ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تأیید طرح «یارانه کالاهای اساسی» توسط شورای نگهبان خبر داد

در حالی که دولت می‌گوید برای پرداخت یارانه پول ندارد و شورای نگهبان هم طرح مجلس مبنی بر الزام دولت برای پرداخت یارانه را رد کرده بود، رئیس کمیسیون برنامه، مجلس می‌گوید این طرح توسط شورای نگهبان تأیید شد.

در حالی که طی روزهای گذشته شورای نگهبان طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر الزام دولت برای پرداخت «یارانه کالاهای اساسی» را رد کرده بود، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی و تأیید این طرح توسط شورای نگهبان و آمادگی مجلس برای همکاری با دولت خبر داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس چهارشنبه ۲۸ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس (خانه‌ ملت) از تصویب طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی توسط شورای نگهبان خبر داد و گفت:

«شورای نگهبان با نهایت دقت مصوبه مجلس را که بعد از رفع ایراد و اصلاحات توسط کمیسیون به این شورا ارسال شده بود را بررسی و تأیید کرد.»

به گفته نماینده همدان و فامنین، بعد از جلسات کارشناسی متعدد ابهامات تأمین منابع مالی طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی رفع شد:

«حتی دیوان محاسبات هم منابع مالی آن را تأیید کرد و امروز می‌توان با شجاعت اعلام کرد، این مصوبه مجلس قابلیت اجرایی دارد و باید با تعیین و محاسبه معوقات از ابتدای مهرماه، اکنون توسط اجرایی دولت شود.»

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در حالی از تصویب این طرح توسط شورای نگهبان خبر می‌دهد که نه تنها پیش‌تر عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده بود که این طرح به علت «ایرادات اساسی» احتمالاً رد خواهد شد، بلکه احمد خاتمی، عضو شورای نگهبان یکشنبه ۲۵ آبان به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، گفت:

«اصل ۷۵ قانون اساسی می‌گوید هر طرحی که از سوی مجلس تصویب می‌شود باید منابع آن هم بیان شود اما نمایندگان مجلس که دلسوزانه طرح را مطرح کردند به صورت دقیق و شفاف منابع این طرح را نگفتند.»

با این وجود حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد «منبع مالی کنونی مصوبه الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی دارای هیچ گونه شبه‌ای نیست».

او در ادامه گفت:

«زیرا منبع مالی آن از جیب مردم برداشته نمی‌شود بلکه دارائی‌هایی است که دولت می‌فروشد و تا امروز دولت توانسته از فروش بخشی از همین دارائی ها حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی بدست بیاورد که ۲۲ هزار میلیارد تومان بالاتر از سطح بودجه ۹۹ هست.»

طرح الزام دولت به تأمین یارانه کالاهای اساسی هفتم آبان در مجلس تصویب شد. علی ربیعی، سخنگوی هیئت دولت اما پیش از تصویب این طرح گفته بود که دولت بودجه‌ای برای پرداخت یارانه جدید ندارد.

براساس طرح نمایندگان مجلس، دولت موظف است به دهک‌های اول تا سوم، افرادی که دریافتی کمتر از حداقل دستمزد دارند، خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی حکومتی، به ازای هر فرد ماهانه ۶۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه بپردازد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طبقه غیر خود

    هم اکنون میلیون نفر- اعم خانواده تک نفره و حتی مجردهای سن بالا و تنها تا چند نفره- هستند تحت هیچ پوشش حماییت از بیمه تا یارانه های افزون بر یارنه معمولی! اما بنا بر افشاگریهای جناحهای رقیب نظام، حدود نیم از دارندگان سهام عدالت ثروتمند هستند! حقیقت اینست شرایط تحت پوشش نهادهای حمایتی نظام، همان خودی (حزب الهی) و غیر خودی است و این همین امر موجب گسترش ضدفرهنگ ریاکاری و تظاهر به مذهبی کرده است و میزان انحطاط اخلاقی در ایران شدت بخشیده است. فرار مالیاتی ثروتنمندا بالا است/ میلیونها نفر به صورت مستاجر یا صاحبخانه در خانه (آلونکها) 40 تا 60 متری زندگی میکنند، امروزه خانه حتی 300 میلیون تومانی کوچک در حاشیه شههرا که دارای کمترین مزایایی خدمات شهری است مانند بهداشت و آسفالت! قیمت آلونک ده هزار دلاری یعنی یک دهم درامد سالانه سرمایه داران صاحب خانه ملک در مراکز گرانقیمت شهری! آن وقت اینها چون هیچ سامانه ای ثبت نشدند جز لیست حماییت نیستند و دائما یارانه های افزوده به لیستهای شناخته شده مانند کارمندان دولتی و بازنشتگان (با درامد چند ملیونی و داشتن بیمه و کلی مزایا دیگر) مو افراد تحت پوشش کمیته بهزیستی یرسدف اما ملیون نفر فرودست و بیکار و پاره وقت کار حمایت نمیشوند! در حالی این طبقات فرودست حاشیه فاقد درامد حتی در حد قانون کار و بدون بیمه و هیچ حمایت خاصی هستند!