ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعیین قرار یک میلیاردی شهره حسینی را از دادسرا به زندان اوین کشاند

شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی که با تودیع قرار وثیقه موقتاً از زندان آزاد شده بود، در دادسرای اوین با افزایش دوبرابری میزان وثیقه روبه‌رو شد. او را از دادسرا به زندان اوین منتقل کردند.

شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی که با تودیع قرار وثیقه موقتاً از زندان آزاد شده بود، در دادسرای اوین با افزایش دو برابری میزان وثیقه روبه‌رو شد. او را از دادسرا به زندان اوین منتقل کردند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به گزارش خبرگزاری هرانا، شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی، هشت آذربرای بار دوم به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین، به ریاست قاضی حاجی مرادی احضار شد، اما پس از حضور در دادسرا با افزایش مبلغ وثیقه به یک میلیارد تومان مواجه شد. حسینی را در همین مکان بازداشت‌ کردند و به زندان اوین انتقال دادند.

حسینی مهر سال جاری توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. این مترجم در نهایت ۱۵ مهر با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

مأموران در زمان بازداشت شماری از وسایل شخصی او از جمله، لپ‌تاپ، تلفن همراه، اسناد و مدارک شخصی را ضبط کرده با خود برده بودند.

اتهاماتی که در دوران بازجویی به او وارد شده است، همکاری با یکی از گروه‌های معاند نظام و تبلیغ علیه نظام هستند.

به گفته یک منبع آگاه دوشنبه ۱۰ آذر پس از مراجعه خانواده این فعال مدنی، بازپرس پرونده از قبول قرار وثیقه و آزادی حسینی امتناع کرده است. او تاکنون از برقراری حق تماس تلفنی محروم مانده است.

تعیین قرار وثیقه‌های سنگین یکی ابزارهای حاکمیت برای کنترل و سرکوب کنشگران جنبش دانشجویی، جنبش زنان، فعالان سیاسی، قومی، مدنی، عقیدتی و محیط‌ زیستی است.

وثیقه که در نظام‌های حقوقی برای احترام به اصل آزادی انسان تعیین شده، در نظام قضایی جمهوری اسلامی در مورد فعالان سیاسی و مدنی کاملاً برعکس عمل می‌کند، آزادی عمل را از آنها می‌گیرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.