ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس برای ممنوعیت سه ساله خروج مدیران نظام از کشور

براساس این طرح مدیران و مقامات ارشد نظام که دوتابعیتی هستند و یا فرزندان‌شان خارج از کشور به‌سر می‌برند در اولویت قرار می‌گیرند.

نمایندگان مجلس طرح یک فوریتی ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور را ارائه داده‌اند که بر اساس آن مسئولان دوتابعیتی یا مسئولانی که فرزندان‌شان خارج از کشور هستند در اولویت قرار می‌گیرند.

مجلس شورای اسلامی

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه ۴ آذر از تهیه طرح یک فوریتی ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی خبر داد.

این طرح در هفته گذشته با ۴۲ امضا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد و به‌گفته رشیدی کوچی هدف از آن «صیانت و حفاظت از بیت‌المال مسلمین و جایگاه مدیران» است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس همچنین گفت:

«اولویت در طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام، مسئولان دو‌تابعیتی و یا مسئولانی است که فرزندان‌شان خارج از کشور هستند.»

این طرح شش ماده و دو تبصره دارد و شامل مدیران و مقام‌های ارشد نظام که اموال خود را ثبت کرده‌اند می‌شود.

براساس این طرح، خروج مدیران نظام از کشور پس از پایان مسئولیت‌شان تا سه سال منوط به مجوزهای نهاد قضائی، نظارتی و امنیتی است.

رشیدی کوچی درباره دلیل تعیین سه سال ممنوع‌الخروجی در این طرح گفت:

«برخی آقایان که مسئولیت دارند اقامت برخی کشورها را اخذ می‌کنند بدون این‌که کسی چیزی از این موضع بداند. برای مثال یک نیروی نظامی زمانی که اخراج و بازنشسته می‌شود تا سه سال حق خروج از کشور را ندارد مگر با اجازه مجموعه حفاظت اطلاعات، و این به علت حساسیت شغل این افراد است.»

رشیدی کوچی پیش‌بینی کرد که این طرح «رأی خوبی» در مجلس به‌دست آورد.

در سال‌های گذشته برخی از مسئولان در پی اختلاس‌های مالی توانسته‌اند از کشور فرار کنند و در خارج ساکن شوند.

همچنین در سال‌های اخیر بسیاری از مسئولان نظام تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند. این تحریم‌ها مانع از سفر آن‌ها می‌شود و دارایی‌های آن‌ها را مسدود می‌کند. مسئولان جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند تحریم‌ها تأثیری بر زندگی آن‌ها ندارد و آن‌ها اندوخته‌ای در خارج از کشور ندارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تقی

    یعنی اگر سردار سلامی یا جعفری و یا حسن روحانی بخواهند از کشور خارج شوند، کسی یارای آن را دارد که جلو آنها را بگیرد؟ حقیقت امر این است که مشکل مردم با افراد بسیار شناخته شده نیست. بلکه مشکل مردم با افراد پشت پرده است که صندوق صندوق طلا و دلار از راههای مختلف خروج می دهند. برای مثال فرزندان خامنه ای کسانی هستند که مردم بسیار از جانب آنها نگرانند. آنها سارقان مال مردمند. آیا کسی می تواند جلو مجتبی خامنه ای را بگیرد؟ پدر زن آقای شهید پرور (حداد عادل) که یک پایش انگلیس است و یک پایش جای دیگر چه؟ جناب قالیباف را چه کسی می خواهد کنترل کند؟ ایشان که استرالیا را توسط فرزند برومندش ییلاق خود کرده است! بهرحال این هم شوی دیگری بود از مجلس قمر در عقرب نظام و طرحهای آب دوغ خیاری نمایندگان دو زاری رژیم.