ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه از نقض آتش‌بس در قره‌باغ خبر داد

۶ هفته پس از توافق برسر توقف جنگ در قره‌باغ، ارتش روسیه بدون اشاره به طرف خاصی از نقض آتش بس خبر داد. آذربایجان و ارمنستان انگشت اتهام را به سمت یکدیگر گرفتند.

ارتش روسیه از نقض توافق آتش‌بس در قره‌باغ خبر داد. آتش‌بسی که تنها ۶ هفته دوام آورد. آذربایجان و ارمنستان انگشت اتهام را به سمت یکدیگر گرفتند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

۶ هفته پس از توافق برسر توقف درگیری‌ها در قره‌باغ، ارتش روسیه بدون اشاره به طرف خاصی از نقض آتش‌بس خبر داد. وزارت دفاع روسیه شنبه ۱۲ دسامبر اعلام کرد: 

«جمعه ۱۱ دسامبر یک مورد از نقض آتش‌بس در ناحیه هادروت گزارش شده است».

از ۱۰ نوامبر سال جاری که روسای جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان و روسیه سرانجام بعد از شش هفته درگیری‌های خونین بر سر منطقه قره‌باغ با امضای توافق سه‌جانبه‌ای به درگیری‌ها پایان دادند، این نخستین بار است که روسیه به‌عنوان واسطه اصلی توافق آتش‌بس در قره‌باغ از نقض این پیمان خبر می‌دهد.

به‌دنبال انتشار این بیانیه، ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به شکستن پیمان آتش‌بس متهم کردند. ارتش ارمنستان آذربایجان را به حمله به دو روستای تحت کنترل نیروهای قره‌باغ متهم کرد و خبر از زخمی‌شدن ۶ تن از سربازانشان داد.

نیروهای ارتش قره‌باغ هم اعلام کردند توسط نیروهای آذربایجان مورد حمله قرار گرفته‌اند و سه تن از آن‌ها در این حمله زخمی شده‌اند.

از سوی مقابل وزارت دفاع آذربایجان هم یکشنبه ۱۳ دسامبر/۲۳ آذر مدعی‌شد نیروهای این کشور مورد حمله قرار گرفته‌اند و در این حملات چهار نفر از این نیروها کشته شده‌اند.

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان نیز در نشستی با حضور دیپلمات‌های ایالات متحده و فرانسه که گفته می‌شود به منظور پایان دادن به مناقشات قره‌باغ برگزار شده، ارمنستان را تهدید کرد و گفت:

«ارمنستان نباید دوباره از اول درگیری‌ها را شروع کند. باید این‌بار بسیار محتاط باشد و برای عملیات نظامی جدید برنامه نریزد. نباید برکسی پوشیده باشد که این دفعه ما کاملا نابودش می‌کنیم».

از زمان قبول آتش‌بس در قره‌باغ، روسیه نزدیک به ۲هزار «نیروی حافظ صلح» را برای نظارت بر آتش‌بس و تسهیل بازگشت پناهجویان به این منطقه اعزام کرده است. سخنگوی این نیروها نیز «تبادل آتش با سلاح‌های اتوماتیک» میان ارمنستان و آذربایجان را تایید کرده و گفته درخواست توقف آتش و رعایت آتش‌بس به دو طرف فرستاده شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صلح با جهان بدون مرز

    توافق آتش بس بهترین راه حل مسئله قره باغ است و هر چند شکل ایده آل آنست که جمهوری اذربایجان قوبل کند آرتساخ/ قره باغ به ارمنستان ملحق شود طبق پیشنهاهایی قبلا شد اما ترکها حقیقت قومی نم یپذیرند و در تاریخ مانده اند! الانم بد نشده، آذربایجان مناطق تحت اشغال ترک نشین باز پس گرفته و یک کریدور ارتباطی بین خاک اصلی با نحجوان از راه جنوب ارمنستان بدست آورده و ارتساخ هم از طریق لاچین ارتباطش تامین/ پس درگیری بی معنی است/ ارمنیان و ترکان اذری این توافق طلایی و عالی خراب نکنند/ از این بهتر نمیشود این کلاف پیچیده بحران قره باغ حل کرد/ واقع بین باشند و از این پس آذربایجان و ارمنستان روابط صلح آمیز برقرا کنند و قره باغ بعنوان یک دوفاکتور غیر رسمی دایمی قبول کنند مانند کردستان عراق، راه حل دیگری نیست تا زمانی تمدن بشریت چنان پیشرفت کند تمام مرزها برچیده و کشورها به یک جهان بدون مرز تبدیل شوند/