ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان خواهان گفت‌وگو با اتحادیه اروپا و حل اختلافات با عربستان شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ضمن تمدید عملیات اکتشافی این کشور در شرق مدیترانه، از اتحادیه اروپا درخواست مذاکره کرد و گفت آینده ترکیه را در اروپا می‌بیند. اردوغان همزمان با پادشاه عربستان برای تحکیم روابط گفت‌وگو کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه خواستار گفت‌وگو با اتحادیه اروپا شد و گفت آینده ترکیه را در اروپا می‌بیند. اردوغان همزمان در یک تماس تلفنی با پادشاه عربستان برای تحکیم رابطه با این کشور اعلام آمادگی کرد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به‌دنبال تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ترکیه و احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه خواهان گفت‌وگو با اتحادیه اروپا شد. اردوغان روز شنبه ۲۱ نوامبر/۱ آذر در یک سخنرانی ویدیویی گفت:

«ما از اروپا انتظار داریم به تعهداتش عمل کند و علیه ما تبعیض قائل نشود و یا حداقل به ابزاری برای خصومت‌های آشکار با کشور ما بدل نشود. ما خودمان را جای دیگری غیر از اروپا تصور نمی‌کنیم و قصد داریم به همراه اروپا آینده را بسازیم.»

اقدامات اخیر ترکیه در گسیل کشتی‌های اکتشافی به آب‌های شرق مدیترانه به جنگ لفظی شدید میان آنکارا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجامیده و اروپا تحریم‌های خود علیه آنکارا را برای یکسال دیگر تمدید کرده است. تحریم‌های جدید همچنین منع صدور ویزا و مسدود کردن دارایی افرادی که در اکتشاف گاز در مدیترانه دخیل هستند را شامل می‌شود.

ساعاتی پس از سخنرانی اردوغان، آنکارا عملیات اکتشافی در شرق مدیترانه را به‌رغم اعتراض‌های آتن، تا ۲۹ نوامبر سال جاری تمدید کرد.

رهبران اروپا در نشست ماه دسامبر درباره اعمال تحریم‌های بیشتر بر ترکیه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنرانی خود ایالات متحده آمریکا را هم خطاب قرار داد و گفت:‌ ترکیه می‌خواهد «به صورت فعالانه از رابطه طولانی و نزدیک خود با ایالات متحده در جهت یافتن راه‌حلی برای مشکلات منطقه‌ای و جهانی استفاده کند».

اردوغان پیش از این پیروزی جو بایدن، نامزد برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک نگفته بود. دولت او به‌رغم اختلاف با کاخ سفید بر سر خرید سیستم دفاع موشکی پیشرفته S-400 از روسیه و امنتاع واشنگتن از استرداد فتح الله گولن، که اردوغان او را مسئول کودتای نافرجام ۲۰۱۶ می داند، روابط نزدیکی با دولت دونالد ترامپ برقرار کرده بود.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین روز شنبه در یک تماس تلفنی کم‌سابقه با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی درباره روابط دوجانبه ترکیه و عربستان گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری الجزیره در این تماس تلفنی که در آستانه نشست سران گروه ۲۰ به میزبانی ریاض، انجام شد، دو طرف بر سر حل اختلافات طولانی‌مدت توافق کرده‌اند. افزون بر قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، آنکارا و ریاض درباره درگیری‌های لیبی و سوریه نیز با هم اختلاف دارند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.