ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حزب حاکم برنده انتخابات پارلمانی ونزوئلا شد

اپوزیسیون اصلی ونزوئلا انتخابات پارلمانی را تحریم کرده بود. ۳۱ درصد از ۲۰ میلیون رأی‌دهنده واجد شرایط در این انتخابات شرکت کردند.

در ونزوئلا، حزب سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور در انتخابات پارلمانی پیروز شد. اپوزیسیون اصلی این انتخابات را تحریم کرده بود.

نیکولاس مادور، رئیس جمهوری ونزوئلا ـ عکس از Shutterstock

شورای ملی انتخابات ونزوئلا دوشنبه ۷ دسامبر / ۱۷ آذر در کاراکاس اعلام کرد که حزب حاکم در این کشور برنده انتخابات پارلمانی روز یکشنبه در این کشور شد.

بر این اساس، حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا و احزاب متحد آن تقریباً ۶۸ درصد آرا را کسب کردند. مخالفانی که در انتخابات شرکت کرده بودند ۱۸ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

به‌رغم شرایط اسفبار سیاسی و اقتصادی، که سبب مهاجرت بیش از پنج میلیون نفر از مردم ونزوئلا به خارج شده است، ناظران تقریباً پیروزی حزب حاکم را قطعی می‌دانستند.

مجمع ملی یا پارلمان ونزوئلا چندین سال است که عملاً فاقد قدرت است، زیرا نمایندگان هر چه را که تصویب می‌کردند قضات دیوان عالی آن‌ها را لغو می‌کرد. پارلمان ونزوئلا تاکنون آخرین نهادی در ونزوئلا بود که هنوز تحت کنترل مادورو قرار نداشت. مخالفان در پارلمان دو سوم نمایندگان را در اختیار داشتند.

اپوزیسیون اصلی به‌رهبری خوان گوایدو انتخابات پارلمانی را تحریم کرده بود. از این رو تنها ۳۱ درصد از ۲۰ میلیون رأی‌دهنده واجد شرایط در انتخابات پارلمانی شرکت کردند.

گوایدو انتخابات روز یکشنبه را «نمایش مضحک» و «بی‌اعتبار و غیردموکراتیک» خوانده بود و ۲۷ حزب و تشکیلات سیاسی مخالف نیز در ماه اوت گذشته در بیانیه‌ای گفته بودند: «ما یک‌صدا تصمیم گرفته‌ایم در انتخاباتی که رژیم مادورو برگزار می‌کند، شرکت نکنیم». آن‌ها افزوده بودند که در شرایط کنونی ونزوئلا «انتخاباتی شفاف که به اراده عمومی احترام بگذارد» برگزار نخواهد شد.

بیش از ۵۰ کشور از جمله آمریکا خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به‌رسمیت می‌شناسند اما او نتوانسته است قدرت را در این کشور به‌دست آورد. گوایدو تقریباً دو سال است که با مادورو در جنگ قدرت است.

مادورو پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت:

«ما پارلمان را با اکثریت آرای مردم ونزوئلا پس گرفتیم. این بدون شک یک پیروزی بزرگ برای دموکراسی است. (...) تغییری در کار ما اتفاق می‌افتد. ما به سمت احیای کشور و اقتصاد پیش می‌رویم و بر تحریم‌ها غلبه می‌کنیم.»

کشور نفت‌خیز ونزوئلا با فقر و محرومیت همگانی روبه‌روست و با بحران کرونا این وضعیت بدتر شده است. مردم از کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی، دارو و سوخت رنج می‌برند و نظام بهداشتی ویران شده است. تحریم‌های آمریکا و سوء مدیریت دولت از اصلی‌ترین عوامل شرایط دشوار زندگی مردم در این کشور است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.