ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توصیه شهردار یاسوج به پیمانکار: نمی‌توانید حقوق بدهید، کارگران را به بیمه بیکاری معرفی کنید

شهردار یاسوج به جای آن که برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران اقدام کند، به پیمانکار توصیه کرده کارگران را «تعیین تکلیف» و آن‌ها را به بیمه بیکاری معرفی کند.

کارگران شهرداری یاسوج حدود پنج ماه است حقوق نگرفته‌اند. حق بیمه‌شان نیز پرداخت نشده است. شهردار یاسوج به جای آن که برای پرداخت مطالبات کارگران اقدام کند، به پیمانکار توصیه کرده کارگران را «تعیین تکلیف» و آن‌ها را به بیمه بیکاری معرفی کند. بیمه بیکاری به کارگرانی پرداخت می‌شود که اخراج شده باشند.

شهردار رهنمودهایی هم به پیمانکار داده که چگونه بیکار کردن کارگران را برای سازمان تامین اجتماعی قابل پذیرش کند. به این ترتیب قرار است در همکاری میان شهردار، پیمانکار و سازمان تامین اجتماعی کارگران بیکار شوند و در بهترین حالت چند ماه حق بیکاری بگیرند.

کارگران شهرداری یاسوج می‌گویند:

«علاوه بر دستمزد پرداخت نشده، مزایای مزدی معوق نیز داریم و همچنین نگران حق بیمه‌هایی هستیم که به موقع به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی‌شود. در این صورت، ما در دریافت خدمات درمانی و تمدید دفترچه‌های خود با مشکل مواجه می‌شویم.»

شورای شهر یاسوج طبق مصوبه‌ای خواستار ساماندهی به وضعیت مطالبات کارگران توسط شهرداری شده است. به نوشته خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) شهردار در واکنش، گفته است پیمانکار پاسخگوی کارگران است و نه شهرداری.

او البته در توضیح مساله، به مفاد قرارداد شهرداری با پیمانکار اشاره کرده که بر مبنای آن «شرکت پیمانکار مکلف شده است در صورتی که در شرایط شیوع کرونا، درآمدی ندارد اعلام کند تا با کارگران تعیین تکلیف و از ظرفیت بیمه بیکاری استفاده شود».

شهردار یاسوج رهنمودهایی هم برای موفقیت به پیمانکار داده است. ایلنا به نقل از شهردار یاسوج نوشت:

«هیئت مدیره شرکت می‌تواند برای بهره‌مندی از خدمات بیمه بیکاری، برای تأمین اجتماعی دلایل محکم ارائه دهد که با توجه به کاهش درآمد شرکت، کارفرما می‌تواند نیروها را برای دریافت بیمه بیکاری معرفی کند.»

حال کارگران شهرداری یاسوج مانده‌اند با پنج ماه حقوق عقب افتاده و در آستانه بیکاری. آن‌ها چنانچه مشمول دریافت حق بیکاری شوند، باید ماه‌ها در انتظار برقراری بیمه بیکاری باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.