ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش روحانی به سیل در اهواز: به مسئولان گفتم مشکلات را کاهش دهند

اهواز با همان مشکل قدیمی روبه‌روست. با هر بارندگی شدید فاضلاب به خیابان‌ها و خانه‌های مردم وارد می‌شود. مسئولان سال‌هاست این مشکل را حل نکرده‌اند و حسن روحانی همچنان وعده بی‌عمل می‌دهد.

در حالی‌که اهواز بارها با هر بارندگی شدید با مشکل آبگرفتگی خیابان‌ها و واردشدن فاضلاب به خیابان‌ها و خانه‌های مردم مواجه می‌شود، مسئولان هیچ اراده‌ای برای حل مشکلات این شهر نشان نداده‌اند. حسن روحانی نیز مثل گذشته وعده حل مشکلات مردم را داد.

حسن روحانی در جلسه هیأت دولت ـ عکس از سایت مشرق

همزمان با مشکلات مردم اهواز پس از بارندگی‌های شدید اخیر، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پنج‌شنبه ۲۷ آذر در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های وزارت کشور اشاره کوتاهی به سیل در اهواز کرد و گفت:

«در این روزها به خاطر بارندگی‌های شدید در شهر اهواز مردم به خاطر آبگرفتگی گرفتار شدند. من در همین جا به استاندار و شهردار اهواز و ستاد مدیریت بحران تاکید می‌کنم که همه توان خود را به کار بگیرند تا مشکلات مردم را کاهش ‌دهند و برنامه‌ریزی دقیق و صحیح‌تری را در طول مدت باقی مانده دولت برای مردم عزیز خوزستان خصوصا اهواز انجام شود.»

معضل آبگرفتگی در مناطق مختلف خوزستان هر سال در فصل بارندگی تکرار می‌شود. نبود زیرساخت‌های اصولی شهری یکی از دلایل تکرار آبگرفتگی در خوزستان است و تاکنون مسئولان اقدامی در رفع این مشکل نکرده‌اند.

مجتبی یوسفی، نماینده اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی ۱۰ آذرماه سال جاری با اشاره به مشکلات زیرساختی خوزستان و سیل و آبگرفتی در این استان گفت:

«جمع‌آوری آب‌های سطحی وظیفه شهرداری اهواز است و این کار باید انجام می‌شد اما متأسفانه پروژه‌ها از سال‌ گذشته تعطیل شد و به سمت کارهای غیرضروری رفت. (...) بنا بود در گذشته مسئله فاضلاب اهواز خاتمه پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد.»

حسن روحانی در این‌باره افزود:

«اداره شهرها بسیار اهمیت دارد و یک بخشی از این اداره مستقیماً به دولت برمی‌گردد اما برخی خدمات ویژه شهری به‌عهده شهرداران است. در زمینه اداره شهر از لحاظ حمل‌ونقل و حوادث غیرمترقبه این موضوع خیلی مهم است و اگرما اقدامات به‌جا نداشته باشم یک باران و یک آتش‌سوزی می‌تواند یک شهر را مختل کند.»

در روزهای اخیر در رسانه‌های اجتماعی تصاویرو فیلم‌هایی از آبگرفتگی شدید خیابان‌های اهواز منتشر شده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا پنج‌شنبه ۲۷ آذر در گزارشی از نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و فرسودگی شبکه فاضلاب خبر داده و نوشته است این معضل سبب پس‌زدگی فاضلاب در خیابان‌های اهواز شده است.

به‌گفته قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون آب و آبفای وزارت نیرو، آبگرفتگی در اهواز و برخی شهرهای خوزستان، ناشی از نبود سیستم تخلیه آب‌های سطحی است.

مجتبی یوسفی، نماینده اهواز پیش از این گفته بود که در سال ۱۳۸۵ بانک جهانی به ترتیب ۱۴۹ میلیون دلار و ۱۲۷ میلیون دلار برای حل مشکل فاضلاب اهواز و شیراز اختصاص داد. مشکل شیراز حل شد اما مشکل اهواز باقی ماند.

او در این باره گفت:

«مدیران استانی باید پاسخگو باشند که این مبلغ چه شده و چرا مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی در استان خوزستان و اهواز برطرف نشده است.»

محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در روزهای جمعه و شنبه بار دیگر بارش شدید باران همراه با رعد و برق، در این استان رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.