ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحت پیگرد قرار گرفتن گردانندگان ایرانی سایت‌های شرط‌‌بندی در ترکیه

رسانه‌های داخلی ایران در روزهای گذشته از ارسال اطلاعات بیش از ۷۰ هزار نفر «قمارباز فعال» به مراجع قضایی و احتمال تحت پیگرد قرار گرفتن این افراد خبر داده‌اند.

بر اساس اعلام رسانه‌های دولتی در ترکیه، برخی از گردانندگان سایت‌های شرط‌‌‌‌بندی در این کشور که تابعیت ایرانی دارند تحت تعقیب و پیگرد نهادهای امنیتی و قضایی قرار گرفته‌اند. طبق آخرین خبرها میلاد حاتمی، از مدیران یکی از سایت‌های قمار در ترکیه که در روزهای گذشته توسط پلیس بازداشت شده بود، برای استرداد به ایران به بازداشتگاه پندیک در استانبول منتقل شده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

حاتمی در روزهای گذشته ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن داخل خودروی پلیس استانبول در حال بازی با آژیر خودروی پلیس بود. این مسأله خشم بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را در این کشور برانگیخت و هزاران نفر خواستار بازداشت او توسط پلیس شدند.

به ‌دنبال بالا گرفتن این اعتراضات، پلیس ترکیه روز ۳۰ آذر ماه/ ۲۰ دسامبر، او را در منزل شخصی خود در حومه استانبول بازداشت کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های داخلی ایران در روزهای گذشته از ارسال اطلاعات بیش از ۷۰ هزار نفر «قمارباز فعال» به مراجع قضایی و احتمال تحت پیگرد قرار گرفتن این افراد خبر داده‌اند.

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ایران روز دوشنبه یکم دی ‌ماه با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن تأیید این خبر اعلام کرد این افراد توسط «سامانه هوشمند کشف جرایم مالی شبکه پرداخت» شناسایی شده‌اند.

هم‌زمان با انتشار این خبر، خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران از مسدود شدن دست‌کم ۲۰ هزار حساب و درگاه بانکی مرتبط با سایت‌های شرط‌بندی و قمار با حکم قضایی خبر داده و نوشته است:

«رئیس ‌کل بانک مرکزی به بانک‌ها دستور ویژه داده است مانع فعالیت‌های بانکی قماربازان شوند و تأکید کرده که بانک‌ها باید حداکثر تلاش خود را برای مبارزه با این درگاه‌ها و نظارت بر این تراکنش‌ها انجام دهند.»

طبق اعلام بانک مرکزی ایران، شناسایی هوشمند درگاه‌های مرتبط با قماربازی همچنان ادامه دارد.

کمتر از یک هفته پیش هم اخبار تأیید نشده‌ای مبنی بر بازداشت نیلوفر صفری‌زاده چوکامی، با نام مستعار نیلی افشار به علت صدور اعلان قرمز از طرف اینترپل (به درخواست پلیس ایران) در فرودگاه مالدیو، در رسانه‌های داخلی ایران منتشر شد.

نیلی افشار ‌همراه همسرش پویان مختاری از سرپل‌های سایت‌های شرط‌بندی در ترکیه محسوب می‌شوند که در روزهای اخیر خبرهای ضد و نقیضی از تحت پیگرد قرار گرفتن آنها توسط نهادهای امنیتی و قضایی ترکیه منتشر شده است.

نیلی افشار در حال حاضر حدود دو میلیون نفر دنبال کننده در اینستاگرام دارد و از جمله افرادی‌ست که به «شاخ‌های اینستاگرامی» معروفند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.