ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو کمیسیون تلفیق: قالیباف از روحانی خواست اصلاحات اساسی در بودجه ۱۴۰۰ اعمال کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جهوری از او خواسته است تا اصلاحات اساسی مورد درخواست رهبر جمهوری اسلامی را در بودجه ۱۴۰۰ اعمال کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد که رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جهوری از او خواسته است تا اصلاحات اساسی مورد درخواست رهبر جمهوری اسلامی را در بودجه ۱۴۰۰ اعمال کند.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ به خاطر وابستگی به فروش بالای منابع نفتی و رفع تحریم‌ها مورد انتقاد شدید نمایندگان قرار گرفته است/ عکس از آرشیو

رحیم زارع، عضو کمیسیون تلفیق بودجه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما از نامه محمد باقر قالیباف به حسن روحانی خبر داد و گفت این نامه بر اساس ابلاغیه رهبر جمهوری اسلامی در خصوص بودجه ۱۴۰۰ نگاشته شده است.

به گفته رحیم زارع، قالیباف در نامه خود به روحانی از او خواسته است که «بودجه با درآمد‌های پایدار، حداقل وابستگی به نفت و اصلاحات ساختاری ارائه شود.»

لایحه دولت برای بودجه ۱۴۰۰ با انتقادات شدیدی مواجه شده است. منتقدان به طور ویژه پیش‌بینی فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در بودجه ۱۴۰۰ را غیرواقع‌بینانه و مشکل‌زا دانسته‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی چند روز پیش با در خواست رئیس‌جمهوری در خصوص کاهش سهم صندوق توسعه ملی از ۳۸ درصد به ۲۰ درصد در بودجه ۱۴۰۰، موافقت کرد اما تنها اگر درآمد نفت کمتر از یک میلیون بشکه در روز باشد.

علی خامنه‌ای در نامه خود به رئیس‌جمهوری نوشته است: «مازاد بر یک میلیون بشکه در روز، ۳۸ درصد منظور گردد».

اغلب چهره‌ها و رسانه‌های نزدیک به رهبری این نامه را حکم علی خامنه‌ای مبنی بر کاهش میزان پیش‌بینی‌شده فروش نفت در بودجه دانسته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.