ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا: با ۱۰۰ میلیون تومان هم تخت بیمارستانی پیدا نمی‌شود

نزدیک به ۶ هزار بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان‌های ایران بستری‌اند و بیمارستان‌ها می‌گویند توان پذیرش بیماران تازه را ندارند. بیمارستان‌های خصوصی ودیعه صد میلیون تومانی طلب می‌کنند.

وزارت بهداشت از ابتلای دست کم ۱۳ هزار و ۵۳ نفر دیگر به ویروس کرونا و مرگ ۴۷۵ بیمار کووید-۱۹ خبر داد. به‌رغم آغاز اجرای طرح جدید محدودیت‌ها، گزارش‌ها از شلوغی پایتخت خبر می‌دهند. رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی در تهران هشدار داد بیمارستان‌های دولتی و خصوصی دیگر توان پذیرش بیماران کووید-۱۹ را ندارند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

وزارت بهداشت یکشنبه دوم آذر از مرگ ۴۷۵ بیمار کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ نیز در کشور شناسایی شده و ۲هزار و ۱۶۰ نفر از آنها بستری شده‌اند.

براین اساس شمار رسمی بیماران کووید۱۹ در ایران به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر و شمار قربانیان ویروس جدید کرونا به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

طبق اعلام وزارت بهداشت وضعیت استان‌های کشور از نظر شیوع ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته تغییر مثبتی نداشته و ۵هزار و ۷۹۶ بیمار در مراکز درمانی سراسر ایران در وضعیت حاد بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

حمید عمادی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی تهران یکشنبه درباره وضعیت بیمارستان‌ها گفت:

«کادر پزشکی واقعا خسته شده اند و بیمارستانها هم دیگر توان پذیرش ندارند. نه تنها همه آی سی یوها پر است بلکه تحت عادی بستری خالی هم نداریم، نمی توانیم در بیمارستانهای دولتی جوابگوی مردم باشیم و واقعا داریم فلج می شویم.»

او افزود:

«بیمارستانهای دولتی کاملا پر است، بیمارستانهای خصوصی هم فقط برای کسانی است که واقعا پول دارند و فقط بیمارانی که پول دارند می توانند به بخش خصوصی بروند و از خدمات بیمارستانهای خصوصی استفاده کنند. باید حداقل ۱۰۰ میلیون تومان پول داشته باشند البته اکنون وضعیت طوری شده که بیماران زیادی با ۱۰۰ میلیون تومان پول در جیب هم در بیمارستان خصوصی جا پیدا نمی کنند.»

عمادی درباره اعمال محدودیت‌های جدید گفت: دو هفته تعطیلی فقط می تواند مقداری شدت بار بیمارستانها را کم کند، به هیچ وجه در این دو هفته مشکل کرونا تمام نمی شود، فقط شاید یک مقدار فشار کار بیمارستانها کم شود، قطعا در این مدت هم امکان اینکه همه جا را ببندند نیست.

محدودیت‌ها هنوز نتوانسته عبور و مرور را کاهش دهد

ستاد مقابله با کرونا سرانجام پس از افزایش شمار قربانیان کووید-۱۹ به‌ویژه در تهران، با تعطیلی و محدودیت‌های جدید در ۱۴ استان و ۳۶۸ شهرکه  در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند موافقت کرده، که از اول آذر و به مدت دو هفته اعمال می‌شوند. در تهران اما گزارش‌ها همچنان از شلوغی خیابان‌ها و به‌ویژه وسائل حمل و نقل عمومی خبر می‌دهند.

علیرضا زالی رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران روز یکشنبه گفت:  

«بررسی‌های میدانی ما نیز حاکی از آن است که اجرای نسبی محدودیت‌ها کماکان به تقلیل حرکت‌ها و ترددهای بین شهری و درون شهری منجر نشده و ما هنوز نگران هستیم. به عبارت دیگر همچنان می‌بینیم که حمل و نقل عمومی فعال است و تعداد زیادی از شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و شهر کماکان شلوغ است و متاسفانه شرایط شهر تهران در حال حاضر متناسب با یک شهر کرونا زده نیست.»

آثار محدودیت‌های دو هفته‌ای در حوزه مرگ و میر بین یک ماه تا ۴۰ روز دیگر و در زمینه کاهش سیر بیماری حداقل تا سه هفته دیگر مشخص می‌شود.

با اینکه شمار بیماران همچنان افزایشی است و کادر درمان در ایران فشار سنگین‌تری را تحمل می‌کنند در وزارت بهداشت و درمان اختلاف‌نظر بر سر شیوه مقابله با همه‌گیری کرونا موجب کناره‌گیری معاون تحقیقات و فناوری و مشاور وزیر بهداشت و درمان شد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت صبح امروز فرید نجفی، استاد و معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را جایگزین رضا ملک‌زاده در معاونت تحقیقات و فناوری کرد.

وزیر بهداشت چندی قبل نیز از دولت به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم برای مقابله با کرونا انتقاد کرده و گفته بود که وزارتخانه متبوع او با دست خالی به جنگ کرونا رفته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.