ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بی‌خبری از سرنوشت دو فعال مدنی ترک شهر جلفا

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار زمانه قرار گرفته است، سعید سلطانی و بابک کیومرثی، دو فعال مدنی ترک اهل شهر جلفا در استان آذربایجان شرقی از روز ۱۳ مهر ۹۹ توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار زمانه قرار گرفته است، از سرنوشت سعید سلطانی و بابک کیومرثی، دو فعال مدنی ترک اهل شهر جلفا در استان آذربایجان شرقی که از روز ۱۳ مهر ۹۹ توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند، تاکنون اطلاعی در دست نیست.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

یک منبع آگاه اهل تبریز که نخواست نامش ذکر شود به زمانه می‌گوید مأموران امنیتی، بابک کیومرثی و سعید سلطانی را در تاریخ یاد شده در محل کارشان بازداشت کرده و طبق آخرین خبرها، آنها را به اداره اطلاعات تبریز منتقل کرده‌اند.

به‌ گفته این منبع، نیروهای امنیتی بعد از بازداشت این دو فعال مدنی اقدام به تفتیش خانه‌هایشان کرده و ماشین، تلفن‌های همراه، کتاب‌ها و لپ‌تاپ آنها را با خود برده‌اند.

نیروهای امنیتی همچنین خانواده این دو فعال مدنی را برای جلوگیری از انتشار اخبار مربوط به بازداشت این آنان به شدت تحت فشار قرار داده‌اند.

به‌ نظر می‌رسد بابک کیومرثی و سعید سلطانی در ارتباط با تجمعاتی که اوایل مهر ماه امسال در برخی از شهرهای ترک نشین ایران برای حمایت از آذربایجان در مناقشه قره‌باغ برپا شده بود، بازداشت شده‌اند.

روز ۱۰ مهر ده‌ها نفر از شهروندان ترک در پی تجمعات گسترده در شهرهای مختلف ترک‌نشین ایران از جمله در شهرهای اردبیل، تبریز، ارومیه، مشکین شهر، پارس‌آباد مغان و زنجان در واکنش به جنگ در قره‌باغ به خیابان آمدند.

این تجمعات به منظور آن‌چه معترضان «حمایت از آزادسازی قره باغ» خواندند برگزار شد و تجمع‌کنندگان همچنین به ‌آن‌چه «حمایت جمهوری اسلامی ایران و روسیه از ارمنستان» عنوان کردند، معترض بودند.

مناقشه‌ای که از روز ششم مهر ماه/ ۲۷ سپتامبر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ آغاز شده بود، سرانجام در شامگاه ۱۹ آبان/ هشتم نوامبر، با وساطت روسیه به پایان رسید و باکو و ایروان توافقی را برای برقراری آتش بس کامل امضا کردند.

با وجود فروکش کردن آتش جنگ میان دو کشور، فشارها بر شهروندان و فعالان مدنی ترک در ایران همچنان ادامه دارد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.