ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار روزانه مبتلایان به کرونا از مرز ۱۳ هزار نفر گذشت

به گفته وزیر بهداشت افزایش تعداد مبتلایان در آمارها به خاطر افزایش تست‌گیری‌ست. در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۲ نفر از بیماران کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.

شمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا به رقم بی‌سابقه ۱۳ هزار و ۳۵۲ نفر در یک شبانه‌روز رسید. به گفته وزیر بهداشت افزایش تعداد مبتلایان در آمارها به خاطر افزایش تست‌گیری‌ست. در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۲ نفر از بیماران کووید-۱۹ نیز جان خود را از دست دادند. رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا می‌گوید نظر به تعداد زیاد بیماران بستری در آی‌سی‌یو، نمی‌توان انتظار داشت شمار قربانیان در هفته‌های پیش‌ رو کاهش پیدا کند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

با تداوم بحران مرگبار شیوع کرونا در ایران وزارت بهداشت ایران از ثبت رقم بی‌سابقه ۱۳ هزار و ۳۵۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. سیما سادات‌ لاری سخنگوی وزارت بهداشت سه‌شنبه ۲۷ آبان تعداد قربانیان ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته را نیز ۴۸۲ نفر اعلام کرد.

براین اساس شمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید. ویروس کرونا تاکنون جان ۴۲هزار و ۴۶۱ تن از این بیماران را گرفته است.

ارقام واقعی اما به اعتراف چندین تن از مسئولان ارشد ایران تا سه برابر این میزان برآورد می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد بیمارانی را که به گفته او در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت قرار دارند ۵ هزار و ۶۹۱ نفر اعلام کرد.

نرخ مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ در ایران در هفته‌های گذشته افزایش داشته است.

در همین رابطه مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد تعداد قربانیان کووید-۱۹ در آمارهای هفته‌های آینده پایین نخواهد آمد و کاهش آمار قربانیان وابسته به کاهش آمار مبتلایان بستری در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌هاست.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا سه‌شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت بیش از ۵ هزار مبتلای قطعی و بدحال در بخش‌ آی‌سی‌یو بستری هستند که با توجه به نرخ بالای مرگ و میر بیماران آی‌سی‌یو، ۵۰ درصد از آن‌ها در معرض مرگ قرار دارند و «نمی‌توان برای آن‌ها کاری کرد».

سعید نمکی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی نیز سه‌شنبه درباره وضعیت بیمارستان‌ها گفت: متوسط زمان بستری بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها که قبلا ۵,۵ روز بود، به دلیل «چموش شدن بیماری» به ۹ تا ۱۰ روز رسیده است. او افزود بر اساس «طرح جدید مدیریت کرونا» که از شنبه اول آذر اجرا خواهد شد، نیاز روزانه به تخت‌های آی‌سی‌یو در شهرهای زرد به ازای هر یک میلیون نفر ۶۰ تا ۱۲۰ تخت و شهرهای نارنجی ۱۸۰ تخت و شهرهای قرمز ۳۰۰ تخت و ۱۵۰۰ تخت بستری برآورد شده است.

او دلیل افزایش آمار مبتلایان را افزایش تست‌گیری توسط وزارت بهداشت عنوان کرد اما درباره چهاررقمی‌شدن نرخ روزانه مرگ و میر کووید-۱۹ هشدار داد و گفت: اگر محدودیت‌های جدید جدی گرفته نشود «بازی را می‌بازیم و مرگ چهار رقمی یعنی اینکه به ورطه‌ای خواهیم رسید که خلاص شدن از آن دشوار است».

وزیر بهداشت، همچنین از اعمال جریمه ۲۰۰‌هزارتومانی برای تردد بیماران مبتلا خبر داد. به گفته او در طرح جدید محدودیت‌ها افراد قرنطینه «ردیابی» شده و در صورت تردد ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و در مرحله بعد به قرنطینه اجباری خواهند رفت. سعید نمکی پیشتر گفته بود که رصد بیماران مبتلا به کرونا قرار است توسط وزارت ارتباطات انجام شود.

براساس اعلام وزارت بهداشت دست کم ۲۷ استان کشور همچنان با وضعیت قرمز شیوع کرونا درگیرند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ****

    خوب میگن تعطیل میکنیم خوب غیر ممکنه خود من اینجا براتون نوشتم مصائب کار کردن در ایران را عاقیت یک کارفرما قبول کرد که اسم کارفرما ایرانسل باشه خوب قراره ازمایشی ما را ببره بعد از گرفتن سابقه سوئ پیشینه که اونقدر استرس داشتم برای اون رعایت نکردن شئونات اسلامی که گفتن مهم نیست و...و بعد از دوره ازمایشی و گرفتن ۲۵ میلیون سفته همراه با ضامن قراداد ببنده و... خوب در صورت تعطیلی جبران خسارات ما را که دولت نمیدهد همین بابا ایرانسل هم کارش لنگ میماند از کجا چند تا مودم و سیم کارت و... بفروشد حقوق کارکنانش را بدهد حالا ممکنه بگید این روزها کار اینترنتی هست و دور کاری لکن دفتر ما که منبع انتشار ویروس نیست منبع انتشار نانوایی هست و بغالی و هایپر ها مواد غذایی که باز هم هستن