ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جان دوندار، روزنامه‌نگار اهل ترکیه به بیش از ۲۷ سال زندان محکوم شد

جان دوندار، روزنامه‌نگار اهل ترکیه به بیش از ۲۷ سال زندان محکوم شد. دوندار سال ۲۰۱۶ در پی سرکوب روزنامه‌نگاران پس از کودتای نافرجام ترکیه به آلمان گریخت و از آن زمان اکنون در این کشور در تبعید به سر می‌برد.

جان دوندار، روزنامه‌نگار اهل ترکیه در دادگاهی در استانبول به دلیل اتهامات مرتبط با تروریسم و جاسوسی به ۲۷ سال حبس محکوم شد. دوندار سال ۲۰۱۶ در پی سرکوب روزنامه‌نگاران پس از کودتای نافرجام ترکیه به آلمان گریخت و از آن زمان اکنون در این کشور در تبعید به سر می‌برد.

جان دوندار، سردبیر تبعیدی روزنامه «جمهوریت» در ترکیه

به گزارش خبرگزاری آلمان دادگاهی در استانبول چهارشنبه ۲۳ دسامبر / ۳ دی جان دوندار، روزنامه‌نگار و سردبیر سابق روزنامه جمهوریت را به اتهام جاسوسی به ۱۸ سال و ۹ ماه زندان و به اتهام حمایت از تروریسم به هشت و سال و ۹ ماه زندان و در مجموع به ۲۷ سال زندان محکوم کرد.

دادستانی عمومی استانبول خواهان ۳۵ سال زندان برای این روزنامه‌نگار تبعیدی شده بود.

 وکلای مدافع جان دوندار دادگاه را تحریم کرده بودند. آن‌ها اعلام کرده بودند نمی‌خواهند با حضور در دادگاه به احکام غیرقانونی علیه سردبیر سابق جمهوریت مشروعیت ببخشند.

جان دوندار و اردم گول، رئیس دفتر آنکارای روزنامه جمهوریت تابستان سال ۲۰۱۵ تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کرده بودند که در آن‌ها نشان داده می‌شد در ژانویه ۲۰۱۴ در یک پاسگاه ژاندارمری ترکیه در نزدیکی مرز سوریه خمپاره‌ها و مهمات جنگی را به‌طور پنهانی در جعبه‌های دارو بسته‌بندی کرده و با کامیون‌های متعلق به سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) با نام یک سازمان بشردوستانه به سوریه و به مسلمانان تندرو می‌رساندند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و سازمان اطلاعات ملی این کشور به دلیل انتشار این گزارش علیه این دو روزنامه‌نگار شکایت کرده بودند. دوندار قبل از این به پنج سال و ۱۰ ماه زندان محکوم شد. او مدتی را نیز در زندان به‌سر برد اما بعد به آلمان گریخت.

جان دوندار به‌ همراه ۶۸ نفر دیگر در لیست تروریست‌های دولت ترکیه قرار گرفته و آنکارا از برلین خواسته است که این افراد را به ترکیه تحویل دهد. آلمان اما به این درخواست پاسخی نداده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.