ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش دانش‌آموز رامهرمزی در یک ماه خودکشی کردند

خودکشی‌های سریالی میان دانش‌آموزان نوجوان رامهرمزی در استان خوزستان به موجی از نگرانی‌های اجتماعی دامن زده است.

خودکشی‌های سریالی میان دانش‌آموزان نوجوان رامهرمزی در استان خوزستان به موجی از نگرانی‌های اجتماعی دامن زده است.   

عکس: آرشیو

عصر ایران بر اساس گزارش‌های محلی اعلام کرد که شامگاه جمعه ۲۲ آبان دختر ۱۵ ساله‌ دیگری در رامهرمز خوزستان خود را حلق آویز کرده است.

رامهرمز از شهرهای باستانی ایران است که با نام سمنگان نیز شناخته می‌شود. مردم در این شهر با مشکلات معیشتی و با کمبود آب آشامیدنی مواجه‌اند. در بسیاری از روستاهای استان خوزستان از جمله رامهرمز و رامشیر به دلیل خشکی آب چشمه‌ها و جریان‌های آب زیرزمینی و خشکسالی، آب لوله‌کشی وجود ندارد و آب‌رسانی به این روستاها با تانکر انجام می‌شود.

در یک ماه گذشته، پنج خودکشی مشابه در میان دانش‌آموزان شهرستان رامهرمز گزارش شده است. رئیس آموزش و پرورش رامهرمز اختلافات خانوادگی، تعصبات کورکورانه، تعرضات فکری و عاطفی و عدم پاسخگویی به نیازها و اقتضائات زیستی را دلایل این خودکشی‌ها دانسته است.

 از ۲۷ هزار دانش آموز رامهرمزی دست‌کم ۴ هزار دانش‌آموز از داشتن تلفن همراه برای ادامه تحصیل در سال جدید تحصیلی محروم بوده‌اند. رئیس اداره آموزش و پرورش رامهرمز همچنین به‌صراحت دلیل خودکشی یکی از دانش‌آموزان دختر را مخالفت خانواده با تهیه تلفن همراه و عدم امکان ادامه تحصیل این نوجوان عنوان کرده است.

آموزش مجازی از  طریق شبکه «شاد»  ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت را دشوارتر کرده است. برخی از آنان برای دسترسی به کلاس‌های آنلاین گوشی هوشمند اجاره می‌کنند و برخی دیگر برای دسترسی به اینترنت فرسنگ‌ها راه پرخطر را طی می‌کنند. گزارش‌هایی هم منتشر شده مبنی بر اینکه دانش‌آموزان «مناطق حاشیه‌ای» به سبب عدم دسترسی به گوشی همراه یا تبلت ترک تحصیل می‌کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.