‌فروختیم [بیشتر برای غذای حیواناتی مثل سگ و گربه ] اما امسال تقاضا چندبرابر شده .. به طوری که اسکلت با گردن کیلویی ۹ تومن البته اگر پیدا بشه، خانواده‌هایی که وضعشون متوسطه یه دونه رون میخرن واقعا سخته برای یک مرغ ۸۰ تومن پول بدن

  • در مناطق آزاد کارگران بی حقوق تر از برده ها هستند

    در مناطق آزاد کارگران بی حقوق تر از برده ها هستند:کارگران مناطق آزاد خواستار لغو مناطق آزاد تجاری، برسمیت شناختن حق ایجاد تشکل های مستقل کارگری و تامین امنیت شغلی خود هستند ▪️اردوی کار: وضع «مناطق آزاد» از نظر بی حقوقی نیروی کار چنان است که حتی گزارش ها و خبرهای تشکل های رسمی کارگری هم بر بی حقی برده دارانه نیروی کار تاکید دارد. برای درهم شکستن همان حداقل امنیت شغلی کارگران این مناطق و پائین کشیدن بیشتر مزد، کارگران پیمانی و موقت را به کارگران روزمزد تبدیل کرده اند. در شرایطی که دستمزدها کمتر از یک سوم هزینه های زندگی کارگران را پوشش می دهد، وضع بهداشتی و درمانی هم در شرایط کرونایی وخیم است و محیط کار ناسالم و فاقد ایمنی است. فضای حاکم در مناطق آزاد «فضای جنگی» حاکم است. به گفته کاظم فرج الهی «وضعیت کارگران در مناطق آزاد بخشی از تهاجم فکر شده و با برنامه به کارگران کشور است. ما در این مناطق شاهد تهاجم به حقوق کارگران و اعمال تبعیض بین کارگران این مناطق و مناطق دیگر کشور هستیم. این کارگران از شمول قانون کار محرومند و مشمول مقررات اشتغال نیروی انسانی در مناطق آزاد هستند. مثلا کارگران در کل کشور ۲۶ روز مرخصی در سال بعلاوه روزهای پنج شنبه و جمعه دارند اما کارگران این مناطق فقط ۲۰ روز مرخصی در سال دارند که پنج شنبه و جمعه نیز در آن محسوب می‌شود. کارگران مناطق آزاد از ایمنی و بهداشت اولیه فردی و محیطی محرومند. این کارگران بعضا حتی کارگر موقت هم نیستند. محل سکونت نامناسب، مواد غذایی اندک، دوری از خانواده و دیگر تضییقات، وضعیت این کارگران را به اردوگاه جنگی شبیه کرده است.» ▪️یکی از کارگران شاغل در منطقه آزاد ماهشهر و بندر امام درخصوص وضعیت کارگران این مناطق در دوره کرونا گفته: «بدون توجه به کرونا، هم اکنون اکثر شرکت‌ها با کل ظرفیت مشغول به کار هستند. در شرکت ما فقط دو ساعت از میزان کار روزانه را کاهش دادند؛ یعنی از ۹ ساعت کار روزانه، دوساعت کم کردند ولی در ازای آن ناهار را از برنامه روزانه حذف کردند. در واقع به ازای کاهش دو ساعت کار روزانه، وعده غذایی ناهار را از ما گرفتند. وضعیت در خصوص اقلام و موارد بهداشتی نیز مناسب نیست. یک بسته ماسک ۵۰ تایی به ما می‌دهند تا در ۲ الی ۵ ماه کار از آن استفاده کنیم. یعنی حتی به ازای هر روز کار یک ماسک هم به ما نمی‌دهند. دستکش و مواد ضدعفونی کننده هم بسیار محدود است. پروتکل‌های بهداشتی نیز چندان رعایت نمی‌شود. محیط‌ کاری نیز برای دوره کرونا ضدعفونی نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های منطقه ماهشهر و بندر امام، خودشان تامین‌کننده الکل، مواد شوینده و ضدعفونی هستند اما این مواد را از کارگران دریغ می‌کنند.» ▪️کارگر شاغل دیگری در مناطق آزاد جنوب کشور درباره وضعیت شغلی و صنفی کارگران مناطق آزاد گفته: «همه چیز در مناطق آزاد در ید اختیار و اراده مطلق کارفرما یا پیمانکار است. کارگران نه تشکلی دارند و نه سندیکایی تا بتوانند حقوق اولیه خود را پیگیری کنند. کارفرمایان هروقت دلشان بخواهد، کارگر را اخراج می‌کنند و هروقت دلشان بخواهد آن‌ها را برمی‌گردانند. کارگران حتی در برخی موارد از ترس اخراج یا عدم پرداخت دستمزد، مجبور می‌شوند امورات شخصی مدیران و کارفرمایان را انجام دهند؛ مثلا ماشین آن‌ها را بشورند. در واقع در این مناطق شکلی از برده‌داری در حق کارگران در حال اجراست. اکثر مدیران این مناطق پروازی و مرکزنشین هستند و در دوره کرونا حتی سه ماه یکبار نیز در این مناطق حضور ندارند. اگر هم یک روز می‌آیند، صبح روز بعد به تهران برمی‌گردند تا چند ماه بعد.» ▪️کاظم فرج‌اللهی در خصوص راه اعاده‌ی حقوق کارگران شاغل در مناطق آزاد و خروج از وضعیت وخیم فعلی گفته: «تهاجم سازمان یافته به نیروهای کار در این مناطق، مقاومت سازمان یافته می‌خواهد. با مذاکره، لابی و مصاحبه این مسائل حل نمی‌شود. ما امروز شاهد هستیم که به حقوق این کارگران که شاید محرومترین کارگران کشور هستند، حتی در دوره کرونا توجه نمی‌شود. در وضعیت امروز جای نهادهای مردمی و تشکل‌های کارگری برای اعاده حقوق کارگران مناطق آزاد خالی است و این مهمترین نقطه ضعف این مناطق است.» ▪️کارگر دیگری در یکی از مناطق آزاد هم گفته: «اکثر کارگران این مناطق خواستار الغای مناطق آزاد، نه تنها در این منطقه بلکه در کل کشور هستند. ما در اینجا تشکل نداریم و می‌دانیم تا زمانی که مناطق آزاد برقرار است، مشکل ما به شکل ریشه‌ای حل نمی‌شود. مشکل، خود مناطق آزاد است که حق برخورداری از تشکل کارگری و حقوق‌مان را از ما گرفته است.» @ordoyekar

  • تدابیر مدیریتی حاکمیت عامل کشتار شهروندان

    اینجا اهواز است! صف طولانی خرید مرغ در شرایط کرونایی . با این وضعیت عجیب نیست که وزیر بهداشت وعده چهار رقمی شدن قربانیان کرونا را می دهد، تدابیر مدیریتی حاکمیت عامل کشتار شهروندان و قحطی و گرسنگی و احتکار است

  • ۳۵ درصد مرگ‌ها به علت کروناست

    ۳۵ درصد مرگ‌ها به علت کروناست ▪️معاون کل وزیر بهداشت گفته :در حال حاضر در اکثر استان‌ها ۳۵ درصد فوتی‌ها را کرونا تشکیل می‌دهد. ▪️۷۰ درصد فوتی‌ها را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند. ▪️روز گذشته ۱۵۰ نفر از افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت داشتند را از فرودگاه برگردانیم. ▪️دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه تخت کنترل نیست.

  • تشکیل صف کرونائی #روغن_جامد در شهرک #حافظیه_کرمانشاه

    تشکیل صف کرونائی #روغن_جامد در شهرک #حافظیه_کرمانشاه ⭕️با این گرانی و کمبود کالاهای مورد نیاز مردم و تشکیل صف های تهیه مواد غذائی آیا می توان کرونا را مهار و کنترل کرد؟ نه پس برای پایان دادن به این شرایط فلاکت بار چکار باید کرد ؟ راهی جزء خیرشی سرنگونی طلبانه جمهوری اسلامی باقی مانده است ؟

  • سومین نمایش فقر و تحقیر مردم کردستان برگزار شد

    سومین نمایش فقر و تحقیر مردم کردستان برگزار شد ◾️ پنجشنبه 6 آذرماه، سپاه پاسداران با به نمایش در آوردن کالاهای غارت کرده و احتکار شده، سومین مرحله از پروژه تحقیر آمیز کمک های مومنانه به مردمی که آنها به اعماق دره فقر سقوط داده است، پرده برداری کرد.

  • جنایت جدید درهفت تپه

    جنایت جدید درهفت تپه همچنان اسد بیگی ها و دزدان همراه انها درحال غارت هفت تپه و نابودی محیط زیست این بار قطع درختان هفت تپه هیچکس پاسخگو نیست نه محیط زیست نه جنگل بانی شهرستان نه استان نه هیچ مسئولی. ارسالی به کانال تلگرام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه چهار شنبه ۵/ آذر/۱۳۹۹

  • فقر زیرساخت اینترنتی

    این #آلونکِ پوشیده از گونی را ببینید: سرپناهی است که دانش آموزان روستای #سورگاه از توابع شهر #رمشک در جنوب #کرمان برای دسترسی به اینترنت در شرایط #کرونایی که آموزش مجازی دنبال می شود بر بالای تپه مشرف به روستا ساخته‌اند. فقر زیرساخت اینترنتی، مشکل بزرگ اهالی این منطقه باستانی است.

  • اخباروگزارشات کارگری 5 آذرماه 1399

    اخباروگزارشات کارگری 5 آذرماه 1399 - بیانیه جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان به مناسبت 25 نوامبر؛ روز جهانی مبارزه برای رفع خشونت علیه زنان - تجمع اعتراضی جمعی از کارگران تخلیه و بارگیری بندرامام نسبت به سطح نازل حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،پرداخت نشدن کامل مطالبات و شرایط سخت کاری ورعایت نشدن پروتکل های بهداشتی - تجمعات اعتراضی کارگران سد معبر شهرداری فردیس نسبت به تبدیل وضعیت به پیمانی وبرای حذف شرکت پیمانکاری مقابل ساختمان شهرداری و دفتر پیمانکار - ادامه بلاتکلیفی معیشتی مهمانداران اخراجی شرکت فنی بینا صنعت زیر سایه سکوت مسئولان راه آهن - روحانی مدیر اداره كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران دربرابر اعتراض اهالی خشمگین روستای آق مشهد ساری نسبت به تملک مراتعشان فرار رابرقرار ترجیح داد - تجمع اعتراضی جمعی از وکلای دادگستری خوزستان نسبت به کسب ‌وکار تلقی شدن وکالت مقابل ساختمان کانون وکلا - تجمع اعتراضی دانشجویان علوم پزشکی همدان نسبت به اختصاص زمان محدود در امتحانات - گزارشی دردناک درباره وضعیت زعفران کاران خراسان شمالی‎ بر گرفته از سایت اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

  • #اعتصاب_کارگران شرکت اکسیر صنعت

    #اعتصاب_کارگران شرکت اکسیر صنعت چهارشنبه ۵آذر ۱۳۹۹، کارگران شرکت اکسیر صنعت در فاز ۱۳ پارس جنوبی در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق معوقه دست به اعتصاب زدند.

  • هشدار کارگران درباره اعتصاب گسترده

    هشدار کارگران درباره اعتصاب گسترده اعتراضات ٢٠٠٠ کارگر شاغل در شرکت‌های پیمانکاری فعال در عسلویه ادامه دارد. کارگران در آبان‌ماه ۹۹ با صدور بیانیه ای از جمله اعلام کردند: ▪️«اکنون که زمزمه‌های اعتراض در میان کارگران بلند است، پیمانکاران برای اینکه با اعتصاب مجدد آنان پروژه‌هایشان در این روزهای آخرش لَنگ نشود، اعلام کرده‌اند که پیمانکار بعدی بخشی از آنان را به کار خواهد گرفت. ... اینکه با کوچکترین واکنش ما عقب می‌نشینند و وعده می‌دهند، نشانه ترس از اتحاد مبارزاتی ما کارگران است.» ▪️«تأکید می‌کنیم که همه با هم بر خواسته‌های اعلام شده خود پافشاری کرده و یک صدا اتمام حجت می‌کنیم که اگر به مطالبات ما پاسخ داده نشود از جمله اگر دستمزدهای ما متناسب با افزایش سطح قیمت‌ها افزایش نیابد، اگر دستمزدهای معوقه ما فورا پرداخت نشود، اگر قراردادهای موقت پیمانی به قراردادهای دایٔم تبدیل نشود و اگر بهبودی در وضعیت کاری و محیط زیستی ما انجام نگیرد، دوباره دست به اعتصاب خواهیم زد.

  • بازی مسئولین در زمین بی خانمان ها

    بازی مسئولین در زمین بی خانمان ها اتحاد کارگران: سال پنجاه و هشت آقای خمینی با افتتاح حساب صد امام، وعده خانه دار شدن مستضعفان را داد. چهل و یک سال بعد، یکی از اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شناسائی بیخانمان ها اعلام می شود. چهل و یک سال گذشت، نه تنها مستضعفان را خانه دار نکردند، بلکه تامین هزینه مسکنی استاندارد بیش از نیمی از درآمد میلیونها خانواده مزد و حقوق بگیر را از آن خود می کند. بیکاران هم در سایه وادادگی رژیم اسلامی تکلیفشان از پیش معلوم است. کسانی که چهاردهه هیچ قدمی در جهت برآورده کردن نیاز مردم برنداشته اند، قطعا پس از این هم بر نداشته اند. مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان:‌ افرادی هستند که در شهرها و روستاها تحت پوشش هیچ نهاد و دستگاه حمایتی نیستند یا تحت پوشش بدسرپرست هستند یا اینکه در تامین معیشت خود با مشکلاتی مواجه هستند. تمام این افراد را از طریق حساب صد حضرت امام شناسایی و رصد می‌کنیم تا بتوانیم چه در بخش رهن و چه در بخش ساخت مسکن به این افراد کمک کنیم. بنیاد مسکن که ادعا دارد ساخت سالیانه دویست هزار مسکن برای نیازمندان را در برنامه کار خود دارد، نهایت خدماتش ادعای پرداخت وام برای ساخت مسکن به نیازمندان است. در واقع مسئولین به قدری به بی ثمر بودن فعالیت های خود واقف شده اند، که پرداخت وام به مردم، که برای دریافتش بایستی از هفت خوان رستم عبور کرد، را در بوق و کرنا کرده و آنرا جزو افتخارات خود ثبت می کنند. مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان با بیان اینکه در این استان به چهار هزار و پانصد نفر برای ساخت مسکن روستایی تسهیلات با ضامن زنجیره‌ای داده شده است، گفت: رقم این تسهیلات تا سقف صد و پنجاه میلیون با سود چهار درصد است که طبق هماهنگی‌ های انجام شده سه نفر به صورت زنجیره‌ای می‌توانند ضامن یکدیگر شوند.

  • وکیل ما با شرافت و عشقش به انسانها کار می‌کند، کاسبکار نیست

    وکیل ما با شرافت و عشقش به انسانها کار می‌کند، کاسبکار نیست یکی از نمایندگان مجلس افاضه فرمودند "وکلا کاسبکار" اند. اما ما کارگران #هفت_تپه پس از شنیدن این سخن وقتی به پشت سر برمیگردیم و به وکیل شریف مان خانم #فرزانه_زیلابی و به کارنامه وکالت و عمل سرشار از انسانیت ایشان در حق کارگران ستم دیده نگاه می‌کنیم آنجا که ایشان از سال نود وشش تا به امروز در بیش از صد پرونده سازی قضایی برای کارگران هفت تپه وکالت پذیرفتند و تا کنون یک ریال بابت حق زحمت خودشان پول از کارگر دریافت نکرده اند که هیچ در بسیاری از مواقع از جیب خودش هم برای کارگران خرج کردند. آنجا را بیاد می آورم که درسال نود و هفت که برای پیگیری پرونده شکایتم از وزارت اطلاعات در اوج دست تنگی مرتب باید به تهران میرفتیم و ایشان دستمزدش را که نمی‌گرفت هیچ گاهی پول بلطیم را هم متقبل میشد، آنجا که همکاران ما را بازداشت کرده بودند ایشان پا به پای ما بمدت یک هفته از صبح تا عصر جلوی دادگاه در آن گرما حضور داشتند، آنجا که وقتی در بازداشت و زندان بودیم ایشان علاوه بر امر وکالت و رسیدگی به پرونده های ما، با سخنان امیدوار کننده خانواده های مارا یاور و تسلا بودند، آنجا که هرگاه برای کارگری پرونده قضایی درست میشد ایشان بلافاصله قبل از اینکه به او بگوییم خودشان تماس می‌گرفتند و اعلام می‌کردند سریع برای پیگیری پرونده به او وکالت دهند، آنجا که وقتی می‌خواستیم به کارگری تحت فشار مالی کمک کنیم ایشان هم اعلام آمادگی می‌کرد، آنجا که نهادهای امنیتی مرتب کارگران را برای وکالت زیلابی تحت فشار می‌گذاشتند و از اینکه ایشان بی چشم داشت و بدون دریافت یک ریال پول، متعهد و با شجاعت وکیل کارگران می‌شود و ازشان دفاع می‌کند شک داشتند که حتما کاسه ای زیر نیم کاسه شان است چون کاسبکاری نمی‌کند اما نمی‌دانند شرافت چیز دیگریست، آنجا که از ایشان در هنگامه ی دفاع از کارگران در بیدادگاه چیزی جز تعهد و شرافت کاری نمی دیدیم، آنجا که در این چند سال که ایشان صبورانه و مهروزانه وکیل ما بوده ست از این بانوی بزرگوار علاوه بر مسائل حقوقی، تعهد، شرافت،شجاعت، اخلاق، عشق به انسانها و در نهایت انسانیت را آموختیم... نه! این صفت کاسبکار به وکیل ما نمی‌خورد، کاسبکار کسی ست که در جایگاه خودش نیست کسی که خودش را با تبلیغ و تملق درجایگاهی که نه سواد و نه اندک بهره ای از علمش را دارد قرار میدهد کاسبکار است. وکیل ما فرزانه خانم #زیلابی، بسیار شریف و عزیز است و امروز نور چشم کارگران رنج کشیده ی هفت تپه است. . اسماعیل بخشی 5 آذر 99 @farzaneh.zilabi منبع : اینستاگرام اسماعیل بخشی بازنشر: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • نمایش مضحک انتخابات

    نمایش مضحک انتخابات محمود بهشتی لنگرودی ▪️به زودی اصلاح طلبان تشنه ی خدمت!!! هشدارهایشان شروع می شود که ، آی مردم ، بیایید و با حضور حداکثری و رای دادن به کاندیدایی میانه رو و مورد وثوق اصلاح طلبان !!! مانع از به قدرت رسیدن نظامیان شویم !!! با این که خودحضرات، بارها اعتراف کرده اند که از ابتدای انقلاب تا کنون ، قدرت اصلی دست نظامیان بوده و رییس جمهور، فرمانبری بیش نبوده است!!! ▪️اما تردید ندارم که اغلب مردم، این بار فریب اینگونه نمایش ها را نخواهند خورد وفرد منتصب شورای نگهبان با حداقل آرا و با شکست مفتضحانه ی اصلاح طلبان تشنه ی خدمت !!! به پاستور خواهد رفت و تا زمانی که این نگرش حاکم است که راه اصلاح امور تنها از مسیر شرکت در انتخابات می گذرد، هیچ تغییری در وضعیت کشور ، چه مثبت و چه منفی ایجاد نخواهد شد. منبع: ***

  • راهزنی مأموران شهرداری از دستفروش

    راهزنی مأموران شهرداری از دستفروش در این ویدیو چند مأمور #شهرداری_خاش ، به زور چند بسته از بار این جوون دستفروش برمی‌دارن و می‌رن. اگر این دزدی نیست، پس چیه؟ مامورای شهرداری، در ازای جمع نکردن بساط از دستفروشان پول یا جنس رشوه می گیرن؛ هم باید از این مأمورها کتک بخوریم و فحش بشنویم هم بهشون باج بدیم!؟ اگر #دستفروشی رسمی شه اینا دیگه جرات راهزنی از ما رو نمی‌کنن. اگر تجربه‌ای از رشوه گرفتن مأمورای شهرداری دارید، برای ما فیلم وصدا بفرستید! @Dastforoushaan

  • تجمع اعتراضی وکلای دادگستری کرمانشاه

    روز سه شنبه ۴ آذر ۹۹، جمعی از وکلای دادگستری کرمانشاه در اعتراض به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تلقی وکالت بعنوان کسب و کار، در حیاط ساختمان کانون وکلا واقع در میدان مرکزی شهرستان کرمانشاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

  • ⭕️ مخالف تبعیض جنسیتی هستیم!

    نیشتری به خودمان مخالف تبعیض جنسیتی هستیم! چند روز پیش شکایت و گله همکاران از برخی رفتارهای ناپسند و اجحافاتی که علیه همکاران زن میشود را خواندم. این مسئله کوچکی نیست، در واقع ادامه خشونت علیه زنان در جامعه است. ادامه تبعیض جنسیتی است. اسدبیگی ها انواع ظلم را در حق همکاران زن اعمال می کنند، رفتار و اعمال کارفرماها در مورد زنان کارگر وحشیانه است. در کنار این ظلم، فرهنگ زن ستیز را تبلیغ می کنند و به رفتار و کردار بچه ها و خود ما شکل می دهند. فکر می کنی تصادفی است تا یکی از دیگری عصبانی میشه یا برسر پول و لوله آب و تصادف جزئی دعواشون میشه، فورا خواهر و مادر بیگناه و بیخبر هم را به رگبار فحش های رکیک می بندن؟ اصلا تصادفی نیست، عمری کار کردن و به هر نسل ما گفتند که تو مردی، صاحب اختیاری، تصمیم گیرنده ای، مرد که حرف زن را گوش نمیده! تو زنی، فرق داری، تو حرف نزن، اطاعت کن و خفه شو! این فرهنگ حاکم در هر جائی است که تبعیض جنسیتی در جامعه و قوانین و بازار کار جاری است. ما کارگران هم در این فضا زندگی می کنیم، در این فضا تربیت و بزرگ شدیم، بخشی از ما نیز همین فرهنگ را دارد و متاسفانه در رفتار روزانه و در قضاوت در مورد همکاران زن دیده و شنیده می شود. در خانواده و در محل کار و در مرافعه و دلخوری ها دیده و شنیده می شود. طبقه کارگر اما اولین پرچمدار برابری زن و مرد، اولین مخالفان سرسخت تبعیض جنسیتی در تاریخ بوده است. رهبران کارگران، زن و مرد، میدانستند که اختلاف در دستمزدها امتیاز به مرد نیست، ارزان تر کردن هزینه سرمایه دار است. آنها می دانستند کارفرما از تبعیض در دستمزدها و قراردادها تا تقسیم کار زنانه و مردانه سود بیشتری می برد و طبقه کارگر مجموعا ضعیف تر می شود. آنها می دانستند که تبعیض جنسیتی رقابت و تفرقه میان کارگران را دامن میزند و سرمایه دار سودش را می برد. به این دلیل جنبش کارگری خواهان برابری حقوق زن و مرد در جامعه و برابری دستمزدها برای کارهائی که شبیه هم هستن شد. طبقه کارگر تنها شامل کارگران مرد نمیشود بلکه کارگران زن و خانواده های کارگری و اکثریت بزرگی از جامعه است. طبقه کارگر فرهنگ خودش را دارد، یعنی با چشم و فکر اسدبیگی ها و کارفرماها به زن و به نیمه خودش نگاه نمی کند. در هفت تپه با اینکه تعداد همکاران محترم زن خیلی کم هستن، اما در اعتراضاتمان حضور داشتند و روی سکو رفتند و همه با افتخار برایشان دست زدیم. خانواده های عزیز ما بارها مشت هایشان را گره کردند و با هم در اعتصاب و راهپیمائی حضور داشتیم. همکاران گرامی، انتظار از کارگر هفت تپه اینست که به هر نوع تبعیض جنسیتی در شرکت واکنش نشان دهد و محیطی پر از احترام و اتحاد میان همه همکاران، زن و مرد، ایجاد کند. همکاران زن نیز نباید فاصله بگیرند. حساب برخی محدود که آلت دست کارفرما شدن جداست. کارگران هفت تپه مخالف هر نوع تبعیض جنسیتی و خشونت علیه زنان، علیه نیمه خودشان هستند. تبعیض و خشونت علیه زنان ممنوع! تبعیض و خشونت علیه زنان ممنوع! تبعیض و خشونت علیه زنان ممنوع! پیام همکار

  • اعتصاب کارگران شرکت اکسیر صنعت

    اعتصاب کارگران شرکت اکسیر صنعت ◾️چهارشنبه 5 آذر ماه، کارگران شرکت اکسیر صنعت در فاز 13 پارس جنوبی در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق معوقه⁣ دست به اعتصاب زدند. #کولبر_نیوز

  • دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خواهان استعفای رئیس این دانشگاه شدند.

    دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خواهان استعفای رئیس این دانشگاه شدند. ◾️ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان با برگزاری تجمع اعتراضی در رابطه با تغییر جدید در نحوه برگزاری امتحانات این دانشگاه، خواهان برکناری فرهاد فراهانی رئیس این دانشگاه شدند. #کولبر_نیوز

  • ‍ آسیب دیدگی ستون فقرات زندانی #فرهاد_سلمانپور_ظهیر و بی توجهی مسئولان زندان تهران بزرگ و عدم رسیدگی به وی

    ‍ آسیب دیدگی ستون فقرات زندانی #فرهاد_سلمانپور_ظهیر و بی توجهی مسئولان زندان تهران بزرگ و عدم رسیدگی به وی طی روزهای اخیر زندانی سیاسی فرهاد سلمانپور ظهیر از ناحیه ستون فقرات دچار اسیب دیدگی شدید شده است و در پی این آسیب دیدگی مسئولان زندان تهران بزرگ وی را به بیمارستان لقمان تهران انتقال دادند‌؛ اما متاسفانه بدون انجام هیچ گونه رسیدگی پزشکی وی را به زندان جهنمی تهران بزرگ برگرداندند. یکی از اعضای خانواده فرهاد میگوید " فرهاد رابا پابند در وضعیتی بسیار بد و همراه با درد شدید به بیمارستان آوردند طوریکه از درد شدید آه و ناله میکرد و در حالیکه ما خانواده ی فرهاد در بیمارستان حضور داشتیم اما حتا با وجود اصرار زیاد اجازه ملاقات به ما ندادند و ماموران مانع نزدیک شدن ما به فرهاد شدند. " خانواده فرهاد میگویند معلوم نیست که آیا فرهاد واقعا از بالای تخت افتاده یا در یک درگیری سازماندهی شده با این حجم آسیب دیدگی روبروشده است. لازم بذکر است فرهاد سلمانپور ظهیر در زندان به کرونا هم مبتلا شده بود و هنوز هم آثار این بیماری از بین نرفته و ریه های وی درگیر هستند و به شدت سرفه میکند. تاکنون مسئولان قضایی و زندان هیچ گونه رسیدگی ای نسبت به وضعیت این زندانی انجام نداده اند. #فرهاد_سلمانپور_ظهیر #ویروس_سرکوب #زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد.

  • کاهش ۷۰درصدی تقاضای مردم برای خرید مرغ

    کاهش ۷۰درصدی تقاضای مردم برای خرید مرغ ▪️ رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای خرید مرغ خبر داد و گفت: کسانی هم که همچنان تقاضای خرید دارند به دنبال مرغ دولتی هستند و همین منجر به ایجاد صف‌های طولانی شده است.

  • درگیری مردم #آق_مشهد با مدیر کل اوقاف مازندران در اعتراض به وقف جنگلها ومراتع.

    درگیری مردم #آق_مشهد با مدیر کل اوقاف مازندران در اعتراض به وقف جنگلها ومراتع. وقتی که نمایندگانشان در مجلس پاسخگو نباشند وقوه قضاییه نظرش با متجاوزین به منابع ملی یکی باشد مردم خودشان اقدام میکنند. اگر اوقاف در این تصاحب و مالکیت موفق شود راهش برای اراضی دیگر نیز هموار خواهد شد. باید مقابل این تجاوز که میرود قانونی شود ایستاد.

  • کی بود، کی بود، من نبودم!

    اسحاق جهانگیری کی بود، کی بود، من نبودم! اسحاق خان جهانگیری از اصللاح طلبان و نفر دوم دولت روحانی را می شناسید. همون آقا که از طریق خانواده و برادری با اسدبیگی شریک است. بله همون آقا که گفت چرا نمایندگان ما را راه دادند به جلسه مجلس، رویشان زیاد میشه! آها، یادتون اومد، بله همون اسحاق خان که گفت برای جلوگیری از گرانی دعا بکنید! بله، ایشان حرفی زدند که دل آدم کباب میشه از این همه مظلومیت. بعد از جریان برکناری صالح رئیس سازمان خصوصی سازی، اسحاق خان در واکنش گفت: "من دستم قلم و کاغذی نیست که کسی را برکنار کنم این در حالی است که من تا این لحظه اجازه برکناری منشی خودم را هم نداشته‌ام". الان روشن شدین؟ آقا خبر برکناری صالح توسط جهانگیری بقول ترامپ فیک نیوز و اخبار غیر واقعی بوده! مظلومیت بالاتر از این که معاون رئیس جمهور نتونه منشی اش را مرتب عوض و برکنار کنه؟ فکر نکنین که فقط کارگر هفت تپه مظلوم واقع شده، چقدر ما خودخواهیم، من که میگویم همین فردا به خزعل مزعل و اسکندر و تفنگداران اسدبیگی بگیم که بنری هم در دفاع از مظلومیت جهانگیری برسر در ورودی شرکت نصب کنند: "کارگران و جوانان منطقه سپاسگزار مظلومیت اسحاق خان پینوکیو هستن"! بدبین ها میگویند خبرهای دیگری هم هست. بزودی انتخاباته. اصلاح طلب های وقیح و پر رو مانند جهانگیری که نماد دولت بنفش بودند- با روغن بنفشه اشتباه نشود- حالا که همه با هم گند زدن به مملکت و گرانی و بیکاری و نداری و بیماری را ده چندان کردن، سیاست شان اینه که منتقد دولت روحانی بشن. بگن ما هم مثل شما ناراضی!! همان داستان قدیمی، کی بود، کی بود، من نبودم! و ما از سر میگذرانیم این دور باطل را هنوز. اسحاق خان دروغگو و بی شرم، نام ننگین ات در جریده تاریخ ما ثبت است! پیام همکار

  • پنجمین سالگرد جان باختن کارگر جویای کار «مرتضی فرج‌نیا»

    #سرخط : در آستانه‌ی پنجمین سالگرد جان باختن کارگر جویای کار «مرتضی فرج‌نیا» با شلیک مستقیم ماموران انتظامی، دیگر جوانان متقاضی کار، مقابل پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ بهبهان، دست به تجمع اعتراضی زدند‌. در تاریخ سه‌شنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۴ و در سومین روز تجمع کارگران جویای کار منطقه‌ی شهررویی بهبهان، نیروی انتظامی به جمعیت کارگران یورش برد. در نتیجه‌ی تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور، مرتضی فرج‌نیا، کارگر ۴۰ ساله کُشته و تعداد دیگری مجروح شدند. تشییع جنازه‌ی این کارگر با جمعیتی ۷۰۰۰ نفری و درمیان استقرار نیروهای امنیتی برگزار شد. ⚪️ روز دوشنبه سوم آذرماه، جوانان جویای کار روستای شهرویی بهبهان، با زنده نگاه داشتن یاد این کارگر جان‌باخته، مقابل پالایشگاه بید بلند ۲، دست به تجمع اعتراضی زدند‌. #طبقه_کارگر

  • جنایت! جنایت! جنایت!

    جنایت! جنایت! جنایت! درختان محوطه هفت تپه و مربوط به فضای سبز را برای مصارف صنعتی قتل عام میکنند! اسدبیگی ها برای اینکه بگن کارخونه ام.دی.اف درست کردن میخوان با یک سوله و تعدادی دستگاه قلابی اما با خرج فضای سبز هفت تپه یک نمایش برگزار کنند. حتی حاضر نیستن برای نمایش خودشون هزینه کنند. درختان فضای سبز هفت تپه را دارن برش می زنند و دپو میکنند. تمام مسئولین فاسد شوش هم تماشا میکنند. منتظری دادستان کل کشور و روحانی جایتکار و جهانگیری و همه مسئولین در این جنایت شریک هستند. بخش خصوصی برای بقای خودش علاوه بر زجر دادن ما درخت های چندین ساله رو هم داره نابود میکنه. هفت تپه رها شده به دست یک مشت جانی و اختلاسگر و فاسد. کسی به داد هفت تپه و مردم و طبیعت نمیرسه. جمهوری اسلامی دیگه باید چه کاری انجام بده که ثابت کنه با تمام قوا مدافع اختلاسگران وفاسدان است؟ این تصاویر رو اشتراک کنید به دست همه دنیا برسه... به داد هفت تپه برسید که به طور کامل در حال نابود شدنه. پیام همکار

  • اخباروگزارشات کارگری 4 آذرماه 1399

    اخباروگزارشات کارگری 4 آذرماه 1399 - در آستانه پنجمین سالگرد جان باختن مرتضی فرج نیا جوان جویای کارروستای شهرویی براثرتیراندازی نیروهای انتظامی دولت یازدهم،جوانان متقاضی کارهم محلش با تجمع مقابل پالایشگاه گاز بیدبلند 2 بهبهان خواهان اشتغال شدند - اعتصاب رانندگان توزیع کننده روزنامهدنیای اقتصاد برای اعتراض به جریمه محدودیت تردد کرونایی - تجمع اعتراضی مشاوران املاک جزیره کیش نسبت به کاهش نرخ کمیسیون مقابل سازمان منطقه آزاد - الهام صمیمی، دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران بازداشت شد - آزادی موقت حنیف شاد لو با قید ضمانت 100 میلیون تومانی - جان باختن کارگرجوان کارخانه روغن‌کشی زیتون گلچین منجیل براثر گیرکردن لای دستگاه پرس - جان باختن یک کارگر درخمینی شهربراثر سقوط بالابر روی سرش افتاد برگرفته‌از سایت اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

  • اعلام متحدانه کارگران هفت تپه در بخش های مختلف مبنی بر درخواست برای خلع ید فوری بخش خصوصی در هفت تپه.

    اعلام متحدانه کارگران هفت تپه در بخش های مختلف مبنی بر درخواست برای خلع ید فوری بخش خصوصی در هفت تپه. هر گونه تاخیر در انجام خلع ید منجر به اعتراضات ما خواهد شد.

  • خطر اعدام فوری بازداشت‌شدگان دی۹۶

    پنج تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات #دی۹۶ که هر کدام به دوبار اعدام محکوم شده‌اند؛ در خطر اعدام فوری قرار دارند. مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، عباس محمدی، مجید نظری کندری و هادی کیانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده‌اند. #علیه_سکوت #جمهوری_اعدام #علیه_مجازات_اعدام

  • حنیف شادلو‌ فعال چپ کارگری از زندان اوین ازاد شد.

    #حنیف_شادلو‌ فعال چپ کارگری از زندان اوین ازاد شد. روز دوشنبه 3 آذر حنیف شادلو بعد از چهل روز بازداشت با تودیع وتیقه صدمیلیون تومانی تا زمان محاکمه آزاد شد. پیشتر در خبرها آمده بود‌ حنیف شادلو که برای دیدن خانواده در شهرستان ورامین رفته بود؛ توسط نیروهای امنیتی سپاه این شهر در روز 25 مهرماه ساعت 8 صبح با شکستن درب منزل و یورش نیروهای امنیتی به منزل پدری در ورامین ضمن ضرب و شتم وی، گوشی همراه وی و افراد خانواده و‌ همچنین تعدادی کتاب و تمام مدارک شناسایی درحالی که فیلمبرداری میکردند را ضبط نموده و وی را به مکان نامعلومی منتقل کردند. آزادی حنیف را به خانواده دوستان و همه آزادیخواهان صمیمانه تبریک میگویم. باردیگر خواهان آزادی تمامی فعالان دانشجویی و صنفی هستیم. #نه_به_بازداشت_فعالین #زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد

  • حنیف شادلو ازاد شد.

    حنیف شادلو فعال چپ دانشجویی بعداز چهل روز بازداشت تا زمان محاکمه با قراروثیقه صدمیلیون تومانی از زندان ازاد شد, تبریک به خانواده. دوستان همه ازادیخواهان

  • سرکوب دانشجویان را محکوم میکنیم

    سرکوب دانشجویان را محکوم میکنیم طی یک ماه گذشته تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف با پرونده سازی‌های متعدد و بدون هیچ دلیلی بازداشت شده‌اند و یا حبس‌های طولانی مدت برای آنان صادر شده. حالا در آستانه 16 آذر روز دانشجو، ضمن اینکه اعلام میکنیم؛ همانطور که 41 سال قتل و ستاره دار کردن دانشجویان و تبعید و تهدید و اخراج تاثیر قطعی‌ای در مبارزات و اعتراضات ما دانشجویان نداشته، بازداشت‌های یک ماه اخیر هم به یقین موجب عقب زدن ما نخواهد شد. لیست بازداشتی‌های اعلام شده در یک ماه اخیر: 1️⃣ الهام صمیمی ⬅️ حمله نیروهای امنیتی به منزل و تهدید او / او بازداشت شده 2️⃣ محمد خانی ⬅️ بازداشت از دهم مهر 3️⃣ سها مرتضایی ⬅️ شش سال حبس 4️⃣ مرجان اسحاقی ⬅️ ۵سال حبس 5️⃣ کامیار ذوقی ⬅️ ۵سال حبس 6️⃣ مرتضی داداشی و مجتبی داداشی ⬅️حمله نیروهای اطلاعات سپاه به منزل و تهدید به برخورد امنیتی و قضایی 7️⃣ محمد شباهتی⬅️ پنج سال حبس @behnima

  • زرتشت احمدی دچار کرونا شد.

    زرتشت احمدی در پنجاه ویکمین روز از اعتصاب غذا که چند روز پیش تبعید شد به قرنطینه طبق گفته خانواده اش دچار بیماری مهلک کرونا شد. #زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد #کرونا_ویروس @behnima

  • بیانیه‌ی اتحاد بازنشستگان به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان

    بیانیه‌ی اتحاد بازنشستگان به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان خواهران میرابل اهل دومینکن در ۲۵نوامبر سال ۱۹۶۰ پس از مدت‌ها شکنجه، توسط سازمان امنیت ارتش دومینیکن به قتل رسیدند‌. آنان خواهران مبارزی بودند که علیه دیکتاتور بزرگ دومینیکن مبارزه می‌کردند. از سال ۱۹۸۱ این روز در یادآوری لزوم اتحاد برای مبارزه با خشونت علیه زنان انتخاب شد و سازمان ملل هم سرانجام در ۱۷ اکتبر ۱۹۹۹ این روز را به عنوان روزی جهانی مبارزه علیه خشونت بر زنان نامگذاری کرد. اما از آن سال تاکنون هم‌چنان با خشونت‌های گوناگون علیه زنان مواجه هستیم. در کشورهای توسعه نیافته انواع خشونت علیه زنان اعمال می‌شود؛ کودک‌همسری، زن‌کشی، تجاوز، آزار جنسی، خودسوزی زنان از سر اجبار و... همه مسائل بسیار حادی است که برای زنان اتفاق می‌افتد و در کنار آن ستم‌های دیگری همچون خشونت‌های فیزیکی، روانی، جنسی، زبانی، مالی و دیگر خشونت‌هایی که در خانه و یا خیابان به وقوع می‌پیوندند. آمریکا و اروپا نیز مستثنی نیستند و در کشورهای توسعه یافته نیز خشونت‌ها تداوم دارند ‌به عنوان مثال؛ زنان به دست همسر و یا دوست پسرشان به قتل می‌رسند و یا علیه دستمزد نابرابر در ازای کار برابر به‌عنوان تبعیض و خشونت مبارزه می‌کنند. در این میان زنان طبقه‌ی کارگر نیز ستم های مضاعفی را متحمل می‌شوند. آنها صرف نظر از مشکلات جنسیتیِ دیگر زنان جامعه، از بیکاری، تنگی معیشت و فقر گسترده رنج می‌برند و نیز فاقد هرگونه تشکل هستند. در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا نیز شاهدیم خشونت‌های خانگی مردان در انواع گوناگون افزایش یافته است به طوری‌که زنان در اقصا نقاط جهان این خشونت‌ها را آشکار و افشا کرده‌اند. غالب این معضلات از فرهنگ مردسالاری در درون سیستم سرمایه‌داری نشأت می‌گیرد که شرایط را برای رشد این فرهنگ مهیا کرده و برای گذار از آن تغییرات ساختاری در سیاست، اقتصاد و مقابله‌ی جمعی با فرهنگ مردسالاری ضروری است. همین ضرورت در کشور ما نیز مطرح است چرا که اسیر خشونت‌های ساختاریِ حمایت‌شده در لایه‌های مختلف قوانین، موازین و ساحت فرهنگی به شکل تبعیض و محرومیت‌های مضاعف جنسیتی‌ است و کارزارها و کمپین‌های روشنگری و اعتراضی علیه شکل‌ها و جنبه‌های مختلف اِعمال خشونت علیه زنان حائز نقش موثری در مبارزه علیه خشونت و شکل گیری همبستگی‌های پایدار میان جنبش زنان و سایر جنبش‌های همگراست. ۹۹/۹/۴ اتحاد بازنشستگان

  • کاهش محسوس مصرف مواد خوراکی در خانوارهای بیکارشده در شرایط کرونا

    کاهش محسوس مصرف مواد خوراکی در خانوارهای بیکارشده در شرایط کرونا ▪️نتایج نظرسنجی مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی: بیش از ۹۳ درصد از بیکارشدگان ابراز داشته‌اند که در ایام بیکاری مجبور شده‌اند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌شان را کاهش دهند. ▪️ بیش از ۷۶ درصد آنان مجبور به کاهش هزینه‌های مواد خوراکی خانواده‌شان در این دوره زمانی شده‌اند. ▪️ مطابق نتایج این پژوهش، مصرف گوشت قرمز حدود ۷۲ درصد از خانواده‌های افراد بیکارشده، به صورتی کاهش جدی پیدا کرده‌است و حدود ۱۵ درصد از خانواده‌های بیکارشدگان، حتی پیش از دوره بیکاری نیز توان خرید گوشت قرمز به صورت ماهانه را نداشته‌اند. ▪️ حدود ۷۶ درصد از خانواده‌ها، دچار کاهشی محسوس در مصرف مرغ، حدود ۷۱ درصد از خانواده‌ها کاهش در مصرف برنج، ۶۱ درصد خانواده‌ها دچار کاهش مصرف در لبنیات و حدود ۴۲ درصد خانواده‌های بیکارشدگان، کاهش در مصرف تخم مرغ را در این دوره شیوع ویروس کرونا تجربه کرده‌اند. ▪️ حدود ۷۰ درصد از خانواده‌ها، کاهش در مصرف ماهانه‌ی میوه را نیز گزارش کرده‌اند.

  • آمار دولتی مبتلایان کرونا در تاریخ 4 آذر 1399

    آمار دولتی مبتلایان کرونا در تاریخ 4 آذر 1399 ▪️13721 مورد جدید و 483 فوت جدید ▪️مجموع: 880542 ابتلا و 45738 فوتی ▪️تعداد بیماران با حال وخیم: 5824 نفر ▪️ ترخیص‌شدگان از بیمارستان: 617715 نفر

  • ثبت ۱۰۹ بارداری زیر ۱۸ سال در استان مرکزی

    ثبت ۱۰۹ بارداری زیر ۱۸ سال در استان مرکزی ▪️مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار مرکزی گفت: از سال ۹۶ تا سال گذشته ۱۱۵۷ ازدواج دختر زیر ۱۵ سال، در نیمه اول سال جاری ۱۰۹ ازدواج زیر ۱۵ سال، از سال ۹۵ تا ۹۸ بالغ بر ۱۰۵۵ بارداری زیر ۱۸ سال و در سال جاری ۱۰۹ بارداری زیر ۱۸ سال به ثبت رسیده است. ▪️زهرا کسائی‌پور روز سه شنبه ۴ آذر در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد کودکان زیر ۱۸ سال در استان ۳۹ هزار و ۳۷ نفر بوده که نسبت جمعیت کودک و نوجوان به کل جمعیت ۲۵.۶ درصد برآورد شده است./عصر‌ایران

  • بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل با مشکل دریافت بیمه بیکاری مواجه هستند

    بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل با مشکل دریافت بیمه بیکاری مواجه هستند ▪️اردوی کار:سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفته: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل با مشکل دریافت بیمه بیکاری مواجه هستند، لذا لازم است دولت حمایت لازم را از این بیمه به عمل بیاورد. ▪️علی بابایی کارنامی با تاکید بر مورد حمایت بودن از سوی خامنه ای ایده تشکیل «صندوق بیکاری برای موارد خاص» را مطرح کرده و خواسته که دولت در این خصوص به مجلس لایحه بدهد. این در حالی است که تا دولت مستعجل فعلی لایحه ای بدهد و مجلس تصمیم بگیرد و شورای نگهبان اعلام نظر کند، جمیع بیکاران کرونایی محروم از حق بیمه احیانا از گرسنگی هلاک خواهند شد. ▪️وعده های توخالی، حرف های بی پشتوانه و رقابت های باندی و جناحی رویکرد اصلی نمایندگان مجلس در خصوص مشکلات کارگران است

  • الهام صمیمی امروز بازداشت شد.

    الهام صمیمی، دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران، که پیش از این منزلش توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود، امروز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. الهام صمیمی که از زمان یورش نیروهای امنیتی، با تهدید خود و خانواده اش، چندین بار احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود، امروز بازداشت شد‌. علاوه بر بازجویی این فعال دانشجویی در اوین، چندین جلسه بازجویی وی در مکانی غیررسمی و غیر قانونی( خانه امن ضابطین) در خیابان لبافی نژاد تهران صورت گرفته است. در پی مقاومت او برای مراجعه به مکان مورد نظر و ادامه ی بازجویی، مامورین امنیتی اقدام به تهدید مکرر او و خانواده اش می کنند. پس از آخرین تماس نیروهای امنیتی و آزار و اذیت خانواده وی، این‌ فعال دانشجویی تحت فشار قرار می گیرد که به زندان اوین مراجعه کند و با مراجعه به زندان اوین، نیروهای امنیتی این فعال دانشجویی را بازداشت می کنند. لازم به ذکر است نیمه شب ۲۵ مهر ماه ماموران امنیتی به خانه الهام صمیمی، یورش بردند و کتاب‌ها، لوازم شخصی و وسایل الکترونیکی از جمله موبایل و لپ‌تاپ وی و دیگر افراد ساکن در منزل از جمله وسایل بستگان و مهمان‌های او را ربودند. این فعال دانشجویی همچنین طی این یورش به احضار و برخورد امنیتی و قضایی تهدید شده بود. @senfi_uni_iran @daneshgah_ma

  • قهرمان کشتی جهان؛ از دستفروشی تا آزار و اذیت توسط ماموران شهرداری

    قهرمان کشتی جهان؛ از دستفروشی تا آزار و اذیت توسط ماموران شهرداری این مرد #محسن_مدهنی است که مدال طلای مسابقات جهانی کشتی گرفته،میگه: از‌ بیکاری و اجبار در اندیمشک‌ #دستفروشی می‌کنه! حالا به خاطر برخورد عوامل اجرائیات شهرداری، ناچار به جمع کردن بساط خود شده/ عصرجنوب

  • نرخ بیکاری واقعی در بهار امسال ۲.۵ برابر بیشتر از آمار رسمی است

    نرخ بیکاری واقعی در بهار امسال ۲.۵ برابر بیشتر از آمار رسمی است مرکز آمار ایران کاهش ۱.۱ درصدی نرخ بیکاری در بهار امسال را نسبت مدت مشابه در سال قبل عنوان کرد. این در حالیست که بنابر اعلام دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس، نرخ بیکاری واقعی در بهار امسال تحت تاثیر شیوع کرونا برابر با ۲۴ درصد و ۲.۵ برابر نرخ بیکاری اعلامی مرکز آمار ایران است. با توجه به اینکه در این فصل، جمعیت غیرفعال افزایش قابل توجهی داشته است، کاهش نرخ بیکاری به‌ دلیل کاهش نرخ مشارکت بوده است و بهبود این شاخص نمی‌تواند بهبود وضعیت بازار کار را نشان دهد. طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس، در چنین شرایطی نرخ بیکاری شاخصی کاملا گمراه‌کننده برای تحلیل آثار شیوع ویروس کرونا بر بازار کار است. نتایج محاسبات مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد؛ در صورتی که افراد شاغل و بیکار اضافه شده به جمعیت غیرفعال همچنان در بازار کار باقی می‌ماندند، نرخ بیکاری در بهار ۱۳۹۹ به‌جای ۹.۸ درصد اعلام شده توسط مرکز آمار ایران به ۲۴ درصد می‌رسید.

  • تجمع برخی از جوانان جویای کار روستای شهرویی بهبهان جلوی درب پالایشگاه بید بلند ۲ بهبهان.

    تجمع برخی از جوانان جویای کار روستای شهرویی بهبهان جلوی درب پالایشگاه بید بلند ۲ بهبهان.

  • تجمع کشاورزان اصفهان در میدان پزوه

    تجمع کشاورزان اصفهان در میدان پزوه ▪️کشاورزان اصفهان امروز دوشنبە ٣ آذر برای آب رودخانه زاینده رود در میدان پزوه خوراسگان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

  • مافیای طب سنتی

    در شرایطی که ایران موج سوم مرگبار کووید۱۹ را پشت سر می‌گذارد، در شرایطی که کادر درمانی ایران در حال آسیب شدید هستند و بر اساس یک گزارش تا کنون بیش از ۳۵۰ نفر از کادر درمانی ایران به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست ‌داده‌اند، در شرایطی که اقدامات توصیه‌ شده‌ی جامعه‌ی پزشکی ایران ازجمله؛ تعطیلی کامل شهر با مخالفت و مقاومت مواجه می‌شود، اما مافیای طب سنتی در ایران چنان قدرت و توانی در خود احساس می‌کند که بتواند «آتش به اختیار» به ایجاد مرکز درمانی اقدام کند. متاسفانه لابی طب سنتی در ایران چنان قدرت گرفته که مبلغانی در میان مسئولین کشور دارد که با حرارت بسیار از آن دفاع می‌کنند. طب سنتی که بنیان علمی ندارد از این باور رایج و اشتباه استفاده می‌کند که داروهای گیاهی بدون عوارض جانبی هستند. ادعای آنان تنها مبتنی بر گفته‌های فلان حکیم یا بهمان فرد مشهور است که در بهترین حالت می‌توان آنها را گزارش‌هایی شبه علمی دانست. خانم شیخی نماینده‌ی مردم اصفهان اخیرا گفته که اگر به طب سنتی اجازه‌ی فعالیت ندهند آنها آتش به اختیار عمل می‌کنند. حتی وزیر بهداشت و مرتضی زالی عضو ستاد مقابله با کرونا هم از این دکان دفاع می‌کنند. می‌توان به جرئت گفت که مافیای طب سنتی کیسه‌ای بسیار گشاد برای پر کردن جیب‌های خود دوخته است. خطر این مساله در فضای کنونی کشور اهمیت خاصی دارد در شرایطی که افراد مبتلا به کووید۱۹ با پر شدن بیمارستان‌ها، کمبود دارو و تجهیزات مواجه هستند عده‌ای به مداوای خود با داروهای گیاهی روی می‌آورند و جان خود و اطرافیان را با خطر مرگ مواجه می کنند، چرا که تنها مشکل این طب سنتی در بی‌اثری آن نیست. در بسیاری از موارد توصیه به ترک استفاده از داروهای تجویزی پزشکان یا عدم رعایت توصیه‌های جامعه‌ی پزشکی و همچنین تجویز مواردی که ممکن است برای شخص مرگبار باشد، می‌تواند باعث کشته شدن افراد شود. ادعاهای خانم شیخی که پیش‌تر دراین‌باره بیان کرده بود ازجمله؛ این ادعا که کسانی که روش سنتی درمان کووید را اجرا کرده بودند هیچ مورد فوتی نداشتند، کذب و فاقد هر مستندی است. در انتها از مسئولان وزارت بهداشت باید پرسید آیا واقعاً شما در نهاد وزارت بهداشت از این معرکه‌گیری حمایت می‌کنید؟ آیا وزیر کماکان در مقابل این قانون‌شکنی و بازی با جان مردم می‌خواهد به روزه‌ی سکوت خود ادامه دهد؟ آیا آن‌قدر که برای این افراد اعتبار قائل هستید برای توصیه‌های جامعه‌ی پزشکی حرفه‌ای خود اعتبار قائلید؟ آیا به‌اندازه‌ای که رضایت این افراد برایتان اهمیت دارد جان کادر پزشکی که روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود و جان مردمی که می‌میرند نیز برایتان اهمیت دارد؟ اتحاد بازنشستگان

  • 6 میلیون کارگر فاقد قرارداد و بیمه در ایران

    6 میلیون کارگر فاقد قرارداد و بیمه در ایران ◾️ دوشنبه سوم آذرماه، حسن حبیبی عضو هئیت مدیره کانو عالی شورای کار در این رابطه می گوید : " امروز در کشور ما حدود 6 میلیون کارگر فاقد قرارداد یعنی کارگر فاقد بیمه داریم که مسلما" در شرایط کرونایی آسیب پذیرتر هم شدند، اما هیچ راهکار حمایتی برای آنها در نظر گرفته نشده و این شهروندان در معرض آسیب های جدی اجتماعی و اقتصادی قرار گرفتند." این آمار واقعی نیست و شمار کارگران فاقد بیمه و قرارداد کار در ایران بسیار بیشتر از آماری است که حبیبی ارائه کرده است

  • در دومین روز محدویت های کرونائی

    در دومین روز محدویت های کرونائی ◾️ دوشنبه سوم آذرماه، صف کشیدن مردم برای خرید مرغ دولتی در حالیکه قیمت آن طی روزهای گذشته قیمت هر کیلو مرغ از 35 هزار تومان عبور کرده است. آیا تحمیل این شرایط به مردم، مرگ و میر بیشتری به دنبال نخواهد داشت؟ آیا جمهوری اسلامی قاتل مردم ایران نیست؟

  • خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری

    اخباروگزارشات کارگری 3 آذرماه 1399 - زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398 +روایت هایی از آبان خونین ماهشهرمنجمله شهرک‌های طالقانی (کوره‌) و چمران (جراحی - کامران ساختمانگر:حمایت از فعالین جنبش کارگری و اجتماعی وظیفه ای انسانیست - تجمع اعتراضی جمعی از کارگران فصلی کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی - ادامه اعتراضات بیش از 100هزار کارگر پیمانی صنعت نفت نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ودیگر وعده و وعیدها ی توخالی - اعتراضات دامنه دار کارگران کارخانه کیوان نسبت به نداشتن امنیت شغلی پس از خصوصی سازی،عملکرد مدیران شرکت وبی تفاوتی مسئولان استان همدان وکشور - میکائیل صدیقی:نه مجلس نه دولت هیچ کدام به فکر کارگران نیستند! هدف فقط «عوام‌فریبی» است! - تجمع صدها کشاورزشرق اصفهان برای بازگشایی زاینده رود و تخصیص‌ حقابه‌ در میدان پُزوه خوراسگان - جان باختن یک کارگر معدن سنگ عباس آباد محلات درپی سقوط سنگ روی پایش بر گرفته از سایت اتحادبین المللی درحمایت از کارگران در ایران

  • صبح امروز "آنیسا جعفری مهر" در منزل پدری‌اش واقع در شاباد دستگیر شد.

    صبح امروز "آنیسا جعفری مهر" در منزل پدری‌اش واقع در شاباد دستگیر شد. ❑ بنابر گزارش‌های رسیدە، این فعال مدنی کە فوق لیسانس زبان کوردی می‌باشد، صبح امروز با یورش نیروهای اطلاعات سپاە بە منزلش دستگیر و پس از ضبط وسایل شخصی از جملە گوشی، کامپیوتر و کتاب‌هایش وی را بە مکان نامعلومی انتقال دادند.

  • کودکان کار و خیابان

    میان زباله ها کودکی ام را جست و جو می‌کنم همبازی با سوسک ساس سگ های ولگرد و گاه چرکین عروسکی که دندان موش ها اندامش را جویده است می بینی ام چهره در هم می‌کشی آری ... بوی تعفن سرمایه گرفته ام در رگ هایم به جای خون زردابه‌ی فقر جاری کرده اند شهر از گرسنگی ام سیر می شود و بی درنگ بن بست می زاید شهرداری نامم را بر دیوار یکایکشان حک می کند تا نا امید، انتها‌یم را از همین چند متری ببینم «م.رضا ملکشا» @NA_BE_KAR_KOODAKAN

  • هشدار در پی احتمال اجرای حکم ۵ معترض دی ماه ۹۶

    هشدار در پی احتمال اجرای حکم ۵ معترض دی ماه ۹۶ ▪️منابع حقوق بشری نسبت به اجرای حکم اعدام ۵ معترض بازداشت‌شده در ارتباط با اعتراضات دی‌۹۶ هشدار داده اند. براساس این گزارش «مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی» که از سوی دادگاه انقلاب اصفهان به اعدام محکوم شده‌اند، به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.

  • بازار سیاه داروهای کرونا مردم را سردرگم کرده

    بازار سیاه داروهای کرونا مردم را سردرگم کرده ▪️مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفته: داروهای متعددی در خیابان ناصرخسرو به نام داروی کرونا به قیمت دهها میلیون تومان فروخته می‌شود که معلوم نیست از کجا می‌آیند و نیز مشخص نیست داروی گیاهی تولید شده در کرمانشاه چطور بدون تایید کمیته درمان کرونا وارد بازار شده است. ▪️هیچ داروی جدیدی برای کرونا در دنیا تولید نشده است. در مورد دارو نگرانی که وجود دارد این است که برخی افرادی که با رسانه ها مصاحبه می کنند، اسم برخی داروها را بیان و اعلام می کنند که بیماران فلان دارو را مصرف کنند، این مساله باعث شده دوباره ناصرخسرو و بازار سیاه دارو شلوغ شده و دارویی که سه تای آن مثلا سه میلیون تومان بوده اکنون به قیمت ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان در ناصرخسرو فروخته می شود. ▪️یکسری داروهای گیاهی یا با پایه گیاهی در دنیا تولید می شوند که خیلی هم خوب و اثربخش هستند اما با حساب و کتاب و تاییدیه های علمی تولید می شوند. تولید این داروها سالها طول می کشد و مدتها طول می کشد که تاییدیه بگیرند و باید مراحل کارآزمایی بالینی دقیق داشته باشند. ▪️تولید واکسن کووید۱۹ در آمریکا یک پیشرفت مهم است تاثیر واکسن شرکت فایزر که با همکاری شرکت آلمانی بیو ان تک ساخته می شود از این نظر مهم است که مانند واکسن ایدز که در دنیا به دنبال ساخت آن هستند، یک نوع واکسن RNA است. عمکرد موفق این واکسن می تواند امیدهایی برای تولید واکسن ایدز هم به وجود آورد. ▪️همه نگران این هستیم که واکسن تولیدی کرونا زمان اثربخشی مناسبی داشته باشد و انتظار داریم واکسن کرونایی که تایید می شود حداقل به اندازه واکسن آنفلوانزا یکسال ایمنی بدهد و هر سال یکبار تکرار شود، اگر این طور باشد یک پیشرفت بزرگ و واکسن بسیار موثر است اما اگر قرار باشد هر دو یا سه ماه یکبار تکرار شود، خیلی ارزش ندارد.

  • به سازمان خصوصی سازی-به هیات داوری؛ به همه مسئولین

    به سازمان خصوصی سازی-به هیات داوری؛ به همه مسئولین چند سال است که با خصوصی سازی در هفت تپه و واگذاری شرکت به دو خانواده فاسد و اختلاسگر، شرکت در کمای تولید رفته است. تولید شکر سفید صفر شده است، سطح زیر کشت از میزان قابل کشت دوازده هزار هکتار به سه هزار تقلیل پیدا کرده است و به نام هفت تپه تجهیزاتی برای خرید اعلام شده اما ارز ان قاچاق شده است. برابر با سی سال دستمزد ما اختلاس ارزی شده است؛ اختلافات و تشنج های زیاد توسط اسدبیگی در منطقه ایجاد شده است و ما برای هر ماه حقوق خود باید در حد جنگ منطقه ای مبارزه کنیم؛ با ظرفیت موجود در شرکت به جای هفت هزار کارگر ثابت و رسمی فقط سه هزار کارگر رسمی و قراردادی داریم و دو هزار کارگر فصلی با منت و بدبختی بعضی ماه ها مشغول میشوند؛ حتی صحبت از " اهلیت" امری لوث و بی معنی شده است زیرا اسدبیگی و رستمی نه تنها ربطی به صنعت کشت ندارند بلکه اصولا ضد کشت و صنعت نیشکر هستند. در زمان واگذاری خیانت کارانه شرکتی که در حدود د هزار میلیارد تومان ارزش داشت با قیمت هزا و دویصت میلیارد ارزش گذاری شد که از ان مبلغ هم دیدید که کمتر از ارزش یک ده هزارم مبلغ پرداخت شد. حالا هم با مبالغ مربطو به پرداخت حقوق ما اقدام به پرداخت بخشی از بدهی شان کردند. بدهی های شرکت را چندین برابر کردند. با تاخیر و تعلل در کشت و کارخانه ایجاد نارضایتی و نابودی شرکت کردند و اعتراض حق طلبانه کارگران موجب شد. آسمان و زمین و ابر و ملخ و برف و سیل و اتفاقات در افریقا و کره ماه را بهانه کردند که دزدی و غارت و اختلاس و خرابکاری و جنایت های خودشان را توجیه کنند. کاری که بخش خصوصی در هفت تپه کرد چیزی بود در ردیف انداختن بمب اتم و تخریب چندین دهه زیرساخت کشاورزی و صنعتی و نابود کردن اقتصاد کل منطقه و نابود کردن وضعیت اقتصادی و روحی و روانی ده ها هزار خانوار در خوزستان. کاری که کردند رشوه دادن و خریدن بسیاری از مقامات و مسئولین. کاری که خوب بلد بودند با اعتبار شرکت بیش از یک و نیم میلیارد دلار ارز گرفتند و به جیب زدند. میزان اختلاس آنها معادل بود با مبلغ لازم برای ایجاد هفتصد هزار شغل !!! وضعیتی که به اختصار شرح داده شد بدون توضیح این مساله کامل نمیشود که : این بخش خصوصی هفت تپه و بخشی از خوزستان را به میدان جنگ تبدیل کرد و تلاش و اعتراض دوران دولتی بودن برای معوقات هر چند وقت یکبار برای دستمزد و ... را تبدیل به مبارزه و جنگ برای معوقات همیشگی برای دستمزد و همچنین مبارزه برای بقای شرکت کرد. ما برای بقای شرکت جنگیدیم و اینها برای تخریب آن. حتی در دوره اعتصاب و اعتراض هم از نگهداری و مراقب از کشت کارخانه غافل نشدیم. نصیب ما از این تلاش بالغ بر دویصت پرونده امنیتی بود. این وضعیت را حتی اگر برای یک تکه سنگ یا جلبک هم تعریف کنیم متوجه میشود که به سرعت باید قرارداد این بخش خصوصی باطل شود. علت تعلل روحانی و جهانگیری را میدانیم: منافع آنها در بقای اسدبیگی است. ماجرا انقدر واضح بود که رئیس سازمان خصوصی سازی هم متوجه شد و نامه خلع ید را برای هیات داوری ارسال کرد. ✅ حالا نوبت شماست که حتی با وجود اینکه از طرف وزیر اقتصاد و روحانی و جهانگیری تحت فشار هستید اقدام درست و کارشناسی بکنید و به این نبرد خانمان برانداز پایان داده و بدون تعلل خلع ید را اجرایی کنید. یک مملکت و یک هفت تپه و خوزستان منتظر این است که ببیند آیا شما هم تسلیم فشار و دلار و سکه اسدبیگی ها شدید یا اینکه صدای پنج هزار کارگر هفت تپه بعد از چهار سال اعتراض های پرهزینه را شنیدید. اکنون نوبت شماست که به یکی از فسادآلوده ترین اقدام دولت پایان داده و هفت تپه را به بخش عمومی برگردانید. ✅ بدیهی است که هرگونه تعلل در اتمام این قرارداد ننگین با سکوت و آه و ناله برای ثبت در تاریخ مواجه نخواهد شد بلکه با اعتراضاتی جدی و گسترده توسط کارگران هفت تپه مواجه خواهد شد. ما بیش از انکه به فکر این باشیم که به عنوان مظلوم در تاریخ ما را ثبت کنند،بلکه آموخته ایم که همین امروز، سرنوشت خودمان را رقم بزنیم. ما منتظر نخواهیم بود و حق خودمان را خواهیم گرفت. شما کجای این معادله حق خواهانه هستید ؟ تسلیم روحانی و جهانگیری و دلار و سکه اسدبیگی میشوید یا واقعیت و اقدام کارشناسانه و صدای حق خواهی چند هزار کارگر هفت تپه و بلکه تمام مردم خوزستان را مد نظر قرار خواهید داد؟ جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف

  • خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری

    اخباروگزارشات کارگری 2 آذر ماه 1399 زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398 - تجمع اعتراضی پرستاران شرکتی دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به عدم تبدیل وضعیت وتبعیض وتاخیر در پرداخت حقوق - رد درخواست اعاده دادرسی کامران ساختمانگر در دیوان عالی کشور - سریال تصادف سرویس رفت و آمد وقربانی گرفتن از کارگران - تصادف سرویس کارگران پالایشگاه نفت اصفهان وفولاد مبارکه دریک روز- مرگ ومصدومیت 21 کارگر - جان باختن کارگر 60 ساله در مشهد براثر سقوط از ارتفاع بر گرفته از سایت اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران @behnima

  • " در شرکت زن ستیزی بیداد می کند"

    باسلام خدمت پرسنل زحمت کش هفت تپه متاسفانه شخص آمیلی با کمک عده ای از عوامل اسدبیگی دست به اقداماتی میزنند که میخواهند از افراد دلسوزی که حامی کارگر بوده اند چهره بدی بدهد و جدیدا با حاشیه سازی برای خانم های شرکت به دنبال خراب کردن چهره بانوان این مجموعه میباشند بدانید این سیاه نمایی های شما نخ نما شده و تهمت های که متناسب با شخصیت خود شما هاست به خانم های شاغل شرکت منتسب نکنید. خداوند متعال رویتان راسیاه میکند. متاسفانه در شرکت زن ستیزی بیداد می کند, طوری که حتی باگرفتن عنوان شغلی خانم ها هزار جور انگ و تهمت متحمل میشوند. این ناعدالتی است. در کنار سایر بی عدالتی ها... خانم هایی که همانند همکاران مرد و گاهی شاید دربیشتر مواقع بیشتراز آنها کار می کنند برای گرفتن حقشان مورد تبعیض جنسیتی قرار بگیرند... این رویه را باید عوض کنیم... سکوت دیگر بس است پیام همکار

  • پروژه جدید تشنج آفرینی آمیلی زن ستیز

    پروژه جدید تشنج آفرینی آمیلی زن ستیز کله پوک ها و عوامل کارفرما که اخیرا مشغول نوشتن شب نامه ها و مطالب توهین آمیز به همکاران شده اند برای ایجاد تشنج در میان همکاران با هماهنگی با پیرمرد پر حاشیه آمیلی دست به نوشتن مطالب تهمت امیز علیه خانواده ها و همکاران زن در شرکت زده اند. آمیلی که با نهایت احترام از شرکت بیرون انداخته شد ادعا کرد او را انگولک کرده اند و بعد شورای تامین و مقامات قضایی برای پشم های سفید و بنفش و سبز آمیلی مرثیه های جانگدار سرودند اما همین مامور اسدبیگی ها یعنی آمیلی شروع به تحریک برخی برای فحاشی به خانم ها کرده است تا جو را متشنج کند. آمیلی که حساب بانکی مربوط به حقوق را خالی کرده و به اسدبیگی ها برگردانده برای اینکه حواس ها را از این ماجرا منحرف کند شروع به تشنج سازی کرده است. یک بار اختلاف قومی را ایجاد میکنند که خودشان را از اصل ماجرا نجات دهند و الان مساله تهمت زدن ها به خانم ها را شروع کرده اند که ماجرای دزدیدن از حساب بانکی مربوط به حقوق را به فراموشی بسپارند و شورای تامین شوش در مقابل این کار آمیلی سکوت کرده و از مرثیه و روضه خبری نیست! متاسفانه در میان تیم شب نامه نویسان یک خانم همکاری دارد که قبلا یک بار اسمش اعلام شده بود و مثل اینکه بار دیگر باید اعلام شود. برخی همکاران میگویند این تهمت نامه ها فقط کار آمیلی نیست و خود شورای تامین شوش هم از ماجرا خبر دارند و عمدا کاری نمیکنند تا تشنج ایجاد شود و ماجرای دزدی از حساب بانکی مربوط به دستمزد به فراموشی سپرده شود. در صورت لزوم اسامی عوامل آمیلی و اسدبیگی را به طور کامل خواهیم گفت. پیام همکار

  • جانباختن یک کارگر ساختمانی در روستای دوریسان - پاوه

    جانباختن یک کارگر ساختمانی در روستای دوریسان - پاوه یکشنبه دوم آذرماه، خبرهای رسیده از جانباختن یک #کارگر ساختمانی اهل پاوه به علت سقوط از ارتفاع حکایت دارد. این حادثه امروز و در حالیکه این کارگر در یک ساختمان نیمه کاره در روستای "دوریسان" از توابع شهرستان #پاوه مشغول بکار بود، اتفاق افتاد. هویت این کارگر جانباخته "عزیز محمدی" و از اهالی روستای "میرعبدل" اعلام شده است.

  • زنان دستفروش و سختی مضاعف

    زنان دستفروش و سختی مضاعف بین ما کلی زن #دستفروش هست، دقیقا نمی‌دونیم چقدر اما کم نیستن! دنیای دستفروشی برای زنان چطوره؟ زنان دستفروش محیط کار ناامن‌تری دارند. بارها اتفاق افتاده که مامورهای مترو در ازای جمع نکردن بساط و ضبط نکردن اجناسشون، بهشون پیشنهادات نامربوط دادن یا حرفای رکیک زدن. حالا اگر زنان مقاومت کنن، مامورهای مترو شروع به توهین و ضبط اجناس می‌کنن! یعنی مدیرای مترو و شهرداری، مردم و باقی دستفروش‌ها از این ماجرا بی‌خبرن؟ نه! اما کسی از این موضوع حرف نمی‌زنه؛ چونکه اول از همه زنان نگران واکنش خانواده‌هاشونن،اگر اونها متوجه بشن بهشون فشار میارن. اگر هم به مسولان گلایه کنن، اول از همه خودشون مقصر شناخته می‌شن که اصلا چرا اومدن دستفروشی؟ حالا ما به اینهایی که زندگی رو برامون سخت‌تر کردن، می‌گیم مگه دولت شغل بهتری فراهم کرده؟ اگه ما کار نکنیم، دولت آخر ماه خرج دوا و درمون بچه هامون یا کرایه خونه و خوراکمون رو می‌ده؟ کِی به فکر ما بودید که حالا از ما طلبکارید؟ پس یادمون باشه #زنان_دستفروش ظلم مضاعفی رو تجربه میکنن، باید کنار هم باشن و مردهای دستفروش هم ازشون حمایت کنن. @Dastforoushaan

  • تخریب منزل درحومه فسا! استان فارس، فسا - روستای پانل

    تخریب منزل درحومه فسا! استان فارس، فسا - روستای پانل ▪️ زمین خواری آقازاده ها مصون از تعرض است و ویلاهای لوکس شان در زمین های تصرفی تخریب نمی شود. در عوض همه جا سرپناه زحمتکشان را خراب می کنند

  • کارگران و تعطیلی این دوران

    کارگران و تعطیلی این دوران مقررات زدایی روندی بود که از دهه‌ی۷۰ در ایران آغاز شد. طبق آن کارفرماها استخدام رسمی که همراه با مزایا و بیمه بود لغو کردند و هم‌چنین کارفرما قادر شد به آسانی کارگر خود را اخراج کند، و همه‌ی امتیازات گذشته منتفی شد. اولین بار در دوران ریاست جمهوری خاتمی از کارگاه‌های بسیار کوچک آغاز شد و سپس گسترش یافت. بدین ترتیب کارفرما قادر بود با کارگران قراردادهای کوتاه مدت ببندد که حتی مدت بعضی از آنها یک ماهه بود. این کارگران دارای بیمه بودند و در صورت اخراج و بیکاری کارگران و عدم تخلف کارفرما از پرداخت آن، کارگران مقرری اندکی دریافت می‌کردند. اما متاسفانه به مرور کارفرمایان قادر شدند که بدون بستن هرگونه قراردادی، از نیروی کار بیشترین بهره را برده و حتی مکلف به پرداخت بیمه هم نبودند. پس از شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل به‌علت زیاندهی تعطیل شدند و کارگران بسیاری از کار بیکار گشتند. در این میان کارگران بدون قرارداد و بدون هیچ حقی رها شدند و خود و خانواده‌هایشان اکنون در تنگنای معیشتی دست و پا می‌زنند.‌ اما کارگرانی که با قراردادهای کوتاه مدت، شاغل بودند برای دریافت مقرری اندکی به‌عنوان بیمه‌ی بیکاری مجبور شدند ماه ها در صف منتظر بمانند. یکی از کارگران می‌گوید: "بیش از پنج ماه برای واریز مقرری منتظر ماندم و در این مدت برای پرداخت هزینه‌های زندگی از دوستان و آشنایانم قرض می‌کردم. من کاملا ناخواسته بیکار شدم اما مسئولان فکر نکردند در این پنج ماه چگونه باید زندگی کنم؟ نباید پول خرید ماسک و ضدعفونی کننده داشته باشم؟ " و اما تعطیلی شهرها برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا مشکل دیگری برای این کارگران به وجود آورده. کارگران موقت در هراسند که با تعطیلی‌ها، کارفرما آنها را اخراج کند تا هزینه‌ی بیکاری را متحمل نشود. یک زن سرپرست خانوار که در یک کارگاه تولیدی لباس در تهران کار می‌کند می‌گوید: "قرارداد من‌ آخر آبان تمام می‌شود، این روزها سود کارفرمای ما کم شده و می ترسم اگر تعطیلی تهران اتفاق بیفتد، کارفرما مرا به بهانه‌ی عدم نیاز و خاتمه‌ی قرارداد اخراج کتد." اما این تازه حال خوش کارگران است؛ کارگرانی که بیمه ندارند و در کارگاه‌های کوچک و دور از چشم بازرسانِ کار، به‌صورت مزدی یا حقوق ثابت کار می‌کنند، شرایط اسفناکی دارند. کارگر یک فروشگاه می‌گوید: " اگر تهران را برای مدتی تعطیل کنند، بیکار می‌شوم و در مدت تعطیلی کارفرما به من مزد نخواهد داد. تازه معلوم نیست که پس از باز شدن مشاغل، مرا بخواهد و به سر کار بازگرداند. منبع اخبار روز با تلخیص و نقل به مضمون #تامین_نیازهای_کارگران_به_عهده‌ی_کارفرما_و_دولت_است #کمک_صدهزار_تومانی_شوخی_بی‌مزه‌ای‌ست اتحاد بازنشستگان

  • بازداشت دو نفر از فعالین حقوق بشر و رسانه ای توسط نیروهای امنیتی!

    بازداشت دو نفر از فعالین حقوق بشر و رسانه ای توسط نیروهای امنیتی! صبح امروز ماهان جلال دوست و مهرداد گریوانی توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند! پیشتر مهرداد گریوانی به اتهام همکاری با آمدنیوز توسط شعبه ١۵ بیدادگاه انقلاب قاضی صلواتی به ۵ سال حبس محکوم شده بود که این حکم در دیوان عالی کشور نیز تائید و حکم صادره جهت اجرا به اجرای احکام ارجاع شده بود! @behnima

  • «دایه زینب» مادر یکی از جان‌باختگان دفاع از کوبانی به ۶ سال حبس محکوم شد.

    «دایه زینب» مادر یکی از جان‌باختگان دفاع از کوبانی به ۶ سال حبس محکوم شد. «زینب اسماعیلی» ۵۸ ساله و از اعضای مادران صلح به ۶ سال زندان محکوم شده است. دایه زینب، توسط دادگاه بدوی به صورت غیابی محاکمه و به اتهام عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کرد به تحمل ۵ سال و همچنین به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۱ سال حبس محکوم شده است. #زینب_اسماعیلی مادر «محمدامین امیری» است که در سال ٢٠١٤ و در صفوف یگان‌های مدافع خلق در شهر کوبانی جانش را از دست داد. صدور این حکم برای خانم اسماعیلی در حالی صورت گرفته که وی از احضار به دادگاه مطلع نبوده و حکم او به شکل غیابی صادر شده است. زینب اسماعیلی در اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ توسط نیروهای اداره اطلاعات شهرستان دهگلان بازداشت و پس از یک ماه با قید وثیقه و به شکل موقت از زندان‌ آزاد شده بود. @behnima

  • کودکان زندانیان

    کودکان زندانیان گزارش آرش راد اخيرا پدر و مادر دختری ۸ ساله به نام دریا، به جرم اعتقاد به آیین بهایی هر کدام به ۲۵ ماه زندان محکوم شده‌اند و راهی زندان هستند. از این رو دادخواستی تهیه شده برای جلب توجه شهروندان عادی و افراد متخصص به حقوق اولیه کودکان زندانیان و برای رفع این معضل اجتماعی. کودکان زندانیان افراد زیر ۱۸ سالی هستند که یک یا هر دو والدین آنها زندانی هستند و یا در دوره‌ای از زندگی تجربه زندان داشته‌اند. متاسفانه در ایران حقوق اولیه این کودکان در هیچ یک از مراحل دادرسی کیفری والدین‌شان مورد توجه قرار نگرفته و همواره به دلیل جرم والدین مجازات شده‌اند. #رسانه_پارسی | #گزارش

  • یادی از بچه‌های آبان

    یادی از بچه‌های آبان آرشام ابراهیمی در ۲۵ ٱبان ساعت هشت و چهل دقیقه توسط گلوله‌ی ماموران کشته شد. برای اولین سالگرد مبارز جنبش آبان؛ حسین کشاورز افشار یادبودی برگزار شد. به یاد زنده یاد نوید بهبودی مهویزانی؛ جوان ۲۳ ساله‌ای بود که در جریان اعتراضات آبان ۹۸ از پشت سر توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت. نوید بهبودی در مدرسه‌ی تیزهوشان تحصیل کرده بود و در رشته مهندسی ماشین آلات با رتبه‌ی هفتاد قبول شده بود. رضا فتحی‌کیا دراعتراضات #آبان۹۸ پس ازاصابت گلوله‌ی مامور نیروی انتظامی، قطع نخاع شد. اتحاد بازنشستگان @etehad_bazn

  • سرنوشت آزمایش به کجا رسید؟

    سرنوشت آزمایش به کجا رسید؟ در مجموعه‌ای درندشت که روزی کارخانه‌های صنعتی آزمایش در آن واقع شده بود؛ امروز چند نگهبان هست، دیگر هیچ خبری از تولید و فعالیت کارگران نیست. از کمپ ترک اعتیاد تا باشگاه عروسی و مصالح فروشی، زمین‌ها و سوله‌ها به شرکت‌های مختلف اجاره داده می‌شوند، زمین شعبه‌ی مرودشت که ۲۸ هکتار است تبدیل به طویله شده و در آن پیاز احتکار می‌شود. روند اخراج کارگران با نام تعدیل نیرو قبل از خصوصی سازی‌ اوایل ۱۳۸۰ در دوره‌ی خاتمی شروع شد. از دوره‌ی دوم خاتمی یعنی؛ از سال ۱۳۸۲ خصوصی سازی صنایع آغاز شد و کارخانجات رفته رفته به بخش خصوصی واگذار شدند. مالکان جدید، افراد نزدیک به قدرت بودند و این پروسه را از دید کارگران مخفی می‌کردند و شورای اسلامی کارگری که همواره با مدیریت همسو بود قضیه را برای کارگران باز نمی‌کرد. کار فرماهای جدید اصلا به دنبال تولید نبودند. زمین این کارخانه‌ها ارزش زیادی داشت و آنها در نظر داشتند زمین‌های آن را برج سازی و انبوه سازی کنند. "ستاد بحران " در وزارت صنایع به مالک خصوصی این امکان را می‌داد تا در اوج تولید به اسم زیاندهی کارخانه را تعطیل کند. بدین‌گونه ناگهان در یک بخش از ۱۵۰۰ کارگر حدودا ۳۰۰ کارگر اخراج شدند. به کارگران گفته شد که تولید را با کمترین ظرفیت ادامه دهند. کارگران عملا روزی ۲ ساعت هم کار نداشتند. مدیران دستگاه‌ها و مواد اولیه ، خودروهای سبک و سنگین، زمین و املاک و مستغلاتی را که در شهرهای مختلف به نام آزمایش بود فروختند تا بدهی خود را بابت خرید کارخانه پرداخت کنند. در این دوران گاهی کارگران سه تا شش ماه حقوق نمی‌گرفتند و مدام اعتصاب می‌کردند و توسط همان شوراهای اسلامی کار اخراج می‌شدند و پیوسته مزایا کاسته می‌شد. حقوق کارگرانی که بازنشسته می‌شدند مرتبا کم و کمتر می‌شد. سهامداران جدید به جای ۱۲/۵ میلیارد فقط ۳/۵ میلیارد آن هم به صورت نمادین و بر روی کاغذ به شرکت تزریق کردند. پرونده‌ی این فسادهای مالی هرگز به جایی نرسید اما بحران بزرگ از سال ۸۷ با سوءمدیریت و فساد حاکم شروع شد. شرکتی که روزی صادرات داشت به مخروبه‌ی آزمایش معروف شد. آزمایش دیگر شرکتی تولیدی نبود و کارگران اخراج می‌شدند و تعهدات مالی پرداخت نمی‌شد. کاملا روشن است که تخریب کارخانه عامدانه و از روی سودجویی بود و آزمایش به مخروبه تبدیل ‌شد. اعضای قدیمی به مرور جای خود را به جوانانی دادند که منافع شخصی خود را دنبال می‌کردند و بيشترشان توسط کارفرما تطمیع می‌شدند و مصوبات کارفرما را تأیید می‌کردند. کارگران ‌نتوانستند جلوی یکه تازی سهامداران جدید را بگیرند و یک مجموعه‌ی تولیدی که در زمان خودش بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی در خاورمیانه بود را نجات دهند و نتیجه، تخریب این کارخانه‌ی ارزشمند بود. اتحاد بازنشستگان

  • "روال اداری" توی سرتان بخورد

    خلع ید کنید! "روال اداری" توی سرتان بخورد دولت و مجلس در حمایت از اسدبیگی فاسد هر روز یک بازی در میارن. استعفای صالح رئیس سازمان خصوصی سازی برای روحانی و جهانگیری حامی اسدبیگی اهداف دیگری هم دارد. در باره فسخ قرارداد هفت تپه، پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته: "نامه صالح رئیس سابق سازمان خصوصی سازی در خصوص واگذاری پرونده شرکت هفت تپه به هیات داوری طبق "روال اداری" به قوت خود باقی است، مگر این که رئیس یا سرپرست جدید این سازمان، دستور قبلی را لغو کند و تصمیم دیگری بگیرد"!!! الان متوجه شدید جریان این استعفا و نامه چه خیر و برکتی دارد؟ الان متوجه شدید چرا اسدبیگی خودفروش هائی مثل ظهیری را راه انداخته تا از کارگر به اسم مسائل رفاهی امضا بگیرد اما امضا را ضمیمه نامه ای کنند که از زبان کارگران هفت تپه میگوید ما از اسدبیگی حمایت می کنیم؟ با استعفای صالح یا وادار کردن او به استعفا، رئیس جدید سازمان خصوصی سازی میتواند نامه فسخ قرارداد هفت تپه را لغو کند و فرصتی دیگر برای اسد بیگی بخرد، این یعنی "روال اداری"! هشدار میدهیم! بارها گفتیم و بار دیگر می گوئیم که حکم ما کارگران هفت تپه صادر شده است: خلع ید فوری اسد بیگی و لغو خصوصی سازی در هفت تپه! این حکم مجلس عالی کارگران هفت تپه است که با خرد جمعی صادر شده و قابل تغییر نیست. شما بهتر است این حکم را اجرا و قانونی کنید. جهانگیری و روحانی و اسدبیگی و الفت و دیگران هر مکر و حیله ای در سر دارند، این را بدانند که مطلقا زیر بار این سر دواندن ها نمی رویم. ما هشدار می دهیم و همه بدانند که این شما هستید که مانع آرامش و کار و تولید و بهره برداری در هفت تپه هستید و هر روز بامبولی در میارید. روال اداری تو سرتان بخوره، برای لشکر کشی و اخراج و حقوق ندادن و فساد روال اداری ندارین و یک تلفن و یک سفارش کارها را درست می کنه، ما را چی فرض کردید؟ مثل بغل دستی های خودتان؟ هر اقدام که نتیجه اش حمایت از اسدبیگی و ادامه وضع موجود باشه، با مخالفت تند ما کارگران هفت تپه روبرو می شود. جواب ما اعتصاب سنگین تا بیرون کردن اختلاسگران فاسد است. پیام همکاران

  • دادگاه بین‌المللی برای کشتار آبان ۹۸

    #اطلاعیه یک سال پس از کشتار آبان ۹۸، یک دادگاه بین‌المللی مردمی به این جنایات رسیدگی خواهد کرد. در این دادگاه که در بهمن ماه امسال در سه روز پیاپی در لاهه برگزار خواهد شد، گروهی از حقوقدانان برجسته بین‌المللی شهادت‌های خانواده‌های جان‌باختگان، شاهدان عینی و کارشناسان را استماع خواهند کرد. ده‌ها عضو از خانواده‌ها و همین‌طور شاهدان عینی، از تشکیل چنین دادگاهی استقبال کرده و اعلام کرده‌اند که برای ادای شهادت در آن حضور خواهند یافت. در پاسخ به خواست مکرر خانواده‌های جان‌باختگان برای دادخواهی از یک سو و بی‌اعتنایی نهادهای بین‌المللی و جامعه جهانی به کشتار آبان ۹۸ در ایران از سوی دیگر، سازمان‌های «عدالت برای ایران» و «حقوق بشر ایران»، و سازمان بین‌المللی «با هم علیه اعدام» در نخستین سالگرد اعتراضات آبان ۹۸، از گروهی از حقوقدانان برجسته بین‌المللی درخواست کرده‌اند تا به‌طور مستقل با بررسی دقیق این پرونده، درباره اینکه چه جنایت‌های بین‌المللی از سوی مقامات حکومتی و نیروهای انتظامی و امنیتی انجام شده، حکم صادر کنند. حمید صبی، به همراه رجینا پائولوس، دو حقوقدانی هستند که در دادستانی دادگاه بین‌المللی مردمی آبان مسئولیت اخذ شهادت شاهدان و جمع آوری مدارک و اسناد برای قضات را برعهده دارند. صبی می‌گوید: «ما از تمامی شاهدان عینی اعتراضات، کسانی که زخمی یا بازداشت شده‌اند و همین‌طور خانواده‌های جان‌باختگان و زندانیان دعوت می‌کنیم تا با این دادگاه تماس بگیرند و با شهادت خود به این روند دادخواهی بین‌المللی یاری رسانند.» برای تماس و ارسال اسناد یا اعلام آمادگی برای شهادت دادن در دادگاه، شماره تماس، از طریق واتساپ، اعلام شده است. #شمارە_تماس +447770057007 #کولبر_نیوز #kolbarnews

  • چند نظر در مورد پروژه شیرین کردن آب خلیج فارس و انتقال آن به کویر

    چند نظر در مورد پروژه شیرین کردن آب خلیج فارس و انتقال آن به کویر اتحاد کارگران: فاز اول انتقال آب خلیج فارس به کویر افتتاح شده است. در این فاز قرار دارند آب خلیج فارس را پس از شیرین کردن از بندرعباس به سیرجان منتقل کنند. خط لوله ای به طول سیصد و پنج کیلومتر وظیفه این انتقال را به عهده دارد. بخش عمده سرمایه مورد نیاز این پروژه توسط سرمایه گذاران و مدیران مس سرچشمه، گل گهر و چادرملو تامین خواهد شد. تاثیرات مخربِ محیط زیستی ی استفاده از آب شیرین کن ها، چگونگی تامین انرژی مورد نیاز اجرائی کردن این انتقال، و تغییرات اکوسیستمی ناشی از این انتقال مورد بحث کارشناسان زیست محیطی، فعالین این حوزه و مردم بومی قرار دارد. کاوه مدنی: مديريت آب در ايران گرفتار مكتب فكرى است كه تنها راهكارهاى سازه‌اى را گره‌گشا مى‌داند. بدون تغيير اينگونه تفكر، از مُسكنى به مُسكنى ديگر پناه مى‌بريم و ريشه مشكلات را به حال خود باقى مى‌گذاريم. به جاى يافتن چسب زخم ومُسكن جديد بايد دنبال درمان عفونت بود! جواد حیدریان: تفکری که انتقال آب خزر به کویر را در دستور دارد، پیشتر نقشه استقرار صنایع فولاد و پتروشیمی به عنوان صنایع آب‌‌بر را بر روی دشت‌های ممنوعه و بحرانی کشید! چرا صنایع بسیار محدودی در سواحل عمان و خلیج فارس و مناطق غربی کشور استقرار یافته‌ است؟ صادق پارسا: همه صنایع وابسته به آب را باید از کویر مرکزی به سواحل خلیج فارس و مکران انتقال دهند تا هم صنایع در تولید و صادرات کم هزینه تر شوند و هم مقدار آب موجود کفاف زندگی مردم آنجا را بدهد منصوره محمدی: اینکه از ابتدای سال بیش از دویست مورد آتش سوزی در جنگلهای کشور گزارش شده حالا هیرکانی در آتش می سوزد و کماکان از کمبود تجهیزات می نالیم، بعد پروژه مخرب انتقال آب_خلیج فارس به کویر کلید می خورد، این حرکات زیبا نیست؟ جهان سوم زیبا نیست؟ ماهور: آب شیرین کن یک ملیون متر مکعبی خلیج فارس برای انتقال آب به صنایع یزد و کرمان! مردم حاشیه خلیج فارس دارن از تشنگی میمیرن بعد اینها با پول مردم دارن آب رو به دل کویر میبرن برای صنایع رانتی و خصولتی. نادر عسگری: آب خلیج فارس به کویر رسید، کارون به خوزستان نمیرسد؟ ابر پروژه شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به استان های مرکزی، با تامین مالی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی افتتاح شد. حلقه مفقوده اجرا نشدن پروژه انتقال آب به دشت‌های ایذه ، باغملک و رامهرمز پس از دو دهه وعده دقیقا کجاست؟ کاوه مدنی: حرف "مرد" یکی است. افتخار به سدسازی و اصرار به انتقال آب و بهره برداری از آب ژرف توسط عالی ترین مدیران آب کشور! یادآوری: اگر مشکل آب تنها با افزایش عرضه و اجرای پروژه های عمرانی حل شدنی بود، ایران امروز دچار ورشکستگی آبی نبود میلاد شیراوند: اگر خدا بخواهد ظاهرا برادران کویر نشین و سکان داران وزارت نیرو دست از سر آب خوزستان و چهار محال و بختیاری برداشتند و می خواهند پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی را کلید بزنند! کاوه مدنی: مسابقه آب_شیرین کنها و عواقب خطرناک برای خلیج فارس. بنا بر مطالعه ای جدید پنجاه درصد از شورآبه حاصل از فرآیند شیرین سازی آب شور در جهان متعلق به کشورهای خاورمیانه است و چهار کشورعربستان، امارات، کویت و قطر مسئول تولید بیست و دو درصد از شورآبه جهان هستند. اعظم بهرامی: ميخواهم بدونم دقيقا در كرمان چه صنعت چنين سودآورى وجود دارد كه اب هليلرود و جازموريان را از حلق عشاير و كشاورز جيرفتى و رودبارى و سيستانى دريغ ميكنند، ببرند شمالِ استان به كام صنعت وبه نام شرب و اب خليج فارس را شيرين سازى ميكنند براى صنعت كرمان! كدام صنعت اين زيان را جبران ميكند ناصر کرمی: -شیرین سازی هم عوارض محیط زیستی و تناقضات اکولوژیک خود را دارد. با این وجود عوارض آن قابل کنترلتر و کمتر از طرح هایی مثل انتقال آب بین حوزه ای است. به همین خاطر به صورت مشروط من مدافع سرمایه گذاری بر شیرین سازی آب دریا بخصوص در سواحل خلیج فارس هستم. پیامدهای محیط زیستی شیرین سازی آب دریا البته قابل انکار نیست. اما به هر حال دریای عمان بخشی از اقیانوس هند است و به آب های آزاد متصل است و عوارض محیط زیستی شیرین سازی آب آن خیلی کمتر از شیرین سازی دریاچه بسته ای مثل خزر و یا پهنابی با خودپالایی محدود مثل خلیج فارس است...

  • سبد کالایی که فقط در آن بادمجان پیدا می‌شود!!!

    سبد کالایی که فقط در آن بادمجان پیدا می‌شود!!! نه؛ تیتر این مطلب، یک شوخی جنسی نیست. این سبد کالا برای مردمی است که یارانه ماهانه‌شان 45500 تومان است و یک کیلو گوشت قرمز در آن کمتر از 120 هزار تومان نیست. اگر بسیجی‌ها و امام جمعه دشتستان نمیدانند، باید بگوییم، بخش‌های زیادی از جامعه حتی پول ندارند تا روغن و نان بخرند و "بادمجان"ها را بخورند. در ماه ژوئن 1789، دریایی از خشم از پاریس روانه‌ی ورسای میشد و فریاد ناسزاهای مردم ناراضی از هر سو شنیده میشد، در همان زمان دربار ورسای بی‌خبر از همه چیز آرام بود و پادشاه و اطرافیانش از عمق فاجعه بی‌خبر بودند. بعد از مدتی که مردم ناراضی به دربار نزدیک شدند، صدای شورشیان به گوش ماری انتوانت (ملکه) که به همراه ندیمه و آرایشگرش مشغول آماده شدن بود رسید و ماری انتوانت با تعجب پرسید: "آنها چه می‌خواهند؟" گفتند: "نان" ملکه گفت: "خب این چه مشکلی است!؟ اگر نان ندارند کیک بخورند!" برقراری ارتباط با ادمین @isf_uni_admin @isfahanuni97

  • محرومیت معلولان از حمایت بهزیستی در مورد کرونا

    محرومیت معلولان از حمایت بهزیستی در مورد کرونا ▪️براساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس؛ 96/65 درصد از معلولان محروم از حمایت‌ بهزیستی در زمان کرونا بود‌ه‌اند ▪️حدود 80 درصد پاسخگویان(معلولان)،خود یا خانواده‌شان را در بحران کرونا نیازمند کمک فوری اقتصادی دانسته‌اند @ordoyekar

  • محمد خانی به قید وثیقه آزاد شد

    محمد خانی به قید وثیقه آزاد شد ▪️اردوی کار: محمد خانی با انتشار توئیتی از آزادی خود خبر داد و خطاب به دوستانش نوشت: «با سلام به همه‌ی دوستان در روز تولدم، ۱۰ مهر بازداشت و موبایل، لب‌تاب، برخی کتاب‌ها، هارد تمامی تحقیقات و ترجمه ها و سی‌دی‌ها و توقیف شد. بعد از ۳۸ روز بازداشت در ۲الف و ۳ روز در بند عمومی با وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیونی آزاد شدم. با تشکر از همه‌تان»

  • آبگرفتگی پس از باران امروز در آبپخش دشتستان

    آبگرفتگی پس از باران امروز در آبپخش دشتستان. ناسا اخیرا در باره بارندگی های شدید و خطر جاری شدن سیل و طوفان در بخش هایی از ایران هشدار داده بود

  • واژگونی سرویس کارکنان پالایشگاه اصفهان با ۱۴ مصدوم و ۴ کشته

    واژگونی سرویس کارکنان پالایشگاه اصفهان با ۱۴ مصدوم و ۴ کشته ▪️مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان :ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز سرویس کارکنان پالایشگاه اصفهان در کمربندی جدید خمینی شهر – نجف آباد واژگون شده است. ▪️در این حادثه متاسفانه ۴ نفر جانشان را از دست دادند و۱۴ نفر مصدوم شدند که برای انجام مراحل درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

  • درخواست اعاده دادرسی #کامران_ساختمانگر در دیوان عالی کشور رد شد

    درخواست اعاده دادرسی #کامران_ساختمانگر در دیوان عالی کشور رد شد شنبه ۱ آذر، درخواست اعاده دادرسی کامران ساختمانگر فعال کارگری در دیوان عالی کشور رد شد۔ این فعال کارگری پیشتر به ۶ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص او قابل اجرا است. #زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد @behnima

  • خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری

    خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری اخباروگزارشات کارگری اول آذرماه 1399 زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398 - تبدیل وضعیت 2700 کارگر ایران خودروبدنبال کنش های دامنه دارشان برای عقد قرارداد مستقیم - اقدام نمادین کارگر راه آهن نسبت به برای دفاع از حقوق واعتراض به سهل انگاری های مدیران - اعتراض جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به پایمالی حقوقشان - بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی 465 کارگرصنایع خالص سازان روی زنجان بدلیل تعطیلی سایه شوم بیکاری بالای سر ده ها کارگر دیگر شهرک صنعتی روی زنجان - تجمع اعتراضی اعضای هیئت علمی و جمعی از کارکنان ودانشجویان مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین نسبت به الحاق دانشگاه اسفراین به دانشگاه بجنورد مقابل فرمانداری اسفراین - جان باختن کودک کار در میانه براثر سقوط در چاله آسانسور - زنده زنده سوختن کارگر یک کارگاه شارژ سیلندرهای گاز مایع در غرب تهران از اتحادبین الملل برای کارگران @behnima

  • زنان_زندانی_سیاسی اوین روز جمعه ۳۰ آبان ماه

    جمعی از #زنان_زندانی_سیاسی اوین روز جمعه ۳۰ آبان ماه، برای بزرگداشت شهدای #آبان۹۸ گردهم آمدند و با سرودخوانی و شعرخوانی همبستگی خود را با معترضین اعلام کردند. متن بیانیه: بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زن زندان اوین به مناسبت سالگرد قیام آبان۹۸ صحرایی بی‌سایه، بی‌پرنده! آسمانی بی‌ستاره و شبی که سماجت و اصرار بر سیاهی خود داشت! آن‌جایی که هر گیاهی در انتظار سرود قطره خونی خاکستر شده بود. صحرا آماده‌ی روشن شدن بود، تو طلوع کردی و تاریک ترین شب‌ها را چراغانی کردی. آنجا که سپاهیان مشق قتال کردند تو هم‌چون رنگین کمانی رقصنده و پر فریاد، در برابر فرمان واپسین در برابر سفیر گلوله لبخند گشودی. از خون تو سبزه‌ها رویید و از هر درد لبخندی؛ چرا که هر قطره خون تو درختی‌ست ریشه‌دار. غریو تو آرامش دل‌هایمان شد و فریادت حصار کشیده گراگرد شهر را درید و شب از سماجت و اصرار دست کشید. هلهله‌ی خونت هزاران ستاره شد در آسمان شهر. بنگر هر شب ستاره‌ای به زمین می‌کشند و باز این آسمان غم‌زده غرق ستاره است. با گرامی‌داشت یاد هزاران جان‌شیفته‌ای که داغیِ خون سرخشان در آبان ۹۸ زمهریر زمستان ایران را شکست و نوید بهاران داد، با همدردی و همراهی با خانواده‌های شهدای آبان۹۸ برای دادخواهی و محاکمه‌ی عاملان و آمران کشتار جنایتکارانه، عهد می‌بندیم که راهشان را تا طلوع آزادی ادامه داده و جنایات رفته در آبان خونین ۹۸ را نه ببخشیم و نه فراموش کنیم. آبان ۹۹ جمعی از زنان سیاسی زندان اوین #آبان_ادامه_دارد #زنده_باد_جنبش_نان_کار_آزادی @zan_j

  • تلاش‌های داعش بیگی فایده ندارد

    تلاش‌های داعش بیگی فایده ندارد همکاران گرامی، آل داعش بیگی زیر فشار اعتراض و اعتصاب های قدرتمند و ایستادگی هفت تپه قهرمان شکست خورده است و در آستانه جشن پیروزی هستیم. در این هفته ها و روزهای آخر، داعش بیگی ها همه نوع توطئه و کارهای مسخره انجام دادند و هر بار سرافکنده شکست خوردند. حالا به قراری برای هیئت داوری میخوان مدرک جور کنند و دولتی‌ها فشار بیارند که بلکه رای نهایی خلع ید صادر نشود. چند نفر شناخته شده و نان خور اسدبیگی با دروغ و کلک از همکاران امضا جمع کردند که از اسدبیگی دفاع کنند. هرچند تعداد زیادی حتی محل به آنها نگذاشتند. همکاران هشیار باشیم، باید به خودمان بیشتر از هر زمانی متکی باشیم. خلع ید فوری اسدبیگی یک خواست قدیمی ماست که در اعتراضات ١٢ روزه برجسته تر اعلام کردیم. حالا هم منتظر هیئت داوری نمی شینیم و گفتیم که کارگران هفت تپه خواهان خلع ید فوری اسدبیگی و بخش خصوصی اند. در این روزهای آخر هم اعلام می‌کنیم که خلع ید بدون اما و اگر یک اختلاسگر فاسد قاچاقچی خواسته ماست و بهتره سریعا اجرایی شود. بازی درآوردن، سردواندن ما، تهدید و ارعاب، دیگر اثر ندارد. ما حرفمان را زدیم. هیئت داوری بهتر است سریعتر و روشن حکم خلع ید زالو را اعلام کند و بداند ما کارگران نیشکر هفت تپه حکم مان را صادر کردیم و قصد نداریم آنرا عوض کنیم. در صورتی که بخواهید در مقابل اراده ما قرار گیرید و راه بقای آل داعش را هموار کنید، با اعتصاب سراسری و سنگین ما مواجه خواهید شد. بازهم میگیم: با کارگر هفت تپه شوخی نکنید! ✊ تا بیرون انداختن بخش خصوصی از پای نمی نشینیم.

  • سرکوب و دستگیری تعدادی از اهالی روستای کردآباد یزد توسط نیروی انتظامی

    سرکوب و دستگیری تعدادی از اهالی روستای کردآباد یزد توسط نیروی انتظامی مدتهاست روستاییان به شروع کار معدن سنگ اعتراض دارند چرا که ذخایر آبی و زمین‌های کشاورزی را با فعالیت معدن رو به نابودی می‌دانند. در ۳۰ آبان مقاومت و اعتراض آنها با سرکوب شدید نیروی انتظامی مواجه شد و تعدادی از آنان را بازداشت کردند. هجوم افسارگسیخته به معیشت مردم، هر روز با طرح‌هایی عجولانه و فاقد برنامه‌ریزی همه جانبه و حریصانه در حال مکیدن تتمه‌ی ثروت‌هایی‌ست که در کشور باقی مانده؛ طرح‌هایی نظیر شیرین کردن و انتقال آب که تنها سود آن نصیب رانت‌خواران می‌شود ولی در درازمدت اکوسیستم را نابود خواهد کرد و... و یا همان طرح‌هایی که با زدن سدها باعث خشک شدن رطوبت خاک کشور شدند و خسارات غیر قابل جبرانی برای محیط زیست به‌بارآوردند، چرا که سرمایه‌داران تنها به فکر منافع خود هستند و فجایعی که در بلند مدت و میان مدت گریبان مردم را خواهد گرفت، ذره‌ای برای آنها مطرح نیست، و در این راه موانع موجود را هم با خشونت از سر راه برمی‌دارند؛ خشونت‌های متعددی که سرکوب اهالی روستای کردآباد درحال حاضر تازه‌ترین نمونه‌ آن است. اتحاد بازنشستگان

  • نرخ بیکاری در بهار ۲۴ درصد بود نه ۹.۸ درصد

    نرخ بیکاری در بهار ۲۴ درصد بود نه ۹.۸ درصد ▪️مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد محاسبات نشان می‌دهد در صورتی که افراد شاغل و بیکار اضافه شده به جمعیت غیرفعال همچنان در بازار کار باقی می‌ماندند، نرخ بیکاری در بهار سالجاری به‌جای ۹.۸ درصد اعلام شده توسط مرکز آمار ایران به ۲۴ درصد می‌رسید.

  • کارگر

    فوری فوری فوری با سلام کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مراقب باشید افراد سودجو و خائن حال که دیده اند اخرین لحظات اسدبیگی دارد سپری میشود و مرگ تدریجی این خودشرینهایشان شروع شده است حال دست بکار شده و با فرمهای مخصوص در کارخانه اقدام به گرفتن اسم وفامیل و کدملی و امضا گرفتن از کارگران هستند که منظور از این نامه و کارشون این هست که چرا کمسیون اصل ۹۰ در خصوص خلع ید ورود کرده و با اینکارشون میخوان جلوی خلع ید بگیرن کارگران فهمیم و هوشیار هفت تپه درست است که این افراد خودفروخته و خائن کاری از پیش نمیبرن ولی به تمامی دوستان و همکاران خود در کارخانه و بقیه قسمتها خبر بدهید در صورت مشاهده همچین فرمی از امضا و دادن اطلاعات شخصی خود داری کنند لطفا مراقب باشید دیگر چیزی برای خلع ید شدن اسدبیگیها و نوچهایشان نمانده خیلی خیلی مراقب باشید با تشکر

  • روح‌الله سلیمانی دشتکی، وکیل پایه یک دادگستری

    صاحب عکس روح‌الله سلیمانی دشتکی، وکیل پایه یک دادگستری است و، بخاطر قبول وکالت زندانیان سیاسی بدین روزش انداختند.

  • شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹، جمعی از مربیان پیش دبستانی های شهرستان ایذه

    امروز شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹، جمعی از مربیان پیش دبستانی های شهرستان ایذه، در اعتراض به لغو ابلاغ‌ها، بلاتکلیفی تبدیل وضعیت شغلی خود و عدم تمدید قرارداد پیمانکار جهت واریز بیمه، در اداره آموزش و پرورش این شهرستان تجمع کردند.

  • احتمال وقوع سیل در تهران/ مردم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نکنند

    احتمال وقوع سیل در تهران/ مردم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نکنند ▪️معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران:با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز و فردا بارش ۳۵ میلی متر باران پیش‌بینی شده است. ▪️خواهش ما این است که به هیچ عنوان مردم در حاشیه رودخانه‌ها تردد و اتراق نکنند، هر لحظه امکان بارش‌های محتمل سیلابی وجود دارد، هرچند که ظرفیت ذخیره داریم، ولی ممکن است سیلاب آسیب و خسارت ناگوار برای مردم داشته باشد. ▪️ سد‌ها به لحاظ پایداری هیچ مشکلی ندارند و همه سد‌ها از لحاظ رفتارسنجی و رفتارنگاری کنترل می‌شوند ▪️قطعا بند آمدن باران به معنی اینکه دیگر سیل نمی‌آید نیست، متاسفانه این باور غلط است و ممکن است پس از بند آمدن باران، سیل در کمین باشد به طوری که احتمال وقوع سیل در شمال تهران وجود دارد.

  • مادر گیلانی مجتبی و مرتضی داداشی دو دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و امیرکبیر خطاب به خامنه ای و رئیسی

    مادر گیلانی مجتبی و مرتضی داداشی دو دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و امیرکبیر خطاب به خامنه ای و رئیسی ▪️مادر گیلانی از برخوردهای ظالمانه و آزار و اذیت های روا رفته از سوی اطلاعات سپاه گیلان به فرزندانش "مرتضی و مجتبی داداشی" که هر دو دانشجو هستند، می گوید و شرح آسیب روحی که به وی وارد شده، می دهد. او نیز به مانند هزاران مادر ایرانی در آتش اضطراب و نگرانی برای فرزندانش می سوزد و انتظار فریادرسی دارد.

  • ▪️معلوم بود که کار تعطیل نمی‌شود.

    متروی تهران امروز شنبه اول آذر ساعت ۷صبح! ▪️معلوم بود که کار تعطیل نمی‌شود.

  • آغاز محدودیت‌های کرونایی

    آغاز محدودیت‌های کرونایی ▪️از امروز تردد به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه در هر ۲۴ ساعت دارد. ▪️در شهرهای قرمز تردد خودرو از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است و همه مشاغل به جز مشاغل گروه یک تعطیل خواهند بود. ▪️فعالیت‌ها و کارخانه‌های تولیدی مهم که معیشت و زندگی مردم سروکار دارند؛ ادامه خواهد داشت. ▪️تست مثبت‌ها در صورت عدم رعایت قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‎شوند. ▪️یک سوم کارکنان در وضعیت زرد و در وضع نارنجی، تا یک دوم کارکنان باید در اداره‎ها حضور داشته باشند.

  • به نام کارگران به کام اختلاسگران

    به نام کارگران به کام اختلاسگران اسدبیگیا با حمایت منتظری دادستان کل کشور و الفت معاون رییسی ۲۰۰میلیارد از پول ارزهایی که در این تخلف گسترده به دست آورده بودند را به بهانه تامین حقوق کارگران آزاد سازی کردند حال آنکه در اصل این پول برای نجات اسدبیگی ها و به خیال خودشان رفع تعهد و دادن اقساط عقب افتاده شان به سازمان خصوصی سازی هزینه می شود در حالیکه کارگران هفت تپه دوماه حقوف عقب افتاده و چهار ماه بیمه پرداخت نشده دارند! اما روند پرداخت این پول چگونه بوده است؟ این پول به آقای آمیلی به عنوان امین قوه قضاییه و هم زمان نماینده تام الاختیار اسدبیگی!داده می شود و ایشان هم خیلی راحت خیانت در امانت می کند و به جای پرداخت پول کارگران ،اقساط اسدبیگی ها را پرداخت می کند! اگر این نامش خیانت نیست پس آن را چه بنامیم!؟ این هم یک نشانه دیگر برای کسانیکه معتقد بودند باید به موی سپید این پیرمرد باید احترام می گذاشت و او را به بیرون از شرکت هدایت نمی کردند! کسی که نان سر سفره کارگران را می دزدد و به حلقوم اختلاسگران می ریزد شما بگویید چه رفتاری باید با او کرد؟! آیا جای این خائن هنوز هم در شرکت هست؟ البته به جز مزدوران و جیره خواران اسدبیگی ها حقیقت برای همه کارگران آشکار است و بی شک با خیانت اخیر اجازه ورود این پیرمرد خائن به سفره کارگران را به شرکت نخواهند داد پیام همکاران

  • داشتن سرپناهی قابل اعتماد و استاندارد، مطالبه ای مشترک که دستیابی به آن، نیاز به مبارزه ای مشترک و همگانی دارد

    داشتن سرپناهی قابل اعتماد و استاندارد، مطالبه ای مشترک که دستیابی به آن، نیاز به مبارزه ای مشترک و همگانی دارد اتحاد کارگران: اگر تامین هزینه مسکن تاثیر زیادی بر کوچکتر شدن سفره بخش اعظم نیروی کارِ مزد و حقوق بگیر می گذارد، که می گذارد، مبارزه برای واداشتن حکومت به سرمایه گذاری در حوزه مسکن ارزان برای این اکثریت عظیم و تامین سقفی استاندارد برای زندگی خانواده های این اکثریت، نقطه اشتراک مطالبات بخش های مختلف نیروی کار و زحمت است. قبل از هرچیز اشاره به یک نکته ضرورت اساسی دارد. حل مشکل مسکن به شکل اساسی نیاز به رسمیت داشتن حق دخالتگری این اکثریت عظیم در تصمیم سازی های کلان دارد. به این معنا که تصمیم گیرندگان، خود مجریان تصمیمات گرفته شده، در جهت منافعِ جامعهِ هدفی که بازهم خود هستند، خواهند بود. پس انتظار حل مشکل مسکن به شکل اساسی در جمهوری اسلامی، انتظاری عبث و توهم آلود است. منافع مسئولین با منافع اکثریت مطلق مردم در رویاروئی قرار دارد. دخالتگری مردم در تصمیم سازی ها صفر است. از سوئی تصمیمات در جهت منافع حاکمیت گرفته می شود و از سوی دیگر همین تصمیمات در زمان اجرا، متاثر از باندبازی ها، رانتها، و وابستگی های جناحی قابلیت نادیده گرفته شدن و زیرپا گذاشتن دارند. خمینی در فروردین سال پنجاه و هشت "حساب صد امام" را برای تامین مسکن مستضعفین باز کرد و در آن از عموم مردم و خیّرین خواست که با اهدای پول؛ زمین، و مصالح ساختمانی در ساخت خانه برای مستضعفین کمک کنند. چهل و یک سال از آن زمان گذشته و تامین هزینه مسکن بخش بزرگی از درآمد خانواده ها را از آنِ خود می کند. در همان سال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را بنا نهادند. در سال شصت و شش مجلس شورای اسلامی قوانین مربوط به این بنیاد را مصوب کرد. هم اکنون و پس از چهل و یک سال این بنیاد به یک سازمان عریض و طویل بوروکراتیک تبدیل شده است. در توضیح بوروکراتیک بودن این بنیاد همین بس که اصلی ترین برنامه آن در سال هشتاد و نه مطالعه و برنامه ریزی و اجرای مصوبه دولت مبنی بر ساخت دو میلیون واحد مسكونی روستایی طی دو برنامه پنج ساله توسعه كشور، یعنی ساخت سالانه دویست هزار واحد مسكونی روستایی، اعلام شد. سال نود و نه بودجه ی بنیاد کمتر از یازده هزار میلیارد ریال تعیین شد. این به این معناست که بنیاد برای دستیابی به اهداف تعیین شده، یعنی ساخت دویست هزار واحد مسکونی در سال نود و نه بابت ساخت هر مسکن تنها می تواند پنج میلیون تومان هزینه کند، آن هم با این فرض که تمامی کارکنان این بنیاد، از بالا تا پائین، که با توجه به چارت سازمانی آن هزاران نفر را شامل می شود، مجانی کار کنند و حقوقی به آنان پرداخت نشود. اتحاد کارگران بسوی همگرایی و اتحاد هر چه گسترده تر کارگران و زحمتکشان

  • #تجمع_اعتراضی #ملوانان کشتی های ایران، در مقابل #استانداری_هرمزگان

    #تجمع_اعتراضی #ملوانان کشتی های ایران، در مقابل #استانداری_هرمزگان ⭕️شنبه اول آذر ماه، ملوانان کشتی های ایران در اعتراض به تعطیلی صنعت "فانوس ماهیان" و #بیکاری بیش از 3000 نفر، روز گذشته در مقابل #استانداری_هرمزگان دست به تجمع اعتراضی زدند. اما کو گوش شنوا؟ تنها راه حل پایان دادن به این وضعیت است. #کولبرنیوز

  • خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری

    خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری اخباروگزارشات کارگری 30 آبان ماه 1399 زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398 - تعطیلی معدن سنگ تراورتن کردآباد تفت درپی تجمعات اعتراضی اهالی نسبت به عوارض زیست محیطی وبیکاری 50 کارگرش - تجمع اعتراضی صیادان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال لغو صید ترال مقابل استانداری هرمزگان - بیانیه دانشجویان در اعتراض به شیوه‌نامه انضباطی شیوه‌نامه انضباطی جدید، ابزاری تازه برای ورود نیروی امنیتی به دانشگاه - در آلونک تخریب شده بدست ماموران شهرداری ویگان حفاظت مسکن 3 زن سرپرست خانواده با 5 فرزند زندگی می کردند - گزارشی درباره کارگر جان باخته براثر خودسوزی مقابل دفترانجمن صنفی کارگران ساختمانی استان کرمانشاه - یک کارگر مصدوم حادثه انفجار وآتش سوزی مجتمع پتروشیمی خارک دربیمارستان جان باخت - مرگ ومصدومیت 2 کارگر مجتمع کاوه فولاد آریا اردستان درحادثه انفجار اتحادبین الملل کارگران @behnima

  • صف ها کانونی برای شیوع گسترده تر کرونا

    کمبود کالاهای مورد نیاز مردم و تشکیل صف ها به کانونی برای شیوع گسترده تر کرونا تبدیل شده است. توزیع مرغ منجمد در شهرک قلعه میر #کولبر_نیوز #kolbarnews

  • مادر محمد طاهری از کشته‌شده‌های آبان: تاریخ جنایان آبان خونین را فراموش نخواهد کرد

    مادر محمد طاهری از کشته‌شده‌های آبان: تاریخ جنایان آبان خونین را فراموش نخواهد کرد ▪️«نفرین به آبان سیاه و خونین. نفرین به پاییز ۹۸. نفرین به ظلم. نفرین به ظالم. نفرین به دستهایی که آرزوهای فرزندانمان را به دست خاک سرد دادند.. نفرین بر یزیدیان زمانه که با تفنگ و سرب داغ در مقابل دستهای خالی ایستادند و خونهای زیادی ریختند. ▪️‏تاریخ جنایات بی‌رحمانه آبان خونین ۹۸ و عاملان کشتار و قتل عام مردم بیگناه آبان را فراموش نخواهد کرد. ▪️بترسید از روزی که من و تو ها ما بشیم.»

  • کرونا جان 479 نفر دیگر را در ایران گرفت

    کرونا جان 479 نفر دیگر را در ایران گرفت ▪️استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. ▪️استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

  • " کره ۲۵۰گرمی ۲۰هزارتومان"

    وقتی قیمت کره ۲۵۰گرمی ۲۰هزارتومان است آیا مردمی که به نان شب مانده اند حاضرند با صد هزار تومان یارانه در خانه بمانند که گرونا نگیرند؟

  • ۱ فوتی و ۵مصدوم در آتش سوزی پتروشیمی خارگ

    ۱ فوتی و ۵مصدوم در آتش سوزی پتروشیمی خارگ ▪️آتش سوزی در پتروشیمی خارگ عصر پنجشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. ▪️این حادثه پنج مصدوم و یک فوتی داشته است. حال یکی از مصدومان وخیم است و مقدمات اعزام این مصدوم به بیمارستان سوختگی گناوه در حال انجام است

  • جزئیات خودسوزی زنی که اتاقکش در بندر عباس تخریب شد

    جزئیات خودسوزی زنی که اتاقکش در بندر عباس تخریب شد ▪️بعد از انتشار ویدیوهایی از تخریب اتاقک یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط ماموران شهرداری، خبرگزاری ایلنا روز جمعه گزارش داد که این زن خودسوزی کرده است. ▪️عباس امین‌زاده شهردار بندرعباس درباره علت تخریب خانه این زن گفت: «این خانه در زمین تصرفی ساخته شده بود و بعد از چندین مرتبه تذکر و ارسال ابلاغیه برای تخلیه، این تخریب صورت گرفته است.» ▪️بر اساس این گزارش، اسماعیل موحدی‌نژاد، معاون امین‌زاده نیز مدعی شده است «تاکید بر تخلیه خانه، بیشتر برای امنیت خود این خانواده بود … کسی در آن اتاقک زندگی نمی‌کرد و فقط یک چهار دیواری بوده است که تخریب شد». ▪️وی گفت در لحظات تخریب، زن ناگهان اقدام به خودسوزی کرد. ▪️به گفته آقای موحدی‌نژاد، این زن به بیمارستان منتقل شد و دچار «۱۸ درصد سوختی شده است که بیشتر در دست چپ این زن است». ▪️قبلا نیز اقدامات سرکوبگرانه مشابهی در کشورخبرساز بوده است. نمونه آن آسیه پناهی بود که همراه دختر و نوه خود در زاغه‌ای در کرمانشاه زندگی می‌کرد و ۳۰ اردیبهشت حین ممانعت از اقدام مأموران شهرداری در تخریب آن جان باخت. ▪️ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی از مقاومت آسیه پناهی برابر مأموران شهرداری کرمانشاه منتشر شده، نشان می‌دهد که او خود را روی بیل لودر انداخته بود.

  • " پرونده‌سازی امنیتی"

    #سرخط : در تاریخ ۲ آذر ۹۸، پس از انتقال اکثریت بازداشت شدگان اعتراضات آبان خونین به زندان فشافویه، «محمد جعفر منتظری» با تیم گسترده‌ای جهت پوشش رسانه‌ای به این زندان رفت. نطق او در دل جمعیت متراکم بازداشت شدگان و القای تفهیم اتهام لسانی و پرونده‌سازی امنیتی علیه آنان، یادآور اسدالله لاجوردی و وضعیت زندانیان در دهه‌ی خون‌بار شصت بود. ▪️او خطاب به بازداشت شدگان گفت: «این بانک‌ها و پمپ‌بنزین‌هایی که آتش زدند، این افرادی را که «کشتند»، این ها را چه کسانی انجام دادند؟ یا شما بودید، یا افرادی بودند که شما را تحریک کردند یا افرادی پشت پرده بودند. واقعیت‌ها را بپذیرید، لغزش ها را بپذیرید تا به دامان خانواده بازگردید». صبح روز بعد، «حسن خلیل‌آبادی» رئیس شورای اسلامی شهر ری در گفتگو با ایلنا، ضمن تشکر از دیدار دادستان کل کشور از زندان فشافویه، اعلام کرد که وضعیت این زندان جهت نگهداری از بازداشت شدگان اخیر نامناسب است. او در ادامه گفت: «قوه قضائیه باید بر شرایط نگهداری بازداشتی‌ها در زندان نظارت کامل داشته باشد، چرا که در فشافویه زندانیان خطرناک نیز بازداشت هستند و مسئولیت قوه قضائیه در این حوزه سنگین است و تقاضا داریم، مسئولان قضائی نسبت به این امر دقت لازم را داشته باشند». صحبت از خطرناک بودن تعدادی از زندانیان در فشافویه و خطر احتمال آسیب‌های جدی به بازداشت شدگان اخیر، ما را به یاد منشا وحوشی عظیم‌تر و از قضا نوک پیکان اعمال سرکوب و ناامنی در فضای زندان‌ها می‌اندازد. بند متادون یا بند معروف به «زامبی‌ها» در فشافویه، نه به صورت خود به خودی که نتیجه‌ی عینی سیاست‌های امنیتی جمهوری اسلامی در قبال توزیع مواد مخدر از یک سو و مشروعیت بخشی به زیست غیر انسانی و تثبیت شکنجه‌گری روزانه در فضای زندان است. پیش از آبان ۹۸، فشافویه دارای ۵ تیپ با گنجایش ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفری بود. در هر یک از تیپ‌ها ۶۰۰ نفر زندانی را جای داده بودند که بعد از انتقال جمعیت کثیر بازداشت شدگان به بندها، نه بهبود شرایط زیستی دیگر زندانیان و نه رفع اتهام بازداشتیان جدید برای نهادهای اطلاعاتی/امنیتی دارای اهمیت بوده است. زندانیان محبوس در فشافویه در کنار عدم دسترسی به فضای آزاد بندها، حمام، بهداری، غذای مناسب و داشتن لباس زیر، درون سرویس‌های بهداشتی و اصطلاحا به صورت «گاردونی» هم می‌خوابند. تمامی زندانیان فشافویه، ساعت‌ها و روزهای خود را در شکنجه‌گاهی مورد تایید سازمان زندان‌ها و با نظارت دادستان کل کشور از سر گذرانده و می‌گذرانند. در خردادماه ۹۸، عاملین قتل «علیرضا شیرمحمدعلی» در فشافویه را جانیانی افسار گسیخته معرفی کردند تا عاملیت دست بزرگ‌تر سرکوبگر از نظرها پنهان بماند. از سال گذشته تا کنون، خلیل آبادی از عدم امنیت جانی بازداشت شدگان آبان ۹۸ در فشافویه گفت، بی‌آنکه «زامبی عظیم‌تر» و کشتار وسیع معترضان در دل خیابان‌های شهر را مورد خطاب قرار دهد. بازداشت شدگان آبان ماه، در جهنمی به نام فشافویه در کنار دیگر بی‌حق شدگان سالیان گذشته قرار گرفتند. مجری این وضعیت چه کسی است جز حاکمیت سرکوب‌گر؟ سیاست متهم‌سازی از بازداشت شدگان، این بار با ابعادی وسیع‌تر، جهت پروپگاند رسانه‌ای مظلومیت جمهوری اسلامی و از سویی پخش مستندات اعتراف اجباری به پیش رفت. ⚪️ حال یک سال پس از آبان ۹۸، وضعیت بیش از ۷۰۰۰ بازداشتی آبان‌ماه، بدل به صدور احکام اولیه‌ی اعدام (امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی)، سالیان حبس و زندان، پرونده‌سازی‌های امنیتی، احضار جهت گذران حبس در زندان‌ها و خودکشی‌ها و‌ تبعات روانی حاصل از وضعیت بازداشت‌شدگان بر دوش خانواده‌هایشان بوده است. پذیرش شکستن دوربین‌ها، پذیرش خرد کردن شیشه‌ی بانک‌ها و اعترافات اجباری زیر شکنجه‌ی بازداشت‌شدگان، نتیجه‌ی حضور «محمد جعفر منتظری» و القای اعتراف لسانی به جُرم بود. جنایتی برآمده از دل حاکمیت که بازداشت‌شدگان را به اعتراف اجباری در برابر جلادان، هدایت کرد. وضعیتی که تحمل حبس چند ده ساله‌ی معترضان در فشافویه، ماحصل همان «بازدید حکومتی» بوده است. «متن از گروه نویسندگان #سرخط »

  • بازی مدیران شرکت پتروشیمی گچساران با جان کارگران وخانواده هایشان باعدم رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کووید19

    بازی مدیران شرکت پتروشیمی گچساران با جان کارگران وخانواده هایشان باعدم رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کووید19 فیلم منتشره در رسانه ها بتاریخ 27 آبان، جمعیت کارگران شرکت پتروشیمی گچساران واقع در شهرک صنعتی چهاربیشه را به تصویر می کشد که کوچکترین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و جملگی برای حضور و غیاب روزانه بصورت هر روزه دو بار مجبور به استفاده از سیستمی می شوند که عینا و عملا باید آن را لمس و از همه بدتر در اتاقکی 9 متری با ازدحام جمعیت به ده‌ها نفر می رسد. تعدادی از کارگران شرکت پتروشیمی گچساران صراحتاً عنوان می‌کنند یکی از کانون‌های نشست کرونا و عاملان انتشار کرونا مجموعه پتروشیمی گچساران است که می‌توان گفت مدیران کوچکترین نظارت و اهمیتی به این موضوع ندارند. کارگرانی که از اکثر نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های دیگر به پتروشیمی بعد از مرخصی‌ها و تعطیلات از خانه، شهر گچساران و شهرهای اطراف به پتروشیمی می‌آیند، دور هم جمع می‌شوند، در محیط ناامن از حیث سلامت حضور یافته و در وضعیتی که امکان ناقل بودن آنان بسیار است بدون استریل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خانه، شهر و کانون جامعه باز می‌گردند. در وضعیت حاد کنونی یا باید چنین مکان‌هایی در صورت مدیریت دیمی اینچنینی تعطیل شوند و یا با نظارت نهادهای مسئول و ذیصلاح هر چه سریعتر به تشویش و نابسامانی حاکم بر پ تروشیمی‌ها پایان داده شود تا شاهد اتفاقات ناخوشایندی با بالا رفتن شمار مبتلایان و نتیجتاً قربانیان ویروس نباشیم

  • خودسوزی کفاشی در کرمانشاه

    خودسوزی کفاشی در کرمانشاه کفاش دوره‌گردی امروز به‌خاطر نداشتن بیمه تامین اجتماعی و هزینه‌های سنگین داروهای مادرش، جلوی اداره بیمه کرمانشاه خودسوزی کرد. مسئولیت جون و سلامت ما با کیه؟ مگه #دستفروشی چقدر درآمد داره که ما باید هزینه درمان‌مون رو هم خودمون بدیم!؟ این #بیمه_سلامت هم که یه دفترچه بی‌ارزشه که هیچ‌تاثیری روی قیمت دارو نداره! شما بهش بگو همون دفتر یادداشت... ما باید متحد شیم تا برای چیزای ساده‌ای مثل بیمه و درمان رایگان خودسوزی نکنیم. @Dastforoushaan

  • خودسوزی کارگری که به مرگ وی منجر شد

    خودسوزی کارگری که به مرگ وی منجر شد ◾️پنجشنبه 29 آبانماه،کارگر کفاشی که به علت ناتوانی در تامین هزینه های درمان مادرش خود را در مقابل بیمه تامین اجتماعی کرمانشاه خود را به آتش کشیده بود، جان باخت. مادر این کارگر سرطان دارد و او از تامین هزینه های درمان وی به علت قطع بیمه اش ناتوان بود و متاسفانه دست به خودسوزی زد و جان باخت. #کولبر_نیوز

  • بیانیه شبکه یاری کودکان کار به مناسبت روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری

    بیانیه شبکه یاری کودکان کار به مناسبت روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری کودکان کار بی پناه تر از همیشه در روزهای اخیر شاهد انتشار کلیپی از رفتار بیمارگونه افراد آزار رسان با کودکان کار بوده ایم که قلب همه ما را به درد آورده است. متاسفانه قبح هر گونه آزار و خشونت برعلیه کودکان کار از بین رفته وآنها بیش از پیش قربانی آزار می شوند، یک بار به خوردن “گُل” مجبورشان کردند و بار دیگر آنان در سطل زباله ای که نان خود و خانواده را در آن می جستند پرت کرده اند تا بساط تفریح و عیش عده ای فراهم شود و اکنون هم آزار جنسی کودکان در ملا عام را شاهد هستیم. رفتاری هایی از این دست به همراه افزایش جرم و جنایت واعتیاد و طلاق و… زنگ خطری برای همه ما باید باشد. این که بر اساس اعلام موسسه گالوپ کشور ایران عصبانی ترین مردم جهان را دارد و ثبت روزانه 1600 مورد نزاع منجر به ضرب و جرح در پزشکی قانونی ( در آمار سال 96 ) و یا اعلام آمار افزایشی کودک آزاری در جامعه و… اخباری بسیار نگران کننده است و باید هشداری جدی برای سیاستگزاران و تصمیم سازان و متولیان امور باشد. در این میان کودکان کار همواره آسیب پذیرترین اقشار جامعه در مقابل هرگونه خشونت و سوء استفاده و آزارهای جسمی و جنسی بوده اند که متاسفانه این موضوع در سال های اخیربه صورت عریان تر خود را نشان می دهد. شبکه یاری کودکان کار متشکل از دهها سازمان مردم نهاد حامی کودکان در آستانه روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری ضمن ابراز تاسف و تاثر ازتشدید خشونت و آزار بر تن و جان نحیف وعزیز کودکان کار موارد زیر را به استحضار می رساند : ادامه خبر در لینک زیر *** @NA_BE_KAR_KOODAKAN

  • دلیل اصلی خودکشی دانش‌‌آموزان = نظام آموزشی

    اخبار خودکشی دانش‌‌آموزان که در ماه‌های اخیر منتشر شده است، چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. آمار روز به روز بیشتر می‌شود؛ تا آن‌جا که رسانه‌های داخلی دستوری مبنی بر "عدم درج اخبار مربوط به خودکشی" دریافت کرده‌اند. سانسور اخبار که همیشه بوده و هست و جای تعجبی ندارد. و همین‌طور بیان دلایل بی‌ربط برای خودکشی، و انکار دلیل اصلی، یعنی "نظام آموزشی". اما چرا و چگونه؟ نابرابری در آموزش، و نبود آموزش رایگان، حالا که آموزش مجازی شده است، خیلی بهتر به چشم می‌آیند. دانش‌آموز فرودستی که نتواند هزینه‌ی لازم را بپردازد و خواسته‌های حکومت را برآورده کند، "حذف" می‌شود. وقتی تنها راه ارتباط جمعی، فضای مجازی است و تو توانایی برخورداری از چنین امکاناتی را نداری، عملن دیگر "وجود" نداری. دیده نمی‌شوی. شنیده نمی‌شوی. این نظام آموزشی است که حکم مرگ و زندگی‌ات را صادر می‌کند. هر قدر هم که فریادهای‌ت بلندتر و یا زخم‌های‌ت عمیق‌تر باشند؛ تو فراموش شده‌ای. همه‌ی این‌ها، به همراه فشارهای روانی از سوی مدرسه و خانواده، بر سر دانش‌آموز خراب می‌شوند. و فرد نهایتن به این نتیجه می‌رسد که زندگی دیگر ارزش زیستن را ندارد. و دغدغه‌ی یک کودک یا یک نوجوان می‌شود این‌که کدام راه برای خودکشی راحت‌تر است و در آخرین روز زندگی‌اش چه باید بکند. به همین راحتی طبقه‌ی فرودست بلعیده می‌شود، و حقوق اولیه این قشر، حتی حق تحصیل هم کم‌کم محو می‌شود. و خلاصه آن‌که زنده‌ماندن و زندگی کردن دارد روز به روز به کابوسی بزرگ‌تر بدل می‌شود. ***

  • کلاهبرداری به روش اسدبیگی-قوه قضاییه!

    کلاهبرداری به روش اسدبیگی-قوه قضاییه! الفت معاون رئیسی و منتظری دادستان کل کشور تلاش کردند حساب های اسدبیگی باز شود و گفته بودند این مبلغ برای حقوق کارگران هزینه خواهد شد. اما اسدبیگی فاسد این مبلغ را برای نجات خود از خلع ید هزینه کرد! یعنی پول قاچاق ارز با اعتبار هفت تپه را برای باقی ماندن خودش در هفت تپه هزینه کرده! یعنی یک کسی بیاید در خانه شما دزدی کند و بعد مال دزدی را بفروشد و بعد وقتی دستگیرش کنند بگوید پول دزدی شده از خانه کارگران را به دولت میدهم بگذارید من خانه کارگران را تصرف کنم! با پول دزدی شده از خودمان میخواهد خانه و مال و اموال ما را صاحب شود و ما را از خانه خودمان بیرون کند! عدالت اسلامی! دستگاه قضایی! الان الفت و منتظری سکوت اختیار کرده اند! ماجرای تصرف اموال ما توسط پول های خود ما!!! لو رفته و پول پرداختی برگشت خورده و باید برای حقوق صرف شود. اما منتظری و الفت چرا چیزی نگفتند؟ یا باز دارند برای اسدبیگی پادرمیانی میکنند؟ پیام همکار

  • شرکت MDF طاهرخانی در زمینهای هفت تپه

    شرکت MDF طاهرخانی در زمینهای هفت تپه خبر اینست که "امروز پنج شنبه ۲۹ آبان ۹۹ "علی عبدالخانی"‌ مسئول دفتر نماینده شهرستان شوش در بخش شاوور شرکت MDF (طاهرخانی) بازدید میدانی به عمل آورد". این شرکت ام دی اف که فعلا سوله ای بیش نیست را اسدبیگی فاسد بعنوان یکی از "کارخانه های جدید هفت تپه" معرفی میکرد و الان میگویند این شرکت مال طاهرخانی است! طاهرخانی رفیق اسدبیگی و همون کسی است که طی اینمدت بصورت وسیع اقدام به قطع درختان اکالیپتوس در حاشیه مزارع نیشکر نموده و آنرا به سوله ام. دی. ف انتقال می دادند. این اقدام طبق قرارداد مدیران اسدبیگی با طاهرخانی و خرید چوب این درختان کیلوئی ٢۵٠ تومان صورت گرفته است. ما دو ماه پیش در اینمورد هشدار دادیم که اینها دارند با قطع درختان اکالیپتوس هفت تپه را غارت و نابود می کنند. دقیقا ۴٢ روز بعد از افشاگری ما، "حاجی کلی رئیس اداره محیط زیست شوش از شناسائی و توقف قطع غیر مجاز و بدون مجوز و گسترده درختان اکالیپتوس در هفت تپه خبر داد". بالاخره معلوم نشد این قرارداد فسخ شده یا اداره محیط زیست و حاجی کلی را با رشوه ساکت کردند که امروز از طرف دفتر نماینده شوش با وی دیدار می کنند!! تحفه اینست که این آقا وعده ایجاد شغل در سوله ای داده که وسیله اختلاس و گزارش دروغ از فعالیت اقتصادی در هفت تپه است. حاجی کلی که تازه از خواب بیدار شده بود از "متوقف نمودن این عمل که باعث تخریب محیط زیست می شود" خبر داده بود و اظهار کرده بود که " پرونده در حال پیگیری می باشد"، ساکت شد یا ساکتش کردند. سوال ما هنوز سرجای خودش است: هنوز نمی گوئید که کی قرارداد بسته، کی دستور قطع غیر مجاز درختان را داده و پولش به جیب کی رفت؟ همانطور که معلوم نیست پول اتانول کجا رفت! ما گفتیم که باید جلوی کار محسن طاهرخانی گرفته شود. موقتا بریدن درختان متوقف شد، اما الان طاهر خانی بعنوان صاحب شرکت ناموجود ام دی اف در زمینهای هفته تپه ظاهر میشه و مسئول دفتر نماینده شوش با او دیدار میکنه. همکاران در روی همان پاشنه می چرخه، باید خودمان کاری بکنیم.

  • خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری

    خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری اخباروگزارشات کارگری 29 آبان ماه 1399 زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398 - تجمع اعتراضی در خیابان دبیراعظم کرمانشاه - خودسوزی ومرگ یک کارگر در کرمانشاه - خودسوزی زن سرپرست خانواده در بندرعباس دراعتراض به تخریب آلونکش - تجمع اعتراضی وکلای فارس نسبت به کسب ‌وکار تلقی شدن وکالت مقابل دفتر کانون وکلا در شیراز - مرگ یک کارگرومصدومیت 4 نفر دیگر در حادثه انفجار وآتش سوزی مجتمع پتروشیمی خارک - وخامت حال یکی از کارگران مصدوم - جان باختن یک کارگرجوان درسراب براثر سقوط از ارتفاع از اتحادبین الملل @behnima

  • "راه چاره اعتراض خیابانی است"

    حق کارگران، سرگردان بین پاستور و بهارستان! راه چاره اعتراض خیابانی است درباره متن منتشر شده توسط همکاران درباره خبر استعفای رئیس سازمان خصوصی سازی، میخواهیم بگوییم که راه چاره انجام اعتراضات عملی در مقابل همه این ها است. به نظر ما بهارستان ومجلسی ها در مقابل وزیر و روحانی و جهانگیری و پاستوری ها کاری نخواهند کرد. روحانی و جهانگیری برای نگه داشتن نورچشمی های خودشان یعنی بخش خصوصی فاسد و اختلاسگر در هفت تپه از هیچ تلاشی دریغ نمیکنند. بیخود نبود وقتی که جهانگیری در مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری شان بیشترین تاکید را بر خصوصی سازی میکرد. جهانگیری خوب میدانست که تیم روحانی و او در این مدت باقی مانده باید هر چه در توان دارند برای تثبیت منافع خودشان انجام دهند و برادرش مهدی جهانگیری که شریک اسدبیگی ها بود باید آخرین غارت هایش را انجام دهند که اگر قرار شده دسته جمعی به کانادا بگریزند به اندازه ی تمام طایفه و فامیلشان برای مفت چرخیدن و خوردن در کانادا ثروت داشته باشند. حالا هم پاستور نشینان عاشق بایدن، تمام تلاش خودشان را میکنند که وزیر اقتصادشان تا جایی که می تواند ماجرای خلع ید را عقب بیندازد. آنها فکر میکنند تا مدت باقی مانده از دولتشان مقاومت کنند و بعد برای گریز به کانادا به همراه اسدبیگی ها به سرعت اقدام کنند. قوه قضائیه هم نهایت همکاری با این باند مخوف را کرده است و مقادیر زیادی از ثروت های اختلاس شده را برایشان آزاد کرده است و همه چیز برای فرار آماده است. در این میان مجلسی که سه ماه قبل گفته بود در صورت انجام نشدن سریع خلع ید وزیر را استیضاح میکند کماکان به صدور بیانیه و تهدید نامه و توئیت های بدون خرج و بی عاقبت ادامه میدهد. اینطور بازی را ادامه میدهند که بگویند بین پاستور و بهارستان دره ی عمیقی است! اما دره ای در کار نیست یک راه مسیر ارتباطی و همکاری دو طرفه بین این دو برقرار است و حق کارگران هفت تپه در این اتوبان دو طرفه پاستور-بهارستان سرگردان مانده است. ریاست انقلابی و مسلح مجلس یعنی قالیباف به خوزستان هم آمد و اشک چند آدم ستم دیده را هم درآورد و نمایشی تمام عیار برپا کرد و رفت! معاون مجلس بهارستان هم به سفر های تفریحی به مناطق محروم ادامه میدهد! اما معلوم نیست چرا این مجلسی که آنهمه عطش داشت که خود را مدافع حقوق مردم معرفی کند به یکباره بادش خوابید! معلوم نیست ؟ رئیس کمیسیون نودش بلافاصله به اسدبیگی ها متصل شد و لابد یواشکی درگوش نظام موسوی و نادری گفته است: بچه ها وصل شدیم. من که در راه مستفیض شدنم شما هم بیایید. مملکت عدالت اسلامی یعنی پاسکاری حقوق مردم دقیقا در نقطه تلاقی سه قوا ! سه راه سرگردانی! مجلس- قضا-دولت! وقتی به همکاران هشدار دادیم که این مسئولین و این وعده ها فقط برای آرام کردن اعتراض ماست و هدف دیگری ندارد برخی همکاران میگفتند کمی صبر کنیم اگر نشد این بار برای همیشه اعتراضات را از سر میگیریم. همکاران عزیز! تا طوفان نکنیم این خاشاک را همیشه در مسیرمان خواهیم داشت و ما را خواهد آزرد. آبان ماه وعده هایشان کجا و آبان ماه قیام عمومی ما کجا!؟ آبان ماه وعده هایشان تمام شد و خلع ید را اجرا نکردند و مجلس هم نمایش استیضاح را به تعویق انداخت و قضاییه هم نمایش محاکمه را. آبان ماه قیام ما یک سال قبل بود و هنوز صدایش به گوش میرسد. همکاران! روحانی و جهانگیری آخرین تلاش خود را هم کردند و حتی رئیس سازمان خصوصی سازی که فهمیده بود آش چقدر شور است و فساد تا کجا عمیق است را برکنار کردند. پس منتظر چه باید باشیم ؟ هیات داوری؟ بیایید تمام این داوری ها را خودمان بکنیم و قضاوتشان کنیم: در خیابان. بیایید خودمان در خیابان برای روحانی و جهانگیری حکم صادر کنیم! بیایید برای همان وعده کارگری خودمان یعنی تجمعات بی پایان اقدام کنیم. همه خبر داریم که کارگران مناطق دیگری در خوزستان هستند که معترضند و ما با هم ... همکارانی که با شروع اعتراضات خیابانی موافق هستند در میان سایر همکاران در بخش های مختلف صحبت و هماهنگی کنند تا برای شروع تجمعات آماده شویم. جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف- پنج شنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۹ انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • تسلیت

    تسلیت با سلام خدمت همه زحمت کشان و مظلومان شرکت هفت تپه. از آنجا که ما کانال ضد کارگری وابسته به کارفرما رو قبول نداریم اینجا عرض تسلیت داریم به تمام همکاران در شرکت هفت‌تپه که دیروز متاسفانه یکی از همکاران و دلسوزان خود را از دست دادیم. فوت مهندس شرفی را به خانواده ایشان و به تمام پرسنل هفت‌تپه تسلیت عرض میکنیم. جمعی از کارگران کارخانه

  • درگذشت مهندس جواد را به همه همکاران تسلیت میگیم.

    درگذشت مهندس جواد را به همه همکاران تسلیت میگیم. مهندس شرفی انسان توانایی بود. جالب اینکه همین دار و دسته اسدبیگی با وجود اینکه مهندس شرفی توانا و کاربلد بود از افرادی مثل بهاری وابسته و خائن برای مدیریت استفاده میکردن اما الان که مهندش شرفی فوت شده براش پیام تسلیت هم می فرستن! از فوت شدگان ما هم سو استفاده میکنن. پیام همکار

  • مهندس جواد شرفی بعلت کرونا درگذشت!

    مهندس جواد شرفی بعلت کرونا درگذشت! اینروزها کرونا جان درو می کند و بیشترین قربانیان آن اقشار آسیب پذیرتر و ما کارگران هستیم. همکار ما مهندس جواد شرفی نیز قربانی کرونا شد. آقا جواد انسان باغیرت و باشرف و مورد احترام همکاران بود. به خانواده ایشان و همکاران تسلیت میگوئیم. پیام همکار

  • زندانی جوان تورکمن به نام «محمد دوجی» بر اثر شکنجه جان خود را از دست داد.

    ‍ یک زندانی جوان تورکمن به نام «محمد دوجی» بر اثر شکنجه مسئولان زندان امیرآباد گرگان بامداد دیروز چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه ۹۹ جان خود را از دست داد. به گزارش «توهرا»، فعالان حقوق بشر تورکمن‌صحرا، «محمد دوجی» به دلیل درگیری به زندان محکوم شده بود و در زندان امیرآباد گرگان دوران محکومیت خود را سپری می کرد. یکی از زندانیان که نخواست هویتش فاش شود در این باره به توهرا گفت: در زندان درگیری صورت گرفت و افسر نگهبانان برای تنبیه محمد، لباس هایش را درآوردند و بصورت عریان دست و پایش را پای بند و دست بند زدند و از سقف زندان در سرمای زمستان آویزانش کردند و کتک زدند تا از هوش برود، آب سرد می ریختند تا تنبیه شود و اینها همگی مقابل چشمان ما زندانیان برای درس عبرت صورت می‌گرفت که متاسفانه محمد دیگر نتوانست شکنجه ها را تحمل کند. جو زندان پس از جان باختن این زندانی تورکمن بسیار امنیتی است و مسئولان برای زندانیان محدودیت هایی اعمال کردند، از این رو تاکنون برای هیچ یک از زندانیانی که حکم آزادی آنان ابلاغ شده حق خروج از زندان داده نشده است. محمد دوجی ۱۹ ساله، اهل روستای اودک دوجی از توابع شهرستان آق‌قلا است.

  • تخریب خانه زنی در خیابان ثاراالله در نزدیکی بندرعباس که باعث خودکشی اش شد و خودش را به اتش کشید، (بدون حکم قضایی دست به تخریب زدن)

    تخریب خانه زنی در خیابان ثاراالله در نزدیکی بندرعباس که باعث خودکشی اش شد و خودش را به اتش کشید، (بدون حکم قضایی دست به تخریب زدن)

  • کارگر

    از سه تن از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸ بعد از دو روز کتک، به صورت لخت مادرزاد در حضور معاون تجسس کلانتری فیلم گرفته‌اند. آن‌ها را تهدید کرده‌اند که فیلم را می‌گذاریم اینستاگرام و آبرویتان را می‌بریم. ▪️علی بی‌کس یکی از این سه نفر است که تحت فشار بوده به آتش زدن بانک اعتراف کند و در نهایت اعتراف کرده که یک دوربین مداربسته را شکسته است. او می‌گوید: «مجبور شدم زیر بار یک دوربین بروم. دیدم اگر نروم، مرا می‌کشند.» او به ۵ سال زندان محکوم شده است. بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری در ایران که وکالت تعدادی از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸ را برعهده دارد، می‌گوید: «من خودم می‌دیدم فله‌ای دستگیر می‌کردند. مثل یک موکل من که رفته بود تماشا کند اما تماشاچی و غیرتماشاچی را هم می‌گرفتند. حتی در پرونده‌ای قاضی می‌گفت همین که تو رفتی تماشا کنی، حضور تو باعث شد آنها که می‌خواستند تخریب کنند دل و جرئت بگیرند. یعنی تو نمی‌رفتی، آنها هم دل و جرئت نمی‌گرفتند. با این استدلال‌ها کیفرخواست صادر شد.»

  • معوقات مزدی کارگران شهرداری های سوسنگرد و خرم آباد

    معوقات مزدی کارگران شهرداری های سوسنگرد و خرم آباد ▪️مطالبات مزدی کارگران شاغل در شهرداری سوسنگرد ۷ ماه است که پرداخت نشده است. بیمه این کارگران نیز پرداخت نشده و آنها از دسترسی به بیمه درمانی محروم هستند. همچنین دستمزد کارگران شهرداری خرم‌آباد که طی ماه جاری در اعتراض به معوقات مزدی دست به تجمع اعتراضی زده بودند، تاکنون پرداخت نشده است

  • قطعنامه محکومیت نقض شدید و فاحش حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی ایران

    قطعنامه محکومیت نقض شدید و فاحش حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه از سوی کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل با ۷۹ رای موافق، ۳۲ مخالف و ۶۴ رای ممتنع تصویب شد. ▪️این قطعنامه به پیشنهاد کانادا و ۳۰ کشور دیگر از جمله آمریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه ارائه شده بود. @ordoyekar

  • سالگرد جان‌باختگان «محمد طاهری» و «محسن جعفرپناه»

    #سرخط : علی‌رغم تهدیدهای ماموران امنیتی، نخستین سالگرد جان‌باختگان «محمد طاهری» و «محسن جعفرپناه» در روز ۲۶ آبان‌ماه در قبرستان دارالسلام اسلامشهر برگزار شد. ⚪️ ویدئوی ارسالی به سرخط #آبان_ادامه_دارد #جان_فشانان #نه_می‌بخشیم_نه_فراموش_می‌کنیم

  • کارگر

    انتشار یک ویدیو در شبکه‌های مجازی که حاکی از آزار جنسی نسبت به دو کودکِ کار بود، باعث بازداشت فرد مجرم به نام سروش خونانی از طرف پلیس فتا شد. آزارهای جنسی یکی از معمول‌ترین انواع آزارهایی است که کودکان خیابانی به غیر از تنبیه بدنی، نگرفتن دستمزد و... با آن مواجه هستند. در شرایط کنونی این جرائم غالبا اطلاع‌رسانی نمی‌شوند و حتی در صورت اثبات جرم، محکومیت سنگینی برای آزاردهندگان در نظر گرفته نمی‌شود. اثبات وقوع جرم بسیار دشوار است و احتیاج به شاکی خصوصی دارد. کودک کاری که از فقرزده‌ترین محله‌ها بیرون می‌آید، بیشتر اوقات برای از دست ندادن منبع درآمد خود، در سکوت تن به این آزارها می‌دهد و خانواده‌های نابسامان آنها نیز در صورت آگاهی، به همین علت معمولا تلاشی برای نجات فرزند خود انجام نمی دهند. این کودکان زبان اعتراض و توان مقاومت ندارند و در نتیجه به‌عنوان ضعیف‌ترین لایه‌های اجتماعی، طعمه‌ی مطامع مردان پلید می‌شوند. اکثر این کودکان در مقابل مبلغ ناچیزی به آزار و تن‌فروشی رضایت می‌دهند؛ چرا که از طریق سرپرست خود نیز تحت فشار هستند تا مبلغ مشخصی را پس از طی یک روز کاری به وی تحویل دهند و اگر از پس این ‌کار بر نیآیند مورد تنبیه و خشونت جسمی قرار می‌گیرند. اما اگر این امر حتی با رضایت کودکان اتفاق بیفتد، طبق کنوانسیون بین المللی حقوق کودک به دلیل عدم بلوغ، تجاوز به عنف محسوب می‌شود. یکی از آسیب‌های شدید این آزارها القا شدن این مفهوم به کودک است که بدن آنها ابزاری برای کسب درآمد است، پس احساس مالکیت بر بدن خود را از دست می‌دهند و به این علت برخی از آنها در بزرگسالی هم برای کسب درآمد به تن‌فروشی ادامه می‌دهند. در کشور ما که در شرایط کنونی فقر و نابرابری در آن بیداد می‌کند و هیچ نهاد مترقی و قوی برای حمایت از کودکان کار وجود ندارد، آزار جنسی آنان به امری عادی و روزمره تبدیل شده است. وجود آمار نسبتا زیاد ایدز در این کودکان، ناظر بر چنین پدیده‌ی فجیعی است. تا زمانی که به‌طور مداوم چرخه‌ی خشونت بازتولید می‌شود، تنها رهایی ساختاری از فقر و نابرابری و تغییرات زیربنایی و..‌. می‌تواند این چرخه را کاملا متوقف کند. اتحاد بازنشستگان @etehad_bazn

  • جنایتی دیگر در نوار مرزی #اشنویه

    جنایتی دیگر در نوار مرزی #اشنویه چهارشنبه 28 آبانماه، در جریان تیراندازی نیروهای هنگ مرزی رژیم به سوی #کولبران، #کولبر دیگری با هویت " #هاکان_محمد_زاده_کریکان" از اهالی روستای کریکان - شپیران- از توابع ارومیه جان باخت. در رویداد دیگری که خبر آن را پیش از این به آگاهی رسانده بودیم، کولبری با هویت "وسیم فردین زاده" اهل روستای "پرداوی" نیز جان خود را از دست داده بود. @kolbarnews

  • براثر شلیک مستقیم نیروهای رژیم در #اشنویه، #کولبر دیگری به قتل رسید

    براثر شلیک مستقیم نیروهای رژیم در #اشنویه، #کولبر دیگری به قتل رسید چهارشنبه 28 آبانماه، خبرهای رسیده حاکی از آن است که، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی رژیم در نوار مرزی اشنویه بسوی گروهی از کولبران، کولبری با هویت "#وسیم_فردین_زاده" از اهالی روستای پرداوی ( پیروت آباد ) جان خود را از دست داده است. نامبرده متاهل و پدر یک فرزند است.

  • خطر اعدام قریب الوقوع پنج تن از معترضین بازداشت شده اعتراضات دی ماه ۹۶ طی ساعت های آینده...

    خطر اعدام قریب الوقوع پنج تن از معترضین بازداشت شده اعتراضات دی ماه ۹۶ طی ساعت های آینده... طی اخبار ارسالی توسط منابع مردمی از داخل ایران، دستگاه آدم کش جمهوری اسلامی تصمیم گرفته طی ساعت های آینده، ۵ تن از معترضین اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶ به نام های #مهدی_صالحی، #عباس_محمدی، #هادی_کیانی، #محمد_بسطامی و #مجید_نظری را اعدام کند. صبح امروز چهارشنبه ٢٨ آبان ۱۳۹۹ خانواده های پنج معترض بازداشتی دی ماه ۹۶ و محکوم به اعدام، به همراه جمعی از مردم اصفهان در مقابل دادگستری نیکبخت این شهر دست به تجمع زدند و در حالی که پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود #اعدام_نکنید در دست داشتند، به احکام اعدام عزیزان خود اعتراض کردند. پنچ زندانی سیاسی محکوم به اعدام از روز قبل(سه شنبه) تاکنون تماسی با خانواده های خود نداشته اند. جلادان آدم کش رژیم هار اسلامی در داخل زندان گفته اند ممکن است تا ساعت های پیش رو آنها را اعدام کنند.

  • عدم امنیت شغلی یکی از دلایل اصلی گسترش کرونا بین کارگران است

    عدم امنیت شغلی یکی از دلایل اصلی گسترش کرونا بین کارگران است اتحاد کارگران: صدا و سیما حاضر است ساعت ها در مورد گسترش کرونا بدلیل مسافرت شهروندان در ایام تعطیل برنامه تهیه کند، ولی حاضر نیست روزی یکساعت از برنامه هایش را به گسترش کرونا در بین کارگران به دلیل عدم امنیتی شغلی آنها اختصاص دهد. به اعتراف دبیر اجرائی خانه کارگر لرستان برخی از کارگران استان لرستان به دلیل ترس از بیکار شدن، ابتلای خود به کرونا را پنهان می‌کنند. آنها از مرخصی استعلاجی صرف نظر می‌کنند و به کار ادامه می‌دهند. به گفته وی اگرچه کارگران پروژه‌ای استان لرستان سه درصد حق بیمه بیکاری خودشان را پرداخت می‌کنند، ولی با پایان پروژه از دریافت مقرری بیمه بیکاری محروم هستند. مدتهاست که مسئولیت ناپذیری در لایه لایه های حکومت جای خود را به وادادگی داده است. اگر آنها تا همین اواخر با تائید و تکذیب ها به توجیه عملکرد خویش بر می آمدند، اکنون در سکوت کامل و با پذیرش ناتوانی خود به تماشای مرگ توده ها نشسته اند.

  • در ارومیه ۵۵۳ نفر از کادر بیمارستانی به کرونا مبتلا شده‌اند

    در ارومیه ۵۵۳ نفر از کادر بیمارستانی به کرونا مبتلا شده‌اند ▪️علی اکبر نصیری، رییس بیمارستان امام خمینی ارومیه، خبر داد که در جریان رسیدگی و درمان بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان «۵۵۳ نفر از کادر درمان، اداری و خدماتی این مرکز درمانی» به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. ▪️او اضافه کرد از این تعداد ۳۳۵ نفر پرستار و کادر درمانی بوده و ۲۱۸ نفر دیگر نیز کادر اداری و خدماتی این مرکز درمانی را تشکیل می‌دهند، تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها بر اثر این بیماری جان خود را از دست نداده‌اند. ▪️نصیری اعلام کرد که تاکنون حدود هزار و ۸۰۰ نفر برای درمان در این بیمارستان بستری شده و ۳۰۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. ▪️از ابتدای شیوع کرونا تا امروز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

  • خانم سپیده قلیان از حامیان کارگران هفت تپه به دادگاه احضار شده است.

    خانم سپیده قلیان از حامیان کارگران هفت تپه به دادگاه احضار شده است. خانم قلیان در حالی که در زندان اوین محبوس شده است برای یک پرونده جدید بابت شکایت #بازجو_خبرنگار آمنه سادات ذبیح پور به دادگاه فراخوانده شده. از معجزات عدالت اسلامی اینه که خانم قلیان از این بازجو خبرنگار شکایت کرده بوده ولی بلافاصله پرونده شکایت رو مختومه کردن و در جا شکایت بازجو-خبرنگار کریه و فاسد یعنی ذبیح پور رو ثبت کردن. الان هم بابت همین شکایت بازجو خبرنگار دارن خانم قلیان رو محاکمه مجدد می کنن. واقعا خجالت آور و ضد انسانی است. واقعا این قوه قضاییه یک دستگاه در خدمت ظلم و ستمه. خانم قلیان به جز انتشار عکس و فیلم از تجمع مسالمت آمیز کارگران هفت تپه کاری کرده بود که اینهمه ازارش دادند؟ در عوض این آمنه سادات ذبیح پور که کریه و کثیف و نوکر قدرت است باید با یک شکایت الکی خانم قلیان رو دادگاهی کنه. ولی این خودفروشان مغزی مثل ذبیح پور بدونن میرسه یه روزی که درست و حسابی خدمتشون برسیم. مطمئن باشید اون روز دیر نیست. ننگ بر صدا و سیما و ننگ بر بازجو خبرنگارش آمنه سادات ذبیح پور . این شخص خودفروخته که با خودفروشی فکری و مغزی نون میخوره. نان شرافت بخور نه بی شرافتی. هر چی خودتون رو اذیت کنید فایده نداره. افرادی مثل خانم قلیان رو نمیتونید وادار به تسلیم کنید. درود به خانم #سپیده_قلیان و خانواده مقاوم و صبور و تسلیم ناپذیرش.

  • برای فرزندان #آبان

    برای فرزندان #آبان در این روزهای آبان یک قلوه سنگ وسط دلم است، یک غده سرطانی، یک درد ناتموم که بسختی تیر می کشد، گاهی با اشک و گاهی با فریاد. سهم ما از زندگی اینست، هر روزمان آبان است، تاریخ ما کارگران را با قلم سرخ خون نوشته اند. ما در صدر همه آمارها هستیم، قربانیان میدانهای جنگ و رقابت سرمایه داران، محکومین دادگاههای مدافع کارفرمایان، جنازه های بی خانمان های باقی مانده از شب در تهران و بمبئی و سائوپولو و هارلم، قربانیان امراض قابل پیشگیری، قربانیان فقر و گرسنگی و جنایت و اعتیاد و فحشا. آبان در تار و پود ماست، آبان زندگی و تاریخ مصور ماست، انگار بجز این نبوده است! نیکیتا و محسن و صدها نوجوان و بزرگسالی که فریادشان برای نان و آزادی با گلوله سرمایه در گلو خفه شد، هر روز جلوی چشمانم رژه میروند. نمی دانم این درد را کجا ببرم، این زخم هر روز از آن خون می چکد، این درد را چگونه درمان کنم! من داغدیده ام، آرام و قرار ندارم، شرمنده ام که چرا هنوز زنده ام، کمرم شکسته است اما لبریز از خشم و فریادم! ای توئی که برای نان جان فرزندم را گرفتی، ای قاتل جگرگوشه و چراغ منزل محقر من، از تو نمی گذرم! من برمیگردم، من آبانم، من جاری ام، من دعوای قدیمی کارگر و سرمایه دارم، من خود تاریخم، من شرافت تاریخ بشرم، من صاحب جهانم، من تولید کننده و پرداخت کننده تفنگ و گلوله ای هستم که تو با آن جان فرزندم را گرفتی. من کارگرم، من بیشمارم، من دوباره برمی خیزم، اینبار اما مثل سونامی و سیل و زلزله ویرانگر، بترس از آن روز! هم دردم! این رسم زمانه ماست، از پارسال هم شروع نشده، تاریخ طبقه کارگر جز این نبوده است. سرمایه در هر قدم با خون و چرک و کثافت جلو آمده است. این دنیا با ما کارگران سر سازگاری ندارد، عجز و لابه هم جواب نمی دهد، چیزی در این دنیا و این نظم باید عوض شود که منشا این رنج های بی پایان است. کارگر باید تاریخ دیگری را آغاز کند. فرزندان آبان، فرزندان من، قلب زخمی من و تو و ما جزو جدانشدنی این تاریخ است. فرزندان آبان، من دوست تان دارم، خیلی زیاد! پیام همکار

  • گزارش حرکت اعتراضی شنبه ۱٤ نوامبر ٢۰٢۰ در گوتنبرگ

    گزارش گزارش حرکت اعتراضی شنبه ۱٤ نوامبر ٢۰٢۰ در گوتنبرگ شنبه ۱٤ نوامبر همزمان با تحرکات اعتراضی دیگر کشورها که از دل یک فراخوان مشترک ٤۰ نهاد چپ و دمکراتیک برای "کارزار مشترک و سراسری درهمبستگی با خیزش آبان ٩۸ در ۱٤نوامبر! "برای حمایت ازپیکارجنبش مردم برای نان و آزادی، لغومجازات اعدام وآزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی درشهرما به مثابه دیگرشهرها وکشورها در روز شنبه۱٤ نوامبر، سه نیروی امضاء کننده فراخوان از گوتنبرگ (انجمن پناهندگان ایرانی گوتنبرگ- سوئد / کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ/ جمعی از فعالان اجتماعی- سیاسی و پناهندگان - گوتنبرگ- سوئد)، دریک اقدام جمعی درمیدان یرن توریت، درشرایط سخت اپیدمی کُوید ۱٩ با رعایت فاصله گذاری در میدان گرد هم آمدند.

  • شورای نگهبان ، طرح یارانه برای تامین کالا‌های اساسی مجلس را تایید کرد.

    شورای نگهبان ، طرح یارانه برای تامین کالا‌های اساسی مجلس را تایید کرد. ▪️طرحی که پیش از این از سوی شورای نگهبان رد شده بود حالا از سوی این شورا تایید شده است. براساس این طرح دست‌کم ۶۰میلیون‌نفری که یارانه کالاهای اساسی را می‌گیرند، از این قرار است: «هر یک از افراد سه دهک اول درآمدی کشور؛ از جمله افراد زیر پوشش کمیته امداد امام، بهزیستی، رزمندگان مُعسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد» که ۱۲۰هزارتومان می‌گیرند و نیز ۶۰هزارتومان برای «هریک از افراد دهک‌های دیگر جامعه» که «طرح معیشت خانوار» شامل حال‌شان شده. ▪️ این یارانه به‌مدت شش‌ماه، از اول مهر تا پایان اسفند امسال باید به حساب‌های یارانه سرپرست خانوارها واریز شود. ▪️ شورای‌نگهبان قبلا به این طرح ایراد گرفته‌بود که معلوم نیست دولت پول این یارانه جدید را باید از کجا تامین کند و دقیقا معلوم نیست ۶۰میلیون‌نفری که مشمول این طرح‌اند، کدام گروه‌های جامعه‌اند اما دیروز مجلس گویا این ایرادها را رفع کرد. ▪️ مشمولان طرح معیشت خانوار، همان‌کسانی‌ هستند از پارسال و پس‌از گرانی بنزین و نیز شیوع کرونا، افزون‌بر یارانه ۴۵هزارو ۵۰۰تومانی ماهانه، کمک‌های دیگری دریافت می‌کنند. ▪️اعلام موافقت شورای نگهبان با طرح مجلس همزمان شده است با اعلام طرح حمایت معیشتی دولت در رابطه با کرونا از اول آذر که براساس آن اعلام شده است به یک سوم افراد جامعه نفری 100 هزار تومان به مدت 4 ماه پرداخت می شود. هنوز رابطه این دو طرح معلوم نیست

  • تجمع اعتراضی مردم روستای دهگرجی شنو

    تجمع اعتراضی مردم روستای دهگرجی شنو ▪️شھردار زباله شهر اشنویه و اطراف را به این روستای منتقل میکنند و مردم روستا دست بە اعتراض زدەاند

  • تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در جلوی مجلس/بازنشسته بیدار است از تبعیض بیزار است

    تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در جلوی مجلس/بازنشسته بیدار است از تبعیض بیزار است

  • طرح کمک هزینه معیشتی 4 ماهه دولت موثر نیست/ با ماهی 100 هزار تومان نمی توان میلیونها نفر را در خانه نگاه داشت

    طرح کمک هزینه معیشتی 4 ماهه دولت موثر نیست/ با ماهی 100 هزار تومان نمی توان میلیونها نفر را در خانه نگاه داشت ▪️اردوی کار: حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت در باره جزئیات طرح جلوگیری از کرونا از اول آذر با اشاره به «بسته کمک معیشتی» گفته که دولت قصد دارد به حدود یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان بدهد. او دادن یک وام یک میلیون تومانی را هم مطرح کرد. ▪️اما از هم اکنون روشن است که این بسته معیشتی نمی تواند مردم را در خانه نگاه دارد. اول این که مبلغ صد هزار تومان کمتر از آن است که ضروری ترین مخارج مردم را پوشش دهد. مثلا فقط قبض برق و آب و کرایه خانه مردم هر ماه چندین برابر این مبلغ را می بلعد. اگر قرار باشد برای جلوگیری از شیوع کرونا مردم واقعا در خانه بمانند، مبلغ کمک معیشتی باید چند برابر شود و حداقل دولت پرداخت هزینه های آب و برق و گاز و کرایه خانه را در ماههای خانه نشینی برعهده بگیرد. ▪️دوم این که رقم یک سوم جمعیت را دولت از کجا آورده است؟ همین مجلس در طرحی که برای توزیع کوپنی مواد غذایی اساسی مطرح کرد و به خاطر مخالفت دولت و شورای نگهبان شکست خورد، بسته کمک معیشتی برای دو سوم جامعه را مطرح کرده بود. روحانی و دولتش بر چه اساسی کمک معیشتی به یک سوم جامعه را آورده اند؟ ▪️سوم این که، اکثریت بزرگی که در طرح دولت هیچ حمایتی دریافت نمی کند بر چه اساسی و چرا باید در خانه بماند؟ وقتی سفره ها خالی است و آه در بساط مردم نمانده نمی توان جلوی سیل جمعیت نیازمند را گرفت و انتظار داشت برای تامین نان شب تلاش نکند. در شرایطی که میلیونها نفر به خاطر نان مجبورند از جان هزینه کنند و از طرف دولت به حال خود رها شده اند، ناموثر ماندن طرح جدید ضد کرونایی دولت انتظاری غیر واقعی نیست. ▪️چهارم این که، اکثریت بزرگ مردم ایران به حق و به شکلی کاملا تجربی اعتماد خود را به حاکمیت و همه بخش های آن از دست داده اند. بلایی که بر سر کارگران بیکار شده کرونایی آورده اند گویاست. هنوز بعد از 8 ماه علیرغم وعده های رنگارنگ اکثریت این بیکاران هیچ کمک معیشتی دریافت نکرده اند. بسیاری از وعده های دریافت وام کم بهره نیز با سدی از موانع برای اکثریت بزرگ نیازمندان این وام ها روبرو شده و عملا پرداخت نشد.

  • جلوگیری از برپایی مراسم چهلم شجریان توس

    جلوگیری از برپایی مراسم چهلم شجریان توس ▪️توس (مشهد)، ۲۷ آبان: در چهلمین روز درگذشت زنده یاد محمدرضا شجریان، درهای آرامگاه فردوسی، که مزار شجریان در آن جای دارد، برای جلوگیری از بازدید دوستدارانش، به دستور دستگاه امنیتی، به روی مردم بسته شد.

  • " نامش را روزی بر یکی از مزارع نیشکر هفت تپه خواهیم گذاشت"

    مزرعه شهید #محسن_محمدپور هفده ساله بود و به ماه آبان به ضرب گلوله شهید شد. کارگر بود و از خرمشهر برای امرار معاش به تهران آمده بود. خودش بود و دو دست لباس ساده که در همه عکس ها همان ها را دارد. خودش بود و جانش و جنگیدن برای لقمه ای نان و تعریف دقیق همه ما بود. خودش بود و جانش که یا برای امرار معاش به قرض میرفت یا برای بقای زور و استثمار با گلوله تمام میشد. در سالگرد #قیام_آبان هستیم. قیامی که رنگ اصلیش رنگ قرمزی بود که خون ما بود. قیام طبقه علیه طبقه. قیامی که نه اولین بود و نه آخرین و برای همین است که #آبان_ادامه_دارد و قطعا به مقصد خواهید رسید. به یاد کشته شدگان آبان و به نمایندگی از همه آن جان های شیرین، نام کودک کارگر، شهید محسن محمدپور را به یاد می آوریم. نامش را روزی بر یکی از مزارع نیشکر هفت تپه خواهیم گذاشت؛ مزرعه جگر گوشه مان: مزرعه شهید محسن محمدپور. یادتان یک روز هم از خاطرمان نمیرود. ماتم داریم ولی نمی نشینیم. یادتان و راهتان و خواسته هایتان در تمام ذرات ما ادامه دارد. جمعی از کارگران هفت تپه- چهارشنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۹ انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • آرشام رضایی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد

    آرشام رضایی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد ▪️آرشام رضایی، فعال مدنی دقایقی پیش توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. در زمان بازداشت این فعال مدنی، وحید رضایی، برادرزاده وی نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. با توجه به محکومیت آرشام رضایی در دادگاه انقلاب و قطعی شدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر احتمال می‌رود بازداشت وی جهت اجرای حکم حبس صورت گرفته باشد. ▪️آرشام رضایی در تاریخ ۱۷ دی‌ماه ۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و در تاریخ ۲۲ آبان ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود

  • کوه پیمایی دانش آموزان شهرستان ملکشاهی ، استان ایلام، برای تحصیل مجازی

    کوه پیمایی دانش آموزان شهرستان ملکشاهی ، استان ایلام، برای تحصیل مجازی ▪️دانش آموزان روستای "گنبد پیرمحمد" ملکشاهی برای شرکت در کلاس های آنلاین باید بیش از ۴ کیلومتر از روستا فاصله گرفته و به بالای کوه بروند تا بتوانند از نعمت اینترنت برخوردار شده و در کلاسهای درس مجازی حاضر شوند.

  • اعتصاب برسر چیست؟

    اعتصاب برسر چیست؟ کسی که سوال را نمی شناسد جواب سوال را هم نمی داند. حکایت مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی است که فکر میکنه اعتصاب کارگری بدلیل "عدم توانمندی و صلاحیت برخی مدیران" است! شکایت می کنه که چرا خوزستان در اعتصاب رتبه اول در کشور را دارد؟ چرا "دغدغه صنفی کارگران به اعتصاب و تحصن تبدیل می شود"؟ اعتصاب برسر خوردن حق کارگر توسط کارفرما است. دولت و قانون و مدیران هم دولت و قانون و مدیران کارفرمایان هستند. نماینده مجلس و وزیر و استاندار و خود تو هم همینطور. راستی حاج مجتبی، تو که ماهی بالای دویست میلیون میگیری و از جاهای دیگر هم میرسد، "دغدغه صنفی" داری؟ تو اصلا میدونی و میفهمی ما چطور زندگی میکنیم؟ اسدبیگی بی شرف اختلاسگر تا اونجا حقوق هایمان را نداد که همکار ما به بچه نوزادش بجای شیرخشک آب و شکر میداد. بعد وقتی ما اعتصاب میکنیم که ظالم چرا برات کار کردم دستمزدم را نمیدی، اون مدیران بی همه چیز شما یگان ویژه و بازجو و اداره امنیت را خبر می کنند که ما را سرکوب کنند. تو و امثال تو از اعتصاب کارگری ناراحت هستید اما خودتان را به خریت میزنید که چرا اعتصاب میشه. واقعا شما فکر میکنید ما کارگرا عاشق اعتصاب هستیم؟ یعنی عقلتون قد نمیده که کارگر هم یک انسانه و به آرامش و تفریح و کنار خانواده بودن نیاز داره؟ تا "مدیران" فاسد و رشوه خوار و سرکوبگری مانند شریعتی استاندار و دیگران در کنار اسدبیگی ها هستند، دزدی اموال ما کارگران ادامه داره و ما ناچاریم اعتصاب کنیم که حقوق مون را از گلوی هر اژدهایی دربیاریم. حاجی علیه اعتصاب کارگری شعار نده! اگر یک جو شرف داشته باشی از اعتصاب کارگری دفاع میکنی و علیه کارفرمایان فاسد و زورگویان می ایستی. یام همکار

  • ایران قلعه شاه دزدها!

    ایران قلعه شاه دزدها! بعضی اوقات آدم حس میکنه هنوز در دوره باستان هستیم، مثل برده ها! آقا دل آدم می گیره، فقر و بدبختی و کرونا کم نیست، یک بی همه چیز مثل اسدبیگی و مدیران بی آبرو و دروغگویش رئیس ات باشند! اونهم کسی که روزنامه های خودشان اعتراف می کنند که "پرونده هفت تپه ۱۸ جلد تخلف ارزی دارد و متهمان آن ۲۱ نفر هستند که متهم ردیف اول این پرونده امید اسدبیگی به اتهام سردستگی سازمان یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیر مجاز ارز‌های دولتی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از سیستم بانکی کشور است"!! این شاه دزد آزاد برای خودش می گردد، توطئه میکند، تبلیغ دین و اسلام می کند و به بچه من کارگر گرسنگی و سو تغذیه می دهد. خدا رحم کرده به ما که حکومت مستضعفان داریم، لعنت بر تو اسد بیگ! لعنت بر حامیان بی شرف تر از خودت! ببخشید آقا، اون بیست نفر دیگر کی هستن؟ استاندار؟ دادستان؟ رئیس پلیس امنیت؟ مقامات بالاتر و بالاتر؟ اصلا چرا اینقدر لفتش میدین؟ چی را میخواین قایم کنید؟ پای کدوم مقامات بالا و بالاتر در میان است؟ حالا من کارگر و امثال من اگر برای فرزند گرسنه ام دزدی کنم، انگشتان دستم را اره می کنن اونهم در یک مراسم که همه یادشان باشه دزدی انحصاری است، مال اسدبیگی ها و حلقه های خودشان است. ایران شده مملکت دزدها. کارگر شده برده بی حقوق. بخورید و ببرید جان و مال و خون ما را که فعلا بر اسب مراد سوارید! نوبت ما هم بزودی می رسد! پیام همکار

  • #آیناز _زارع، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

    #آیناز _زارع، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. امروز سه شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۹، شعبه ۱ دادگاه کیفری ویژه اطفال در شهرستان ارومیه، با صدور دادنامه ای #آیناز_زارع راه به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. #آیناز_زارع، زندانی سیاسی نوجوان محبوس در زندان مرکز ارومیه توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری ویژه اطفال شهرستان ارومیه از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروههای معاند نظام، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این فعال سیاسی، به همراه مادرش، شهناز صادقی فر، در بدو ورود به ایران در مهر ماه ۱۳۹۸ توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند. براساس این گزارش: “آیناز زارع، در زمان بازداشت زیر ۱۸ سال سن داشته در دوران بازجوئی و بازپرسی از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق مرتبط با یک متهم محروم بوده است.” #زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد #آبان_ادامه_دارد #جنبش_نان_کار_آزادی @zan_j

  • خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری

    خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری اخبار و گزارشات کارگری 27 آبان ماه 1399 زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398 - زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398 - بازهم خوزستان در صدر اخبار کارگری بابرپایی اعتصاب وتجمعات اعتراضی: 1- تجمع اعتراضی جمعی دیگر از کارگران کشت و صنعت کارون(میرآب)نسبت به عدم تبدیل وضعیت 2- ادامه اعتراضات کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت وعدم پرداخت 5 ماه حقوق بابرپایی تجمع مقابل ساختمان شرکت در اهواز 3- اعتصاب وتجمع کارگران نیروگاه رامین نسبت به عدم پرداخت بموقع مطالبات 4- تجمع اعتراضی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری برای چندمین بار 5- گرو کشی کارگران کارخانه تولید مواد بهداشتی بوژنه اهواز و خانواده هایشان توسط سهامداران گروه صنعتی گلرنگ برای حل اختلاف با وزارت صنعت و بانک مهر - اعتراض کارگران شرکتی کارخانه قند اسلام آباد غرب نسبت به عدم تبدیل وضعیت و پرداخت حداقل حقوق به ازای 12 ساعت کار روزانه بجای 8 ساعت - حقوق معوقه کارگران اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین پرداخت ولی از بازگشت بکار آنها خبری نیست - تجمع اعتراضی دوباره معلمان قرآن جذب‌شده سال91کشور در آموزش و پرورش نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس - بدعتی عجیب در شیوه سرکوب فعالیت صنفی دانشجویی!

  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان با شکایت آمنه‌سادات ذبیح‌پور

    دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان با شکایت آمنه‌سادات ذبیح‌پور بر اساس ابلاغیه ای که به جمال حیدری منش، وکیل مدافع سپیده قلیان ابلاغ شده است، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی روز یکشنبه ۲ آذرماه ۹۹ در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. ۲ آذرماه در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. بهمن‌ماه سال گذشته پرونده شکایت خانم قلیان از رئیس سازمان صدا و سیما و سردبیر بخش خبری ۲۰:۳۰ و آمنه سادات ذبیح پور، خبرنگار تلویزیون دولتی ایران در خصوص تهیه و پخش اعترافات اجباری خود تنها ساعاتی پس از تشکیل مختومه شده و در عوض پرونده‌ای جدید برای خانم قلیان به شکایت آمنه سادات ذبیح پور گشوده شد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی در زمستان ۹۷ با پخش گزارشی با عنوان “طراحی سوخته” به انتشار اوراق بازجویی تعدادی از دستگیرشدگان اعتراضات کارگری خوزستان و اعترافات تلویزیونی سپیده قلیان، اسماعیل بخشی و چند تن دیگر علیه خودشان پرداخت. صدا و سیمای جمهوری اسلامی شب شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷ با پخش گزارشی با عنوان “طراحی سوخته” به انتشار اوراق بازجویی تعدادی از دستگیرشدگان اعتراضات کارگری خوزستان و اعترافات تلویزیونی سپیده قلیان، اسماعیل بخشی، علی نجاتی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر #هفت‌_تپه و چند تن دیگر علیه خودشان پرداخت که در آن گفته بودند با گروه‌های مارکسیستی و برانداز در خارج از ایران ارتباط دارند. قلیان آذرماه ۹۸ توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا روز یکشنبه ۱ تیرماه ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد./هرانا #بازجو_خبرنگار #اعترافات_اجباری

  • به صحبت‌های #دستفروشان تهران گوش کنید:

    به صحبت‌های #دستفروشان تهران گوش کنید: 《من حاضرم کرونا بگیرم اما زن و بچه‌ام گرسنه نمانند. یک شب بساط نکنیم، نانی برای خوردن نداریم.》 حال باید از بوقچی‌های حکومتی پرسید که: چه کسانی و با اتکاء به چه حمایت‌هایی در خانه بمانند؟ #تهیدستان #طبقه_کارگر

  • بدعتی عجیب در شیوه سرکوب فعالیت صنفی دانشجویی!

    بدعتی عجیب در شیوه سرکوب فعالیت صنفی دانشجویی! محمد شباهتی فعال دانشجویی دانشگاه تهران و عضو سابق شورای صنفی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ، در فرآیندی کاملا غیابی، به اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. این درحالی است که کلیه روند رسیدگی از جمله تفهیم اتهام، صدور کیفرخواست، برگزاری جلسه دادرسی و صدور حکم، بدون اطلاع این دانشجو و به صورت کاملا غیابی انجام گرفته‌ و هم‌اکنون در مرحله اجرای حکم است. در پی ضبط شدن یکی از کارت های بانکی این فعال صنفی توسط دستگاه عابربانک و پیگیری علت این اتفاق از طریق بانک، مشخص می شود نامه ای از شعبه یک اجرای احکام شهید مقدس(اجرای احکام زندان اوین) مورخ 1 مهر به بانک ها ارسال شده تا تمامی حساب های وی مسدود گردد. با پیگیری های وکیل این فعال صنفی به اجرای احکام اوین، به طوری شفاهی به وی اعلام می شود که محمد شباهتی به پنج سال حبس تعزیری بابت اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی محکوم شده است. این حکم در حالی هم اکنون در دایره ی اجرای احکام است که تمامی مراحل این پرونده از جمله مرحله تحقیقات، تفهیم اتهام، صدور کیفرخواست و برگزاری دادگاه مطلقا بدون اطلاع و حضور این فعال صنفی طی شده و همچنین هیچگونه احضاریه یا ابلاغیه ای برای وی تاکنون ارسال نشده است! به دلیل غیابی بودن تمامی مراحل، هنوز هیچ اطلاعی از جزئیات دیگر این پرونده در دسترس نیست. پس از بازداشت های گسترده دانشجویان طی سالهای اخیر، انواع فشار و تهدیدها، صدور احکام سنگین قضایی، این‌بار با شکل جدیدی از سرکوب مواجه هستیم: پرونده سازی و صدور احکام سنگین قضایی در روندی کاملا غیابی. دانشگاه تعطیل است و جدیدترین اشکال سرکوب را تجربه می کند. @senfi_uni_iran @sarkhatism

  • خبر تکمیلی از هورامان

    خبر تکمیلی از هورامان درگیری مردم با نیروهای رژیم همچنان ادامه دارد ◾️ سه شنبه 27 آبانماه، به دنبال قتل «سعدی رستم زاده» توسط نیروهای مسلح رژیم در هورامان، در واکنش به این جنایت تازه نیروهای رژیم مردم پاسگاه محل را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری مردم و نیروهای مستقر در پاسگاه چند نفر از اهالی مجروح شده اند. منابع محلی می گویند، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و صدای شلیک بگوش می رسد. رژیم نه تنها از مریوان نیروی کمکی به هورامان اعزام کرده بلکه، اینترنت را نیز قطع کرده است. مردم هورامان به حمایت شهر و روستاهای اطراف احتیاج دارند. #کولبر_نیوز

  • قتل یک کاسبکار و حمله تلافی جویانه مردم به پاسگاه محل در هورامان

    قتل یک کاسبکار و حمله تلافی جویانه مردم به پاسگاه محل در هورامان ◾️ سه شنبه 27 آبانماه، نیروهای مسلح رژیم بسوی یک کاسبکار آتش گشودند و وی را به قتل رساندند. هویت این کاسبکار #سعدی_رستم‌زاده اعلام شده است. در اعتراض به این جنایت رژیم مردم خشمگین به پاسگاه محل حملە کردند. خبرها حاکی از آن است که، تا کنون چند شهروند زخمی شده اند. رژیم برای تقویت نیروهای مستقر در این پاسگاه و سرکوب اعتراض مردم معترض از مریوان نیروی کمکی به هورامان اعزام کرده است. #کولبر_نیوز

  • تجمع اعتراضی کارگران نیروگاه برق رامین - اهواز

    تجمع اعتراضی کارگران نیروگاه برق رامین - اهواز ◾️سه شنبه 27 آبانماه، کارگران نیروگاه تولید برق رامین اهواز در اعتراض به بی توجهی کارفرما نسبت به پرداخت حقوق و مطالبات مزدی خود دست به تجمع اعتراضی زدند. #کولبر_نیوز

  • کارگر

    امروز سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹، جمعی از کارکنان آب و فاضلاب روستایی خوزستان، در اعتراض به عدم تعیین تکلیف وضعیت استخدامی و تعویق ۵ ماهه حقوق و مزایای خود در مقابل درب شرکت آبفار استان دست به تجمع اعتراضی زدند.

  • سبد مصرفی کارگران خبار: به جای گوشت پای مرغ به کودکان خود می دهند

    سبد مصرفی کارگران خبار: به جای گوشت پای مرغ به کودکان خود می دهند ▪️اردوی کار: عبدالله بلواسی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران خباز مریوان و سروآباد درخصوص سبد مصرفی خانواده‌های کارگران خباز مریوان گفته: «سبد مصرفی کارگران خباز روز به روز کوچک‌تر می‌شود. بسیاری از کارگران خباز مریوانی، در یک سال گذشته گوشت قرمز یا سفید نخورده‌اند. من کارگرانی را می‌شناسم پای مرغ به کودکان خود می‌دهند. فیلمی از یکی از مسئولان منتشر شد که می‌گفت؛ به جای سه وعده در روز یک وعده نان بخورید. آیا منِ کارگر می‌توانم یک وعده در روز نان بخورم؟!» ▪️رمضانعلی نوروزی عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگران خباز کشور و فعال صنفی کارگران خباز استان مرکزی گفته: وضعیت معیشتی کارگران خبازی‌های اراک بد است. قیمت نان در دو ماه گذشته به بهانه‌ی افزایش دستمزد کارگران خبازی‌ها چند درصد گران شد ولی کارفرماها دستمزد کارگران را افزایش ندادند. کارگری که خمیر را پهن می‌کند، روزی ۷۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرد ولی او چگونه می‌تواند با دستمزد روزانه ۷۰ هزارتومانی، اجاره مسکن و هزینه روزانه زندگی خانواده‌اش را مدیریت کند؟ ▪️غلامرضا دامرودی رئیس انجمن صنفی کارگران خباز سبزوار هم درباره وضعیت معیشتی کارگران خباز در این شهر گفته: کارگران خبازی‌ها گرچه مهارت دارند و شغل‌شان فنی است، دستمزد ثابت روزانه‌ای ندارند و دریافتی آنها بستگی به تعداد فروش نان دارد مثلا اگر یک کارگر نانوایی روزانه ۲۰۰۰ عدد نان به دست مشتری بدهد، ۷۶ هزار تومان دستمزد می‌گیرد. من؛ کارگر نان‌گیر هستم و بابت هر عدد نان، ۳۸ تومان دستمزد می‌گیرم.

  • 13 نفر را به خاطر انتقاد از نماینده مجلس به دادگاه احضار کردند

    13 نفر را به خاطر انتقاد از نماینده مجلس به دادگاه احضار کردند ▪️چندی پیش مطلبی انتقادی درمورد علی‌اکبر کریمی، نماینده مجلس از اراک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مطلبی که درنتیجه آن وی از رضا سیفوری کارگر شاغل در هپکو و ساعد طاهری کارگر شاغل در نیروگاه و ۱۱ شهروند اراکی شکایت کرده و بر همین اساس احضاریه‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک برای این افراد ارسال شده است. در احضاریه از آنها خواسته شده تا دوم آذرماه در مجتمع شماره یک دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک حاضر شوند

  • تجمع اعتراضی دستفروشان در خرمشهر نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدلیل عدم تحویل غرفه هایشان در بازار امام علی

    تجمع اعتراضی دستفروشان در خرمشهر نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدلیل عدم تحویل غرفه هایشان در بازار امام علی ▪️روز دوشنبه 26 آبان،جمعی از دستفروشان خرمشهر برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی چند ساله بدلیل عدم تحویل غرفه های خریداری شده شان در بازار امام علی این شهرستان در استان خوزستان،دس به تجمع زدند.

  • کانون نویسندگان ایران

    خبر ۱۱۸ نویسنده، شاعر و هنرمند آمریکایی، انگلیسی و کُرد ( ترکیه) با حمایت از بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران”در تبعید” و انجمن قلم ایران ”در تبعید” خواستار آزادی نویسندگان زندانی در ایران شدند. بیانیه‌ی مشترک کانون نویسندگان ایران "در تبعید" و انجمن قلم ایران "در تبعید" که نخستین بار ۲۹ مهرماه با امضای بیش از ۶۰۰ نفر از نویسندگان، شاعران، هنرمندان و کنشگران مدنی و سیاسی منتشر شده بود، با اشاره به بازداشت نویسندگان و شاعران و روزنامه‌نگاران در ایران، اجرای حکم زندان رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن را محکوم کره بود. این بیانیه همچنین از «مردم آزادی‌خواه جهان، نویسندگان و تشکل‌های اهل قلم در سراسر جهان و نهادهای حقوق بشری» خواسته بود صدای اعتراض خود را علیه این حکم‌های ضد انسانی به گوش جهانیان برسانند. با ترجمه‌ی متن بیانیه به زبان انگلیسی، ۱۱۸ نویسنده، شاعر و هنرمند آمریکایی، انگلیسی و کُرد ( ترکیه) به جمع امضاکنندگان این بیانیه پیوستند و خواستار لغو فوری احکام صادره برای نویسندگان و آزادی بی‌قید و شرط آنان شدند. در حال حاضر جمع‌آوری امضا برای این بیانیه ادامه دارد و متن انگلیسی آن برای امضا در آدرس زیر قرار گرفته است: ***

  • نیروهای مسلح رژیم کولبری را در نوار مرزی بانه مجروح کردند

    نیروهای مسلح رژیم کولبری را در نوار مرزی بانه مجروح کردند ◾️ دوشنبه 26 آبانماه، خبرهای رسیده حاکی از مجروح شدن کولبری در مرز بانه است. شامگاه روز گذشته نیروهای هنگ مرزی رژیم در بلندیهای مرزی "سر ته زین" در منطقه مرزی بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند. براثر این آتشباری کولبری با هویت #نجمه_مرادی ساکن روستای "قلی آباد" بشدت مجروح شد. نامبرده جهت درمان و مداوا به یکی از مراکز درمانی بانه منتقل شد. #کولبر_نیوز #kolbarnews

  • غرضی: ۵ هزار تن از اولاد مدیران اصلاح طلب و اصولگرا در آمریکا زندگی می‌کنند.

    غرضی: ۵ هزار تن از اولاد مدیران اصلاح طلب و اصولگرا در آمریکا زندگی می‌کنند. ▪️محمد غرضی، وزیر نفت و وزیر پست و تلگراف و تلفن سابق، در مصاحبه با خبرآنلاین گفت: "اصولگرایان تمام حاکمیت، دولت، مجلس و قوای قضاییه را می‌خواهند، کما اینکه اصلاح‌طلبان نیز همین‌گونه هستند، منتهی با هم تعامل می‌کنند" یعنی بخش‌های مختلف را به هم واگذار می‌کنند و در یک چیزی شریک هستند: "زیر زندگی و زیر معیشت برای مردم" یعنی آن‌ها در این شراکت دارند و بقیه را بین هم تقسیم می‌کنند. ▪️شما ببینید از این ۵ هزار اولاد مدیران اصلاح‌طلب و اصول‌گرا که در آمریکا هستند چگونه امتیازات را بین خودشان تقسیم کرده‌اند و اصلا مشخص نیست که "او پسر یک اصول‌گرا است یا پسر یک اصلاح‌طلب." ▪️در هفته‌های اخیر تصاویر زندگی فرزندان مسئولان نظام جمهوری اسلامی، در شرایطی مغایر با ارزش‌هایی که در جامعه ایران تبلیغ می‌شود و برای اعمال آن‌ها به زور هم متوسل می‌شوند خبرساز شده بود. ▪️سخنان غرضی چیز جدیدی نیست، مردم کف خیابان در دی ۹۶ و آبان ۹۸ با دانستن همین مسائل بود که شعار سر دادند: #اصلاح‌_طلب_اصول‌گرا_دیگه_تمومه_ماجرا

  • خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری

    خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری اخبار وگزارشات کارگری 26 آبان ماه 1399 - زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398 - بیانیه جمعی درباره اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398 - ادامه کنش های کارگران اخراجی کارخانه آب معدنی داماش برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی - تجمع اعتراضی دستفروشان در خرمشهر نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدلیل عدم تحویل غرفه هایشان در بازار امام علی - بازی پینگ پنگ مسئولان طراز اول کشور و استان چهارمحال و بختیاری با صدها کارگراخراجی کارخانه برفاب - عدم پرداخت 20 ماه حقوق 50 کارگر شهرداری آبژدان اندیکا علیرغم وعده و وعیدها - جان اسماعیل عبدی معلم زندانی درخطراست - اذیت وآزار براداران داداشی از طرف نیروهای اطلاعاتی وامنیتی - مصوبات جدید صندوق‌رفاه دانشجویان کشور - خودکشی 6 دانش آموز در رامهرمز طی یک ماه وتلاش فرماندار وسرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان برای لاپوشانی - جان باختن یک کارگر جوان درتوابع مرودشت حين كار با دستگاه خرمن‌كوب

  • مراسم اولین سالگرد جانباخته ی آبان آذر میرزاپور بر مزار او در خرم آباد برگزار شد.

    مراسم اولین سالگرد جانباخته ی آبان آذر میرزاپور بر مزار او در خرم آباد برگزار شد. آذر ۴۹ساله پرستار کلینیک شفای کرج مادر ۴فرزند سه دختر ۲۷،۲۳،۱۴ ساله و یک پسر ۱۷ساله بود آذر ۲۵آبان۹۸ در مسیر بازگشت از محل کار به منزل با اصابت گلوله به قلبش برخاک افتاد. محل دفن: خرم آباد #کدام_آبان؟ #آبان_سرخ_۹۸ #جنبش_نان_کار_آزادی ادامه دارد @zan_j

  • مرتضی داداشی و مجتبی داداشی

    #خبر_فوری صبح روز یکشنبه ٢۵ آبان بالغ بر ١٠ مامور اطلاعات سپاه به منزل مرتضی داداشی دانشجوی ارشد شیمی کاربردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و برادرش مجتبی داداشی دانشجوی ارشد روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی یورش برده و پس از تفتیش خانه، تمامی وسایل الکترونیکی و همچنین وسایل تحصیلی ایشان، حتی دفترچه های یادداشت و جزوه های درسیشان را ربودند! همچنین طی این یورش، هر دو برادر به احضار و برخورد امنیتی و قضایی تهدید شده اند.

  • کارگران شهرداری آبژدان در استان خوزستان ۲۰ ماه دستمزد نگرفته‌اند.

    کارگران شهرداری آبژدان در استان خوزستان ۲۰ ماه دستمزد نگرفته‌اند. #سرخط : آیا ممکن است یکی از مسؤولان حکومتی که هر روز و هر شب فریاد کذائی خدمت به مستضعفین سر می‌دهد تنها یک روز بدون دستمزد را تحمل کند؟ در شرایط کرونایی، جان کارگران شهرداری در اثر تماس با ضایعات آلوده بیش از پیش در خطر است و شهرداری‌ها از ارائه‌ی کمترین امکانات مراقبتی نیز خودداری می‌کنند و کمترین ارزشی برای جان آنان قائل نیستند. همین دیروز به مناسبت سالگرد آبان‌ماه صدها ميليارد تومان از بودجه‌ی عمومی کشور صرف اعزام نیروهای سرکوب‌گر به اقتصی نقاط ایران گردید ولی همین سیستم حتی حاضر نیست دستمزد زحمت‌کشان را سر وقت پرداخت کند. چطور است که برای سرکوب و کشتار بودجه وجود دارد ولی برای پرداخت دستمزد کارگران پای تحریم‌های اقتصادی به‌میان کشیده می‌شود؟ #طبقه_کارگر #معیشت_کارگران #دستمزد #سرکوب_روزمره

  • سرپوش بر نابرابری و ترویج خرافه

    سرپوش بر نابرابری و ترویج خرافه دختر ۱۵ ساله رامهرمزی روز جمعه ۲۲ آبان به دلیل نداشتن گوشی هوشمند برای شرکت در کلاس‌های آنلاین خودکشی کرده‌است. این خودکشی پنجمین و به گزارش برخی رسانه‌ها ششمین خودکشیِ یک کودک در استان خوزستان در دوماه گذشته است. آموزش و پرورش رامهرمز اعلام کرده است که این دختر به دلیل مخالفت خانواده خود با خرید گوشی همراه از روی «تعصب کورکورانه» خودکشی کرده است. این‌گونه سخنان آشناست و در واقع رفع تکلیف از دوش نظامی است که در ۴۰ سال گذشته روزبه‌روز فلاکت بیشتری به مردم تحمیل کرده است. وقتی کودکی که برای رسیدن به نقاطِ دارای آنتن‌دهی و شرکت در کلاس آنلاین به بلندی می‌رود و سقوط می‌کند، مقامات می‌گویند برای چیدن زعفران رفته بود. در موارد متعددی وقتی کودکی به خاطر نداشتن گوشی هوشمند خودکشی می‌کند مدعی می‌شوند مسأله ربطی به گوشی نداشته است. در این مورد اخیر هم، وقتی متوجه نخ‌نما شدن توجیه می‌شوند به مکر دیگری روی می‌آورند و برای حفظ اعتبار نداشته خود، موضوع را به تعصب نسبت می‌دهند. در این شکی نیست که علیه زنان، چه بزرگ و کودک خشونت و تبعیض در تار و پود جامعه و نظام مردسالار تنیده شده است و گواه آن همدستی قانون و پدر در ماجرای قتل رومینا است. حتی اگر علت خودکشی دختر رامهرمزی تعصب بوده باشد این نیتجه‌ی مستقیم تبلیغات منفی و هراس‌آفرینیِ بلندگوهای رژیم از اینترنت و دسترسی به اطلاعات است، زمینه‌ساز چنین تعصباتی می‌شوند. هم‌چنین می‌پرسیم که نظام آموزشی و رسانه‌های این دستگاه جهل و خرافه و ستم کجا و چگونه تلاش کرده‌‌اند تا تعصبات کورکورانه را از جامعه بزدایند؟ آیا در این ۴۰ سال با پول نفت در مسیری بالعکس و در راستای ترویج تعصب، مالکیت بر بدن زنان، ترویج خشونت و نابرابری علیه زنان گام برنداشته‌اند؟ نابود باد رژیم جهل و خرافه نابود باد جمهوری اسلامی متن از گروه نویسندگان #سرخط

  • مادران جان‌باختگان «مهدی دائمی»، «پژمان قلی‌پور» و «نوید بهبودی» در مراسم تولد و سالگرد مهدی دائمی در روستای اجی‌بوزایه لشت‌نشا.

    #سرخط : مادران جان‌باختگان «مهدی دائمی»، «پژمان قلی‌پور» و «نوید بهبودی» در مراسم تولد و سالگرد مهدی دائمی در روستای اجی‌بوزایه لشت‌نشا. #آبان_ادامه_دارد #جان_فشانان #علیه_فراموشی #دادخواهی #مادران_دادخواه #نه_می‌بخشیم_نه_فراموش_می‌کنیم

  • مراسم نخستین سالگرد جان‌باخته «مهدی نیکویی»، دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد شیراز در روستای بیمور استان فارس برگزار شد.

    #سرخط : مراسم نخستین سالگرد جان‌باخته «مهدی نیکویی»، دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد شیراز در روستای بیمور استان فارس برگزار شد. مهدی نیکویی در روز ۲۵ آبان ۹۸ در جریان اعتراضات سراسری، مقابل کلانتری معالی‌آباد شیراز در پی شلیک ماموران امنیتی جان خود را از دست داد. #آبان_ادامه_دارد #جان_فشانان #علیه_فراموشی #دادخواهی #نه_می‌بخشیم_نه_فراموش_می‌کنیم @Sarkhatism

  • تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز منطقه ۳ ناحیه ۳ خرم اباد دراعتراض به چندین حقوق معوقه شان

    تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز منطقه ۳ ناحیه ۳ خرم اباد دراعتراض به چندین حقوق معوقه شان روز دوشنبه ۲۶ آبان ۹۹ کارگران فضای سبز منطقه ۳ ناحیه ۳ خرم آباد به دلیل چندین حقوق معوقه شان اقدام به تجمع اعتراضی کردند

  • آزار و اذیت دستفروش گرگانی توسط مامورای شهرداری

    آزار و اذیت دستفروش گرگانی توسط مامورای شهرداری #ارسالی پنج‌شنبه گذشته، مامورای انضباط‌شهری شهرداری گرگان ریختن بساط یه سبزی‌فروش رو جمع کردن، می‌خواستن بارش رو ببرن و وقتی مقاومت کرد باهاش درگیر شدن... شما هم مثل این دستفروش گرگانی روایت‌هاتون رو برای ما بفرستید. @Dastforoushaan

  • کشتار کرونایی ادامه دارد: فوت ۴۸۶ بیمار کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته بر اساس آمار دولتی

    کشتار کرونایی ادامه دارد: فوت ۴۸۶ بیمار کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته بر اساس آمار دولتی ▪️ مبتلایان جدید: ۱۳،۰۵۳ نفر ▪️ قربانیان جدید: ۴۸۶ نفر ▪️ کل مبتلایان: ۷۷۵،۱۲۱ نفر ▪️ کل قربانیان: ۴۱،۹۷۹ نفر

  • اعتصاب رانندگان تاكسى كيش مقابل معاونت اجتماعى این شھر

    اعتصاب رانندگان تاكسى كيش مقابل معاونت اجتماعى این شھر ▪️اعتصاب کنندگان میگویند: "مديريت نالايق حمل ونقل عمومى كيش با شركت اسنپ دست بە يكى كردەاند براى رانندگان تاكسى كه زير مجموعە اسنپ شوند."

  • کشت و صنعت هفت تپه را هم با سیاستهایشان، نابود کردند!

    کشت و صنعت هفت تپه را هم با سیاستهایشان، نابود کردند! ▪️با رفتن اسد بیگی مشکل حل نمیشود. در این مدت حیات ننگین اسد بیگی وطرفدارنش آنچنان ضربه های به شرکت هفت تپه زده شده است که برای بازسازی آن چند سالی کار و تقلا و بودجه کلان لازم است! غیر از ضربه به کارگران ،با اشکال مختلف، از جمله دیر پرداختن دستمز و دیگر حقوق و مطالبات کارگران، بیکاری و ناامنی شغلی، محیط کار غیر قابل تحمل با استفاده از نیروهای امنیتی، شکنجه زندان و پرونده سازیها ... بالا کشیدن اموال عمومی (شرکت) اختلاسگری دزدی، کارشکنی کسب سود و بهره شخصی و فردی ... که پایه سیاست خصوصی سازی است.تولید ناچیز شده و کارخانه را به مخروبه تبدیل کرده اند. آنها شیره جان کشت و صنعت را در کنار مکیدن خون کارگران و زحمتکشان پیش بردند و از هر ابزار و سرکوبی استفاده کرده تا بتوانند سرمایه های کلان را به جیب بزنند و نماینده خوب و موفقی برای گله طرفداران سیاست خصوصی باشند. اسد بیگی یکی از این نمایندگان خصوصی سازی است. کل کشور با امسال اسدبیگی ها زیادی روبرو است که جز کلک، دزدی قانونی، اختلاس قانونی و دهها روش سرکوبگرانه نظامی و امنیتی برای پیشبرد سیاست مالکیت فردی خود به نابودی اموال عمومی، کشت و صنعت، کار و تولید مورد نیاز جامعه را به نابودی کشانده اند. در شرکت هفت تپه تولیدی در کار نیست و کشت ناقص ودراین موقع زمانی نه تنها کشت سودی ندارد بلکه زیان ان چند برابر است و کیفیتی ندارد، اسد بیگی به واضح نشان داد که خصوصی سازی در عمل یعنی بیکاری، پایین نگاهداشتن مزد کارگران، ندادن ماهها دستمزد. وسایر مطالبات کارگران، نابود کردن زندگی تولید کنندگان واقعی سرمایه های کلان، یعنی کارگران و زحمتکشان به نفع و سود دزدان و نمایندگان خصوصی سازی و سوزاندن و سرنگون کردن تولید و شرکت ، از مقدار ناچیز باقی مانده از کشت و صنعت هفت تپه باید گفت که این جز باقی مانده به همت و شرف کارگران هفت تپه، بدون حقوق و مزایا روی پا است. با حذف یک نماینده خصوصی سازی مشکل اصلی کارگران هفت تپه حل نمیشود، کشت و صنعت هفت تپه را نابود کرده اند. کماکان جنگ با کارگران را به اشکال مختلف به پیش میبرند، حقوقها کامل پرداخته نشده، دستگیری و اذیت و آزار کارگران و کلاشی مالی از جیب خالی کارگران و اعمال دیکتاتوری و زور میخواهند کارگران هفت تپه را به عقب وادارند. اما خیال باطل، کارگر هفت تپه متحدتر و مستحکمتر در همراهی با دیگر کارگران در کل کشور و سطح بین المللی، این سیاست بازان فربه، فردگرا و خود شیفته را به عقب میرانند و در ادامه بساط آنها را کلا برخواهد چید. اسد بیگی در سرازیری سرنگونی است، اما مبارزه و اعتراض ما با کل این دستگاه خرابکار و سودجو ادامه دارد. سیاستگذار جز برای نفع خود کاری برای کارگران و مردم زحمتکشان نمیکنند، خودمان باید سرنوشتمان را همچنانکه در این چند سال کارگران هفت تپه نشان داده اند، متشکل تا پیروزی ادامه خواهیم داد سندیکای مستقل کارگران هفت تپه، تشکلی است که ، در اول ماه آبان سال هشتاد وهفت توسط کارگران تشکیل شد و اعلام موجودیت کرد. از همان ابتدای تشکل سندیکای مستقل کارگران هفت تپه مورد حمله ستیزه جویانه کارفرمایان، صاحبان سرمایه و تشکلهای دست ساختشان، قرار گرفت. اما هیچگاه عقب نشینی نکرده و هر بار محکمتر به خواسته های کارگران پافشاری کرده است. هر روز کارگران هفت تپه متحدتر شده و خستگی ناپذیر در جنگ نابرابر با سرمایه داران در میدان حضور یافته اند. سندیکای مستقل کارگران هفت تپه در همراهی با کارگران، کماکان در مقابل تمامی دشمنان و دوستان دروغین کارگران اعلام میکند که تا پیروزی نهایی میجنگد ، کارگران متحد هرگز شکست نمی خورند. دوشنبه/۲۶/ابان/۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه @ordoyekar

  • پرستاری را به اغما برده اند! آیا دولتمردان منتظرند تمام پرستاران درگیر مرگِ کرونایی شوند تا قانون را اجرایی کنند؟!

    پرستاری را به اغما برده اند! آیا دولتمردان منتظرند تمام پرستاران درگیر مرگِ کرونایی شوند تا قانون را اجرایی کنند؟! ▪️اردوی کار: بیانیه ای از سوی تشکلی موسوم به «مجمع فعالان صنفی پرستاری کشور» منتشر شده که در آن از سیاست های ویرانگرانه حاکمیت در رابطه با پرستاران انتقاد شده است. در بیانیه‌ با تاکید بر اینکه «افزایش فشار کاری بر پرستاران که در حال حاضر هر پرستار مشغول ارایه خدمات به بیش از ده بیمار بدحال در یک زمان است و گاهی تعدادی از این بیماران ICU لازم هستند، ضمن مخاطره‌ی سلامت پرستار و صد برابری کردن احتمال ابتلای وی، موجب عدم ارائه‌ی مراقبت‌های مناسب از بیماران و افزایش تصاعدی مرگ و میرها شده است» خاطرنشان کرد: جذب نیروی شرکتی، قراردادهای ۸۹ روزه‌ی فریبکارانه، عدم تسهیل استخدام کادر مورد نیاز، افزایش دهانه‌ی گشاد بی‌عدالتی که با پرداخت کارانه‌های ۵۰ هزار تومان با وجود تزریق هزاران میلیارد تومان پول به نظام سلامت رخ داده و منجر به ایجاد اختلاف چند صد برابری پرداخت‌ها شده، عدم اجرای هیچکدام از قوانین خاص گروه پرستاری، عدم رعایت شأن انسانی کادر درمان و بی‌توجهی به نیازهای روحی و روانی و اجتماعی ایشان در حال حاضر پرستاری را به اغما برده است. ▪️در بخشی از این بیانیه آمده است: پرستار باردار جوان با وجود دیابت بارداری در بخش پرخطر بی‌توجه به وضعیتش و گواهی پزشکی و فقط به خاطر اینکه شرکتی بوده و ترس از دست دادن کار داشته، جان خودش و نوازاد معصومش را فدا می‌کند و شهادت ده‌ها پرستار دیگر نمونه‌ی کوچکی از ظلم‌های سیستمی به پرستاری است و بیشتر مرگ‌ها حاصل این ندانم‌کاری‌های بی‌بازخواست است. متاسفانه کمبود شدید نیرو که قبل از کرونا به یک سوم کف استاندارد رسیده بود و امروز با ابتلای بیش از نیمی از پرستاران و خروج بیش از ۶۰۰۰ پرستار قراردادی که از سیستم خارج شدند و فوت‌های بی‌دلیل که حاصل عدم مدیریت و عدم تامین تجهیزات مناسب و عدم رعایت پرخطری و ... است، قطعا موجب چند برابر شدن فشارهای کاری بر پرستاری شده است. این مجمع راهکارهایی هم ارائه داده است؛ راهکارهایی که می‌توانند خطرات اشتغال پرستاران را در این دوران بحرانی کاهش دهند: « ۱- استخدام سریع و بی‌قید و شرط کلیه‌ی پرستاران در حال طرح، شرکتی، قراردادی و بیکار با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری و با مجوز ستاد بحران کرونا با حذف بروکراسی اداری که بی‌شک به فوریت به تایید مجلس محترم نیز می‌رسد. ۲- برقراری سریع فوق‌العاده ویژه‌ی وعده داده شده از اول آذر ماه به میزان حداکثری. ۳- آغاز اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که در برنامه ششم توسعه بر دولت تکلیف شده است. ۴- آغاز اجرای مزایای مشاغل سخت برای کلیه‌ی مشمولین، (پرستاران و بهیاران و اتاق عمل و هوشبری و فوریت و .. شامل بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه و دادن ۲ ماه مرخصی طبق قانون ارتقاء بهره‌وری. ۵- رعایت شرایط مخاطره‌ای برای کارکنان نظام مراقبت و دور کردن افراد پرخطر جامعه‌ی پرستاری از کانون‌های پرخطر در راستای جلوگیری از رویداد حوادثی مشابه مرگ پرستار باردار یا دارای شرایط خاص و بیماری و ... ۶- تشکیل کارگروه اجرایی (نه مذاکره‌ای ) مورد تایید جامعه‌ی پرستاری برای آغاز اجرای مطالبات پرستاری و اطلاع‌رسانی مکرر اقدامات انجام شده به جای وعده‌های فریبنده.»

  • قرائت بیانیه گرامیداشت آبان ۹۸ به زبان آلمانی توسط خانم دانا در شهر اشتوتگارت آلمان...

    قرائت بیانیه گرامیداشت آبان ۹۸ به زبان آلمانی توسط خانم دانا در شهر اشتوتگارت آلمان... یکسال از شروع بزرگترین تظاهرات خونین مردم ایران بر علیه فقر و گرانی گذشت. تظاهرات ایرانیان آزاده در خارج از کشور، به دنیا ثابت کرد که با تمام فشارهای امنیتی در داخل کشور، صدای جنبش دادخواهی هرگز خاموش نخواهد شد. جمهوری اسلامی در خیال واهی خود، فکر می کند که می تواند با سرکوب، زندان، شکنجه، اعترافات اجباری و حتی اعدام، صدای میلیونها انسان به جان آمده را خاموش کند. حتی اگر کشورهای مدعی دفاع از حقوق انسانها در مقابل جنابت های وحشیانه رژیم جنایتکار اسلامی سکوت کنند، ما صدای مردم ایران را به گوش جهانیان خواهیم رساند. آبان ۹۸ را هرگز فراموش نخواهیم کرد. " خطاب به خانواده های جانباختگان راه آزادی؛ در کنار شما هستیم و لحظه ای تنهایتان نمی گذاریم."

  • بیانیه بمناسبت سالگرد آبان خونین

    بیانیه بمناسبت سالگرد آبان خونین یکسال پیش در چنین روزهائی، ما توده مردم با اعتراضات چشمگیر در نپذیرفتن وضع موجود و جهنمی که میدانستیم با افزایش سه برابری قیمت سوخت گریبان مان را خواهد گرفت به خیابانها و به میدان آمدیم تا بگوئیم و بفهمانیم که این وضعیت برای ما قابل قبول نیست و باید تغییر کند. آنچه در آبان بجلو آمد امتداد مقاومت ها و دهه ها جدال در برابر گسترش بیرحمانه ترین استثمار، بردگی مزدی، فقر، بیحقوقی و تبعیض های جنسیتی و غارتگری ثروت اجتماعی مان ، و علیه آوار شدن همه مصائب و تبعات یک بربریت سرمایه داری و بحران های فروپاشی اقتصادی وبیکاری بر زندگی مان بود. آبان ، میدان تعیین کننده تری از صف آرائی طبقات و امتداد کشمکش های اعتراضی و اعتصابات کارگران در هفت تپه و فولاد ، هپکو و صنایع نفت و پتروشیمی ، و همچنین اعتراضات معلمان، بازنشستگان ، پرستاران، کولبران، دانشجویان و مالباختگان و لشکر بیکاران و نقطه ی سر ریز خشم و نفرت انباشته آنان علیه این بربریت در قامت انسانی ست که هزار باره حق داشته و داریم به دفاع از منفعت های انسانی و بقاء مان قدعلم کنیم . چرا که از همه تولیدات ، وفورکالاها ، امکانات جامعه و نعماتی که حاصل دسترنج مان است و از همه منابع و زمین و دریا و هر ثروت انباشته این جامعه ، بهره ای نمی بریم. ما مردم سهم مان از زندگی را میخواستیم که در یک یورش نابرابر، بر قامت مان خون پاشیدند. با قطع اینترنت و بستن درها فضا را تاریک کردند و خونین ترین سرکوب تاریخ معاصر این مملکت را رقم زدند که همچنان ادامه دارد و آبان هنوز زیر تیغ دوران سنگین پساسرکوب است. آنچه اتفاق افتاد ، زخمی عمیق و تاریخی بر پیکره جامعه بود اما جامعه مرعوب نشد و اعتراضات و اعتصابات یکسال گذشته در کنار دادخواهی مصمم خانواده های کشته شدگان علیرغم تهدیدها و بازداشتها با ابعادی وسیع تر ادامه یافت. آبان، ضمن اشاعه ترس و اضطراب در دل سرکوبگران، خشم عمومی و انگیزه واشتیاق برای تعیین تکلیف و تغییربنیادی را با قوت بیشتری تضمین کرده است. شورای بازنشستگان ایران

  • زندانیان سیاسی درحسینیه تیپ ۲زندان تهران بزرگ

    روز ۲۵آبان ۹۹گروهی از زندانیان سیاسی درحسینیه تیپ ۲زندان تهران بزرگ گردهم آمدندوسالگرد جانباخنگان اعتراضات آبان۹۸راگرامی داشتند وهمدردی خودراباخانواده آنها اعلام کردند. این زندانیان سیاسی واعتراضی همینطور به تمامی خانواده های مردمی که دراثر ویروس کرونا درگذشته اند تسلیت گفتند و درنهایت خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی واعتراضی شدند. @behnima

  • خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری

    خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری اخباروگزارشات کارگری - زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398 - خاتمه موقت اعتصاب وتجمعات صدها کارگر پیمانی کشت وصنعت کارون دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،اجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل وتبعیض در پرداخت بدنبال وعده کارفرما - اعتراض کارگران قرارداد موقت مناطق عملیاتی صنعت نفت خوزستان نسبت به بروزنکردن پرداخت مطالبات درسال جاری با گذشت 8 ماه - علیرغم وعده و وعیدها امنیت شغلی ومعیشتی صدها کارگر کارخانه کیان تایر در هاله از ابهام قراردارد - سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه: کرونا، چرا فقط در اتوبوس‌های خط دو بی‌آرتی، کابین راننده از قسمت مسافران با نایلون جداسازی شده و در اتوبوس‌های سایر خطوط این جداسازی ارزان و موثر انجام نشده؟ - ادامه اعتراضات جمعی از سهامداران حقیقی و خرد بورس با تجمع مقابل سازمان بورس و اوراق بهاداربا تجمع مقابل مجلس - جان باختن یک کارگر ساختمانی در مریوان براثر سقوط از ارتفاع *زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398 شنبه 25 آبان

  • جنبش اعتراضی #قابلمه_خالی

    جنبش اعتراضی #قابلمه_خالی مردم به ستوه آمده از فقر و فساد روز افزون با کوبیدن بر قابلمه های خالی اعتراض خود را نسبت به این وضعیت اعلام می کنند هر یکشنبه و جهارشنبه راس ساعت 10 شب بر قابلمه خالی خواهیم کوبید شما را دعوت می کنیم به پیوستن به جنبش قابلمه خالی @behnima

  • اجاره ساعتی گوشی و تبلت برای درس خواندن / ساعتی: ۱۵ هزار تومان

    اجاره ساعتی گوشی و تبلت برای درس خواندن / ساعتی: ۱۵ هزار تومان بیش از ۹‌ماه از شیوع کرونا و ۲ ماه از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می‌گذرد و همچنان کمبود لوازم هوشمند موردنیاز آموزش مانند تبلت، موبایل، تلفن همراه و حتی اینترنت در برخی مناطق، مسئله اصلی و ابتدایی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنهاست. در برخی مناطق ایران، دانش آموزان در خانواده‌های کم برخوردار، مجبور هستند ساعتی گوشی موبایل و تبلت اجاره کنند تا بتوانند آنلاین تحصیل کنند/ همشهری

  • "هر بار به یک بهانه ما را کشتند"

    از وحشتِ یک ترانه ما را کشتند با‌ رویشِ هر‌ جوانه ما را کشتند گفتند که از منطقتان بیزاریم هر بار به یک بهانه ما را کشتند «امیر اخوان»

  • " ترس مردم از نیروهای سرکوبگر ریخته است"

    مقاومت مردم در مقابل تعرض نیروی انتظامی در بازار زاهدان ◾️ وقتی که گفته می شود ترس مردم از نیروهای سرکوبگر ریخته است یعنی این صحنه ها

  • کارگر

    اتوبان همت وحشت جمهوری اسلامی را ببینید. ◾️ واقعیت این است امروز از « پروژه جمهوری اسلامی» تنها چیزی که باقی مانده است، نیروی سرکوب مستقیم است. اما این نیرو هم در مسیر زوال قرار گرفته است.

  • جلوگیری از ورود مردم به بهشت سکینه در سالگرد خیزش آبان

    جلوگیری از ورود مردم به بهشت سکینه در سالگرد خیزش آبان ▪️ماموران مقابل بهشت سکینه ایستاده‌اند و مانع حضور مردم بخاطر شهدایی آبان می شوند و می گویند دستور دادن بخاطر سالگرد آبان کسی داخل نیاید

  • استعفای رئیس سازمان خصوصی سازی به خاطر ماجرای واگذاری هفت تپه

    استعفای رئیس سازمان خصوصی سازی به خاطر ماجرای واگذاری هفت تپه همزمان با انتشار خبر استعفای علیرضا صالح، رییس سازمان خصوصی‌سازی، شنیده شده که پافشاری او در لغو واگذاری هفت تپه و ارجاع پرونده این واگذاری مساله‌دار به هیات داوری موجب خشم برخی مقامات عالیرتبه اجرایی و فشار به وزیر اقتصاد برای برکناری او شده است. در متن استعفای رئیس سازمان خصوصی سازی به این مسئله واگذاری ها اشاره شده است. #هفت_تپه #اسدبیگی #جهانگیری #روحانی #واعظی #شریعتی_استاندار_خوزستان #خصوصی_سازی #خصوصی_بازی #خوزستان #بزرگترین_فساد پیلم همکار

  • سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

    کرونا: چرا فقط در اتوبوس‌های خط دو بی‌آرتی، کابین راننده از قسمت مسافران با نایلون جداسازی شده و در اتوبوس‌های سایر خطوط این جداسازی ارزان و موثر انجام نشده؟ نزدیک یکسال از شیوع کرونا می‌گذرد و رانندگان زیادی مبتلا به کرونا شده‌اند و تعدادی از همکاران هم بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده‌اند. از ابتدا شیوع کرونا، رانندگان درخواست‌های بسیاری از مدیریت شرکت واحد برای فراهم ساختن شرایطی که خطر ابتلا رانندگان به کرونا را کمتر کند، داشته‌اند. یکی از درخواست‌ها که از کم‌ هزینه‌ترین کارها بوده است، جداسازی کامل کابین راننده از قسمت مسافران از سقف تا کف اتوبوس می‌باشد. و در کانال تلگرام سندیکا نیز بسیاری مطلب راجع به آن نوشته شد اما این مورد فقط در اتوبوس‌های خط دو بی‌آرتی انجام شد و این حفاظ نایلونی ارزان قیمت در اتوبوس‌های سایر خطوط ایجاد نشد. و مدیریت برخی سامانه‌ها در اقدامی نمایشی تنها کمتر از یک متر نایلونی را در پشت کابین راننده نصب کردند در حالیکه برای جداسازی فضای کابین راننده از مسافران باید از سقف تا کف و از طرفین تا شیشه‌های بغل اتوبوس با نایلون پوشانده می‌شد. اما چرا مدیر عامل شرکت باید تا این اندازه از مسائل مربوط به حفاظت بهداشتی رانندگان در این شرایط کرونایی پرت باشد و نسبت به آن بی‌اعتنا باشد؟ در حالیکه در خط دو بی‌آرتی به این مطلوبی و ارزان قیمت کابین راننده از قسمت مسافران جداسازی شده و نمونه عملی آن نیز موجود است؛ چرا نباید مدیر عامل دستور به اجرای این جداسازی در تمامی اتوبوس‌ها ندهد؟ انجام این کار ارزان قیمت که ربطی به کمبود بودجه ندارد. لینک کانال * سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

  • جمعیت مستمری بگیران محروم از حداقل های حمایت بهزیستی 50 هزار خانوار است

    جمعیت مستمری بگیران محروم از حداقل های حمایت بهزیستی 50 هزار خانوار است ▪️فاطمه عباسی مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی گفته: در حال حاضر ۵۰ هزار پشت نوبتی وجود دارد که حدود ۲۰ هزار مورد از آنها خانواده‌های چند قلو و ۳۰ هزار مورد از آنها زنان سرپرست خانوار هستند که اغلب این زنان از سال گذشته در انتظار ورود به چرخه مستمری‌بگیران سازمان هستند و البته همه این زنان مربوط به سال جاری و به دلیل شرایط کنونی نیستند. با توجه به شرایط اقتصادی و تورم جامعه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به کندی پیش می‌رود و به سختی انجام می‌شود. ▪️به گفته عباسی دولت برای فراهم شدن امکان تهیه کمک به این مستمری بگیران نیازمند هیچ بودجه ای در اختیار بهزیستی قرار نداده است.

  • طرح یارانه ۱۲۰ هزار تومانی لغو شد

    طرح یارانه ۱۲۰ هزار تومانی لغو شد ▪️اردوی کار: مردم فریبی و نمایش داشتن دغدغه معیشتی مردم که بخشی از جناح اصولگرای حاکمیت با هدف بهره برداری های جناحی به راه انداخته بود، به انتهای خط رسید و شورای نگهبان طرح را رد کرد. طرح تامین کالای اساسی و وعده‌ی پرداخت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال برای دولت بار مالی ایجاد می‌کرد، از سوی شورای نگهبان لغو شد. ▪️این طرح باعنوان تامین کالای اساسی با قید یک فوریت در مجلس مصوب شده بود و درحالی صورت گرفته بود که دولت از یکسو اعلام کرده بود نه قادر به تامین بار مالی طرح است و نه سازوکار لازم برای تهیه‌ی کارت‌های الکترونیکی را دارد، از همین رو با طرح اخیر موافقتی نداشت. در همین رابطه محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) گفت: سازوکار الکترونیکی کردن توزیع کالاهای اساسی در سطح گسترده در کشور وجود ندارد و قطعا با مشکلاتی مواجه خواهد شد. ▪️با این‌وجود مجلس پیش‌دستی کرد و طرح اخیر را به تصویب نهایی رساند.براساس طرح مجلس، دولت مکلف می‌شد مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هر یک از افراد سه دهک اول و ۶۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب یارانه نقدی این خانوارها باید در هر ماه واریز کند. این طرح حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال برای دولت بار مالی ایجاد می‌کرد که مجلس محل تامین آن را در جابه‌جایی ردیف‌های بودجه و همچنین فروش اموال پیش‌بینی کرده بود. ▪️این طرح که مدتی پیش به شورای نگهبان فرستاده شد، درنهایت مورد تایید قرار نگرفت. کدخدایی (سخنگوی شورای نگهبان) اعلام کرد: از آنجا که به دلیل بار مالی که برای دولت ایجاد خواهد شد و دولت آن را تقبل نکرده است، اعضای شورای نگهبان با این طرح مخالفت کرده‌اند.

  • تجمع در جایگاه سوخت در اهواز جمعه ۲۳ آبان ۹۹

    تجمع در جایگاه سوخت در اهواز جمعه ۲۳ آبان ۹۹ مردم به بنزین ۳هزار تومانی اعتراض دارند.

  • سقوط یک ‌میلیون نفر به زیر خط فقر به‌دلیل گرانی هزینه‌های درمان

    سقوط یک ‌میلیون نفر به زیر خط فقر به‌دلیل گرانی هزینه‌های درمان ۷۰درصد هزینه‌های درمان بر دوش بیماران است. حسین غلامی (فعال صنفی مستقل بازنشستگان) در گفتگویی با ایلنا یک مسئله‌ی اساسی بازنشستگان را هزینه‌های درمانی دانست و خواست درمان رایگان را مطالبه‌ای کلیدی و بسیار مهم خواند. او تاکید کرد که در قوانین (ماده ۳ قانون تامین اجتماعی مصوب ۱۳۶۹، ماده ۳۸قانون پنجم توسعه، و اصل ۲۹ قانون اساسی) لزوم درمان رایگان به عنوان یک حق شهروندی به تناوب ذکر شده است. این درحالی‌ست که به گفته‌ی غلامی در ایران چیزی حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه‌های درمان به عهده بیمار است، درحالی که در جهان، به طور متوسط ۱۸ درصد هزینه‌های درمان به عهده‌ی خود بیمار است و در اروپا این شاخص ۱۱درصد است و کشورهایی که دولت رفاه قدرتمند دارند، این شاخص در حدود ۸ درصد است. غلامی افزود به گفته‌ی وزیر بهداشت وقت در سال ۹۶، سالی ۷۰۰ هزار نفر در ایران به دلیل سنگینی هزینه‌های درمان، به زیر خط فقر سقوط می‌کنند و امروز این تعداد حتما به یک میلیون نفر رسیده است. بنا به استانداردهای جهانی نشان می‌دهد اگر بیش از ۴۰ درصد هزینه‌های درمان به عهده بیمار باشد، سقوط به زیر خط فقر اتفاق می‌افتد. وی همچنین به حقوق و مطالبات مغفول‌مانده‌ی دیگری مانند مسکن و آموزش رایگان اشاره کرد که هر دو تبدیل به موضوعاتی طبقاتی و کالایی شده‌اند. در ادامه‌ی این گفتگو غلامی نرخ پایین بیمه‌شدگان را نیز یکی از معضلات دانست. به گفته‌ی وی براساس همه‌ی آمارهای رسمی، تنها ۱۹ درصد کارگران شاغل، بیمه هستند که این خود یکی از دلایل بحران سازمان تامین اجتماعی نیز هست. همین آمار در اروپا، حدود ۷۰ درصد است. غلامی همچنین گفت برای این که کارگران بازنشسته‌ی امروز یک زندگی با رفاه نسبی در سطح زندگی سال ۶۰ داشته باشند، باید حداقل ۹ میلیون تومان دریافتی ماهانه بگیرند. به گفته‌ی وی مستمری سال ۱۳۶۰ چهار هزار تومان بوده است و با حساب ۲۲درصد تورم سالانه برای داشتن قدرت خرید مشابه چهارهزار تومن، باید مستمری امروز ۹میلیون‌ تومان باشد درحالی که فقط ۳میلیون تومان است. به گفته‌ی وی بنا بر ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مزد و مستمری به اندازه‌ی سبد هزینه‌های زندگی باید افزایش یابند، اما این قانون اجرا نمی‌شود. منبع ایلنا اتحاد بازنشستگان

  • اعتراف استاندار کردستان به ناتوانی دستگاه مدیریتی اش در تامین آب آشامیدنی مردم کردستان

    اعتراف استاندار کردستان به ناتوانی دستگاه مدیریتی اش در تامین آب آشامیدنی مردم کردستان ◾️ یکشنبه 26 آبانماه، بهمن مرادنیا که در هشتمین نشست شورای به اصطلاح برنامه ریزی و توسعه سخن می گفت، با ذکر اینکه ما در تعیین نیازهای استان مجبور به اولویت‌بندی هستیم، اعتراف کرد که : "شهرها و روستاهای استان با کمبود آب شرب سالم روبه‌رو‌ند، که باید تامین آب آنها در اولویت قرار بگیرد." جمهوری اسلامی قادر به حل مشکلات مردم کردستان نیست و تمام این حرفها وعده های بی پایه ائی بیش نیستند. #کولبر_نیوز

  • خوزستان رتبه اول اعتصابات و اعتراضات کارگری را از آن خود کرد

    خوزستان رتبه اول اعتصابات و اعتراضات کارگری را از آن خود کرد ◾️یکشنبه 25 آبانماه، «مجتبی یوسفی» کارگزار اهواز در مجلس رژیم در این باره گفت : «عدم توانمندی و صلاحیت برخی مدیران سبب شده است تا دغدغه صنفی کارگران استان خوزستان به اعتصاب و تحصن تبدیل شود و رتبه یک اعتصابات در کشور، به استان خوزستان تعلق بگیرد.» اعتصاب و اعتراضات کارگری بتدریج سراسری و هماهنگ می شود. #کولبر_نیوز @Sarkhatism

  • " رسانه‌ای برای دستفروش‌ها"

    اینجا کجاست؟ اینجا رسانه‌ای برای دستفروش‌هاست. اینجا صدای دستفروشان به دستفروشان و بقیه جامعه می‌رسه. ما معتقدیم دستفروش‌ها باید صدای همدیگه رو بشنون و با هم حرف بزنن و متحد بشن تا کاری از پیش ببرن. همینطور معتقدیم که بقیه مردم باید صدای دستفروش‌ها رو بشنون و نسبت به سرکوب اون‌ها و وضعیت‌شون بی‌خبر و بی‌تفاوت نمونن. این کانال برای کسب درآمد نیست. این کانال برای گفتن از مشکلات دستفروش‌ها و گرفتن حقه. چی می‌خوایم؟ می‌خوایم زندگی کنیم و با این وضع نمی‌تونیم. فکر می‌کنیم تنها راه اینه که کنار هم بمونیم. کانال دستفروشان راهی برای گفتن و شنیدن از دردهامونه. ما برای ذکر مصیبت نیومدیم. ما دنبال چاره‌ایم. چه کار می‌کنیم؟ ما بلندگو هستیم، همین. خبرها و درددل‌ها رو شما می‌گین و ما منتشر می‌کنیم. چطور اعتماد کنیم؟ اسم شما همیشه ناشناس می‌مونه. پیغام‌های شما آرشیو نمیشه و سریع پاک می‌کنیم. همیشه می‌تونین از یک اکانت بی‌نام و به صورت ناشناس به ما پیغام بدید. اینجا جاییه که توش با صدای بلند و بدون تعارف حرف می‌زنیم و کنار هم برای گرفتن حق‌مون می‌ایستیم. دستفروشان به دستفروشان بپیوندید! @Dastforoushaan

  • فراخوان به تجمع برلین در همبستگی با خیزش آبان ۹۸

    #سرخط : فراخوان به تجمع برلین در همبستگی با خیزش آبان ۹۸، همزمان با ۳۸ تشکل دموکراتیک و چپ در شهرهای مختلف ۱۳ کشور جهان در ۱۴ نوامبر ۲۰۲۰ برای حمایت از پیکار جنبش مردم برای نان و آزادی، لغو مجازات اعدام و آزادی بی‌قید و شرط همه‌ی زندانیان سیاسی. ⚪️ ویدئوی برلین در ساعاتی پیش ▪️از صفحه‌ی توییتر منوچهر

  • ابطال قطعی واگذاری شرکت‌کشت وصنعت مغان

    ابطال قطعی واگذاری شرکت‌کشت وصنعت مغان امتداد-گروه خبر: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در اجرای قانون خصوصی سازی درسال ۸۸ درلیست واگذاری ها قرارگرفت و بعد از چهار فقره اگهی نهایتا درسال۹۷ ازطریق به بخش خصوصی واگذار شد این واگذاری ازهمان روز اول مورد اعتراض کثیری از نخبگان محلی و دوستداران بخش کشاورزی قرار گرفت. مخالفین واگذاری براین باور بودند که در تاریخ واگذاری مهلت ۶ ماهه تعیین قیمت کارشناسی اراضی و ابنیه و کارخانجات شرکت به اتمام رسیده بوده است و قیمت واگذاری نیز خیلی نازل تر از قیمت‌های واقعی روز تعیین گردیده و و خریدار نیز بدلیل قرارگرفتن در لیست بدهکاران بانکی فاقد اهلیت بوده است و برخی از منقدین نیز اساسا براین باور بودند که شرکت مغان بعنوان بانک ژن برای تولید بذر کشور باید از لیست واگذاری به بخش خصوصی خارج شود. این واگذاری در طول دوسال گذشته منجر به اعتراضات مردمی و کارگری گردید بطوریکه چندین نفر از کارگران شرکت درپی اعتراضات از کار اخراج شدند و طومارهای زیادی حتی با بیش از ۱۵ هزار امضا به مراکز تصمیم‌گیری ارسال شد نهایتا با طرح این اعتراضات در سازمان خصوصی سازی موضوع به هیات داوری ارجاع گردید. به گزارش امتداد، هیات داوری رای ابطال واگذاری شرکت را صادر کرد ولی با اعتراض خریدار به رای هیات داوری موضوع در یکی از شعبات حقوقی دادگستری تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و با رد اعتراض خریدار حکم هیات داوری در ابطال واگذاری شرکت کشت وصنعت مغان تائید گردید و به این ترتیب واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بصورت قطعی باطل شد. منبع: امتداد بازنشر: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • اعتراضات آبان‌ماه دانشجویان دانشگاه اصفهان:

    اعتراضات آبان‌ماه دانشجویان دانشگاه اصفهان: صبح روز 25 آبان، شروع خونین‌ترین قیام اجتماعی‌ای که شهر اصفهان پس از انقلاب 57 به خود دیده بود؛ در این روز اعتراضات در حدود 20 نقطه شهر طبق فراخوان اجتماعات مردم و ابتداً نسبت به گرانی بنزین آغاز شد. دانشجویان دانشگاه اصفهان به‌دلیل موقعیت جغرافیای دانشگاه و همینطور میزان سراسری بودن اعتراضات، محل فراخوان خود را در دانشگاه انتخاب نکردند و پیش از ظهر روز بیست و پنجم آبان، فراخوان تجمع اعتراضی خود را در میدان آزادی اصفهان (دروازه شیراز) صادر کردند. در تجمعی که در کنار دانش آموزان و عموم مردم، جمعیت آن به 150 تا 200 نفر می‌رسید، دانشجویان دانشگاه اصفهان در نقاط مختلفی از این جمعیت، اعتراض علیه گرانی بنزین را به اعتراض علیه کلیت سیستم تبدیل کردند و با سر دادن شعارهایی که تعرض نسبت به حکومت را در صدر قرار می‌داد، تجمع را موثرتر ساختند و افراد بیشتری از شهروندان را به آن جذب کردند. دانشجویان همصدا و پیشتاز سایرین، شعارهایی علیه فقر و فلاکتی که حکومت به مردم تحمیل کرده سر دادند و دو بار با نیروهای سرگوبگر حکومت که به مردم حمله میکردند درگیر شدند و آنان را به عقب راندند. در نهایت و با نزدیک شدن به ظهر، قسمتی از جمعیت (عموما شهروندان) با اشاره به محل پیشنهادی بعدی برای تجمع آتی، صحنه اعتراضات را ترک کرد و این مسئله موقعیت را برای نیروهای سرکوب فراهم آورد تا باقی جمعیت را پراکنده کنند. اعتراض در روزهای بعدی: به دلیل ایجاد منع آمد و رفت گسترده در دانشگاه و کنترل عبور و مرور در ساعت‌های نزدیک به اعتراضات توسط حراست و همچنین استقرار نیروهای انتظامی‌ای که در قالب وَن‌های ناشناس و مینی بوس‌های بسیج دانشگاه وارد مجموعه خوابگاه‌ها و نزدیک ورودی و خروجی‌های دانشگاه شده بودند، دانشجویان از روزهای بعد از 25 آبان ساعت و مکان تمام فراخوان‌های خود را به صورت غیرعلنی و تنها در جمع‌های مورد اعتماد اعلام کردند. طبق گزارشات تیم‌های مختلف دانشجویی حاضر در تجمعات اعتراضی آبان: مکان تجمعات توده‌ای که مورد حمایت دانشجویان قرار گرفت در پل فلزی، سه راه سیمین، سی و سه پل تا انقلاب، دروازه دولت و چهار راه تختی بود. استراتژی جابجایی و تعقیب و گریز بین محله‌ها و قسمت‌های مختلف شهر موجب عدم تمرکز نیروهای سرکوب و به تبع تجمعات و اعتراضاتی موثر شده بود که نتیجه آن طبق گزارشات موثق دانشجویان از صحنه، علاوه بر آتش زدن 2 دستگاه اتوبوس نیروهای سرکوبگر، حداقل 3 ماشین نیروهای لباس شخصی و انتظامی، 40 شعبه بانک در قسمت‌های مذکور و تخریب بنرها، ایستگاه‌های تبلیغاتی و ... در اکثر چهارراه‌های حیاتی شهر، اختلال جدی در 2 ایستگاه مترو و به تعطیلی کشاندن متروی کل شهر و همراهی اعتصاب گونه شبکه حمل و نقل شهری و بین شهری، شامل تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی در سرتاسر شهر اصفهان شد. پس از اعتراضات آبان: پس از اعتراضات آبان و حمایت تشکل مستقل از حکومت و دانشجویی دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان از اعتراضات آبان، تبیین جایگاه سیاسی این اعتراضات و بیان صریح لزوم مبارزه شهری و سازماندهی انقلاب به منظور تغییر تمام مناسبات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی موجود، در سکوت تمام تشکل‌های حکومتی وابسته اعلام شده و می‌شود: #آبان_ادامه_دارد برقراری ارتباط با ادمین @isf_uni_admin @isfahanuni97

  • بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) پیرامون آزادی #محمد_حبیبی

    به نام خداوند جان و خرد بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) پیرامون آزادی #محمد_حبیبی #محمد_حبیبی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران (تهران) پس از تحمل نزدیک به ۳ سال حبس روز ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹ از زندان تهران بزرگ آزاد شد. کانون صنفی معلمان ایران (تهران) آزادی ایشان را به همسر صبور و مقاوم، جامعه معلمان کشور و مردم آزادیخواه ایران تبریک و تهنیت می‌گوید. ما نه تنها بر این باوریم که فعالان صنفی مانند محمود بهشتی، علی اکبر باغانی، رسول بداقی، محمود باقری، اسماعیل عبدی ، محمد حبیبی ، محمدتقی فلاحی و ... که هدفی جز اعتلای آموزش و فرهنگ این جامعه نداشته و ندارند، نباید با کوچکترین ناملایمتی روبرو شوند، بلکه شایسته می‌دانیم که این گونه کنشگران صنفی، به عنوان بازتاب دهندگان کاستی‌های نظام آموزشی، قدر بینند و بر صدر نشینند. با این وجود تمامی این عزیزان، احکام ناعادلانه زندان خود را در جهت تحکیم مناسبات جامعه‌ی مدنی پذیرفتند و دوران طولانی آن را کم و بیش، صبورانه تحمل کرده‌اند تا به بهترین شکل نشان دهند که قانون‌شکنان واقعی و برهم‌ زنندگان امنیت اجتماعی چه کسانی هستند. در همین راستا، از #اسماعیل_عبدی می‌توان نام برد که اگرچه دوران زندان خود را به پایان رسانده و با بیماری و مشکلات جسمی مختلف دست به گریبان است، اما به بهانه‌‌های واهی از آزادی او، ممانعت به عمل می آورند. #محمد_حبیبی نمونه‌‌ی دیگری‌ است که دوران حبس تحمیلی را به تایید مسئولان زندان با بالاترین درجه از بردباری و متانت گذرانده است. لازم به یادآوری‌است آنچه در کنار درخشش نام این معلمان آزاده، معمولاً نادیده می‌ماند، مسئولیت‌پذیری، بردباری، عقلانیت، مداومت درپیگیری‌های حتی روزانه‌ی مسائل حقوقی توسط همسران و پر کردن جای خالی پدر برای فرزندان در حساس‌ترین مراحل زندگی است و هر کدام از این بانوان گرانقدر، می‌توانند الگو و نمونه‌ای باشند برای سایرین. کانون صنفی معلمان تهران ضمن تاکید بر قانونی بودن فعالیت‌هایش، عملکرد مستقل، صنفی و مدنی خود و حفظ موضع همواره‌ی این سال‌ها در نفی برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی؛ از رویکرد جدید قوه قضاییه در کاهش مجازات حبس استقبال می‌نماید و معتقد است برای مهار بحران‌های متعددی که جامعه و حکومت را به ورطه‌های هولناک می کشاند، لازم است تغییری عمیق در رویکردهای حاکمان در حوزه های اقتصادی، سیاست‌گذاریِ داخلی و خارجی، رویه های قضایی و... در پیش گرفته شود تا مانع گسترش بیشتر شکاف عمیق ایجاد شده میان دولت و ملت گردد. #کانون_صنفی_معلمان_ایران(تهران) ۹۹/۸/۲۴

  • کشته شدن فرهاد وثوقی، زندانی ۲۷ ساله، بر اثر شکنجه نیروهای امنیتی زندان مرکزی خرم‌آباد خبر داد.

    سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از کشته شدن فرهاد وثوقی، زندانی ۲۷ ساله، بر اثر شکنجه نیروهای امنیتی زندان مرکزی خرم‌آباد خبر داد. ⚡️بنابر این گزارش، فرهاد وثوقی ۲۷ ساله، متاهل و پدر یک کودک سه ماهه، اهل هرسین و ساکن روستای تنگ پری شهرستان نورآباد در استان لرستان بود که از مدتی قبل به همراه برادرش مصطفی وثوقی و به اتهام مشارکت در قتل حسین جوزی بازداشت و زندانی شده بود. ⚡️یک منبع مطلع گفته است که «فرهاد وثوقی از روز دوم بازداشت تا زمانی که به قتل رسیده در سلول انفرادی زندان مرکزی خرم‌آباد محبوس بوده است.» در گواهی فوت صادره برای این زندانی تاریخ مرگ او ۲۰ آبان ماه اعلام شده است و به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو «خانواده وثوقی روز جمعه ۲۳ آبان جسد فرزندشان را از پزشک قانونی خرم‌آباد تحویل گرفته‌اند.» بنابر گزارش منابع محلی مقام‌های دادستانی خرم‌آباد خانواده فرهاد وثوقی را تهدید کرده‌اند که از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کنند. #آبان_ادامه_دارد #علیه_فراموشی #نان_کار_آزادی_اداره_شورایی @zan_j

  • نخستین سالروز جان‌باختن «محمد حمزه بریهی» کودک ۱۷ ساله‌ی ساکن کوی آسیه‌آباد (خزعلیه) اهواز

    #سرخط : امروز شنبه ۲۴ آبان‌ماه، نخستین سالروز جان‌باختن «محمد حمزه بریهی» کودک ۱۷ ساله‌ی ساکن کوی آسیه‌آباد (خزعلیه) اهواز در اعتراضات آبان خونین ۹۸ است. محمد حمزه‌ بریهی در واپسین ساعات ۲۴ آبان‌ماه از فاصله‌ی ۵ متری با شلیک گلوله‌ی کلت کمری ماموران امنیتی جان خود را از دست داد. پیکر او روز جمعه اول آذر ۹۸ به خانواده تحویل داده و به‌خاک سپرده شد. نام محمد حمزه بریهی، در کنار اسامی دیگر کودکانان و نوجوانان جان‌باخته‌ی اعتراضات آبان خونین ۹۸ قرار خواهد گرفت. کودکانی بعضا از مناطق حاشیه‌نشین و فرودست که عکس منتشر شده از آنان، تنها تصویر و در نتیجه آخرین عکس زندگی‌شان بوده است: ۱- امیرحسین داوود وند ۱۷ ساله ۲- ساسان عیدی وند ۱۷ ساله ۳- محمدجواد عابدی ۱۷ ساله ۴- آرمین قادری ۱۵ ساله ۵- حسام بارانی‌راد ۱۷ ساله ۶- آروین رانین ۱۷ ساله ۷- آریان رجبی ۱۷ ساله ۸- آریا ۱۷ ساله ۹- محمدرضا احمدی ۱۷ ساله ۱۰- سيداحمد موسوی جعاوله ۱۷ ساله ۱۱- محسن آلبوعلی ۱۷ ساله ۱۲- رضا نیسی ۱۶ ساله. اهواز ۱۳- محمد بریهی ۱۷ ساله ۱۴- مجاهد جامعی ۱۷ ساله ۱۵- احمد آلبوعلی ۱۷ ساله ۱۶- احمدخواجه آلبوعلی (دریس) ۱۷ ساله ۱۷- محسن محمد پور ۱۷ ساله ۱۸- علی غزلاوی ۱۲ ساله. میدان الله خرمشهر ۱۹- خالد غزلاوی ۱۶ ساله ۲۰- محسن محمدپور ۱۷ ساله ۲۱- محمدحسین داستان‌خواه ۱۵ ساله ۲۲- علیرضا استوان ۱۷ ساله ۲۳- جواد بابایی ۱۵ ساله ۲۴- نیکتا اسفندانی ۱۴ ساله ۲۵- مهدی ولی‌پور ۱۶ ساله ۲۶- آرش کهزادی ۱۶ ساله ۲۷- علیرضا نوری ۱۷ ساله ۲۸- امیررضا عبدالهی ۱۳ ساله ۲۹- علی موسوی ۱۲ ساله. ۳۰_ احمد جعاوله ۱۷ ساله. شوشتر #آبان_ادامه_دارد #جان_فشانان #علیه_فراموشی #دادخواهی #نه_می‌بخشیم_نه_فراموش_می‌کنیم

  • بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران به مناسبت سالگرد اعتراضات مردمی آبان ۹۸

    بیانیه بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران به مناسبت سالگرد اعتراضات مردمی آبان ۹۸ . پایمال کردن حق آزادی بیان و سرکوب اعتراض‌های مردم در کشور ما پدیده‌ای نوظهور نیست. جمهوری اسلامی بیش از چهل سال به جای به رسمیت شناختن حق آزادی اندیشه و بیان، حق تأسیس تشکل‌های صنفی مستقل و حق برگزاری تجمع‌های اعتراضی مسالمت‌آمیز، همواره شیوه‌ی اعمال فشار، بگیر و ببند و سرکوب را در پیش گرفته است. سرکوب خشونت‌بار اعتراضات گسترده‌ی مردم در آبان ماه سال گذشته و کشته و مجروح شدن صدها نفر و بازداشت هزاران نفر، که تنی چند از آنان به چوبه‌ی دار سپرده شدند، تعدادی از آن‌ها هنوز در زندان‌اند و برای تعدادی دیگر حکم اعدام صادر شده است، نشانه‌ی آشکار نقض بدیهی‌ترین حقوق انسانی، یعنی حق آزادی بیان است. حکومت نه تنها حق آزادی بیان مردم را به شکلی فجیع سرکوب کرده بلکه همچون موارد مشابه، راه دادخواهی را بر بازداشت‌شدگان و خانواده‌های قربانیان بسته و حتی حق سوگواری آنان را نیز به شیوه‌های مختلف سلب کرده است. آنان که در آبان خونین ۹۸ به خیابان‌ها آمدند آیا جز این بود که می‌خواستند رنج‌ها و خواسته‌های خود را بیان کنند؟ از آبان ِ گذشته تا به امروز نه تنها بهبودی در شرایط زندگی و معیشت مردم ایجاد نشده، بلکه وضع به مراتب بدتر و غیرقابل تحمل‌تر شده است. شانه‌های مردم زیر فشار جانفرسای گرانی خرد شده و سقوط سرسام‌آور ارزش پول ملی در یک سال گذشته مردم فقیر را فقیرتر کرده و بسیاری دیگر را به زیر خط فقر رانده است. در چنین شرایطی بدیهی است که خواسته‌های مردم در آبان گذشته همچنان به قوت خود باقی باشد و مردمی که جانشان به لب رسیده و هیچ چشم‌انداز روشنی پیش روی خود نمی‌بینند، زبان به اعتراض بگشایند و مطالبات‌شان را بیان و حتی فریاد کنند. اما آنچه در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم حکایت از آن دارد که حاکمیت به جای تسلیم شدن در برابر خواست مردم، بر آن است که با اعمال خفقان عمومی و سانسور رسانه‌ها و صداهای مستقل بر واقعیت موجود سرپوش بگذارد. مواردی چون افزایش فشار بر تشکل‌های مستقل دانشجویی و فعالین صنفی و سندیکایی و مدنی، ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، بازداشت‌های گسترده‌ی روزنامه‌نگاران و نویسندگان، از جمله سه عضو کانون نویسندگان ایران (رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن)، صدور حکم‌های سنگین برای بازداشت‌شدگان اعتراضات دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸، بازداشت معترضان به ساقط کردن هواپیمای مسافربری و تهدید تعدادی از آنان که دست از دادخواهی برنداشته‌اند، تشکیل گشت به اصطلاح امنیتی محله‌ها، افزایش فشار امنیتی بر خانواده‌های معترضان و قربانیان در آستانه‌ی سالگرد آبان ۹۸ و... همگی نشان از آن دارد که سیاست‌گذاران کشور کماکان راهِ بستن دهان منتقدان و سرکوب مردم معترض را در پیش گرفته‌اند. کانون نویسندگان ایران در سالگرد آبان ۹۸ بار دیگر حمایت خود را از حق اعتراض مردم و حق دادخواهی خانواده‌های قربانیان و زندانیان آبان ۹۸ و دی ۹۶ اعلام می‌کند و به حکومت هشدار می‌دهد که به سیاست ارعاب و سرکوب معترضان و آزادی‌خواهان پایان دهد و همه‌ی زندانیان عقیدتی و سیاسی را بی‌قید و شرط آزاد کند. کانون نویسندگان ایران ۲۴ آبان ۱۳۹۹

  • میزان ارز اختلاس شده توسط بخش خصوصی هفت تپه برابر با هزینه ایجاد هفتصد هزار #شغل است!

    میزان ارز اختلاس شده توسط بخش خصوصی هفت تپه برابر با هزینه ایجاد هفتصد هزار #شغل است! بر اساس ارقام اعلام شده توسط معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سال ۹۹ برای ایجاد هر شغل به‌طور متوسط ۲۸۱ میلیون تومان نیاز است. میخواهیم با محاسبات ساده اقتصادی بررسی کنیم که همین میزان ارز اختلاس شده توسط کارفرمای بخش خصوصی در هفت تپه یعنی اسدبیگی-رستمی، اگر قرار بود به جای اسدبیگی به شرکت هفت تپه تحت اختیار و مدیریت کارگران داده شود میتوانست چه میزان شغل ایجاد کند. عدد اختلاس ارزی اسدبیگی-رستمی یک و نیم میلیارد دلار بوده است. ( طبق براوردهای وزارت کار، برای ایجاد هر شغل در سال ۹۹ به‌طور متوسط ۲۸۱ میلیون تومان نیاز است. دلار را به ارزش متوسط آبان ۱۳۹۹ در نظر میگیریم): در اینصورت این مبلغ ارز اختلاس شده توسط اسدبیگی-رستمی میتوانست در حدود صد و سی و سه هزار و چهارصد و پنجاه و یک شغل ایجاد کند! نه اینکه صد و سی و سه هزار نفر را سر یک کار و کارگاه یا کارخانه از قبل آماده مثل هفت تپه ببرد. بلکه این رقم میتواند از صفر و از هیچ زمین بخرد و تجیهزات بخرد و سرمایه گذاری کند؛ تشکیلات صنعتی و تولیدی کاملا جدید و در جای جدید و با امکانات جدید راه اندازی کند و صد و سی و سه هزار نفر را به کار مشغول کند. اما در مورد هفت تپه موضوع متفاوت است: اگر همین میزان سرمایه اختلاس شده را قرار بود در شرکتی از قبل آماده مانند هفت تپه سرمایه گذاری کنند که حتی در نقاط ساخته و پرداخته نشده و بیکار در شرکتش، زمین و ملک و آب و امکانات کافی دارد بنابراین هزینه ایجاد شغل بسیار کمتر میشد زیرا نیاز به سرمایه گذاری برای خرید ملک و تهیه آب و نظایر آن وجود نداشت. در ضمن تجهیزات مختلف زیربنایی و تاسیسات و پمپ و نیروگاه برق و امثالهم هم وجود داشت. فرض کنیم که کاری به مزارع نیشکر و کارخانه هم نداشته باشیم و در آنها هم هیچ تغییری ندهیم. در این صورت باز هم برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل، مقدار زیادی از امکانات اولیه موجود بود. مثلا برای ایجاد هر شغل مخصوصا در زمینه کشاورزی و صنایع وابسته و نیاز به سرمایه گذاری اولیه ملک و آب نداشتند. نتیجتا برای ایجاد هر شغل در هفت تپه و در رشته های کشاورزی رقمی در حدود پنجاه میلیون تومان و برای هر شغل درصنایع جانبی کشاورزی رقمی در حدود صد میلیون تومان نیاز داشتند. بدین ترتیب اگر قرار بود یک و نیم میلیارد دلار اختلاس شده توسط اسدبیگی-رستمی در هفت تپه به کار گرفته شود میتوانست هفتصد و چهل و نه هزار و نهصد و نود و نه نفر را در بخش کشاورزی مشغول به کار کند. ( به طور خلاصه هفتصد و چهل هزار نفر). دقت کنید که رقمی که صرفنظر کردیم و عدد را گرد کردیم رقم نه هزار و نهصد نفر بود یعنی نزدیک به دو برابر شاغلین در هفت تپه را فقط به عنوان عدد خرد کنار گذاشتیم. اگر قرار بود این مبالغ ارز اختلاس شده توسط اسدبیگی ها در صنایع جانبی کشاورزی سرمایه گذاری شود میتوانست در حدود سیصد و هفتاد و چهار هزار و نهصد نفر را در هفت تپه مشغول به کار کند. ✅ ممکن است کسی بگوید که هفت تپه ظرفیت پذیرش، اسکان و دادن امکانات زندگی به هفتصد و چهل هزار نفر را ندارد. این بحثی دیگر است اما ماجرا از این قرار است که با محاسبات اقتصادی میتوان به سادگی دریافت که میزان ارز اختلاس شده توسط اسدبیگی میتوانست برای هفتصد و چهل هزار نفر شغل ایجاد کند. اما در شرکت هفت تپه حتی هفت هزار کارگر را شاغل نکردند و بالغ بر دو هزار نفر از کارگران این شرکت در بدترین شرایط و به کار فصلی و فقط در چند ماه مشغول هستند. بین هفتصد و چهل هزار نفر ظرفیت اشتغال با ارز اختلاس شده و پنج هزار نفری که در اوج فصل های اشتغال در این شرکت مشغول میشوند فاصله زیادی است! یعنی ارزهای اختلاس شده توسط اسدبیگی-رستمی میتوانست صد و پنجاه برابر تعداد حال حاضر شاغلین شرکت هفت تپه را مشغول به کار کند! کل جمعیت شهری شوش و اندیمشک، دزفول، شوش و شوشتر برابر با پانصد و پنجاه هزار نفر است. یعنی معادل کل این جمعیت میتوانست با ارز اختلاس شده توسط اسدبیگی به کار مشغول شود. خلاصه: با میزان ارز اختلاس شده توسط اسدبیگی-رستمی که با اعتبار هفت تپه اختلاس شده، میشد برای معادل جمعیت تمام جمعیت این منطقه اعم از این شهر ها و بخش ها و روستاها اشتغال زایی شود( هفتصد هزار شغل): برابر با کل جمعیت شهر شوش، حر- بیت چریم، حسین آباد، بن معلی، الوان-عبدالخان، آهودشت، فتح المبین-صرخه/سرخه-چنانه، شاور-سید عباس و ... کل روستاهای و بخش های شوش و همچنین کل جمعیت دزفول و اندیمشک و شوشتر و کارون و گتوند. م.بهداد - #کارشناس #اقتصاد- آبان ۱۳۹۹ مقاله دریافتی- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • فضای امنیتی در تبریز در سالگرد خیزش آبان

    فضای امنیتی در تبریز در سالگرد خیزش آبان ▪️در اولین سالگرد خیزش ابان امروز در تبریز هم فضا امنیتی شد و نیروهای امنیتی و انتظامی در چهار راه شهناز حضور داشتند. پیش از این از تجمع در کرمانشاه، حضور گسترده نیروهای انتظامی و امنیتی در شهریار و رباط کریم و همچنین حضور این نیروها در مشهد خبرهایی انتشار یافته است.

  • سومین روز اعتصاب کاکنان میدان نفتی آزادگان شمالی جز میادین غرب کارون در اعتراض بە پایین بودن حقوق و اجرایی نشدن طبقه بندی مشاغل

    سومین روز اعتصاب کاکنان میدان نفتی آزادگان شمالی جز میادین غرب کارون در اعتراض بە پایین بودن حقوق و اجرایی نشدن طبقه بندی مشاغل شرکت ملی نفت چین پیمانکار اصلی این میدان نفتی است که پروژه را از مهندسی و توسعه نفت(PEDEC) بە پیمانکار ایرانی شرکت ایران افق واگذار کردە است. اکنون پیمانکار چینی سعی دارد با وعدەهای توخالی و دروغین کارکنان را مجبور بە امضای قرارداد کند کە این کارکنان تاکنون بە زیر بار نرفتەاند. در پیام تحقیر آمیزی کە پیمانکار چینی ماە گذشتە بە کارکنان فرستادە، می گوید کە شرایط اقتصادی ایران بد است و بهتر است بە این کار راضی شوید.

  • ترکیه کشوری است ناامن برای پناهجویان سیاسی و مخالف جمهوری اسلامی!

    ترکیه کشوری است ناامن برای پناهجویان سیاسی و مخالف جمهوری اسلامی! ▪️نسیبه شمسایی دختر خیابان انقلاب که شال سفید دختران خیابان انقلاب را بر فراز قله دماوند برافراشته بود در ترکیه بازداشت و از او به اجبار امضای نامه دیپورت را گرفته اند! ▪️نسیبه یک روز پس از دریافت حکم مجدد زندانش در دادگاه تجدید نظر، از ایران خارج و به ترکیه رفت. او اکنون در کمپ بازداشتیان شهر ادرنه در ترکیه است. نسیبه در صورت دیپورت به ایران چند سال زندان دارد! جان نسیبه در خطر است! صدایش باشیم!

  • تجمع بزرگداشت خیزش آبان در کرمانشاه

    تجمع بزرگداشت خیزش آبان در کرمانشاه ▪️به گزارش منابع خبری از کردستان هم‌زمان با اولین سالگرد اعتراضات آبان‌ماه و گسیل نیروهای ضد شورش به این مناطق مردم در میدان آزادی و محله نوبهار کرمانشاه تجمع کرده اند.

  • #کامیار_ذوقی دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد!

    #کامیار_ذوقی دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد! ▪️اردوی کار: بر اساس رای بدوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، کامیار ذوقی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه ۹۸، از بابت اتهام 《اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور》به ۴ سال حبس تعلیقی و ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. @senfi_uni_iran

  • پنج سال زندان با دادگاهی سی ثانیه‌ای! روایتی از دادگاه یکی از معترضان آبان ۹۸

    پنج سال زندان با دادگاهی سی ثانیه‌ای! روایتی از دادگاه یکی از معترضان آبان ۹۸ ▪️احمدرضا حائری زندانی سیاسی که به تازگی از زندان تهران بزرگ آزاد شده، روایت دادگاه یکی از معترضان آبان ماه سال گذشته را در اینستاگرام خود نوشته است. حائری نوشته: ▪️مهدی باقری جوان محجوب، مؤدب، شریف و زحمتکشی است، مهدی را چند روز پس از اعتراضات آبان خونین سال گذشته با برخوردهایی خشن و غیرانسانی بازداشت کردند و طی دادگاهی در دادگاه انقلاب تهران با شناسائی هویت و بدون هیچ فرصتی برای دفاع و بدون استفاده از حق قانونی داشتن وکیل، در جلسه ای که سی ثانیه بیشتر طول نکشید به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی به اشد مجازات یعنی پنج سال زندان محکوم شد. ▪️روایتی که خواهید خواند کل جلسه دادگاه مهدی باقری بود که در آن به پنج سال زندان محکوم شد. روایت دادگاه مهدی باقری از متهمان اعترضات آبان با قضاوت قاضی عموزاد: ▪️قاضی:اسمت چیه؟ ▪️متهم: مهدی باقری ▪️قاضی:شغلت چیه؟ ▪️متهم: کابینت کار ▪️قاضی:بچه کجائی؟ ▪️متهم: تهرانپارس ▪️قاضی:بیا اینجا را امضا کن! ▪️متهم: چیو امضا کنم؟ آخه حاج آقا من که کاری نکردم، اجازه بدید صحبت کنم! ▪️قاضی: گمشو برو بیرون! ▪️متهم: آخه چرا!؟ ▪️قاضی: شماها را باید اعدام کرد!، اگر دست من بود همتون را اعدام میکردم! ▪️متهم: من کاری نکردم حاج آقا اجازه بدید....! ▪️قاضی: خفه شود برو همون جهنمی که ازش اومدی! ▪️متهم:کجا!؟ ▪️قاضی:زندان!

  • کارگر

    تصویر مربوط به امروز است؛ از میدان پارک مشهد. در سالروز #خیزش_آبان و در وحشت از تکرار آن وارد صحنه شده اند. براساس گزارش های شهروندان امروز در بسیاری نقاط در مسیر از شهریار تا رباط کریم نیروی ویژه کاملا مسلح مستقر کرده بودند.

  • یگان موتور سوار سپاه ثارالله تهران در حال گشت‌زنی در اندیشه شهریار

    یگان موتور سوار سپاه ثارالله تهران در حال گشت‌زنی در اندیشه شهریار این گشت زنی، نه نشانه ی اقتدار، که ترس و وحشت آنان را به تصویر می کشد #آبان_خونین #سالگرد_خیزش_سراسری مردم

  • همه چیز را برای پول و سود ویران می کنند

    بزودی مقبره صور اسرافیل و ملک المتکلمین پارکینگ بیمارستان لقمان تهران میشود.. همه چیز را برای پول و سود ویران می کنند، فرهنگ و تاریخ کشور هم در امان نیست.

  • بیشرف تر از این قاضی ندیدم، تف میکنم بصورت پدر زن تو...!

    پاسخ شعله پاکروان به داماد قاضی مرگ، «حسن تردست»؛ بیشرف تر از این قاضی ندیدم، تف میکنم بصورت پدر زن تو...! ▪️داماد «حسن تردست» درپاسخ به تلاشها برای دستگیری قاضی مرگ جمهوری اسلامی، نوشته: با آبروی خانواده ما بازی نکنید. حکم های صادر شده از سوی آقای تردست، درست بوده او در کارهایش دقیق و حساس بوده و بهترین قاضی در ایران بوده است. انسان شریف، رستگار و ... ▪️خانم پاکروان در لایو اینستاگرام گفت، آقای رحیم علی پور شما دختر نه ساله ای دارید به اسم لیان که اگر نوزده ساله شد، ممکن است هر چیزی برایش پیش بیاید آیا می پذیرید یک نفر به او بگوید، اگر در معرض تجاوز بودی باید میگذاشتی تجاوز انجام شود و بعد نزد ما می آمدی. آیا این را از هرکس و هر قاضی و... می شنیدید که به عزیزترین فرزندتان این را بگوید بصورتش تف نمی کردید. من تف می کنم! چون این قاضی یعنی پدر زن شما به دختر من گفت..! «حسن تردست» رو به دختر جوان ١٩ ساله ی من کرد و گفت باید می گذاشتی تجاوز کند و بعد می آمدی...! شما می گویید او شریف بود. من می گویم بیشرف تر از این قاضی ندیدم. اگر چه همه قضات حکومت اسلامی بی شرف بودند، ولی این هم یکی از بیشرف ها بود."

  • دستکم ۳ تجمع اعتراضی برگزار شد

    دستکم ۳ تجمع اعتراضی برگزار شد طی روزهای گذشته ، جمعی از اهالی روستای بکه شهرستان شهریار در استان تهران در مقابل ساختمان قوه قضائیه، شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت کارون در محوطه این شرکت و گروهی از کارکنان میدان نفتی آزادگان شمالی واقع در شهرستان اهواز در محوطه محل کار خود، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

  • محمدناصر مُقیسه‌ای با نام مستعار ناصریان از دادگاه انقلاب به دیوان عالی کشور منتقل شد

    محمدناصر مُقیسه‌ای با نام مستعار ناصریان از دادگاه انقلاب به دیوان عالی کشور منتقل شد از مقیسه به عنوان قاضی پرونده‌های امنیتی نام برده می‌شد. پروندهٔ کارگران هفت‌تپه در شعبهٔ ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست مقیسه رسیدگی شده بود. اسماعیل بخشی : " کلی طول کشید تا منشی تلفظ صحیح فالوور رو بهش یاد بده، بعد گفت آقای بخشی دارای تفکر التفاتی(التقاطیِ) ملی گرا، کمونیست،سلطنت طلب،ارتباط با گروهک منافق، ارتباط با فرقه ی ضاله(دراویش) میباشد باخنده گفتم مگه سالاده؟ همه زدن زیر خنده ‏گفت حالا تو مسخره کن اما تشخیص فکرت با منه!" #مرتجعین_کودن #زنده_باد_انقلاب #زنده_باد_جنبش_نان_کار_آزادی @zan_j

  • برهان منصورنیا 28 ساله

    برهان منصورنیا 28 ساله #کشته_شدگان_آبان_۹۸ #آبان_ادامه_دارد برهان 28 ساله، فارغ‌التحصیل دکترای دامپزشکی بود. او در روز 25 آبان بر اثر اصابت جنگی زخمی شد و 34 ساعت بعد در بیمارستان جان باخت. برقراری ارتباط با ادمین @isf_uni_admin @isfahanuni97

  • اعتصاب غذای فاطمه داوند

    اعتصاب غذای فاطمه داوند از بازداشت شدگان آبان۹۸ بوکان محبوس در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به تصمیم مسئولین زندان مبنی بر مخالفت با آزادی وی با پابند الکترونی. #آزادی_فوری_و_بی_قید_و_شرط_زندانیان_سیاسی @behnima

  • یک زندانی بر اثر شکنجه کشته شد .

    ⭕️یک زندانی با هویت فرهاد وثوق در زندان خرم آباد بر اثر شکنجه زندان بانان کشته شد . گویا حدی برای شکنجه و آزار متهمین برای ماموران وجود ندارد که در خیابان ، اطاق های بازجویی و یا زندان متهمین را تا سرحد مرگ شکنجه می دهند و به هیچ مقام یا نهادی هم پاسخگو نیستند .... چندی پیش هم فردی با هویت مهرداد سپهری توسط گشت پلیس مشهد به قتل رسید ...‌ @behnima

  • کارگر

    خلاصه ای از اخبار و گزارشات کارگری اخباروگزارشات کارگری 23 آبان ماه 1399 - اعتصاب کارگران خشمگین مجتمع پتروشیمی جم دراعتراض به سطح نازل حقوق،شرایط کاری نامناسب وبرای کوتاه شدن دست شرکت پیمانکاری - تجمع اعتراضی کارگران متقاضی کارنسبت به رشوه گیری برای اشتغال مقابل ساختمان مدیریت کار وخدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس - تجمع اعتراضی کارگران متقاضی کارنسبت به رشوه گیری برای اشتغال مقابل ساختمان مدیریت کار وخدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس - ادامه اعتراضات کارگران شهرداری لوشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق، وعده توخالی شهرداروندانم کاری های شورای شهر - بیکاری کارگران کارخانه سیمان خاکستری نی ریزدرپی تعطیلی به علت ایجاد آلایندگی زیست محیطی - سها مرتضایی:فعالیت صنفی جرم نیست! - گزارشی درباره تجمع اعتراضی دامداران اصفهان نسبت به کمبود نهاده در دام شیری و گوشتی مقابل كشتارگاه صنعتی دام فساران - جان باختن یک کارگر معدن امیر مجتمع معدنی آسمینون منوجان پس از 10 روز دست وپنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان بندرعباس - جان باختن کارگرشهرداری عسلویه حین کار براثرتصادف

  • تکذیبیه درباره بازگشت به کار تمام همکاران اخراجی و هشدار درباره تلاش هایی برای دفاع از اسدبیگی

    تکذیبیه درباره بازگشت به کار تمام همکاران اخراجی و هشدار درباره تلاش هایی برای دفاع از اسدبیگی در روزهای اخیر در پی اعتراضات متحدانه ما که منجر به بازگشت به کار پانزده تن از همکاران شد برخی اظهار نظرهای مقامات و رسانه واقعیت ها را به صورت اشتباه بیان میکنند و مثلا اعلام میکند تمام کارگران اخراجی یا بیکار شده هفت تپه به سر کار بازگشته اند. یکی از این رسانه ها مرکز خبری قوه قضاییه است (که قطعا از منبع منتظری دادستان کل کشور که حامی اسدبیگی ها است) به اشتباه اعلام کرده که ضمن اینکه تمام پانزده کارگر اخراجی به سر کار بازگشته اند تمامی کارگران بیکار شده به علل دیگر نیز به سر کار بازگشته اند که این مورد را اکیدا تکذیب میکنیم. ◀️ اولا : هنوز پنج همکار ما منجمله محمد خنیفر، اسماعیل بخشی، سالار بیژنی و ایمان اخضری بلاتکیف یا اخراج هستند و بر خلاف قول و وعده های انواع و اقسام مسئولین، هنوز این عزیزان بلاتکلیف هستند. ◀️ دوما: بالغ بر چد صد همکار ما در که در زمره کارگران فصلی شمرده میشوند و منجمله همکاران ما در بخش غیرنیشکری بلاتکلیف و بیکار هستند. تعدادی از آنها موقتا در کشت به کار گرفته شده بودند اما اکثریت آنها بیکار هستند و برخی سابقه چند سال کار در هفت تپه را دارند. بسیاری از مقامات قول داده بودند بازگشت به کار این همکاران را پیگیری خواهند کرد که هیچ کاری نکردند. به نظر میرسد برای تطهیر چهره و عملکرد اسدبیگی ها دست هایی در کار نشر اخبار و آمار اشتباه هستند. برخی به اشتباه ظرفیت دوازده هزار هکتار کشت نیشکر در هفت تپه را فقط سه هزار هکتار اعلام میکنند و برخی نیز به اشتباه اعلام میکنند همه همکاران اخراجی یا بلاتکلیف به کار بازگشته اند. ♨️ اسدبیگی و بخش خصوصی جنایت و تخریب و خیانت های بسیاری به شرکت و مردم منطقه روا داشته است که با صدها مصاحبه و انتشار اخبار کذب قابل رفو کردن نیست. تنها راه باقی مانده برای مسئولین انجام سریع خلع ید این بخش فاسد است. هرگونه توطئه در مسیر انجام خلع ید با اعتراضات گسترده و متحدانه و تعطیل ناپذیر کارگران هفت تپه مواجه خواهد شد. جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف- شنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

  • هشدار!

    هشدار! همکاران سلام. با توجه به رسیدن به مرحله نهایی خلع ید از خاندان فاسد اسدبیگی اینها دارن سعی میکنن مقادیری از ابزار و تجهیزات و ماشین آلات شرکت رو خارج کنن و بفروشن. به برخی مدیران گفتن هر کس موفق بشه ماشین آلات رو خارج کنه میتونه بفروشه و نصف پولش رو خودش برداره. به هیچ وجه اجازه ندیدم سرسوزنی از شرکت خارج بشه. به محض اینکه با خبر شدید دارن چیزی رو خارج میکنن سریعا به بقیه همکاران خبر بدید تا از خروج اموال خودمون جلوگیری کنیم. در این شرایط حساس مراقب از شرکت و حفظ آرامش و دوری از تشنج و تنش باید در راس اقدامات ما باشه. مراقب عوامل اسدبیگی باشیم. پیام همکار

  • اظهارات اشتباه توسط معاون پارلمانی وزیر اقتصاد درباره هفت تپه

    اظهارات اشتباه توسط معاون پارلمانی وزیر اقتصاد درباره هفت تپه ◀️ هادی قوامی معاون وزیر اقتصاد در مصاحبه ای که درباره علل فسخ قرارداد اسدبیگی ها کرده است توضیحاتی ارائه کرده است که اشتباه است. اینکه ایشان توضیح میدهد که علل فسخ قرار داد چیست و از اقدامشان برای خلع ید اسدبیگی میگوید خوب است اما باید دقت کنند که حرف های اشتباه درباره هفت تپه نزنند. مهم ترین اشتباه آقای قوامی این است که برای نشان دادن تخریب گری اسدبیگی ها اعلام میکند باید سه هزار هکتار کشت در هفت تپه انجام شود که این حرف اشتباه است. ایشان باید بداند که این عدد، اصلا عددی نیست که به هفت تپه ربطی داشته باشد بلکه عددی است که اسدبیگی از خودش درآورده است و بعد به سایر مسئولین هم سرایت کرده است. همین مقدار کشت ناچیز بدون سم و کود تبدیل به مزارع علف هرز شده است. ✅ واقعیت چیست ؟شرکت هفت تپه بالغ بر بیست و چهار هزار هکتار زمین دارد. از این میزان، حداقل دوازده هزار هکتار آن قابل کشت نیشکر است. نتیجتا عدد سه هزار که توسط برخی مطرح شده است اصلا ظرفیت اصلی کشت هفت تپه نیست. بیاید فرض کنیم سه هزار هکتار کشت شد. میدانید یعنی چه؟ یعنی پایان کشت و صنعت نیشکر هفت تپه! سال های قبل که پنج هزار و هفت هزار هکتار کشت داشتیم میزان تولید محصول به یک چندم سال های قبل رسیده بود وای به حال اینکه قرار باشد سه هزار هکتار کشت کنیم. ◀️به نظر میرسد دستگاه دروغ پراکنی اسدبیگی برخی ارقام های خیانت کارانه خودشان را مانند ویروس آلوده به تمام سطوح مسئولین تزریق کرده اند. در مورد دیگری ایشان اعلام کرده است تولید شرکت هفت تپه در دو سال اخیر کاهش یافته است که این مورد هم صحیح نیست زیرا تولید شکر سفید در هفت تپه کلا متوقف شده و به صفر رسیده است. ایشان گویا مطلع نیست که تولید شکر سفید ما بالای شصت هزار تن بوده است و حتی تا نود هزار تن هم میرسیده است اما اکنون به صفر گرم، صفر کیلو و صفر تن رسیده است. وقتی ایشان میگوید کاهش یافته یعنی مثلا از شصت هزار به چهل هزار رسیده باشد در حالی که تولید شکر سفید به صفر رسیده است. مورد دیگری که ایشان فراموش کرده است این است که به جای کشت نیشکر شرکت ما به بنگاه معاملات ملکی تبدیل شده و زمین هایش اجاره داده میشود. مورد دیگر این است که با اعتبار همین شرکت یک و نیم میلیارد ارز گرفته و قاچاق شده است. مورد دیگر این است که همین بخش خصوصی با کمک برخی مقامات بالغ بر دویصت پرونده قضایی علیه کارگران گشوده است. مورد دیگر این است که اختلاف و تنش و تشنج ایجاد کرده است و حتی اقدام به استخدام تبهکاران مسلح کرده است و به خانه مردم شلیک میکنند و خانه آتش میزنند و شمشیر بر کارگران میکشند. مورد دیگر میلیاردها تومان و صدها هزار دلار رشوه ای است که به انواع مقامات پرداخت کرده اند و در عوض ما را بیچاره تر کرده اند. با وجود اینکه در حال اجرای خلع ید هستند با این حال انتظار داریم که بعد از این همه سال حداقل وقتی درباره هفت تپه حرف میزنید نیم ساعت وقت بذارید و اعداد و ارقام و امارها را مرور کنید. امیدواریم این اظهارات نادقیق در مورد هفت تپه تکرار نشود. پیام همکار

  • درد مشترک کارگران از هفت تپه تا هپکو!

    درد مشترک کارگران از هفت تپه تا هپکو! جمعی از کارگران شرکت هپکو با انتشار نامه‌ای تحت عنوان «درد مشترک؛ از هفت تپه تا هپکو» به طرح نگرانی‌های خود و سایر کارگران کشور، در مورد واگذاری شرکت‌های دولتی پرداختند و بر ضرورت افشای فساد رخ داده در آنها تاکید کردند. در بخش هائی از این نامه آمده است: این روزها وقتی خبر‌های شرکت هفت تپه را پیگیری می‌کنیم لحظه، لحظهِ سالهای گذشته خودمان را به یاد می‌آوریم . اعتراض، اخراج و تهدید و زندان، و امنیتی شِدن‌مان و استرس‌های شبانه‌روزی خانواده‌هایمان، روح‌مان را آزار می‌دهد، و با خود می‌گوییم، مگر این مالکان و سهامداران دلال‌صفت و زالوصفت در انقلاب مستضعفین، چقدر نفوذ و ارزش دارند که با مبالغ بسیار ناچیز سرمایه‌های عظیم این مملکت را چندین سال است که به دست گرفته‌اند . چرا با توجه به تخلفات محرز و با مستندات کافی در شرکت هپکو و فسادهای کاملا ثابت شده در شرکت هفت تپه توسط سهامدارانشان، هر روز باید شاهد مشکلات بی‌شمار این غول‌های صنعتی در کشور باشیم. واقعا چه دست‌هایی پشت پرده است که همیشه باید مظلوم‌ترین و ضعیف‌ترین قشر جامعه (کارگران) برای این نظام و مملکت متهم شوند و تاوان بدهند، در حالی که قانون‌شکنان در حال عیش و سرمستی قدرت و ثروت‌اند؟ چرا هر روز باید از خبر آزادی یا برگشت به کار یا پرداخت حِقوق‌های معوقه عزیزان‌مان در هفت تپه خوشحال باشیم؟ مگر اینها حق ذاتی کارگران نیست؟ چرا نباید یکبار از خبرِ برخورد سخت با مفسدین اقتصادی و سهام داران فاسد خوشحال شویم؟ سوال اینجاست که چرا پرونده‌ی آشکار فساد در سازمان خصوصی‌سازی که جان و مال و سفره قشر عظیمی از مردم را نشانه رفته است را نمی‌بینیم و به آن پرداخته نمی‌شود، چرا پرونده مصوب اصلی این واگذاری‌ها در دادگاه علنی برگزار نمی‌شود تا مرحمی باشد برای کارگران این مرز و بوم و امیدوار باشند بر محکمه انقلابی. به هر حال ما کارگران شرکت هپکو، خود و دیگر کارگران کشور را در کنارِ کارگران انقلابی هفت‌تپه می‌بینیم، و امیدواریم روزی فرا برسد که کارگران آسوده خاطر باشند و مسببین این روزها در استرس و تحت تعقیب!

  • رضا معظمی گودرزی

    #سرخط : «رضا معظمی گودرزی» از جان‌باختگان اعتراضات آبان خونین ۹۸، متولد ۱ دی‌ماه ۱۳۷۸، مربی اسکیت و ساکن کرج بود. رضا معظمی در ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در تقاطع خیابان یکم شرقی فاز ۱ اندیشه‌ی کرج، با اصابت گلوله‌ی تک‌تیراندازان امنیتی از ناحیه‌ی کمر مجروح و به بیمارستان منتقل شد. در بیمارستان تامین اجتماعی شهرک اداری، «پانسمان معمولی» برای وی انجام می‌شود‌. او تا ساعت ۲ بعد از نیمه‌شبْ روی تخت بیمارستان بود و با وجود خواهش و درخواست‌های خانواده، کادر بیمارستان از بردن وی به اتاق عمل با اعلام «نبودنِ جا» امتناع کردند. به‌دلیل وجود گلوله در بدن، اجازه‌ی انتقال به بیمارستان دیگر نیز به خانواده داده نشد. پس از انتقال دیرهنگام به اتاق عمل و آگاهی از کارت اهدای عضو وی، عمل جداسازی اعضا جهت پیوند، انجام می‌شود. ⚪️ پیکر رضا معظمی گودرزی‌ با تهدید ماموران امنیتی مبنی بر انتقال وی به شهری غیر از کرج، در یکی از روستاهای بروجرد به خاک سپرده شد. #آبان_ادامه_دارد #جان_فشانان #علیه_فراموشی #دادخواهی #مادران_دادخواه #نه_می‌بخشیم_نه_فراموش_می‌کنیم

  • تهدید خانواده‌های #جان_فشانان #آبان۹۸ در بهبهان

    بر اساس اخباری که به‌دست ما رسیده است، ماموران امنيتی با تهدید خانواده‌های #جان_فشانان #آبان۹۸ در بهبهان، آنان را مجبور به لغو مراسم‌ سالگرد کرده‌اند. #فرزاد_انصاری_فر #محمد_حسین_قنواتی #احسان_عبدالله_نژاد

  • مراسم سالگرد #پژمان_قلی‌پور

    #سرخط : امروز مراسم سالگرد #پژمان_قلی‌پور از #جان_فشانان #آبان_خونین در یکی از روستاهای لنگرود در استان گیلان برگزار شد. او در روز ۲۶ آبان‌ماه در سن ۱۸ سالگی به ضرب گلوله‌ی پاسداران سرمایه و ارتجاع در خون غلطید. کیکی که برای سالگرد پژمان تهیه شده است، نمادی‌ست از تبدیل شدن بدنِ معترضان به سیبلِ گلوله‌‌‌ی فاشیست‌ها. یاد در خون خفتگان آبان گرامی انتقامِ ما از قاتل‌شان در روز #دادخواهی

  • "پروانه‌ی نیزار"

    #سرخط : «پروانه‌ی نیزار» نام یکی از نقاشی‌های پرستو فروهر است. او در مورد این اثر گفته است: «سال پیش در #آبان_خونین۹۸ از یک شاهد عینی شنیدم: #نیزار را چنان به رگبار بسته بودند، گویی آن را با داس بریده‌اند. دریای خونْ به‌پا شده بود». این پروانه‌ی نقاشی شده، متشکل از بی‌شمار فیگورهای درهم تنیده و خون‌آلودی است که در عین سرکوب، سودای رهایی را در سر دارند. ⚪️ پرستو فروهر، فرزند جان‌باختگان «پروانه اسکندری» و «داریوش فروهر» است که در جریان قتل‌های زنجیره‌ای روشنفکران در تاریخ ۱ آذر ۷۷ کشته شدند.

  • در سالگرد آبان؛ جنبش ادامه دارد!

    در سالگرد آبان؛ جنبش ادامه دارد! از خیزش آبان 98 یکسال گذشت. آبان 98 در ادامه دی ماه 96 موجی توده ای بود که در مقابل رژیم اسلامی خروشید و تنها با کشتار و بازداشت و زندان و اعدام فروکش کرد. خیزش های دی 96 و آبان 98 بر بستر شرایط اجتماعی کارگران و ستمدیدگانی بوده و هست که راه حل خروج از بحران سرمایه داری و ناتوانی رژیم اسلامی در مقابل آن را با اتکا به نیروی توده ای خویش جستجو می کنند. این خیزش ها با وجود مجموعه در هم تنیده تناقضات اجتماعی و ناتوانی رژیم اسلامی در خروج از آن اجتناب ناپذیر خواهد بود. خیزش های دی ماه 96 و آبان ماه 98، بر خلاف خیزش 88 که جامعه راه حل خود را در چهارچوب جناح بندی های رژیم تعقیب میکرد، با شعار «اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» و «جمهوری اسلامی ، نابود باید گردد» طنین صدای کارد به استخوان رسیدگانی بود که منافع خود را با عبور از رژیم اسلامی در ایران جستجو کرده است و هر چه بیشتر شکاف بین جامعه و رژیم را عمیقتر کرده است. با آغاز پاندومی کرونا، که ناتوانی نظام استثمارگرانه جهانی و راهکار دولت های سرمایه داری در مقابل سلامت و جان انسانها را به نمایش گذاشت، رژیم اسلامی نیز با استفاده از آن در تلاش برآمد که شکاف عمیق خود با جامعه را مخدوش کند، در حالی که در رابطه با پاندومی کرونا هزاران نفردر ایران جان خود را از دست دادند که بدون شک از آن می توان به عنوان یک قتل عام عمد نام برد. در چنین شرایطی که رژیم اسلامی سرمایه داری اکثریت جامعه را بر سرانتخاب دو راهی مرگ از گرسنگی و یا مرگ با کرونا قرار داده است و دانشگاهها و مدارس در قرنطینه هستند، کارگران در محل کار و با وجود ابتلای هزاران نفر از آنها، راه سوم ادامه مبارزات را برگزیده اند. درسال جاری بعد از خیزش آبان و با وجود پاندومی کرونا مبارزات کارگری از حرکت باز نماند و کارگران نیشکر هفت تپه و نیز سایر بخش ها منجمله کارگران شهرداری ها و خدمات و پرستاران در بخش درمان و پزشکی، کارگران عسلویه و نفت و گاز و پتروشیمی ها و کارگران شرکت واحد و بخش حمل و نقل در جهت متحقق کردن مطالباتشان بارها دست به اعتراض دسته جمعی زده اند. اعتصاب طولانی کارگران هفت تپه با طرح مطالبات روشن اجتماعی و طبقاتی علیه سیاست های سرمایه داری در ایران، خصوصی سازی توام با رانت خواری و اختلاس، خلع ید رستمی و اسد بیگی را نشانه رفته است، آن راهی است که می تواند به صورت میدانی جنبش کارگری و دیگربخش های جنبش اجتماعی را به همدیگر گره زند. کارگران هفت تپه با مبارزات خود برای بازگشت به کار همکاران اخراجی و لغو احکام زندان و امنیتی کردن پرونده کارگران نیز جنبش کارگری را گامها به جلو راند و در چنین شرایطی که محدودیت های قرنطینه حاکم است نقش پیشتازی جنبش کارگری را در جامعه برجسته کرد. سیاست رژیم اسلامی درچنین شرایطی تلاش برای اعدام بازداشتی های خیزش های اجتماعی و دستگیری و بازداشت و امنیتی کردن فضای اجتماعی و تکیه بر نظامی گری است. محکم کردن حلقه استبداد در داخل ایران و انتظار برای رفع موانع در سیاست خارجی و اکنون با انتخاب بایدن و فعال شدن برجام تنها راهی است که رژیم برای نجات خود بدان متوسل شده است. اما بحران اقتصاد سرمایه داری در جهان و موقعیت شکننده رژیم اسلامی، چه در سطح جهانی و چه در منطقه، شرایط را برای مبارزات بخش های مختلف جنبش اجتماعی آسان تر کرده است و نقش کلیدی در برآورده کردن جنبش نان و آزادی هر چه بیشتربه مبارزه متشکل وسراسری جنبش کارگری گره خورده است. یاد جانباختگان خیزش آبان گرامی باد! نان، آزادی، خودمدیریتی شورایی سرنگون باد رژیم اسلامی کانون کارگران سوسیالیست آبان 1399 ـ نوامبر 2020 kkargaransocialist@gmail