ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: روند ابتلا از حالت نزولی خارج شد

این احتمال وجود دارد که بعد از شب یلدا اوضاع مجدداً از کنترل خارج شود. شیوع هولناک در رشت، قم، گرگان و بابل. ۳۶ درصد جمعیت مبتلا بدون علامت و ناقل بیماری‌اند.

این احتمال وجود دارد که بعد از شب یلدا اوضاع مجدداً از کنترل خارج شود. شیوع هولناک در رشت، قم، گرگان و بابل. ۳۶ درصد جمعیت مبتلا بدون علامت و ناقل بیماری‌اند. معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران اعلام کرد روند ابتلا به کووید- ۱۹ در پایتخت که در اثر محدودیت‌‌ها کاهش یافته بود اکنون ثابت شده و دیگر نزولی نیست. این احتمال وجود دارد که بعد از شب یلدا اوضاع مجدداً از کنترل خارج شود.   

این احتمال وجود دارد که بعد از شب یلدا اوضاع مجدداً از کنترل خارج شود. شیوع هولناک در رشت، قم، گرگان و بابل. ۳۶ درصد جمعیت مبتلا بدون علامت و ناقل بیماری‌اند. (عکس: همشهری)

ایران در بین کشورهای جهان در جایگاه نهم همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد. از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در ایران بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌‌‌اند. ویروس همچنان در کشور در حال چرخش است و بر اساس آمارهای رسمی روزانه دست‌کم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند.

 نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به روند ثابت کرونا در تهران گفت:

«پس از مدتی که شاهد روند کاهشی آمار بودیم، اکنون روند ثابت شده و دیگر نزولی نیست و در شرایط شکننده فعلی نگران عدم کنترل اوضاع و شب یلدا هستیم.»

کاسبان کرونا

 در سه هفته گذشته به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور منع ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری و جریمه کردن متخلفان بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفت. دولت متخلفان را ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌کند، شهروندان جریمه را می‌پردازند و همه‌گیری همچنان در چرخش است. برخی شهروندان از «محدودیت‌های کرونایی» به عنوان یکی از منابع کسب درآمد دولت در شرایط تحریم یاد می‌کنند.

توکلی با انتقاد از شیوه بازگشایی‌ها و لغو محدودیت‌ها گفت:

«مشکل اصلی این نوع بازگشایی این است که مردم موضوع عدم تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح را به درستی رعایت نمی‌کنند. این درحالی است که بر اساس پروتکل مناطق نارنجی باید ترددها کم شود.»

نیروی انتظامی اعلام کرد که ماموران پلیس سه‌شنبه گذشته به ۹۰ هزار و ۹۶۳ راننده خودروهای سواری نیز «تذکر لسانی» داده‌اند و ۲۹ هزار و ۳۹۵ خودرو را به مبدا بازگردانده‌اند. ۴۵هزار و ۳۲۹ دستگاه خودرو را نیز در طرح ممنوعیت تردد شبانه جریمه  شده است.

شیوع هولناک در رشت، قم، گرگان و بابل

به گزارش همشهری آنلاین مطالعه محققان ایرانی درباره «میزان شیوع ویروس کرونا در ۱۸ شهر ایران نشان می‌دهد که ۳۶ درصد جمعیت مبتلا، «بدون علامت» و در حال انتشار ویروس هستند. بالاترین میزان شیوع آنتی بادی علیه کووید -۱۹ در «جمعیت عمومی» مربوط به شهرهای رشت (۷۲ درصد)، قم (۵۸ درصد)، گرگان (۴۳ درصد) و بابل (۲۲ درصد) بوده است. این شهرها عمدتا از مقاصد گردشگری به شمار می‌آیند. به همین سبب محدودیت تردد بین‌شهری هم اهمیت دارد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره تاثیر محدودیت‌های اخیر بر حوزه حمل و نقل گفت:

«آمارهای ثبتی ما نشان می‌دهد که سفر مردم با وسایل حمل و نقل عمومی روند کاهشی خودش را داشته و ادامه دارد و مسافران قطار، هواپیما و اتوبوس با نسبت مشخصی در این بازه زمانی کاهش پیدا کرده‌اند. همچنین تردد در جاده‌ها نسبت به سال گذشته در این ایام ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.