ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد از سفر استانی نایب‌رئیس مجلس به دلیل نقض مقررات کرونا

علی‌رغم ممنوعیت مأموریت‌های غیرضروری و تشکیل جلسه با حضور بیش از ۱۵ تن در استان‌های دچار وضعیت قرمز کرونایی، هیأت رئیسه مجلس از شماری معاون وزیر و مقام‌های دیگر خواسته علی نیکزاد را در سفر به خراسان شمالی، یک استان قرمز،‌ همراهی کنند.

دفتر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به نقض مقررات مربوط به مقابله با همه‌گیری کرونا متهم شده است. دلیل آن برنامه نایب‌رئیس دوم مجلس برای سفر استانی به خراسان شمالی است. پیش از این یک نماینده کمیسیون قضائی مجلس وضع این مقررات را «غیرقانونی» و «کمونیستی» خوانده بود.

علی نیکزاد نایب‌رئیس دوم مجلس در مرکز تصویر ــ عکس: مشرق

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) چهارشنبه ۵ آذر در گزارشی به انتشار نامه دفتر هیأت رئیسه درباره سفر علی نیکزاد نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی به خراسان شمالی پرداخت و از نقض مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا در این سفر انتقاد کرد.

در پی دعوت مجمع نمایندگان خراسان شمالی، علی نیکزاد قصد سفری یک‌روزه به این استان برای افتتاح برخی طرح‌های عمرانی را دارد.

بر اساس نامه منتشرشده در ایلنا، هیأت رئیسه از معاون وزیر و رئیس سازمان ملی مسکن، معاون امور مناطق محروم ریاست‌جمهوری، رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌ها، معاون بنیاد مستضعفان، مدیرعامل بانک ملی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ایمیدرو، معاون بنیاد مسکن، رئیس سازمان توسعه تجارت، مدیر عامل فرودگاه‌های کشور و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی خواسته است در سفر استانی نیکزاد، او را همراهی کنند.

نامه منتشرشده در ایلنا

بر اساس مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا، در مدت اجرای محدودیت‌ها انجام مأموریت‌های غیرضروری و تشکیل جلسه در استان‌های دچار وضعیت قرمز کرونایی با حضور بیش از ۱۵ تن ممنوع است. هیأت رئیسه مجلس در برنامه‌ریزی برای سفر نیکزاد به این مقررات بی‌اعتنایی کرده است.

تا ظهر چهارشنبه پنجم آذر، شمار قربانیان کووید‌ـ‌۱۹ در ایران بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت به ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید و خراسان شمالی در میان ۲۷ استانی است که وضعیت کرونایی آنها قرمز گزارش شده.

ایلنا همچنین پرسیده که با توجه به اصل تفکیک قوا، چرا معاونان وزیران از قوه مجریه اصلاً باید نایب‌رئیس قوه مقننه را در یک سفر استانی همراهی کنند؟

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس یازدهم تا کنون دو سفر استانی به خوزستان و سیستان و بلوچستان انجام داده که به گزارش ایلنا «دستاورد ملموس» نداشته‌اند. این سفرها بخشی از تبلیغات انتخاباتی برای ۱۴۰۰ تلقی می‌شوند، هرچند قالیباف وعده داده به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری برای چهارمین بار بخت‌اش را نیازماید.

رئیس مجلس قرار بود به کهگیلویه و بویراحمد هم سفر کند اما با مخالفت استاندار، رئیس دانشکده علوم پزشکی استان و برخی دیگر از مقام‌های ارشد محلی مواجه شد. برخی گزارش‌ها از لغو این سفر خبر می‌دهند.

حسن نوروزی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۴ آذر به طرح جدید ستاد ملی مقابله با کرونا حمله کرده بود و مصوبات این ستاد را «غیر قانونی» خوانده و گفته بود:

«کشور کمونیستی نیستیم که هر چه رئیس‌جمهور بگوید، بگوییم درست است و از خود قانون وضع کند.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.