ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا الکثیر، کارگر اخراجی شرکت نیشکر هفت تپه خوزستان خودکشی کرد

کانال تلگرامی «هفت تپه- کانال مستقل کارگران»، با انتشار یک پست در این کانال، از جان باختن رضا الکثیر، کارگر اخراجی این شرکت پس از اقدام به خودکشی بر اثر «فشار معیشتی و بیکاری» خبر داده است.

کانال تلگرامی «هفت تپه- کانال مستقل کارگران» که اخبار مربوط به کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه خوزستان را پوشش می‌دهد، با انتشار یک پست در این کانال، از جان باختن رضا الکثیر، کارگر اخراجی این شرکت پس از اقدام به خودکشی بر اثر «فشار معیشتی و بیکاری» خبر داده است.

تصویری از کارگر معترض هفت‌تپه

به‌نوشته این منبع، رضا الکثیر در ماه‌های بعد از اخراج، بارها برای بازگشت به کار به دفتر امید اسدبیگی مدیر عامل هفت تپه و حسین آمیلی، نماینده تام‌الاختیار او مراجعه کرده بود اما کارفرمایان با بازگشت به کار او موافقت نکردند.

در ادامه این خبر آمده: «رضا الکثیر کارگر اخراجی هفت تپه، ساکن آبادی حر، دارای دو خواهر فلج، بر اثر خودکشی درگذشت. در شرکت هفت تپه کار می‌کرد. رضا را از کار اخراج کردند و حاضر به قراردادی کردن وی نشدند. او بارها به آمیلی و اسدبیگی‌ها مراجعه کرده بود ولی آنها حاضر نشدند که رضا را به کار برگردانند.»

رضا الکثیر

این کانال تلگرامی همچنین درباره شرایط زندگی این کارگر اخراجی نوشته:

 «رضای جوان تازه نامزد کرده بود و هزار آرزو داشت. اما بخاطر فشار معیشتی و بیکاری و "نه" شنیدن مکرر از شرکت دست به اعدام خودش زد. حکم را خودش اجرا کرد اما از جانب اسدبیگی و آمیلی صادر شده بود.»

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه سال‌هاست به‌خاطر تعویق در پرداخت دستمزدها از سوی کارفرما در فشار معیشتی به‌سر می‌برند. علی نقدی، یکی دیگر از کارگران فصلی شرکت نیشکر هفت‌تپه بود که در اوایل اسفندماه ۱۳۹۶ و به‌دنبال عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای او از سوی مدیریت مجتمع هفت تپه، در مجاورت محوطهٔ کمپ کارگران نی‌بر، خود را به کانال آب انداخت و به زندگی‌اش پایان داد.

از سال ۱۳۹۴ به این سو و در پی خصوصی شدن شرکت نیشکر هفت‌تپه، پرداخت دستمزد کارگران بیش از گذشته به تعویق افتاد. تخلفات مالی مدیران شرکت و همین‌طور عدم تخصص کافی مدیران در حوزه نیشکر نیز موجب شد تولید محصول شرکت تا یک سوم کاهش یافته و به دنبال آن تعداد زیادی از کارگران از سوی کارفرمای جدید اخراج و خانه‌نشین شوند.

در سال‌های پس از خصوصی سازی و بالا گرفتن اعتراض‌ها و اعتصاب‌های کارگری در شرکت نیشکر هفت‌تپه خوزستان، نهادهای امنیتی تعداد زیادی از کارگران و فعالان کارگری را دستگیر و روانه زندان کردند.

امید اسدبیگی مدیر عامل فعلی شرکت هفت تپه اما در حال حاضر متهم ردیف اول پرونده‌ای است که در قوه قضائیه به اتهام فروش غیرمجاز حدود یک و نیم میلیارد دلار ارز تشکیل شده است. او به قید وثیقه آزاد است. اسدبیگی مدعی است هیچ‌یک از اتهامات صحت ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.