ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: محدودیت‌های جدید کشوری از اول آذر اعمال خواهد شد

رئیس‌جمهوری ایران از تعطیلی تهران و شهرهای بزرگ کشور حرفی نزد. کارشناسان و مقامات محلی تعطیلی کلان‌شهرها را برای مقابله با شیوع سریع کرونا مهم می‌دانند اما ستاد ملی مقابله با کرونا تا امروز در برابر این درخواست‌ها مقاومت کرده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا طرحی را برای اعمال محدودیت‌های جدید کشوری مصوب کرده است که جزئیات آن هنوز مشخص نیست. ستاد تاکنون در مقابل درخواست مصرانه مقامات محلی و کارشناسان برای تعطیلی تهران و کلانشهرها و جلوگیری از «قتل‌عام مردم» مقاومت کرده است. رئیس‌جمهوری ایران خبر اعلام محدودیت‌های جدید از اول آذرماه را اعلام کرد اما نگفت که آیا تهران و شهرهای بزرگ کشور نیز تعطیل خواهند شد یا خیر.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران/ عکس از آرشیو

حسن روحانی شنبه ۲۴ آبان/ ۱۴ نوامبر در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که از اول آذر محدودیت‌های جدیدی در کل کشور به اجرا گذاشته خواهد شد.

رئیس‌جمهوری ایران گفت که طرح مزبور «در هر شهر بنا بر اقتضائات آن شهر اجرا می‌شود و کلیت آن تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت.»

ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته‌های اخیر طی دو طرح کوتاه‌مدت محدودیت‌هایی را ابتدا در ۴۳ شهرستان، و سپس در ۴۶ شهرستان اعمال کرد.

بسیاری از ۴۶ شهرستانی که محدودیت‌های دور دوم را تجربه کردند، در فهرست ۴۳ شهرستان اول نیز قرار داشتند.

با این همه رئیس‌جمهوری ایران با جمع بستن این دو فهرست افتخار دولت خود را اعمال «محدودیت‌های زیاد» در «حدود ۹۰ شهرستان» دانسته است.

پیش از این ۶۵ نفر از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران خواهان تعطیلی کامل کشور به مدت دو هفته شده بودند. اما دولت روحانی تاکنون با این اقدام مخالفت کرده بود.

هنوز مشخص نیست که محدودیت‌های جدید کل کشور را در برمی‌گیرد و یا صرفا در تعدادی از شهرستان‌ها اعمال خواهد شد. همچنین درخواست مصرانه مقامات تهران از جمله شهردار و اعضای شورای شهر برای تعطیلی کامل پایتخت تا کنون بی‌پاسخ گذاشته شده است.

حسن روحانی هدف از اعمال محدودیت‌ها را «ملموس شدن شرایط فوق‌العاده برای مردم» دانست.

رئیس‌جمهوری در این سخنرانی به لزوم انجام اقدامات دیگری از سوی دولت در کنار انجام محدودیت‌ها اشاره کرد. او از جمله گفت که دولت باید شرایط اجرای پروتکل‌‌های جدید را فراهم کند و ماسک با وفور و قیمت کم در اختیار مردم قرار بگیرد.

روحانی همچنین به نقل از وزیر بهداشت بر لزوم توسعه دولت الکترونیک و کاهش حضور در ادارات اشاره کرد.

رئیس‌جمهوری بار دیگر به اهمیت حضور نظامیان در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت که نیروهای مسلح می‌توانند «خستگی کادر درمان» را کاهش دهند.

بحران کرونا پاییز امسال را سیاه‌پوش کرد. تعداد مرگ و میر در کشور در بیشتر روزهای این فصل رکورد زد.

وضعیت به گونه‌ای شد که هفته گذشته مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وزارت بهداشت خواست رنگ‌بندی‌ها را کنار بگذارد و با اعلام وضعیت وخیم کشوری و قرنطینه کامل، جلوی «قتل عام مردم» را بگیرد.

به گفته روحانی، جزئیات بیشتر درباره محدودیت‌های تازه که قرار است از اول آذرماه اجرا شود، از سوی سخنگوی ستاد تشریح خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.