ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرانسه و بریتانیا توافقنامه «غیرقابل‌عبور»کردن کانال مانش برای پناهجویان را امضا کردند

براساس توافق جدید که شنبه به امضای دوطرف رسیده، تعداد نیروهای گشت‌‌ در سواحل فرانسه دو برابر می‌شود و برای نظارت بر کانال مانش تجهیزاتی چون پهپاد و رادار به کار گرفته خواهند شد.

بریتانیا و فرانسه قرارداد جدیدی را برای جلوگیری از عبور پناهندگان از کانال مانش امضا کردند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

بریتانیا و فرانسه برای توقف «عبور غیرمجاز پناهجویان» از طریق کانال مانش، توافق‌نامه جدیدی را امضا کردند تا بوسیله افزایش گشت‌زنی و استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته، مسیر خطرناک کانال مانش را برای قایق‌های پناهجویانی که قصد رسیدن به سواحل بریتانیا دارند، مسدود کنند.

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا یکشنبه ۲۹ نوامبر گفت: براساس توافق جدید که شنبه به امضای دوطرف رسیده، تعداد نیروهای گشت‌‌ در سواحل فرانسه دو برابر می‌شود و برای نظارت بر کانال مانش تجهیزاتی چون پهپاد و رادار به کار گرفته خواهند شد.

او گفت: «به لطف گشت‌های بیشتر پلیس در سواحل فرانسه و افزایش اشتراک اطلاعات بین سازمان‌های امنیتی و انتظامی‌ دو کشور، تا همین‌جا هم تعداد مهاجرانی که سواحل فرانسه را ترک می‌کنند، کاهش پیدا کرده است.»

پاتل افزود بریتانیا و فرانسه قصد دارند در سال آینده به گفت‌وگو برای کاهش «فشار مهاجرتی» در مرزهایشان ادامه دهند.

براساس مصاحبه وزیر کشور بریتانیا با رسانه‌های این کشور، مقام‌های فرانسوی در سال جاری مانع سفر ۵هزار پناهجو از فرانسه به بریتانیا شده‌اند و بریتانیا در ۱۰سال گذشته مبلغ ۱۵۰ میلیون پوند را به همین منظور به فرانسه پرداخت کرده است.

به گفته او تمرکز اخیر مقام‌های بریتانیا بر ممانعت از عبور قایق‌های کوچک به این مسئله برمی‌گردد که در حال حاضر عبور از کانال، از طریق کامیون‌های حمل بار افزایش پیدا کرده و نیروهای مرزی فرانسه اقدامات خود را برای جلوگیری از انتقال پناهجویان از این طریق، تشدید کرده‌اند.

وزیر کشور بریتانیا و جرالد دارمانین، همتای فرانسوی او گفته‌اند می‌خواهند مسیر کانال مانش را غیرقابل عبور کنند.

سازمان عفو بین الملل توافقنامه میان پاریس و لندن را «عمیقا ناامیدکننده» خواند.

گروه‌های حقوق بشری و امدادرسان نیز به این توافق‌نامه واکنش نشان داده‌اند. به زعم آن‌ها بهترین راه برای متوقف کردن عبور و مرور از کانال مانش، فراهم کردن مسیرهای امن برای پناهندگی در بریتانیاست.

وزیر کشور بریتانیا وعده داده این کشور سال آینده یک سیستم جدید پناهندگی قانونی معرفی کند.

کانال مانش یکی از پرمخاطره‌ترین مسیرها برای پناهجویان به‌شمار می‌رود. در سال گذشته صدها نفر از جمله کودکان از این مسیر صعب‌العبور برای گذر از اردوگاه‌های موقت در شمال فرانسه به سواحل جنوب بریتانیا استفاده کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها اما از جمله یک خانواده ۵ نفره ایرانی در مسیر جان خود را از دست داده و غرق شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.