ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آبرامز از بایدن خواست فشار بر ایران را کاهش ندهد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران می‌گوید انتظار دارد سال آینده مذاکره‌ای با ایران انجام شود. او معتقد است که در دولت بایدن توافق انجام خواهد شد. چهار نهاد در ارتباط با برنامه موشکی ایران تحریم شدند.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که دولت ترامپ در نظر دارد که در ماه‌های پایانی کار خود تحریم‌ها علیه ایران را بیشتر کند. او از جو بایدن خواست تا از اهرم فشار برای دستیابی به توافقی استفاده کند که تهدیدهای منطقه‌ای و هسته‌ای جمهوری اسلامی را کاهش دهد. آمریکا چهار نهاد روسی و چینی را در ارتباط با برنامه موشکی ایران تحریم کرد.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ـ عکس از Shutterstock

به‌گزارش رویترز الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران چهارشنبه ۲۵ نوامبر / ۵ آذر در سخنرانی مجازی در مؤسسه بیروت اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تحریم‌ها علیه تهران را در ماه‌های آخر قدرت خود تشدید کند.

آبرامز، با تمجید از مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب و نامزد او برای سمت وزیر امور خارجه آن‌ها را افرادی «فوق‌العاده» خواند و نسبت به تکرار آن‌چه اشتباهات باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خواند، هشدار داد. ترامپ دو سال پیش از این توافق یک طرفه خارج شد.

بایدن، که قرار است از ۲۰ ژانویه سال آینده آغاز به کار کند، گفته است اگر ایران به تعهدات خود عمل کند، ایالات متحده به توافق هسته‌ای دوران اوباما بازمی‌گردد.

آبرامز همچنین گفت دولت ترامپ قصد دارد با تحریم‌های مربوط به سلاح‌ها، سلاح‌های کشتار جمعی و نقض حقوق بشر فشار بیشتری بر تهران اعمال کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت:

«ما هفته آینده، هفته پس از آن و هفته‌های بعد در طول ماه‌های دسامبر و ژانویه، تحریم‌هایی که به برنامه‌های تسلیحاتی، جنگ‌افزارهای کشتار جمعی و حقوق بشر مربوط می‌شوند اعمال خواهیم کرد. بنابراین این کار تا چند ماه دیگر ادامه خواهد داشت، درست تا پایان کار.»

پس از آن‌که واشنگتن در ماه‌های گذشته سه وزیر پیشین دولت لبنان، از جمله داماد رئیس‌جمهوری را در فهرست سیاه خود قرار داد، دوروتی شی، سفیر ایالات متحده در لبنان گفت آمریکا می‌تواند تحریم‌های بیشتری علیه شخصیت‌های لبنانی به دلیل فساد و کمک به گروه حزب‌الله مورد حمایت ایران اعمال کند.

دوروتی شی در این‌باره افزود:

«پرونده‌هایی وجود دارد که تحت نظر مقامات در دست تهیه هستند و به مبارزه با تروریسم و ​​ فساد مربوط می‌شوند.»

مذاکره با ایران و تحریم‌های جدید

الیوت آبرامز گفت انتظار دارد سال آینده مذاکره‌ای با ایران انجام شود. او معتقد است که در دولت بایدن توافق انجام خواهد شد.

آبرامز با اشاره به امکان همکاری با فرانسه، آلمان و بریتانیا و همچنین متحدان منطقه‌ای آمریکا برای دستیابی به توافقی با ایران که بتواند پاسخی به برنامه موشکی و تهدیدهای منطقه‌ای جمهوری اسلامی باشد، گفت:

«ما فکر می‌کنیم که دولت بایدن از فرصت بزرگی برخوردار است زیرا از طریق تحریم‌ها فشارهای زیادی بر ایران وارد شده است. اگر ما از اهرم فشار خود صرف نظر کنیم، واقعاً فاجعه‌بار و احمقانه خواهد بود؛ اما اگر از این اهرم استفاده کنیم بختی برای دستیابی به یک توافق سازنده که همه این مشکلات را برطرف کند به‌وجود خواهد آمد.»

او افزود تصور این‌که دولت جدید می‌تواند مانند تعویض چراغ سیاست ایران را فوراً تغییر دهد اشتباه است و مذاکرات ماه‌ها طول خواهد کشید.

سران ایران مذاکره درباره برنامه موشکی یا تغییر سیاست منطقه‌ای خود را رد کرده‌اند. درعوض می‌خواهند تغییری در سیاست ایالات متحده از جمله رفع تحریم‌ها ایجاد کند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۴ آذر در دیدار با رئیسان سه قوه با بیان این‌که «نمی‌توان به امید گشایش بیگانگان بود»، به شروطی که کشورهای غربی در مورد برنامه موشکی جمهوری اسلامی و دخالت در خاورمیانه می‌گذارند اشاره کرد و گفت:

«آن‌ها در حالی‌که خودشان بیشترین دخالت‌های نادرست را در مسائل منطقه دارند، به ما می‌گویند در منطقه دخالت نکنید و در حالی‌که انگلیس و فرانسه دارای موشک‌های مخرب اتمی هستند و آلمان نیز در این مسیر قرار دارد، به ما می‌گویند موشک نداشته باشید. به شما چه ربطی دارد، شما اول خودتان را اصلاح کنید و بعد اظهار نظر کنید.»

الیوت آبرامز در مؤسسه بیروت همچنین از تحریم چهار نهاد روسی و چینی دیگر در ارتباط با برنامه موشکی رژیم ایران خبر داد و گفت این نهادها «در تقویت و ارتقای برنامه موشکی جمهوری اسلامی» نقش داشتند.

تنش بین واشنگتن و تهران از زمان خارج شدن دولت ترامپ از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران و بازگرداندن تحریم‌های شدید اقتصادی برای فشار بر تهران برای مذاکره درباره محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای، توسعه موشک‌های بالستیک و پشتیبانی از نیروهای نیابتی منطقه‌ای افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پورشاسب

    انچنان باید به جمهوری اسلامی فشار بیاورید که صدای خرد شدنش عبرتی باشد برای الباقی مستبدان متعفن تاریخ و مردم ایران نیاز به حمایت بین المللی دارن تا اینجا گفتم اگر پورتهام بسته بسته بشه چه میکنم باری این سرویسها فروشندگانشون در ایران یا ترکیه و ... هستن فیلترینگ ایران را خوب میشناسن پورت ببندد پورت جدید طراحی میشه میکرد و صد البته گردش مالی هم دارن که حقشونه من خودم فروشندشون بودم چند سال پیش و باز خواهم شد دیدم این وزیر بیسواد و دانش ارتباطات ج.ا داد میزد وی پی ان فروش میلیاردی دارد خوب سواد نداره گردش مالی اینترنت بین الملل بسیار بالاتر از این میتواند باشد در ایران و بسیار شغل ایجاد کند طرف عمله استبداده سواد نداره کودن و بیشعور هست وزسیر ارتباطاتشون به تو چه که چقدر گردش دارد اگر نت در ایران باز بود نشان میدادم چقدر گردش مالی میشود ایجاد کرد واکنون هم نشان خواهم داد