ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو نفر در زندان زاهدان اعدام شدند

دو زندانی در زندان زاهدان اعدام شدند. پیش‌تر وکیل آنها از اجرای حکم متهمان بدون فرصت اعاده دادرسی اظهار نگرانی کرده بود.

سحرگاه شنبه ۲۹ آذر، حکم دو زندانی محکوم به اعدام در زندان زاهدان اجرا شد. پیش‌تر مصطفی نیلی وکیل دادگستری، از انتقال دست‌کم پنج زندانی محکوم به اعدام به سلول انفرادی این زندان برای اجرای حکم خبر داده و از اجرای حکم متهمان بدون فرصت اعاده دادرسی ابراز نگرانی کرده بود. هویت دو زندانی اعدام شده، بهنام و شعیب ریگی عنوان شده است.

بر اساس گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پزشکی قانونی زاهدان طی تماسی با خانواده های بهنام و شعیب ریگی از خانواده آنها خواسته جسدشان را تحویل بگیرند.

جاوید دهقان خلد، الیاس دهواری و حسن دهواری، زندانیان دیگری هستند که به انفرادی منتقل شده‌اند.

بهنام، شعیب و حامد ریگی در سال ۲۰۱۸ در جریان تردد با ماموران مواد مخدر درگیر شده بودند که در جریان این درگیری تعدادی از ماموران کشته شدند. جزئیات پرونده و اتهامات مطروحه علیه آنها اطلاعی در دست نیست. گفته می شود که اجرای حکم اعدام حامد ریگی به تاخیر افتاده است.

از میان زندانیانی که به قرنطینه منتقل شدند الیاس و‌حسن دهواری ابتدا متهم به «محاربه» بودند که بنابر اظهارات وکیل به اتهام «بغی» تغییر کرد و حک‌مشان در نهایت دیوان عالی کشور تایید شد.

در ایران در دوره یکساله (۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۰) دست‌کم ۲۵۶ شهروند اعدام شدند و ۹۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند.

۷۷ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.