ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکست ترامپ در دیوان عالی: رد شکایت تگزاس برای باطل کردن آرای چهار ایالت

۹ نفر قاضی دیوان عالی در حکمی مختصر و بدون امضا با رد دادخواست تگزاس نوشتند که ایالات تگزاس حق قانونی شکایت در مورد نحوه انجام انتخابات در سایر ایالت‌ها را ندارد.

دیوان عالی آمریکا، شکایت دادستان کل تگزاس و دونالد ترامپ علیه نتایج انتخابات در چهار ایالت پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسن و جورجیا را قانونی نشمرد و درخواست برای باطل کردن آرای این ایالت‌ها رد شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

شامگاه جمعه ۱۱ دسامبر/۲۲ آذر، دیوان عالی آمریکا اعلام کرد که درخواست دونالد ترامپ، دادستان تگزاس و چند شاکی دیگر را برای تغییر نتیجه آرا در چهار ایالتی که جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب مردم آمریکا در آنها برنده است، نمی‌پذیرد.

۹ نفر قاضی دیوان عالی در حکمی مختصر و بدون امضا با رد دادخواست تگزاس نوشتند که ایالات تگزاس حق قانونی شکایت در مورد نحوه انجام انتخابات در سایر ایالت‌ها را ندارد.

۹ قاضی همه رای به رد کردن درخواست تگزاس دادند اما دو قاضی دیوان عالی، کلارنس توماس و ساموئل آلیتو بیانیه‌های مخالفت نوشتند و گفتند که دادگاه حداقل موظف به رسیدگی اختلافات بین ایالتی‌ست. جدا از این اختلاف نظر قضایی، این دو قاضی محافظه‌کار هم در رای دادن به همکاران دیگرشان پیوستند و درخواست تگزاس و ترامپ را رد کردند.

کن پاکستون - دادستان کل تگزاس و از حامیان ترامپ از روز ۸ دسامبر/ ۱۸ آذر، شکایتش علیه چهار ایالت را در دیوان عالی ثبت کرده بود. در این شکایت آمده بود که در ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا، ویسکانسین و میشیگان در شرایط همه‌گیری کووید-۱۹ قوانین و مقرارات انتخاباتی‌ را اجرا شده که قانونی نیستند و درخواست این است که نتایج آرا در این ایالت‌ها باطل شود.

چهارشنبه ۹ دسامبر/ ۱۹ آذر، دونالد ترامپ از دیوان عالی خواست که او هم به عنوان یک شخص حقوقی و نه به عنوان رئیس جمهوری با پاکستون همراه شود و نامش در بخش شاکیان بیاید. این دو هم زمان حمایت ۱۸ ایالت جمهوری‌خواه از شکایت‌شان را جلب کردند.

به این ترتیب درخواستی که روز جمعه از سوی دیوان عالی رد شد، یکی از جدی‌ترین تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای تغییر نتیجه انتخابات بود. این دومین شکست دونالد ترامپ در پرونده تغییر نتایج انتخابات در دیوان عالی است.

هشت دسامبر /۱۸ آذر، دیوان عالی ایالات متحده آمریکا تصمیم پیشین دادگاه عالی ایالتی پنسیلوانیا برای قانونی شمردن آرای پستی در انتخابات ۲۰۲۰ را تایید کرد و درخواست جمهوری‌خواهان را برای ابطال این آرا رد کرد. این اولین شکست ترامپ در دیوانی عالی‌ای بود که به آن خیلی امید بسته بود. سه نفر از ۹ قاضی دیوان عالی، منصوب مستقیم ترامپ هستند.

ایالت‌هایی که وکلایشان را برای حمایت از کن پاکستون و ترامپ به دیوان عالی فرستادند عبارتند از آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، ایندیانا، کانزاس، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، مونتانا، میزور، نبراسکا، داکوتای شمالی، اوکلاهما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، تنسی، یوتا و ویرجینیا غربی.

همه این ایالت‌ها را مقام‌های جمهوری‌خواه نمایندگی می‌کنند و سه ایالت در میان آنها فرماندارشان هم جمهوری‌خواه است.

تاکنون بیشتر تمرکز جمهوری‌خواهان بر آرای پستی بوده است. به دلیل شیوع بیماری کوید-۱۹ بساری از ایالت‌ها قوانین متناسب با شرایط وضع کردند که مردم بتوانند رای بدهند. از جمله مثلا پنسیلوانیا آرای پستی را تا سه روز بعد از انتخابات هم شمارش کرد البته به این شرط که تاریخ پست قبلا از انتخابات باشد.

یک دلیل تلاش جمهوری‌خواهان برای ابطال آرای پستی تاکنون اقبال خوب دموکرات‌ها در این آراست.

پیش از آمدن به دیوان عالی و طرح شکایت در بالاترین مرجع قضایی آمریکا، تیم حقوقی دونالد ترامپ و متحدانش در چندین دادگاه‌های ایالتی سعی کردند که آرای پستی را باطل کنند و نتیجه انتخابات را تغییر دهند. در هیچ‌کدام از این دادگاه‌ها آنها موفق به تغییر نتیجه انتخابات نشدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.