ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته و زخمی شدن بیش از ۷۰ نفر در دو انفجار مین در بامیان افغانستان

دفتر مطبوعاتی والی بامیان گفته است که نیروهای امنیتی دو نفر از عاملان این انفجار را بازداشت کرده‌اند. طالبان هرگونه دست‌داشتن در این انفجارها را رد کرده‌اند.

انفجار دو مین جاسازی‌شده در شهر بامیان افغانستان بیش از ۷۰ نفر را کشته و زخمی کرد. طالبان می‌گویند در این انفجار دست نداشته‌اند.

ارتش ملی افغانستان - منبع: AFP

به‌گزارش رسانه‌های افغانستان، بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۴ نوامبر / ۴ آذر دو انفجار پی‌درپی در شهر بامیان افغانستان رخ داد.

علی آقا ناصری، رئیس صحت عامه (بهداشت عمومی) بامیان به روزنامه اطلاعات افغانستان گفت دست‌کم ۱۵ نفر بر اثر انفجار در مرکز این ولایت کشته و ۵۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند. زنان و کودکان نیز در میان آن‌ها دیده می‌شوند.

شبکه طلوع‌نیوز از کشته‌شدن دست‌کم ۱۷ نفر و زخمی‌شدن بیش از ۵۰ نفر خبر داده است.

رضا یوسفی، سخنگوی فرماندهی پلیس بامیان می‌گوید دو حلقه مین جاسازی‌شده در منطقه سه‌راهی شفاخانه و روبه‌روی هتل مامانجف منفجر شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان می‌گوید در این انفجار یک سرباز و ۱۳ غیرنظامی دیگر کشته و ۴۵ نفر زخمی شده‌اند. سخنگوی پلیس بامیان نیز گفته است یک سرباز دیگر پلیس نیز جزو کشته‌شدگان است.

فرد یا گروهی تاکنون مسئولیت این رویداد را برعهده نگرفته است. طالبان هرگونه دست‌داشتن در این انفجارها را رد کرده‌اند.

دفتر مطبوعاتی والی بامیان اعلام کرده است که نیروهای امنیتی دو نفر از عاملان این انفجار را بازداشت کرده‌اند.

ارگ ریاست‌جمهوری با انتشار اطلاعیه‌ای این حمله را محکوم کرد و گفت طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی به‌تازگی با افزایش خشونت در کشور، غیرنظامیان را هدف قرار داده و اموال عمومی را تخریب می‌کنند.

ولایت بامیان یکی‌ از امن‌ترین ولایت‌های افغانستان به‌شمار می‌رود و هزاران گردشگر داخلی و خارجی سالانه از این ولایت دیدن می‌کنند. انفجار در ولایت بامیان در نوع خود بی‌سابقه است. محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان چندی قبل نشست امنیتی کابینه‌ خود را در این ولایت برگزار کرده بود.

در ماه‌های اخیر افغانستان شاهد موارد متعددی از حملات راکتی و انتحاری بوده است. شنبه ۲۱ نوامبر / یکم آذر نیز در کابل شلیک راکت جان ۸ نفر را گرفت و در هرات نیز به‌تازگی مین‌های کنار جاده‌ای سه نفر را به کشتن داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.