ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل در بوشهر جان یک زن را گرفت

سیل موجب لغو پرواز هواپیماها از شیراز و خرم‌آباد شد و در دشتستان بوشهر جان یک زن را گرفت. سیلاب راه‌های زمینی خوزستان و بوشهر و مسیر ارتباطی روستاها را در چند استان مسدود کرده است.

بارش باران موجب جاری شدن سیل در چند استان شده است. در استان فارس پروازهای داخلی متوقف شده است. در استان بوشهر چندین راه ارتباطی مسدود شده و سیل تا به حال جان دست‌کم یک نفر را گرفته است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر، یکشنبه ۱۶ آذر از کشته شدن حداقل یک‌نفر بر اثر جاری شدن سیل در این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، این زن ۳۵ ساله ساکن برازجان بود. اطلاعات بیشتری در باره هویت او منتشر نشده است.

بارش باران که از شامگاه شنبه ۱۵ آذر آغاز شد، چندین مسیر ارتباطی بین شهری و روستایی در استان بوشهر را نیز مسدود کرده است. به گفته دهقانی محورهای ارتباطی گناوه - برازجان ، دیلم - بهبهان، جاده ساحلی بوشهر- گناوه - ریگ و دیلم - هندیجان به علت طغیان رودخانه‌های فصلی و بارندگی مسدود شده است.

علاوه بر این راه‌های ارتباطی چندین روستا در استان بوشهر مسدود و قسمتی از بخشهای شبانکاره، سعدآباد،  آبپخش و شهر وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان نیز به علت طغیان رودخانه‌های بالادست دچار آبگرفتگی معابر و برخی از خانه‌ها شده‌است.

حمیدرضا علم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر هم گفت: در پی بارندگی‌های شنبه شب و طغیان رودخانه‌های فصلی، راه‌های ارتباطی استان‌های بوشهر و خوزستان تا اطلاع ثانوی بسته است.

در استان فارس نیز براساس گزارش خبرگزاری‌های داخلی برخی معابر در نقاط مختلف استان از جمله شیراز دچار آبگرفتگی شد. در شهرهای کازرون، ممسنی و فیروزآباد نیز سیل جاری شده و برخی معابر دچار آب‌گرفتگی شده‌اند. در نورآباد ممسنی نیز برخی از مغازه‌ها دچار آب گرفتگی شدند و خسارت دیدند. هنوز جزئیات خسارت ناشی از سیل در این استان اعلام نشده است.

افزایش شدت بارش پروازهای فرودگاه شیراز را نیز مختل کرده است. پرواز شیراز به خارک بعدازظهر امروز به همین دلیل لغو شد و پرواز بندرعباس به شیراز نتوانست در فرودگاه مقصد فرود بیاید و به بندرعباس بازگشت.

حسین عباسی، مدیرعامل هلال‌احمر استان فارس بعدازظهر یکشنبه گفت که ۱۰ شهرستان آباده، استهبان، مرودشت، رستم، خنج، شیراز، ارسنجان، ممسنی، نی‌ریز و خرم‌بید در این استان تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی قرار دارند.

در استان چهارمحال و بختیاری هم بارش برف موجب انسداد ۱۵ روستای دهستان موگویی و هفت روستای بخش بازفت شهرستان کوهرنگ شد. میزان بارش برف در این استان تا ۳۰ سانتیمتر گزارش شده است.

در یک خبر دیگر مدیر فرودگاه خرم‌آباد هم عصر امروز اعلام کرد پرواز خرم‌آباد به تهران به دلیل شرایط بعد جوی لغو شده است. در استان یزد نیز بارش باران موجب جاری شدن سیل و خسارت به راه‌ها، معابر و قنات‌های منطقه مهریز شد.

سامانه بارشی که از ۱۴ آذر به ایران وارد شد تا فردا (۱۷ آذر) ادامه خواهد داشت. سازمان هواشناسی در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس و بوشهر اعلام وضعیت هشدار کرده است. بارش باران چند روز قبل موجب آب‌گرفتگی در ماهشهر در استان خوزستان شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.