ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی ارتش اسرائیل به مناطقی در نوار غزه

طبق اعلام منابع امنیتی در غزه جنگنده‌های اسرائیلی در طول شب چندین بار مناطق مختلف از جمله خان‌یونس، رفح و بیت حانون را بمباران کرده‌اند. از این حملات تلفات جانی گزارش نشده است.

اسرائیل مناطقی از نوار غزه را که ادعا می‌شود مواضع جنبش حماس بوده‌اند، بمباران کرد. ارتش اسرائیل پیش از این حمله در بیانیه‌ای از شلیک دو راکت از غزه به سمت اسرائیل خبر داده بود. مقام‌های حماس اما هنوز به ادعای تل‌آویو واکنشی نشان نداده‌اند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

ارتش اسرائیل یکشنبه ۱۵ نوامبر/۲۵ آبان در حساب توئیتر خود اعلام کرد: «جت‌های جنگی، هلیکوپترها و تانک‌های اسرائيلی به زیرساخت‌های زیرزمینی و پایگاه‌های نظامی حماس در غزه حمله کرده‌اند» و نیروهای نظامی این کشور «در حال ارزیابی شرایط بوده و برای عملیات علیه هرگونه فعالیت تروریستی آماده اند».

منابع امنیتی در غزه نیز حملات اسرائیل را تائید کرده و گفته‌اند در طول شب جنگنده‌ها چندین بار مناطق مختلف از جمله خان‌یونس، رفح و بیت حانون را بمباران کرده‌اند. از این حملات تلفات جانی گزارش نشده است.

نزدیک به دو میلیون نفر در نوار غزه زندگی می‌کنند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز همزمان این حمله را گزارش کرده و گفته «بالگردهای اسرائیل برخی مواضع شهر رفح در جنوب این نوار را هدف قرار داده‌اند و تانک‌های اسرائیل هم به سمت برخی مواضع در شرق غزه و برخی مواضع در شهر بیت لاهیا در شمال این نوار شلیک کرده‌اند».

شلیک دو راکت از سمت غزه

پیش از این حمله، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود روز شنبه دو راکت به سمت این کشور شلیک شده و سیستم دفاع هوایی موسوم به «گنبد آهنین» را فعال کرده است. براساس بیانیه فوق یکی از راکت‌ها به سمت شهر جنوبی اشدود و دیگری به سمت مرکز اسرائیل شلیک شده است که هر دو در زمین‌های اطرف سقوط کرده‌اند.

برخی از رسانه‌های اسرائیلی هم از سقوط یکی از راکت‌ها در محله ای در جنوب تل آویو خبر دادند.

مقام‌های حماس هنوز واکنشی به این بیانیه و حملات اسرائیل نشان نداده‌اند.

جنبش حماس که حاکمیت مناطق اشغالی نوار غزه را در اختیار دارد پیش از این اعلام کرده بود با میانجی‌گری قطر برای خاتمه‌دادن به تنش‌های اخیر، با اسرائیل به توافق رسیده است.

شلیک موشک از غزه که هنوز توسط حماس تایید نشده، تنها سه روز پس از سالگرد ترور بهاء ابوالعطاء، فرمانده ارشد گروهان‌های قدس  (شاخه نظامی گروه فلسطینی جهاد اسلامی) و همسرش در حمله هوایی اسرائیل به خانه آنان در نوار غزه، رخ داده است. اسرائیل گفته بود که در سالگرد این ترور ارتش را به حالت آماده‌باش درآورده و نظارت بر نوار غزه را افزایش داده است.

جهاد اسلامی از گروه‌های مسلح فعال در غزه است که توسط حماس اداره می‌شود. علاوه بر جهاد اسلامی گروه‌های مسلح دیگری نیز در غزه فعالیت می‌کنند. اسرائیل اما تاکنون حماس را مسئول حملات از غزه دانسته و و شلیک راکت را با گسیل جنگنده‌ها و بمباران غزه جواب داده است.  

پیشبرد شهرک‌سازی‌ها و بحران اعتراضات داخلی علیه نتانیاهو

همزمان با وقوع درگیری‌ها در نوار غزه خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از یک گروه ناظر بر شهرک سازی‌های اسرائیل اعلام کرد مقام‌های اسرائیلی در آستانه تغییر دولت در ایالات متحده ساخت صدها خانه در یک شهرک استراتژیک در بیت المقدس شرقی را جلو انداخته‌اند. طبق اعلام این گروه که «صلح همین حالا» نام دارد، سازمان مسئول شهرک‌سازی‌های اسرائیل در وبسایت رسمی خود بیش از ۱۲۰۰ خانه را در غفعات همتوس به مناقصه گذاشته است. شهرک‌سازی اسرائیل در این شهر دسترسی فلسطینیان را به بخش دیگری از اراضی متعلق به فلسطین قطع خواهد کرد.

از سوی دیگر دولت اسرائیل با تداوم اعتراضات خیابانی به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو روبه‌روست. براساس گزارش اسوشیتدپرس شنبه شب هزاران معترض در مقابل محل اقامت نتایاهو تجمع کردند.

اعتراضات هفتگی که پنج ماه است ادامه دارد پس از همه‌گیری کرونا و در اسرائیل و بروز آسیب‌های اقتصادی ناشی از آن شدت گرفت. بسیاری از معترضان دانشجویان و جوانان اسرائیلی هستند که شغل خود را از دست داده اند.

نتانیاهو معترضان را «آنارشیست» و «چپ» خوانده و به این اعتراضات واکنشی نشان نداده است. محاکمه او که به کلاهبرداری، خیانت در امانت و دریافت رشوه متهم است، در ماه ژانویه برگزار خواهد شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.