ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قالیباف قانون «رفع تحریم‌ها» را به دولت ابلاغ کرد

مشاور رسانه‌ای دولت از یک بازی زیرکانه بر مبنای یک احتمال خبر داد. چنانچه با بایدن گشایش‌های اقتصادی حاصل شود، «فرمانده هسته‌ای» آن را به نفع خود مصادره می‌کند.

احمدامیرآبادی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۱۲ آذر در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرد که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها» را برای اجرا توسط دولت ابلاغ کرد.

صبح چهارشنبه ۱۲ آذر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۷۹ رای به اصلاحیه شورای نگهبان در طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» رای دادند. بازی زیرکانه ولی فقیه به عنوان «فرمانده هسته‌ای» بر مبنای طرح یک احتمال که مصرف انتخاباتی دارد.

شورای نگهبان ساعتی قبل از آن در اصلاحیه‌ای از مجلس خواسته بود برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی به دولت دو ماه فرصت دهد. پیش از آن دولت در مکاتبه با احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان با استناد به اصل ۱۷۶ قانون اساسی کاهش تعهدات ایران در توافق هسته‌ای را فراقوه‌ای و از اختیارات شورای عالی امنیت ملی دانسته بود.

 ماده شش این قانون دولت جمهوری اسلامی ایران را موظف کرده است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای طرف توافق هسته‌ای در قبال ایران، عادی نشدن روابط بانکی، رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند ـ پروتکل الحاقی ـ را متوقف کند.

در این قانون برای حامیان «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) مجازات تعزیری درجات دو تا پنج که به معنای دو تا ۲۵ سال حبس است در نظر گرفته شده.

طرح یک احتمال: بازی زیرکانه «فرمانده هسته‌ای»

حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای دولت روحانی با انتشار پیامی در توییتر از یک «بازی زیرکانه» خبر داد و نوشت:

«طرح یک احتمال، بازی زیرکانه‌ای است. احتمال می‌دهند که بایدن در یک ماه اول کار خود بعضی گشایش‌های اقتصادی را ایجاد خواهد کرد. طبق طرح مجلس، دو ماه فرصت خواهیم داشت برای جلوگیری از تعلیق پروتکل الحاقی. فرضاً که اول دی قانون ابلاغ بشود تا اول اسفند فرصت هست یعنی یک ماه بعد از شروع دوران بایدن.»

آشنا در ادامه یادآوری کرد که به این ترتیب «گشایش‌های قطعی بایدن» را  «به نفع خودشان مصادره» خواهند کرد که «برای انتخابات ۱۴۰۰ هم مصرف خوبی خواهد داشت.»

چند ساعت قبل از آن «سعید لیلاز» عضو شورای مرکزی کارگزاران در مصاحبه‌ای یادآوری کرده بود که «فرمانده هسته‌ای همانا رهبر جمهوری اسلامی است.»

مجلس شورای اسلامی طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به تصویب رساند.

محسن فخری‌زاده بعدازظهر جمعه ۶ آذر در آبسرد دماوند ترور شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گرشاسب

    نکته ای مهمی که به نظر می رسد هیچوقت در کلهء خیلی از این "انقلابیون کامپیوتری" عزیز ما نمی رود این است که؛ دولت های خارجی هیچوقت آنچه را که بایسته است با ج.ا. و آخوندها انجام نخواهند داد. خودشان با کنفرانس گوادالوپ ج.ا. را آوردن سر کار و اگر به میل دولتهای خارجی باشد, حالا حالا ها باهاش کار دارن و ازش استفاده میبرن. تمامی دولتهای غربی و شرقی تا روز آخر, ساعت آخر و واپسین ترین لحظه های حیات ننگین ج.ا. به حمایت از آن ادامه خواهند داد. فقط زمانی که ببینند انقلاب مردم ایران در حال پیروزی است, و گزینه ای دیگری جز اقرار به قدرت مردم ایران ندارند, تازه انموقع هم در ظاهر, از مردم ایران حمایت خواهند کرد. زمانی هم که یک نظام مردم سالاری اصیل و واقعی در ایران ایجاد شود, تمامی این دولت های غربی و شرقی خنجر را رو خواهند کرد و تا حد توان در سرنگونی مردم سالاری در ایران کوشش خواهند کرد, و از عقب و جلو به ما خنجر و بدتر خواهند زد. هیچ توهمی نداشته باشید. درست مثل همان بلایی که بر سر مصدق آوردند. این "انقلابی گری" های کامپیوتری و کیبوردی هم هیچوقت جایگزین سازماندهی در خیابانها و کارخانجات, کارگاه ها, وزارتخانه ها, موسسات, مدارس و دانشگاه ها نخواهد شد.

  • پورشاسب

    من دیدم همچین تحلیل میکن بعضی که بله ایران میخواهد به سمت رها کردن پروتکل نمیدونم چی برود و... با ج گیری منظورشون بود به هیچ وجه اقدام نمایشی هست جهت جلوگیری ریزش داخلی ج.ا نه از ابتدا خواست تولید بمب اتم را داشت چرا نداشت چون توان و دانش این کار را ندارد بیشتر برنامه اتمیش برنامه بقائ ج.ا بود تا برنامه اتمی واقعی و سرگرمی روزمره ... بیشتر بدنبال بقائ بود تا اتم یک تحلیلگر باید بداند اخر کدام حکومت کودنی به قیمت زجر کش کردن فقیر کردن مردمش دنبال ماجراج.یی راه میافتد جواب یک کلمه حکومت مردمی نیست پشتوانه مردمی ندارد برای بقائش بدنبال بحران میرود دول خارجی شرقی و غربی هم خوب میدانند برای همین هی اتیششا زیاد میکنن تا اونها هم باج بیشتر بگیرند حالا گیرم ج.ا از پروتکل خارج شود و... راست بگوید که نمیگوید انها از ج.ا وحشتی ندارند منتظرند تا ج.ا خارج شود تا انچه بایسته است با حکومت ملاها انجام دهند

  • پورشاسب

    خوب حذف کن گوشت کیلیویی خدا تومن و مرغ نزدیک چهل تومن من چند روز پیش ۶ تا دونه موز خریدم ۴۰ هزار تومن همچین شوخی نیست من فکر میکنم ۸۰ درصد مردم ایران سوئ تغذیه دارن باری انچنان کاری با ج.ا خواهیم کرد که در تاریخ عبرتی بزرگی باشد برای متجاوزین جنسی و مستبدان و بعلاوه ممکنه بپرسید با کی با همین ملت که مجبورن علف بخورن تا قبر خمینی ملعون و فلان امام عقب افتاده گنده تر بشه حالا اگر خامنه ای بوگندو فکر کرده با انتخاب بایدن از قذافی شدن و ملوسویچ شدن و محاکمه فرار کرده سخت در اشتباه است این کثافت جوابش را در کف خیابان خواهد گرفت اصلن باید در وسط خیابان ارازل سپاه را* کنیم

  • پورشاسب

    کل دنیا همه کارهاشا کرده بود منتظر دستور پاسدار عقب افتاده جنایتکار کچل قالیباف * بود بابا این تحریمها قانون شده در مجلس کشورهای دیگه و قالبیاف میشه بفرمایید ایران برای مقابله با تحریم چه دارد ایران چقدر از سهم اقتصاد جهانی را دارد یه دو میلیون بشکه نفت داشت که اون هم کردنش بشکه ۵۰ سنت قاچاق خوب ایران خیلی خوشگل هست در دنیا یا چیز دیگه چی داره یه اقتصاد مصرف محور با مردمانی علف خور بدون دندان که حداکثر سنشون ۵۰ سال هست اگه تو خیابان نکشنشون بعلاوه این بابا رفقیق ایت ا... ها بایدن هم گفت اگر مفاد برجام را دقیقن اجرا کند بر میگردم منظورش اینه ج.ا باید *های منا اول ماچ کنه در پایان مرگ بر جمهوری اسلامی