ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تغییر خودسرانه نام خیابان شجریان به فخری‌زاده

گروه کوچکی از افراد که به عنوان خانواده شهدا معرفی شده‌اند، طی اقدامی خودسرانه تابلوی خیابان محمدرضا شجریان را به محسن‌ فخری‌زاده تغییر دادند.

جمعی که به عنوان «خانواده شهدا» معرفی شده‌اند، به صورت خودسر تابلوی خیابان «محمدرضا شجریان» را به «محسن فخزی‌زاده» تغییر دادند

پایگاه خبری «شهدا» سه‌شنبه دوم دی تصاویری از گروهی چند نفره که از آنها به عنوان «خانواده شهدا» نام برده شده منتشر کرد که با تجمع در خیابان استاد محمدرضا شجریان، تابلوی این خیابان را به نام محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از افراد بلند پایه مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران که هفتم آذر ماه سال جاری ترور شد، تغییر دادند.

بعد از گذشت بیش از دو ماه و نیم از درگذشت استاد محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران، با تصویب شورای شهر و شهرداری تهران و پس مدت‌ها مناقشه بر سر نام‌گذاری خیایان‌ها به نام مشاهیر، هنرمند و چهره‌های علمی و فرهنگی، بالاخره در تاریخ ۳۰ آذر خیابان «فلامک» در منطقه ۲ تهران به نام استاد محمدرضا شجریان تغییر نام پیدا کرد. اما تنها دو روز بعد از تغییر نام، گروهی سعی کردند آن را به نام محسن فخری‌زاده به صورت غیرقانونی و خودسر تغییر دهند.

خیابان استاد شجریان در حالی بعد از تاخیری دو ماه نیمه مشخص شد که شورای شهر تهران با قید دو فوریت خیابان صنایع در کنار وزارت دفاع، محل کار فخری‌زاده را سریعا به نام او تغییر داد.

در میان افرادی که در این تجمع حضور داشتند، پدر «مصطفی احمدی‌روشن» از جمله چهره‌های برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی که در تازیخ ۲۱ دی ۱۳۹۰ ترور شد نیز دیده می‌شود.

شورای شهر و شهرداری تهران تاکنون نسبت به این اقدام به صورت رسمی هیچ واکنشی نداشته‌اند. اما محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در واکنش به این اقدام، طی توییتی در حساب کاربری خود نوشت:

«پس از شهادت شهید فخری‌زاده، شورای شهر تهران به احترام این شهید والا مقام نام خیابان صنایع در منطقه ١ (محل کار وی) را با قید فوریت به نام ایشان نامگذاری کرد. بيش از ٤٥ درصد نامگذاری‌هاى اين دوره به نام شهيدان سرافراز ميهن بوده است. انتظار روادارى به نمادهاى جامعه خواسته زيادى نيست.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

عباس عبدی، فعال سیاسی اصول‌گرا نیز از جمله معدود افرادی است که نسبت به اقدام واکنش نشان داده است. او در حساب کاربری توییتر چنین نوشت:

«۷ نفر و یک کودک در معیت یک روحانی رفتند تا نام خیابان استاد شجریان را عوض کنند. اینها مقصر اصلی نیستند. به کسانی باید توجه داد که این اقدامات را تامین و حریم امن برای آن درست می‌کنند ولی خودشان در صحنه حاضر نمی‌شوند.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

پایگاه خبری شهدای ایران، همراه با انتشار تصاویر این تجمع کوچک چنین نوشت:

«چند تن از خانواده شهدا جهت نشان دادن اعتراض به این اقدام غیر انقلابی شورای شهر تهران، با حضور در خیابان مذکور تابلو خیابان "محمدرضا شجریان" را به شهید "محسن فخری زاده" تغییر دادند.»

پیش‌تر گروه‌های تندرو نسبت به نام‌گذاری خیابانی به نام محمدرضا شجریان اعتراض کرده بودند. چهارم اردیبهشت سال جاری نیز گروهی از تندروها نسبت به نام‌گذاری خیابانی در تهران به نام محمدرضا شجریان اعتراض کرده بودند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شامیرام اوراها

    به زودی این خیابان به همان خیابان استاد شجریان تغییر پیدا خواهد کرد . به زودی زود . نام خیابان ها باید در قلب مردم باشد . در بسیاری از شهرهای ایران مردم نام خیابان های جدید حکومتی را هرگز نپذیرفته اند و کسی نام حکومتی را نخواسته که یاد بگیرد و فقط در نامه نگاری های حکومتی و دولتی نام های جدید من درآوردی و جعلی استفاده می شوند .

  • کارو

    دوگانه سازی های پوچ و بی محتوا، در آستانۀ انتخابات. هدف هم کاملاً مشخص است، فخری زاده در برابر شجریان، یک بازی قدیمی که با هدف کنترل و هدایت واکنش های اعتراضی مخالفان انجام می شود و به طور ناخودآگاه مخالفان را به سمت حمایت از گزینۀ مقابل (در اینجا شجریان!!!) سوق می دهد. گزینه های بعدی در این بازی چه خواهد بود؟ ... سعید جلیلی در برابر قالیباف! رئیسی در برابر مجتبی خامنه ای! ...

  • آموزگار پیری ناپذیر از جنوب تهران

    اصلا باید تمامی خیابانها ی ایران را به نام خمینی، سعید امامی، خلخالی، امام علی، پیامبر اکرم، محمد ابن عبدالله، دوازده امام و چهارده معصوم ، خصوصا سعید طوسی، سعید مرتضوی و سعید امامی و هاشمی رفسنجانی، و امام خامنه ای، خیابان پاسدارانم، خیابان بسیج، خیابان سپاه قدس، خیابان حاج قاسم سلیمانی کنند.همچنین میتوان خیابانی به نام » شلاق» »میدان دار«» »خیابان کابل» «خیابان شکنجه» « دست بریده» مپای بریده» «خیابان اسلام ناب» «خیابان خون» م خیابان دست بریده عباس» « سر بریده امام حسین»در این یادآور شوم که در مصر یک مسجد وجود دار به نام «راس الحسین» یعنی سر بریده حسین! این اسلام عزیز خیلی ضریف و لطیف است!!! من به پدر و مادر و پدر بزرگ بیخیال و عنقلاب کرده ی خودم هم آینها را گفته ام. مردم ایران اصلا و ابدا لیاقت داشتن مرد بزرگی همچون شجریان را نداشته و نخواهد داشت. مردمی که سر به اطاعت آخوند و ملا و آیت الله و مداح و امام حسین و قرآن همه و همه دستورالعمل و آمر و عامل و مجری جنایت غارت و تخریب و تجاوز هستند داده خیابانهایش هم باید به نام قاتلان خودش و نوامیسش و کشورش و فرهنگش و تمدنش و تاریخش باشد. به امید روزی که شاید این ملت یکپارچه بیدار شود! شاید. و اما ای مردم اگر روز بیدار شدید یادتان باشد که آخوند و ملا و مداح و طلبه حتا یک نفرشان بر این همه قتل و کشتار و ظلم و تخریب و تجاوز و ازاله بکارت و غارت و ضدیت با ایران و حمامهای خون برنیاشفت. پس بدانید و آگاه باشید که اگر روزی بیداتر شدید حتا یک نفرشان را باور نکنید. اینان حاضرند برای ادامه مکیدن خون شما مردم به هر حیله ای و نیرنگی و دروغ و فریبی دست بیازندو بگویند که ما نبودیم مانبودیم . مبدا که باورشان کنید. اگر چه من در این کنج تهران میدانم که شما مردم بیدار شدنی نیستید! اما چه کنم هنوز با ۷۰ سال سن احساس جوانی و بی تجربگی میکنم شاید خردک شرری از کنج نومیدیم گاهی برجهد. آموزگار پیری ناپذیر از جنوب تهران

  • کاوه اهنگر

    پیشنهاد میکنم دوستان علاقمند به موسیقی ایرانی هم در عوض نام خیابانهای دیگر را که علاقه ای بدان ندارند، راسا و آتش به اختیارا، تعویض کنند...تا شاید ببینند و بفهمند...این طایفه بی فرهنگ