ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شلیک ۱۰ موشک به پایتخت افغانستان؛ دست‌کم یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند

رسانه‌های داخلی افغانستان، صبح روز شنبه ۲۲ آذرماه/ ۱۲ دسامبر از شلیک حدود ۱۰ فروند راکت کابل، پایتخت این کشور خبر داده‌اند. دست کم یک شهروند افغان کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.

رسانه‌های داخلی افغانستان، صبح روز شنبه ۲۲ آذرماه/ ۱۲ دسامبر از شلیک حدود ۱۰ فروند راکت کابل، پایتخت این کشور خبر داده‌اند که بر اثر اصابت این راکت‌ها به برخی از نقاط شهر، دست کم یک شهروند افغان کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.

محل شلیک راکت‌ها

به‌نوشته روزنامه «۸ صبح» چاپ کابل، طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان درباره محل‌های اصابت راکت‌ها اعلام کرده: «سه فروند راکت به اطراف میدان هوایی کابل، پنج راکت به منطقه هواشناسی در ناحیه نهم، یک راکت در منطقه زن‌آباد این ناحیه و یک راکت دیگر به منطقه مسکونی خواجه‌رواش در ناحیه پانزدهم شهر کابل اصابت کرده است.»

به‌گفته طارق آرین، این راکت‌ها در ساعت ۶: ۳۰ دقیقه صبح امروز از منطقه «لب جر خیرخانه» در کابل به سوی دیگر نقاط شهر شلیک شده‌اند.

هنوز هیچ‌ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

هرچند وزیر امور داخله افغانستان تلفات این حمله را یک کشته و دو زخمی اعلام کرده اما امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان که از اواخر مهرماه/ اواسط اکتبر، مأموریت تأمین امنیت کابل را برعهده گرفته، گفته است که براساس گزارش‌های اولیه، بر اثر اصابت راکت‌ها یک تن کشته و تنها «یک زن» زخمی شده‌ است.

امرالله صالح شلیک موشک به کابل را «لکه ناکامی» در برابر تروریست‌ها توصیف کرده و وعده داده که این «لکه ناکامی» را از روی دولت پاک خواهد کرد.

شهر کابل کمتر از یک‌ماه پیش یعنی در یک آذرماه/ ۲۱ نوامبر هم شاهد اصابت ۲۴ راکت بود که بر اثر این حملات دست‌کم هشت غیرنظامی کشته و ۳۱ نفر دیگر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی و مقامات دولتی افغانستان همواره طالبان را مسئول انجام چنین حملاتی می‌دانند.

با شروع نشست دولت افغانستان و گروه طالبان برای مذاکرات صلح انتظار می‌رفت خشونت‌ها در این کشورکاهش یابد اما حملات اخیر گروه‌ طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان، آسیب‌های جدی به روند این مذاکرات وارد کرده است.

مذاکرات بین الافغانی روز ۱۲ سپتامبر/ ۲۲ شهریورماه امسال در دوحه پایتخت قطر با حضور عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان و مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا و هئیت دولت افغانستان و طالبان آغاز شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.