ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت فرانسه: ممکن است ۷۶ مسجد به دلیل «جدایی‌طلبی» بسته شوند

ژرالد دارمنن وزیر کشور فرانسه از موج «بی‌سابقه» تمهیدات امنیتی برای مقابله با افراط‌گرایی دینی خبر داد. تا کنون ۶۶ مهاجر بدون ورق در این موج اخراج شده اند.

دولت فرانسه کارزاری برای مقابله با آنچه «جدایی‌طلبی اسلام‌گرایانه» می‌خواند، به راه انداخته است. در این کارزار، ده‌ها مسجد در معرض تعطیلی قرار دارند و شماری از مهاجران بدون اوراق شناسایی نیز اخراج خواهند شد.

پلیس سوار فرانسه در برابر مسجد پاریس، ۳۰ اکتبر ــ عکس: THOMAS COEX / AFP

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه پنج‌شنبه سوم دسامبر / ۱۳ آذر در گفت‌و‌گو با رادیو «ار‌تی‌ال» اعلام کرد که دولت فرانسه موجی «انبوه و بی‌سابقه» از تمهیدات برای مقابله با «افراط‌گرایی دینی» اتخاذ کرده است.

به گفته دارمنن، ممکن است ۷۶ مسجد در جریان این کارزار به ظن «جدایی‌طلبی اسلام‌گرایانه» بسته شوند:

«در روزهای آینده، بررسی‌ها درباره این مکان‌های عبادت انجام خواهد شد. اگر سوء ظن‌ها تأیید شوند، خواستار بسته‌شدن آنها می‌شوم.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

وزیر کشور فرانسه از اخراج ۶۶ مهاجر بدون اوراق شناسایی نیز به ظن «رادیکال‌شدن» خبر داد.

فرانسه در ماه اخیر شاهد حمله‌های مرگ‌بار تروریستی بود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری این کشور اکتبر از طرح دولت‌اش برای مقابله با «جدایی‌طلبی اسلام‌گرایانه» خبر داد و گفت که اسلام در سرتاسر جهان «بحران‌زده» است. مسلمانان کشورهای مختلف به این اظهارنظرها اعتراض کردند.

مکرون به طور خاص پس از قتل ساموئل پاتی معلم فرانسوی در پاریس، از برخورد شدید با افراطیون اسلام‌گرا خبر داده بود. 

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابول لوشاتو

    ۱- اسلام گرایان تمامی طلب هستند نه تجزیه طلب ۲- از هر دست که دادید از همان دست هم پس بگیرید: در سال ۱۹۷۶ با ساخت فیلم محمد رسول الله پروژه اسلام گستری در سراسر جهان را افتتاح کردید . در سال ۱۹۷۹‌خمینی جنایتکار را با ایرفرانس راهی ایران کردید . در دههء ۸۰ میلادی ( و بعد تر ) به کشتار مخالفان نظام پلید خمینی در سراسر اروپا و لو دادن شبکه های مخالفین در داخل ایران پرداختید . ....................... در سال ۲۰۰۷ با ارسال ۱۵۰۰۰ اسلام گرای افراطی به رقه هستهء اولیهء داعش را بوجود آوردید . خب حالا نوبت خودتان که شد دچار اسلام هراسی!!! شدید ؟؟؟