ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وبینار: مقابله با آزار جنسی چگونه جنبشی است؟

در این وبینار، فرنگیس بیات، پژوهشگر سیاسی و فمینیست، درباره موضوع آزار جنسی، شکل‌های جدید آن و پرسش‌های مربوط به آن صحبت می‌کند.

در ماه‌های گذشته فضای شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فارسی زبان داخل و خارج از کشور شاهد انتشار مجموعه متنوعی از روایت‌های آزار جنسی و تجاوز بود؛ روایت‌هایی دست اول از آزارهایی که موج افشاگری‌هایشان دامن برخی از شخصیت‌های برجسته و مشهور فرهنگی و هنری را هم گرفت. این موج افشاگری همراه شد با انتشار مجموعه‌ای از مقالات، برگزاری بحث‌های تلویزیونی و مطالب آموزشی که در فضای جنسیت‌زده و سانسورشده جامعه ایرانی تازگی داشت. این افشاگری‌ها و بحث‌های پیرامون آن تا جایی پیش رفت که برخی آن را «می‌توی ایرانی» و ادامه جنبش جهانی «من هم» نامیدند و همزمان گروهی از فعالان زنان، حقوقدانان و روزنامه‌نگاران کوشیدند با تولید محتوا در این زمینه، فضا را به سمتی ببرند که حاصلش آگاهی بیشتر جامعه ایرانی از ابعاد پنهان آزارهای جنسی و خلاءهای قانونی و فرهنگی در این زمینه باشد.

در همین زمینه، زمانه همزمان با انتشار پرونده‌ای از مطالب مرتبط که حاصل هم‌اندیشی صاحب‌نظران درباره آزار جنسی و تجاوز در جامعه ایران است، چند نشست آنلاین شامل وبینار و برنامه زنده اینستاگرامی برگزار کرده است. از آنجا که بحث آزار جنسی و تجاوز در ایران همچنان تازه است و همچنان نیازمند تامل و تعمق بیشتر، زمانه قصد دارد بررسی این موضوع را همچنان در فهرست موضوعات مهم حوزه زنان نگه دارد. وبینار زمانه با موضوع «مقابله با آزار جنسی چگونه جنبشی است؟» تلاشی دیگر در این زمینه است.

فرنگیس بیات، پژوهشگر سیاسی و فمینیست در این وبینار درباره تاریخچه جهانی و چهار دهه اخیر مساله آزار جنسی صحبت می‌کند. در مسیر این بحث، او مدل‌هایی برای فهم و تعریف این موضوع معرفی کرده و سرانجام با توجه به ویژگی‌های مساله در جامعه ایران می‌کوشد به این سوال جواب بدهد که: چه باید کرد؟ حیطه عمل ما در مقابل آزار جنسی چیست؟ 

در این وبینار، فرنگیس بیات درباره موضوع آزار جنسی، شکل‌های جدید آن و پرسش‌های مربوط به آن صحبت می‌کند. امید می‌رود با این گونه گفت‌وگوها بحثی که هنوز در میان ما تازه است عمق مفهومی بیابد و مبارزه با آزار جنسی تقویت شود.

ویدئوی وبینار:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

برای دیدن وبینارهای دیگر زمانه در حوزه زنان به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.