ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بایدن برنده جورجیا و ترامپ برنده کارولینای شمالی: آخرین نتایج شمارش آراء

با شمارش نهایی آراء، جو بایدن اولین نامزد دموکرات است که توانست پس از چند دهه آراء ایالت‌های جورجیا و آریزونا را از آن خود کند.

جو بایدن ۳۰۶، دونالد ترامپ ۲۳۲ - این نتیجه نهایی شمارش آرای الکترال در آمریکاست. ترامپ هنوز شکست را نپذیرفته است و حامیان او روز شنبه ۱۴ نوامبر/ ۲۴ آبان در پایتخت آمریکا تظاهرات خواهند کرد.

تظاهرات حامیان ترامپ در پنسیلوانیا با شعار «دزدی انتخابات را متوقف کنید.»

شامگاه جمعه ۱۳ نوامبر، شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالت متحده آمریکا ۱۰ روز پس از انتخابات در حالی پایان می‌یابد که ۹۹درصد آراء در بیشتر ایالت‌های کلیدی و محل مناقشه شمرده شده‌اند. جو بایدن - رئیس جمهوری منتخب مردم آمریکا - برنده آرای الکترال جورجیاست و دونالد ترامپ - رئیس جمهوری کنونی - کارولینای شمالی را برنده شده است. بایدن اکنون ۳۰۶ رأی الکترال و ترامپ ۲۳۲ رأی دارد.

با شمارش ۹۹ درصد آرا در جورجیا، بایدن ۴۹.۵ درصد آرا و ترامپ ۴۹.۲ درصد آرا را به خود اختصاص دادند. بایدن در این پیروزی ۱۴هزار و ۱۵۲ رأی بیشتر از ترامپ کسب کرد.

در ایالت کارولینای شمالی هم ۹۹ درصد آراء شمرده شده و ترامپ بیش از ۷۳ هزار رأی بیشتر از بایدن کسب کرده است. به این ترتیب همه آرای الکترال کارولنای شمالی از آن ترامپ شد و او ۵۰ درصد آرای ایالتی را به دست آورد. در مقابل بایدن تنها ۴۸.۶ درصد آرای این ایالت را به دست آورد.

پیروزی بایدن در جورجیا ۱۶ رأی کالج الکترال به جمع آرای او اضافه کرد و نتیجه نهایی شمارش آراء در کارولینای شمالی هم ۱۵ رأی کالج الکترال به ترامپ داد.

با شمارش نهایی آراء، جو بایدن  اولین نامزد دموکرات است که توانست پس از چند دهه آراء ایالت‌های جورجیا و آریزونا را از آن خود کند. بایدن در این دور از انتخابات توانست پنج ایالت را که در انتخابات پیش و برخی از آنها در دهه‌های گذشته کماکان به جهوری‌خواهان رأی می‌دادند، دموکرات کند. جورجیا، آریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین ایالت‌هایی بودند که در دور پیشین به ترامپ رأی داده بودند اما در این دور از انتخابات رأی آنها برگشت.

بایدن، یک هفته پیش هنگامی که ۲۰ رأی الکترال ایالات پنسیلوانیا را کسب کرد از آستانه ۲۷۰ رأی برای نشستن بر مسند ریاست جمهوری عبور کرد و هم او و هم رسانه‌های آمریکایی او را برنده انتخابات اعلام کردند. ترامپ اما نتیجه را نپذیرفت و گفت که در انتخابات تقلب شده است.

دونالد ترامپ در حالی که آراء نهایی ایالت‌های کلیدی مشخص می‌شدند، عصر روز جمعه ۱۳ نوامبر در کاخ سفید برای اولین بار پس از مشخص شدن نتیجه آراء با خبرنگاران دیدار کرد. او هیچ اشاره‌ای به انتخابات، باخت خودش یا ادعاهای نکرد که تاکنون در مورد تقلب در انتخابات مطرح کرده است.

چالش‌های حقوقی که ترامپ علیه نتیجه انتخابات طرح کرده است تاکنون به جایی نرسیده‌اند. روز جمعه تیم حقوقی ترامپ با یک سری شکست و ناکامی جدید روبه‌رو شدند. دادگاه تجدیدنظر در پنسیلوانیا اعتراض وکلای ترامپ به آرای پستی را رد کرد. قاضی دیگری در میشیگان ادعاهای مطرح شده توسط تیم حقوقی ترامپ را نادرست خواند و حکم به عدم اعتبار ادله آنها داد. در آریزونا که جو بایدن با اختلاف اندکی برنده شده، وکلای ترامپ اعلام کردند که پرونده را رها خواهند کرد.

طیف گسترده‌ای از طرفداران دونالد ترامپ از جمله چند گروه راست افراطی، تظاهراتی را روز شنبه ۱۴ نوامبر در پایتخت آمریکا برنامه‌ریزی کرده‌اند. تظاهرات‌کنندگان در میان تنش‌های انتخاباتی و ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات قصد داردند حمایت خود را از ترامپ نشان دهند.

محل برگزاری تظاهرات در مرکز ساختمان‌های دولتی در شهر واشنگتن دی سی است. مخالفان دونالد ترامپ هم قرار است که جمع شوند و بیم آن می‌رود که بین دو گروه درگیری شود. بسیاری از چهره‌های رسانه‌ای راست‌گرا برای این تظاهرات تبلیغ کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود مشارکت حامیان ترامپ گسترده باشد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.