ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران خواستار دسترسی فوری ویدا ربانی به وکیل شد

ویدا ربانی، از اعضای هیأت تحریریه «هفته‌نامه صدا» و عضو حزب «اتحاد ملت ایران»، بیش از یک هفته است در اعتراض به بازداشت غیرقانونی توسط نهادهای امنیتی، دست به اعتصاب غذا زده است.

هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ضمن درخواست از مراجع قضایی برای «تعیین تکلیف سریع و قانونی و دسترسی فوری به وکیل» برای ویدا ربانی، از نهادهای امنیتی خواست تا درباره دلایل بازداشت این روزنامه‌نگار زندانی، «اطلاعات متقن» ارائه دهند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

ویدا ربانی، از اعضای هیأت تحریریه «هفته‌نامه صدا» و عضو حزب «اتحاد ملت ایران» بیش از یک هفته است که در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود توسط نهادهای امنیتی دست به اعتصاب غذا زده است. این روزنامه‌نگار از روز دوم آذر ماه بدون ارائه دلایل مشخصی در تهران بازداشت شده و به یکی از سلول‌های انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند احتمالا «انتشار توئیت‌های مرتبط با سالگرد اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸» توسط ویدا ربانی در توئیتر، بهانه‌ای برای بازداشت این روزنامه‌نگار بوده است.

ربانی از زمان بازداشت تاکنون از دسترسی به وکیل محروم مانده است.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای که توسط این نهاد منتشر شده، بازداشت و محرومیت ویدا ربانی از وکیل را نمونه‌ای از «آزار و اذیت سیستماتیک کارکنان رسانه‌ها از سوی رژیم ایران» توصیف کرده و گفته است:

«بازداشت ویدا ربانی یک نمونه دیگر از چگونگی سوءاستفاده حکومت ایران از سیستم حقوقی برای سرکوب صداهای منتقد در کشور است.»

آنتونی بلانگر همچنین خواستار آزادی فوری این روزنامه‌نگار شده است.

ویدا ربانی که سابقه حضور در برخی از خبرگزاری‌های رسمی و شناخته شده در ایران از جمله روزنامه شرق را هم دارد، پیش‌ از این و در پی واکنش به سرنگون شدن هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط پدافند موشکی سپاه پاسداران و انتشار چند توئیت انتقاد‌آمیز در این زمینه در حساب کاربری خود در توئیتر بازداشت شده بود.

همزمان با سالگرد اعتراضات سراسری آبان ماه در ایران، قوه قضاییه و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی، دور تازه‌ای از فشار بر روزنامه‌نگاران، فعالان دانشجویی و فعالان مدنی را آغاز کرده‌اند.

مراجع قضایی و نهادهای امنیتی در ایران در هفته های اخیر ضمن احضار و بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران ایرانی، اقدام به احضار، بازجویی و در مواردی بازداشت اعضای خانواده‌های این روزنامه‌نگاران کرده‌اند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.