ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتشار گسترده نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در بریتانیا

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و محققان این کشور از شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در جنوب بریتانیا و لندن خبر دادند. هلند پروازهای مسافربری از بریتانیا را تا یکم ژانویه لغو کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و محققان این کشور از شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در جنوب بریتانیا و لندن خبر دادند. هلند پروازهای مسافربری از بریتانیا را تا یکم ژانویه لغو کرد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید


نخست وزیر بریتانیا شنبه ۱۹ دسامبر/۲۹ آذر گفت: اگر چه هنوز «اطمینان زیادی» درباره ویروس جهش‌یافته وجود ندارد، این ویروس ممکن است تا ۷۰ درصد سریع‌تر و بیشتر از ویروس اصلی منتقل شود.

پژوهش درباره این نسخه جهش‌یافته که VUI-202012/01 نام دارد ممکن است هفته‌ها به طول بیانجامد. با این‌وجود مقامات پزشکی بریتانیا می‌گویند در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد نوع جهش‌یافته ویروس کرونا نرخ مرگ و میر بالاتری دارد یا پاسخ آن به واکسن ها و درمان‌ها متفاوت از نوع اصلی آن است.

سازمان بهداشت جهانی هم در توییتر اعلام کرد درباره بروز نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در بریتانیا با مقام‌های این کشور در «ارتباط نزدیک» است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بریتانیا اعلام کرده جزئیات مطالعاتی را که در مورد جهش ویروس کرونا در حال انجام است با سازمان بهداشت جهانی به اشتراک خواهد گذاشت و این سازمان کشورهای عضو را از ویژگی‌های ویروس جهش‌یافته و هرگونه پیامد آن آگاه خواهد کرد.

به‌دنبال انتشار این اخبار دولت هلند شنبه اعلام کرد پروازهای مسافربری از بریتانیا را تا یکم ژانویه سال ۲۰۲۱ ممنوع می‌کند و در روزهای پیش رو، به اتفاق بقیه کشورهای اروپایی «زمینه را برای محدود کردن بیشتر خطر انتقال ویروس جهش‌یافته از بریتانیا بررسی خواهد کرد».

وزیر بهداشت هلند گفت تا وقتی که وضعیت در بریتانیا مشخص‌تر شود، «خطر ورود ویروس جهش‌یافته به هلند باید تا جای ممکن به حداقل برسد».

بلژیک نیز روز یکشنبه اعلام کرد مرز زمینی و هوایی خود را با بریتانیا به روی پروازهای مسافربری و قطارها خواهد بست.
هلند اوایل دسامبر اعلام کرد بود یک مورد از ابتلا به ویروس جهش‌یافته‌ای که در بریتانیا مشاهده شده را ثبت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • we animals

    تا زمانی که انسان دست از دخالت در زندگی سایر حیوانات و بهره کشی از آنان بر ندارد، تا زمانی که گونه گرایی سیستم فکری و عملکرد ما را تبیین و سازماندهی کند، تا زمانی که حق سایر حیوانات مبنی بر داراییِ کسی نبودن در مخیله ی فسیل شده ی ما مورد پذیرش واقع نشود، گیرم این بار از این بیماری عبور کنیم، با پاندمی های بعدی چه خواهیم کرد؟!