ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برخی از رهبران احزاب لبنان از میشل عون درخواست کناره‌گیری کردند

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط سمیر جعجع، رئیس حزب «القوات اللبنانیه» و سلیمان فرنجیه، رئیس «جریان المرده» لبنان خواهان استعفای رئیس جمهوری لبنان و کنار رفتن طبقه حاکم شدند

روزنامه الشرق‌الاوسط در گزارشی از درخواست برخی از رهبران احزاب لبنان برای استعفای میشل‌ عون، رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط سمیر جعجع، رئیس حزب «القوات اللبنانیه» (نیروهای لبنانی) روز شنبه حاکمان لبنان را «ناکارآمد» خوانده و به صورت تلویحی از میشل عون، رئیس جمهوری این کشور درخواست کناره‌گیری کرده است.

جعجع در یک سخنرانی گفته: «اگر من جای رئیس جمهوری بودم، استعفا می‌کردم». او تاکید کرده که همه طبقه حاکم «باید کنار بروند»، زیرا کشور در میان ناتوانی مقام‌های دولتی، با بحران بی‌سابقه اقتصادی و مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

جعجع با اشاره ضمنی به انفجار بیروت و اعتراضات گسترده خیابانی در لبنان افزوده:

«وقایع اخیر ثابت کرد که گروه حاکم بی کفایت و غیرقابل احیاست. بحران لبنان اخیراً به بحران مواضع قدرت تبدیل شده در حالی که این جنگ، جنگ قدرت‌ها نیست و بین مسلمانان و مسیحیان جریان ندارد، بلکه مسئله طبقه حاکمی‌ست که کشور را به جایی که هستیم رسانده است.»

رئیس حزب «القوات اللبنانیه» در انتها گفته:

«تنها راه حل، برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی‌ست.»

سلیمان فرنجیه، رئیس «جریان المرده» لبنان هم پنج‌شنبه گذشته در یک مصاحبه گفته بود هرکس میشل عون را دوست داشته باشد به او می‌گوید که استعفا کند و اگر او در چنین دوره‌ای رئیس جمهوری لبنان بوده ، حتما کناره‌گیری می‌کرده است.

این اظهارات پس از صحبت‌های ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان درباره تمایل عون به کناره‌گیری صورت می‌گیرد. جنبلاط پیشتر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته بود عون شکست خورده است و او استعفای خود را پیشنهاد داده، اما نیروهای مارونی‌ و به‌ویژه اسقف بشاره بطرس الراعی و همچنین سمیر جعجع گفته‌اند که استعفای عون «خط قرمز است».  

منابع نزدیک به دولت لبنان گفته‌اند که بن‌بست سیاسی بر سر تشکیل کابینه در لبنان متاثر از نفوذ حکومت ایران است و مقام‌های جمهوری اسلامی در تهران با یک سری تماس‌های تلفنی با اسقف الرای در تشکیل کابینه اخلال کرده‌اند.

پارلمان لبنان پنج‌شنبه ۲۲ اکتبر / یکم آبان سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان را بار دیگر مأمور تشکیل کابینه کرد. حریری اما که وعده «دولت کارشناسان» را داده بود و گفته بود جلوی سقوط اقتصادی کشور را خواهد گرفت و بر اساس «ابتکار فرانسه» اصلاحات را آغاز خواهد کرد، هنوز نتوانسته دولت تشکیل دهد و مذاکرات برای تعیین وزیران کابینه به‌دلیل خواسته‌ها و شرایط متفاوت گروه‌های مختلف سیاسی نتیجه‌ای در بر نداشته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.